Tomasson Geplaatst 9 januari 2015 Share Geplaatst 9 januari 2015 Pfoe inmiddels begin ik wel echt weer uit te zien naar GoT, misschien dat ik binnenkort maar weer eens een recap ga doen. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 10 januari 2015 Share Geplaatst 10 januari 2015 Ik had gelezen dat ze voor het eerst flashbacks gaan gebruiken. Opvallend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 10 januari 2015 Share Geplaatst 10 januari 2015 Ja vind het wel raar dat ze die hele verhaallijn lijken te skippen. Maar misschien voegt het ook wel weinig toe aan het geheel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 11 januari 2015 Share Geplaatst 11 januari 2015 (bewerkt) Ik denk eerlijk gezegd dat het voor die verhaallijn niet zo heel veel uitmaakt als hij iets later (lees: in seizoen 6) begint. Edit: [spoiler=Boek 4 en 5]Ik verwacht ook dat daar voor gekozen is, zodat er niet teveel nieuwe personages tegelijk geïntroduceerd worden. Dat is namelijk wel kritiek die je soms leest over het vierde boek, waarin in één keer Dorne en The Iron Islands een veel belangrijkere rol beginnen te spelen. 11 januari 2015 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 Boek 4 had sowieso wel wat saaie hoofdstukken. Die van [tekst] Brienne [/tekst] kwam ik echt niet doorheen. :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 Boek 5 uit. Wat een enorm tof boek weer _O_ veel meer van genoten dan van 4. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 Boek 4 had sowieso wel wat saaie hoofdstukken. Die van [tekst] Brienne [/tekst] kwam ik echt niet doorheen. :-D Dat heb ik dus nu in boek 3 met die hoofdstukken van [tekst]Davos[/tekst]. Die verhaallijn trekt me nog niet echt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 januari 2015 Share Geplaatst 30 januari 2015 https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422503916&v=ZMKhdDlKHNE&x-yt-cl=85027636&feature=player_embedded Camrip van de trailer is uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
groffegerda Geplaatst 30 januari 2015 Share Geplaatst 30 januari 2015 https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422503916&v=ZMKhdDlKHNE&x-yt-cl=85027636&feature=player_embedded Camrip van de trailer is uit! :<:<:< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 30 januari 2015 Share Geplaatst 30 januari 2015 Kan niet wachten : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 januari 2015 Share Geplaatst 30 januari 2015 Tjaa ik weet het nog niet met dit seizoen. Vind eigenlijk de boeken vier keer zo gaaf. Daarnaast lijkt het erop dat ze een hoop gaan schrappen/aan gaan passen, meer dan ooit + dat er voor het eerst (grote) gebeurtenissen gaan plaatsvinden die nog niet in de boeken zijn verteld. Eigenlijk is voor mij de show minder gaaf geworden door de boeken, maar lijkt erop dat we het eind van het verhaal via de televisieserie te zien gaan krijgen, dus I'll deal with it. Voordat boek 7 uit is zouden we best al eens in 2021 kunnen zitten, en daar ga ik niet op wachten ;c Klinkt best zuur, ben ik niet, fantastisch verhaal via welk medium verteld dan ook. [spoiler=ALLEEN ALS JE DE BOEKEN GELEZEN HEBT][spoiler=maar dan ook echt allemaal] Eén van m'n favoriete boekenpersonages is bijvoorbeeld Moqorro, als je ziet hoe die beschreven wordt qua uiterlijk. Als je dat dan opeens ziet lopen als een gekleurde man is dat best wel derderangs eigenlijk. Als ze hem al niet helemaal schrappen. Is gewoon zonde eigenlijk. En zo zijn er nog heel veel voorbeelden. Gaan we Aegon zien? Euron Greyjoy? [spoiler=Antwoord] De Greyjoy verhaallijn komt sowieso niet dit seizoen. Ik weet ook niet in hoeverre het echt nodig is, want ik weet niet wat Euron en Victarion in latere boeken te doen krijgen. Aegon zou wel tof zijn, helemaal als hij het echt is. Alleen moet hij dan wel iets boeiends gaan doen en niet ineens dood gaan zoals bijvoorbeeld Quentyn Martell. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 30 januari 2015 Share Geplaatst 30 januari 2015 (bewerkt) Oeh heb hier wel echt zin in :D. Heb het derde boek nu bijna uit, hoop nog wel een flink begin te kunnen maken in deel 4 voordat ze echt gaan beginnen met het uitzenden. Klopt het als ik zeg dat de eerste vier seizoenen van de TV-serie ongeveer alle verhaallijnen laten zien uit de eerste drie boeken? 30 januari 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 januari 2015 Share Geplaatst 30 januari 2015 Dat klopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 31 januari 2015 Share Geplaatst 31 januari 2015 [spoiler=alleen voor boeklezers] Zou Arianne vervangen zijn door mevrouw Paramore? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 31 januari 2015 Share Geplaatst 31 januari 2015 [spoiler=alleen voor boeklezers] Zou Arianne vervangen zijn door mevrouw Paramore? [spoiler=-] Arianne is geschrapt uit de serie in elk geval, dus zou zomaar kunnen. Vind dat ook nog niet zo'n gek idee. Al kunnen ze ook een van de Sand Snakes gaan gebruiken. Er worden sowieso wel meer personages geschrapt, ik dacht dat ze zelfs Aegon weg laten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 februari 2015 Share Geplaatst 3 februari 2015 A Storm of Swords uitgelezen. Die epiloog joh, dat zag ik dus ff niet aankomen. [spoiler=A Storm of Swords]Catelyn leeft dus nog gewoon :| Hoe heeft zij the Red Wedding overleefd dan :r? Gaat in boek 4 vast nog duidelijk worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 3 februari 2015 Share Geplaatst 3 februari 2015 Heb je wel goed het hoofdstuk gelezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 februari 2015 Share Geplaatst 3 februari 2015 Heb je wel goed het hoofdstuk gelezen? Daar ga ik wel vanuit. Maar daar begin ik nu wel over te twijfelen ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 februari 2015 Share Geplaatst 3 februari 2015 [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; Ik heb het echt even op moeten zoeken. [spoiler= A Storm of Swords]Uit de laatste bladzijdes van het hoofdstuk werd me niet echt duidelijk waarom ze nou nog leefde. Ik begreep dat ze bij de mannen van Lord Beric was, maar kon daar niet direct uit op maken dat ze weer tot leven gewekt was. Die link zou je dan volgens mij zelf moeten leggen. Op een website die ik vond werd alle relevante informatie in het hele boek samengevoegd en dat maakt het duidelijk. Maar al die 'hints' was ik aan het eind van het boek natuurlijk allang weer vergeten ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 4 februari 2015 Share Geplaatst 4 februari 2015 Ik kwam nog wel een ziek stukje tegen. Zit in boek vijf dus niet openen als je er nog niet bent. [spoiler=aWdW] Mance takes six free folk spearwives with him [9] - Rowan, Holly, Squirrel, Willow Witch-eye, Frenya and Myrtle. He arrives at Winterfell as a bard under the assumed name "Abel",[10] an anagram for "Bael", and claims the women are camp followers and relatives to him.[11] Mance performs songs throughout the wedding and subsequent feast at Winterfell, while during the following nights his spearwives kill several northern men. Wisten jullie dit? [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; en de anderen van wie ik het niet weet. ;c Ik heb dit totaal gemist. :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 4 februari 2015 Share Geplaatst 4 februari 2015 Start even lekker een GoT boek topic. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 4 februari 2015 Share Geplaatst 4 februari 2015 Ik kwam nog wel een ziek stukje tegen. Zit in boek vijf dus niet openen als je er nog niet bent. [spoiler=aWdW] Mance takes six free folk spearwives with him [9] - Rowan, Holly, Squirrel, Willow Witch-eye, Frenya and Myrtle. He arrives at Winterfell as a bard under the assumed name "Abel",[10] an anagram for "Bael", and claims the women are camp followers and relatives to him.[11] Mance performs songs throughout the wedding and subsequent feast at Winterfell, while during the following nights his spearwives kill several northern men. Wisten jullie dit? [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; en de anderen van wie ik het niet weet. ;c Ik heb dit totaal gemist. :P [spoiler=AwDw]Ik wist wel dat is disguised als een bard naar Winterfell een keer was geweest en daar Jon Snow als jongetje had gezien, maar hij is dus (mogelijk/waarschijnlijk) de persoon die Theon redt en mensen van Bolton en co stiekem aan het uitroeien is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 4 februari 2015 Share Geplaatst 4 februari 2015 [spoiler=AwDw]Ik wist wel dat is disguised als een bard naar Winterfell een keer was geweest en daar Jon Snow als jongetje had gezien, maar hij is dus (mogelijk/waarschijnlijk) de persoon die Theon redt en mensen van Bolton en co stiekem aan het uitroeien is? Ik denk het wel ja, is ook wel logisch dat hij hem zou redden. [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; ik vind het prima. Is voor niet boek lezers ook wel fijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 4 februari 2015 Share Geplaatst 4 februari 2015 Graag ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 4 februari 2015 Share Geplaatst 4 februari 2015 Ik vind het niet zo nodig eigenlijk, zo lastig is het niet om die spoilers niet te openen lijkt me. En om hoeveel posts gaat het nou helemaal? Twee pagina's op jaarbasis ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten