Hansje Geplaatst 11 juni 2011 Share Geplaatst 11 juni 2011 Rome is a British–Italian historical drama television series created by Bruno Heller, John Milius, and William J. MacDonald. The show's two seasons premiered in 2005 and 2007, and were released on DVD soon afterward. Rome is set in the 1st century BC, during Ancient Rome's transition from Republic to Empire. The series begins with Julius Caesar's conquest of Gaul, and the first season concludes with the assassination of Caesar followed by the rise of the first Emperor Augustus. Grauw, vuil, historisch correct, fantastische personages, knetterende dialogen, een adembenemend decor en een geweldig plot. Enfin, om maar te zeggen dat het een schande is dat deze serie nog geen eigen topic heeft. Net het eerste seizoen erop zitten, op naar het tweede. Oh ja, Marc Anthony is mijn favoriete personage, wat een held _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 11 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 11 juni 2011 Rome is a British–Italian historical drama television series created by Bruno Heller, John Milius, and William J. MacDonald. The show's two seasons premiered in 2005 and 2007, and were released on DVD soon afterward. Rome is set in the 1st century BC, during Ancient Rome's transition from Republic to Empire. The series begins with Julius Caesar's conquest of Gaul, and the first season concludes with the assassination of Caesar followed by the rise of the first Emperor Augustus. Grauw, vuil, historisch correct, fantastische personages, knetterende dialogen, een adembenemend decor en een geweldig plot. Enfin, om maar te zeggen dat het een schande is dat deze serie nog geen eigen topic heeft. Net het eerste seizoen erop zitten, op naar het tweede. Oh ja, Marc Anthony is mijn favoriete personage, wat een held _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
superboer86 Geplaatst 11 juni 2011 Share Geplaatst 11 juni 2011 Prachtige serie was dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 11 juni 2011 Share Geplaatst 11 juni 2011 Mn vrienden zijn er weg van, maar die zijn dat ook van Borat enzo, dus dat zegt me niet zoveel. Heb het een keer of 5 geprobeerd, maar te geforceerd erotische fragmenten afwisselen met teveel en te vaag gevecht. Ik vond het niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 12 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 12 juni 2011 Mn vrienden zijn er weg van, maar die zijn dat ook van Borat enzo, dus dat zegt me niet zoveel. Een kwaliteitsvolle HBO-serie tegenover een platvloerse, vulgaire en ronduit belachelijke film...hm nee, ik zie de vergelijking niet. Heb het een keer of 5 geprobeerd, maar te geforceerd erotische fragmenten afwisselen met teveel en te vaag gevecht. Ik vond het niks. Zowel de sex als het geweld zijn imo nergens geforceerd en passen altijd heel logisch in het verhaal. Maargoed, kan altijd gebeuren dat iets je niet pakt uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 12 juni 2011 Share Geplaatst 12 juni 2011 Een kwaliteitsvolle HBO-serie tegenover een platvloerse, vulgaire en ronduit belachelijke film...hm nee, ik zie de vergelijking niet. Het is dan ook geen vergelijking, maar een voorbeeld dat ze geen smaak hebben ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 12 juni 2011 Share Geplaatst 12 juni 2011 Ik heb hier een paar afleveringen van gekeken, maar toen ik zag dat het maar 2 seizoenen had besloot ik ermee te stoppen, maar nu van veel tv series het seizoen is afgelopen ga ik Rome denk ik wel ff weer kijken. De komende weken is er toch weinig.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 12 juni 2011 Share Geplaatst 12 juni 2011 Ik heb hier een paar afleveringen van gekeken, maar toen ik zag dat het maar 2 seizoenen had besloot ik ermee te stoppen, maar nu van veel tv series het seizoen is afgelopen ga ik Rome denk ik wel ff weer kijken. De komende weken is er toch weinig.. Dat een serie maar twee seizoenen heeft is toch geen reden niet te kijken? :cab: Rome staat al jaren op mijn verlanglijstje, maar de hoge prijs van de dvd's houdt me nog steeds tegen. De sleutelscène heb ik natuurlijk al wel eens gezien. Oké, meer dan eens zelfs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 12 juni 2011 Share Geplaatst 12 juni 2011 Nee maar ik volg best veel series dus toen ik die paar afleveringen zag was het rond december, ik vind het dan fijner en makkelijker om een serie als Rome met maar 2 seizoenen lekker in de zomer te gaan bekijken. Anders wordt het weer zoveel series tegelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 13 juni 2011 Share Geplaatst 13 juni 2011 Ik moet seizoen 2 nog altijd eens kijken Veel tetten ook, voor de meerwaardezoeker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 13 juni 2011 Share Geplaatst 13 juni 2011 Rome al zo'n drie keer helemaal gekeken (seizoen 1 & 2) en voor mij is het de sterkste historische TV serie die ooit is geproduceerd. Marcus Antonius is inderdaad _O_ [YOUTUBE]pGd96SH57SA&feature=related[/YOUTUBE] :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 14 juni 2011 Share Geplaatst 14 juni 2011 Is toch uitgezonden op RTL 4 tijdje terug? Heb hem toen in ieder geval gevolgd, goede serie, zeker het kijken waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
superboer86 Geplaatst 15 juni 2011 Share Geplaatst 15 juni 2011 Ja kwam toen 's nachts op SBS, heb het toen ook gevolgd. DVD kopen is me iets te duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 16 juni 2011 Share Geplaatst 16 juni 2011 SBS heeft het inderdaad uitgezonden. Erst gewoon PrimeTime. Toen halverwege seizoen 2 ineens midden in de nacht dacht ik. Sterke serie vond ik. Octavia (L) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 augustus 2011 Share Geplaatst 4 augustus 2011 Seizoen 1 en 2 voor €33,50 besteld op play.com, inclusief Nederlandse subs. Het gaat er op korte termijn dan waarschijnlijk eindelijk van komen. (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 5 augustus 2011 Share Geplaatst 5 augustus 2011 Ik moet ze ook nog steeds eens halen, maar het prijskaartje inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 augustus 2011 Share Geplaatst 5 augustus 2011 Voor 33 euro en een beetje voor beide seizoenen vind ik het uitstekende deal hoor. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 7 augustus 2011 Share Geplaatst 7 augustus 2011 Zeker geen weggegooid geld Vinny. Overweeg het zelf ook aan te schaffen. Voornamelijk omdat ik seizoen 2 op het laatst beetje heb laten versloffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Ik ben toch ergens halverwege seizoen 1 blijven steken.. het begon wel aardig, maar ergens vind ik het allemaal te lang duren. Het is ook niet echt een tijdperk waar ik bijzonder veel van ken, of waar ik me in interesseer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Rome al zo'n drie keer helemaal gekeken (seizoen 1 & 2) en voor mij is het de sterkste historische TV serie die ooit is geproduceerd. Band of Brothers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Band of Brothers is een miniserie :checkit: @King XVI: Ik PM je mijn rekeningnummer wel, zodat je die vijf euro aan dank voor het redden uit deze hachelijke situatie naar me over kunt maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Rome is dan ook gewoon beter dan BoB :5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten