Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

In concert!

Richarð.

Aanbevolen berichten

Ja of dus gewoon jams spelen.

[MENTION=10166]Markuss[/MENTION] Pff, waarom zoveel concerten? :P En hoeveel geld kost je dat wel niet?

@ Platina32:

Ja sommige mensen zullen mij voor gek verklaren en dat kan ik zelf maar al te goed begrijpen. Maar Bruce speelt altijd andere nummers, pakt verzoekbordjes uit het publiek en probeert soms wat uit. Gister in Helsinki heeft hij z'n langste show ooit gegeven (4uur en 6 minuten) met daarin ook weer vele beauties (Back In Your Arms, Loose Ends, I Don't Wanna Go Home enz.). Wij kwamen de avond voor het concert aan en kregen #345 in de rij, om de zoveel uur is er dan een roll-call en moet je je even melden om daarna weer de stad in te kunnen.

Rond 16.00 mochten we het stadion in en zat eigenlijk alleen de pit vol en een handjevol mensen in de tribune. Toen kwam Bruce rond half 7 op en speelde hij voor de 'echte' vast fans, ik ga dan naar 9 concerten maar anderen gaan echt naar 25 van de 38 EU-shows, speelde hij toen 5 nummers akoestisch. Tussen de nummers door legde hij z'n gitaar weg en kwam hij een praatje maken met de volgers van zijn tour en was hij echt heel erg relaxt. We stonden zelf op 1,5 meter dus konden alles horen wat hij zei tegen die mensen. Hij gaf wat plectrums, mondharmonica's en handtekeningen weg, ook verzamelde hij bordjes met daarop aanvragen voor nummers.

Na ruim een halfuur vertrok hij om later weer mét E Street Band terug te keren en zó lang door te spelen. Nogmaals ik snap iedereen die mij voor gek wilt verklaren maar ik wilde gewoon één zomer naar veel concerten gaan van Bruce omdat ík vindt dat hij het waard is. In totaal dus ruim 4,5 uur Springsteen gezien gisteravond en hij speelde ook wat onbekende outtakes.

EDIT: Ik ben trouwens rond de € 3000 euro kwijt geraakt aan deze tickets, reisjes, hotels enz. Maar ik ben bijvoorbeeld al 6 dagen naar Barcelona geweest met vrienden dus toen zijn we ook uitgegaan, evenals in Berlijn, Parijs, Frankfurt en Köln.

bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet zo heel gek. Je bent blijkbaar grote fan van Bruce en wil hem graag live zien. En blijkbaar verveelt het je niet om dezelfde artiest steeds live te zien (wel met aanpassingen zoals je zegt). Als je het geld dan ervoor hebt, en er voor overhebt, om 9/38 EU-shows te zien, dan moet je dat gewoon doen. (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van Sigur Rós en ik heb zo enorm genoten. Helaas heb ik een aantal van mijn favorieten gemist, oa Starálfur. Maar fuck it, het is Sigur Rós live en het was 2 uur lang kippenvel.

Zoals ook wel verwacht was Popplagið als afsluiter het meest briljant, perfect gewoon.

(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sigur Rós was echt super. Prachtig gewoon. Die opbouw van elk nummer. Svefn-g-Englar, Hoppipolla en Popplagið. :<

En die opener Í Gær ook zeg. Ik kende het nummer niet heel erg goed aangezien ik Hvarf/Heim niet zo veel luister, maar dat rustige begin en dan opeens die geluidsmuur die op je af kwam.:<

(y)

Nogmaals enorm bedankt._O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nooit zo'n concertganger, maar na Sigur Rós smaakt het wel naar meer. In november staat Florence + The Machine sowieso al op de agenda.

Daarnaast zit ik er nog enorm over te dubben om in november naar Godspeed You! Black Emperor te gaan, alleen is dat in Brussel wat voor mij niet echt om de hoek ligt. Ook Ane Brun staat staat voor januari op het verlanglijstje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat je mazzel hebt met Florence, het kan echt fantastisch zijn of zwaar klote. Had ze in februari in de Effenaar gezien en dat was best tof, al heb ik haar afgelopen weekend ook op BBC3 gezien vanaf het Reading festival en dat was echt om te huilen zo slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites