Richarð. Geplaatst 7 april 2014 Auteur Share Geplaatst 7 april 2014 MuMe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 7 april 2014 Share Geplaatst 7 april 2014 Ik ga gewoon Spotnet langs en heb een abonnement op de tijdschriften OOR en Heaven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Ik heb ook een abbo op de OOR, maar daarmee loop je eigenlijk net achter de feiten aan. Als je iig de (op termijn) kostbare edities wilt scoren van upcoming bands. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Ik heb ook een abbo op de OOR, maar daarmee loop je eigenlijk net achter de feiten aan. Als je iig de (op termijn) kostbare edities wilt scoren van upcoming bands. 'abonnement' dus 'abo' ;c Het album 'Z' van TDE's enige echte SZA is vanaf heden te streamen op Spotify :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 8 april 2014 Auteur Share Geplaatst 8 april 2014 https://twitter.com/themarsvolta/status/453616759073824768 [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Heb mijn abo op de Oor nu al een tijdje opgezegd, vullen het grootste deel van hun blaadje vooral met onrelevante bagger de laatste tijd. Lees nu soms de NME omdat ze lekker dicht op die jonge Engelse bandjes zitten, ook stukken fijner doordat hij wekelijks uitkomt. Grootste deel van mijn info haal ik gewoon van het internet, veel via Twitter maar ook Pitchfork en KtH natuurlijk. Heb ook nog wel een lekker pretentieus forum voor de echt obscure dingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utotri Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Van de reviews op pitchfork snap ik meestal geen hol trouwens. Ik snap de reviews altijd wel, maar ik deel de verdekte kritiek die je geeft. Ik vind het echt wel begrijpelijk dat ze bij Pitchfork proberen om bloemrijk te schrijven. Het probleem is alleen dat dit dan wel ook een bepaald doel moet hebben en dat is wat mij betreft echt volledig onhelder. Als hun stijl nu vermakelijk zou zijn of daadwerkelijk iets toe zou voegen qua informatie dan heeft het een doel, maar ze zijn over het algemeen niet grappig en de verwijzingen zijn meestal naar redelijk obscure zaken waar je als gemiddelde Nederlander in elk geval alleen maar van in verwarring raakt. Zinloze schrijfstijl dan die alleen nog maar pretentieus overkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Re: Muziek topic #2 'abonnement' dus 'abo' ;c Het album 'Z' van TDE's enige echte SZA is vanaf heden te streamen op Spotify :< En ofso schrijf je met een z.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Ik snap de reviews altijd wel, maar ik deel de verdekte kritiek die je geeft. Ik vind het echt wel begrijpelijk dat ze bij Pitchfork proberen om bloemrijk te schrijven. Het probleem is alleen dat dit dan wel ook een bepaald doel moet hebben en dat is wat mij betreft echt volledig onhelder. Als hun stijl nu vermakelijk zou zijn of daadwerkelijk iets toe zou voegen qua informatie dan heeft het een doel, maar ze zijn over het algemeen niet grappig en de verwijzingen zijn meestal naar redelijk obscure zaken waar je als gemiddelde Nederlander in elk geval alleen maar van in verwarring raakt. Zinloze schrijfstijl dan die alleen nog maar pretentieus overkomt. Ben het voor het eerst volgens mij echt compleet met je eens. :o Plus dat ik hun ratings echt te gek voor woorden vind, vooral bij Hip Hop. Kreeg Freddie Gibbs zijn plaat van dit jaar lager dan die van de afgelopen jaren die zwaar kut waren, terwijl ik deze nu al een moderne klassieker vind, en dat vindt bijna iedereen. :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Haha die van vorig jaar serieus hoger dan Piñata, hoogst opmerkelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 https://twitter.com/themarsvolta/status/453616759073824768 [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; Als dit een aankondiging blijkt van een nieuwe Mars Volta plaat, spring ik een gat in de lucht... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 april 2014 Share Geplaatst 8 april 2014 Haha die van vorig jaar serieus hoger dan Piñata, hoogst opmerkelijk. Baby Face Kllla sws iig, ESGN weet ik niet zeker, maar die was echt dramatisch slecht. Met die Big Kill of hoe die mongool heet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 8 april 2014 Auteur Share Geplaatst 8 april 2014 Als dit een aankondiging blijkt van een nieuwe Mars Volta plaat, spring ik een gat in de lucht... Zo'n vermoeden heb ik wel. Doet me namelijk veel denken aan een "filmpje" dat Arcade Fire toonde, vlak voordat ze hun nieuwste album aankondigde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 (bewerkt) Schijnt een compleet nieuwe band te worden: Omar, Cedric, Flea op bas en Dave Elitch op drums. [YOUTUBE]S7nEMh5ZYQU[/YOUTUBE] Ben fucking benieuwd! :< Officiële trailer: [YOUTUBE]lyJMjq9ibfc[/YOUTUBE] 9 april 2014 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Nou, hier is de single dan: [YOUTUBE]4cCFuFpJ5Mc[/YOUTUBE] :<:<:< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Begin Pink Floyd steeds meer te waarderen, lekkeure muziek hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Muziek topic #2 Begin Pink Floyd steeds meer te waarderen, lekkeure muziek hoor. Heel terecht ili (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utotri Geplaatst 10 april 2014 Share Geplaatst 10 april 2014 Nou, hier is de single dan: [YOUTUBE]4cCFuFpJ5Mc[/YOUTUBE] :<:<:< Ik vind het maar matig. Fraai riffje, maar dat is het enige dat dit nummer bevat dat de middelmaat overstijgt. Erger nog, sinds 1993 zijn ze geen stap verder gekomen. Niet dat er nu slechte muziek van die gasten vandaan komt, maar alsjeblieft zeg, dit nummer klinkt alsof het uit begin jaren 90 komt en we zijn inmiddels 25 jaar verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 10 april 2014 Share Geplaatst 10 april 2014 Ik vind het maar matig. Fraai riffje, maar dat is het enige dat dit nummer bevat dat de middelmaat overstijgt. Erger nog, sinds 1993 zijn ze geen stap verder gekomen. Niet dat er nu slechte muziek van die gasten vandaan komt, maar alsjeblieft zeg, dit nummer klinkt alsof het uit begin jaren 90 komt en we zijn inmiddels 25 jaar verder. Ik vind het anders een heerlijk nummer, hoor. Vooral Cedric is goed. En wat maakt het nou uit of het volgens jou uit begin jaren '90 klinkt? Als het mooi is, is het mooi. Je moet muziek vooral niet te rationeel benaderen, hè, het gaat om gevoel. Voor mij dan, tenminste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 april 2014 Share Geplaatst 10 april 2014 Slint! 4 Juni! In Antwerpen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 10 april 2014 Share Geplaatst 10 april 2014 Dag later in Utrecht, als het kwartje bij Spiderland voor juni valt ben ik daar ook wel te vinden. Ook dan in het nieuwe Tivoli, dus sowieso wel benieuwd naar de nieuwe zalen daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 april 2014 Share Geplaatst 10 april 2014 Goh Van het weekend even een platenspeler en 20 (ofzo) tweedehands vinyl platen bestellen, gaat me zo'n €200 euro kosten, maar het wordt wel facking hard :D Kan wss onder andere The White Album krijgen, Love Over Gold (met Telegraph Road _O_), LA Woman en Déjà Vu van CSN&Y. Awesome. En volgende week ff kringloop winkel in Utrecht checken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 10 april 2014 Share Geplaatst 10 april 2014 Re: Muziek topic #2 Goh Van het weekend even een platenspeler en 20 (ofzo) tweedehands vinyl platen bestellen, gaat me zo'n €200 euro kosten, maar het wordt wel facking hard :D Kan wss onder andere The White Album krijgen, Love Over Gold (met Telegraph Road _O_), LA Woman en Déjà Vu van CSN&Y. Awesome. En volgende week ff kringloop winkel in Utrecht checken Let me know! Ben benieuwd waar je mee thuis komt :-) Bij ons in de kringloop liggen alleen platen zoals Abba, bzn, toon hermans, Wim kan etc :-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utotri Geplaatst 11 april 2014 Share Geplaatst 11 april 2014 Ik vind het anders een heerlijk nummer, hoor. Vooral Cedric is goed. En wat maakt het nou uit of het volgens jou uit begin jaren '90 klinkt? Als het mooi is, is het mooi. Je moet muziek vooral niet te rationeel benaderen, hè, het gaat om gevoel. Voor mij dan, tenminste. Twee dingen. Ten eerste is het onmogelijk om iets te gaan beoordelen op gevoel en daar vervolgens over te gaan spreken. Dan blijf je hangen in een of andere post-modernistische wervelstorm zonder dat je ooit tot iets concreets komt. Sommige dingen zijn goed om een aanwijsbare reden en sommige dingen zijn slecht om een aanwijsbare reden, maar deze oordelen van goed en slecht zijn wel subjectief, dus hang daar niet te veel aan. Punt is, denk niet dat ik niet vanuit gevoel luister, maar als het me niet aanstaat dan volgt een reactie waarin ik dat gevoel rationeel probeer te vertalen. Dus het ietwat belerende 'niet te rationeel benaderen, hè' schiet me dan in het verkeerde keelgat. Ten tweede vraag je wat het uitmaakt dat het oubollig klinkt. Nou, we hebben in de afgelopen decennia nogal wat meegemaakt in de muziekwereld en deze gasten hebben dat allemaal van dichtbij meegemaakt. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat ze niet wat creatiever zijn, maar in plaats daarvan teruggrijpen naar bekende conventies. Het is een leuk riffje en voor de rest pain-by-numbers. Klinkt het aardig? Ja. Daagt het uit? Nee. Vind ik teleurstellend, zeker als je weet waar deze gasten toe in staat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 11 april 2014 Auteur Share Geplaatst 11 april 2014 http://kickingthehabit.nl/2014-04-09/the-mars-volta-leden-starten-nieuwe-band-antemasque-samen-met-fl [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten