Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Age of Empires series

Pinolero

Aanbevolen berichten

[MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=22575]Meth0dz[/MENTION]; [MENTION=5870]stevehh[/MENTION];

Ik kwam toevallig het NK AoE II tegen. Het start 1 juli en duurt ruim een maand. Lekker slecht gepland met de vakantie. Het is een 2vs2 toernooi, al kun je je volgens mij ook alleen inschrijven. Misschien zijn hier nog wel geïnteresseerden. Vandaar dat ik het even meld. Het toernooi wordt wel gespeeld via voobly en niet via gameranger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=22575]Meth0dz[/MENTION]; [MENTION=5870]stevehh[/MENTION];

Ik kwam toevallig het NK AoE II tegen. Het start 1 juli en duurt ruim een maand. Lekker slecht gepland met de vakantie. Het is een 2vs2 toernooi, al kun je je volgens mij ook alleen inschrijven. Misschien zijn hier nog wel geïnteresseerden. Vandaar dat ik het even meld. Het toernooi wordt wel gespeeld via voobly en niet via gameranger.

Hmm.. ben wel erg benieuwd wat het niveau is. Ik heb zelf het echt te lang niet aangeraakt dus zou ik het in anderhalve week weer kapot moeten spelen. ;c Maar sowieso 2 vs 2 met [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je achter het niveau wilt komen, zou je eigenlijk voobly moeten downloaden en daar enkele potjes moeten spelen. Kun je op basis van de ratings van de tegenstander zelf inschatten hoe goed je ongeveer bent en die vergelijken met de ratings van de andere deelnemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je achter het niveau wilt komen, zou je eigenlijk voobly moeten downloaden en daar enkele potjes moeten spelen. Kun je op basis van de ratings van de tegenstander zelf inschatten hoe goed je ongeveer bent en die vergelijken met de ratings van de andere deelnemers.

Neem aan dat jij ook mee gaat doen? Misschien kunnen we(Bart en ik) wel oefenen tegen jou met degene die speelt. Niveau wat omhoog te krikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. Wanneer de finales gepland zijn, ben ik op vakantie. Ik heb wel het idee dat dat een illusie voor mij is, maar toch.

Ik waarschuw je trouwens maar alvast: In een al vroegtijdig stadium barsten de gevechten los. Eigenlijk altijd zijn er wel feudal gevechten. Een enkeling start zelfs in de dark age. Ik denk dat Black forest eigenlijk de enige map is waarbij je de kans krijgt om eerst rustig op te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. Wanneer de finales gepland zijn, ben ik op vakantie. Ik heb wel het idee dat dat een illusie voor mij is, maar toch.

Ik waarschuw je trouwens maar alvast: In een al vroegtijdig stadium barsten de gevechten los. Eigenlijk altijd zijn er wel feudal gevechten. Een enkeling start zelfs in de dark age. Ik denk dat Black forest eigenlijk de enige map is waarbij je de kans krijgt om eerst rustig op te bouwen.

Neem aan dat op het NK niet The Forgotten Empires wordt gespeeld? Zitten maar 4 users op Voobly die dat spelen. ;c Afijn, Bart en ik gaan eens wat oefenen. Wat is je naam op Voobly?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Forgotten Empires mod is daar nogal impopulair, dus zul je niet heel snel terug vinden. De meest gebruikte mods worden trouwens automatisch gedownload via voobly als je zo'n room binnen gaat. Ik heb het idee dat eigenlijk alle games voornamelijk met 2 verschillende mods gespeeld worden. Nou ja, de 1.0c is eigenlijk gewoon een door de makers gemaakte patch die ergens rond 2000 zelf uitgebracht is. De ander is echter wel een echte mod. UP 1.4. Deze voegt geen extra opties toe ofzo, maar probeert de civ meer met elkaar in balans te krijgen. Op zich is het daarmee wel te vergelijken met de forgotten empires mod, maar alles is net iets anders aangepakt. En bij de FE - mod zitten wel extra civ's enz, dat is bij UP 1.4 niet het geval, volgens mij.

http://www.voobly.com/gamemods/mod/114/UserPatch-14-RC

Voor info over de UP 1.4. Je kunt hem vanaf hier downloaden, maar je kunt ook gewoon een room met deze mod joinen. Ik denk zelfs dat deze mod automatisch in voobly zit, omdat hij best populair is zelfs. Deze mod wordt trouwens in voobly zelf aangeduid als 1.4 RC volgens mij. Overal zie je 1.0c of 1.4 RC eigenlijk. Soms zie je trouwens wel 1.4 RC | hidden civs ofzo. Maar dat is gewoon 1.4 RC, maar met de optie 'hidden civs' ingeschakeld. Dan weet je niet welke civ je tegenstander is. Als ik het goed gezien heb, wordt het NK ook met deze mod gespeeld en wordt de optie hidden civs ook een keer gebruikt.

En soms gaat het om custom scenario's, dat zien je dingen als CBA triple tech mod (of iets met CBA), sheep vs wolfs, ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; en ik zijn het daar niet mee eens :mrgy:

Met het gebruik van een paar muren is niets mis. Doe ik ook. Maar je moet niet zo overdrijven als Kweekie deed met zijn murencomplex... Dat was zwaar over de top. En vervolgens zorgen zijn vill's dat de bomen aan de zijkant gekapt worden, waardoor je gewoon langs zijn hele murencomplex kon lopen :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites