Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Spoiler

@Pino Er zal wel meer duidelijk worden volgende aflevering, neem ik aan.

Het was echt een fantastisch gevecht met vrijwel elk 'hoofdpersonage' erbij betrokken: de spanningsopbouw, de Dothraki die hun dood tegemoet reden, de Tsunami aan white walkers en zo kan ik nog wel doorgaan, echt fantastisch. Voor mij mistte er gewoon een beetje verhaal in deze, was het enige wat de NK wilde dan echt Bran vermoorden en daarmee klaar? Was die profetie van Melissandre dan helemaal niets waard? Azor Ahai, Nissa Nissa, Lightbringer etc. Dat is het enige. Denk niet dat zo'n veldslag de komende paar jaar wordt overtroffen door een andere serie.

Raad ook iedereen aan om deze te kijken. het werk wat hierachter zit is ronduit briljant:

https://www.youtube.com/watch?v=_3M0Xt97aFI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Jespresso

Arya nis the princess that was promissed, de reden dat Beric steeds terug gebracht werd uit de dood was lom haar te beschermen.

De Brown Eyes (Walder Frey) Blue Eyes (NK) zijn nu al dicht, nu alleen nog de Green Eyes (Cersei).

Ik vermoed ook dat er uiteindelijk nog veel open eindes zullen zijn, dat is niet slecht hoor, heerlijk om daar over te discussiëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jespresso:
  Inhoud verbergen

@Pino Ik snap dat idd wel, maar vind het een beetje gehaast gedaan en misschien hebben anderen dat een beetje gemist. Maar whatever op naar volgende week, weer 80 minuten genieten.

RIP Jorah en Theon btw.

Spoiler

En RIP Lyana Mormont lijkt me ook op zijn plaats.

Ook wel mooi de eerste Giant werd door Ramsay vermoord door ene pijl in zijn oog, en deze ook door een dolk in zijn oog

Tevens wordt de NK gedood op dezelfde plek (zowel in plaatsbepaling als in steekplek) als waar hij gemaakt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

En RIP Lyana Mormont lijkt me ook op zijn plaats.

Ook wel mooi de eerste Giant werd door Ramsay vermoord door ene pijl in zijn oog, en deze ook door een dolk in zijn oog

Tevens wordt de NK gedood op dezelfde plek (zowel in plaatsbepaling als in steekplek) als waar hij gemaakt is.

Spoiler

Zeker, wat een heldhaftige dood. Genieten hoor. 

Night King op de plek gedood waar hij gemaakt is, maar ook waar Bran de dolk aan Arya gaf waarmee zij nu de NK doodde. Leuke touches. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Ja ach er zijn altijd wel minpunten te benoemen, maar ik vind dat we ons moeten focussen hoe geweldig het was. 

Zelden zo'n spanning gehad.

Ook mooi Arya tegen dr zus: Stick it with the pointy thing, precies de eerste "les" die zij in seizoen 1 van Jon kreeg. Heerlijk vind ik dat soort dingen. Overigens weet ik deze dingen niet uit mijn hoofd, maar haal ik die ook uit YouTube filmpjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Ik snap die negativiteit niet zo goed: 

• Het was toch logisch dat de NK zou sterven? Ik bedoel het gevecht was deze aflevering, de NK zou zich nooit terugtrekken, en de levenden zouden echt niet verliezen. Het kon niet anders dan dat de NK zou sterven.
  • En dat we nu verder gaan met Lannisters vs Starks is toch ook logisch. De serie heet Game of Thrones, de NK heeft geen interesse in de Throne.

Ik vraag me eigenlijk af wat de mensen die dit tegen vonden vallen dan hadden verwacht....

Ik reageer even op twee van je punten:

• Natuurlijk is het logisch dat de NK sterft, daar zit het probleem ook niet in. Het probleem is vooral dat de White Walkers de hele serie aangekondigd worden als het echte kwaad/de ultieme bad-guys. Er wordt zeven seizoenen naar deze confrontatie toegewerkt en vervolgens zijn ze in één veldslag verslagen. Bovendien: dit seizoen heeft nu bestaan uit twee uur aan zoetsappige reünietjes en het afronden van verhaallijntjes/karakterbogen (Theon, Brienne, Jorah) en vervolgens een veldslag van 80 minuten... waarom is er niet meer tijd besteed aan 'kleine confrontaties' met de Night King? Het enige moment dat hier in de vorige twee afleveringen iets mee gedaan is, was bij het kasteel van de Umbers. Daar had echt wel wat meer mee gedaan kunnen worden hoor.  Ik had persoonlijk verwacht dat de slag om Winterfell verloren zou worden, maar dat een deel nog zou weten te vluchten naar het zuiden om daar opgewacht te worden door Cersei's leger en dat dan in één keer de White Walkers zouden opdagen. Dat je een soort ultieme strijd tussen drie legers hebt, waarbij de loyaliteit van Cersei's leger opeens verschuift (eventueel nadat Cersei zelf gedood wordt door Jaimie of Tyrion).  In ieder geval had ik niet verwacht dat het verhaallijn van de White Walkers nu al (en zo makkelijk) zou worden afgesloten.
  • Tegelijkertijd is het gebaseerd op de boekenserie 'A Song of Ice and Fire', wat een heel ander verloop lijkt te voorspellen. Ik heb Game of Thrones als titel van de serie - in tegenstelling tot de titel van het eerste boek - nooit geïnterpreteerd als: de serie gaat over de onderlinge strijd om de Iron Throne. Ik dacht - met de titel van de boekenserie in mijn achterhoofd - dat de titel veel ironischer bedoeld was dan dat. Zowel de televisie- als boekenserie beginnen bovendien met een scène waarin de White Walkers centraal staan; verhaaltechnisch is dat nogal een statement die je maakt richting je kijkers/lezers. Nu is de televisieserie natuurlijk niet hetzelfde als de boekenserie en staat het de makers vrij om er een andere draai aan te geven. Ik vind dat echter een vrij lame interpretatie. Het maakt de serie enorm oppervlakkig voor mij. Binnen deze interpretatie lijkt het onderlinge gekibbel van mensen het belangrijkste wat er is. Het verhaal van de White Walkers heeft er zo - met terugwerkende kracht - eigenlijk helemaal niets toe gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bril_idioot:

Toon verborgen inhoud

Ik reageer even op twee van je punten:

• Natuurlijk is het logisch dat de NK sterft, daar zit het probleem ook niet in. Het probleem is vooral dat de White Walkers de hele serie aangekondigd worden als het echte kwaad/de ultieme bad-guys. Er wordt zeven seizoenen naar deze confrontatie toegewerkt en vervolgens zijn ze in één veldslag verslagen. Bovendien: dit seizoen heeft nu bestaan uit twee uur aan zoetsappige reünietjes en het afronden van verhaallijntjes/karakterbogen (Theon, Brienne, Jorah) en vervolgens een veldslag van 80 minuten... waarom is er niet meer tijd besteed aan 'kleine confrontaties' met de Night King? Het enige moment dat hier in de vorige twee afleveringen iets mee gedaan is, was bij het kasteel van de Umbers. Daar had echt wel wat meer mee gedaan kunnen worden hoor.  Ik had persoonlijk verwacht dat de slag om Winterfell verloren zou worden, maar dat een deel nog zou weten te vluchten naar het zuiden om daar opgewacht te worden door Cersei's leger en dat dan in één keer de White Walkers zouden opdagen. Dat je een soort ultieme strijd tussen drie legers hebt, waarbij de loyaliteit van Cersei's leger opeens verschuift (eventueel nadat Cersei zelf gedood wordt door Jaimie of Tyrion).  In ieder geval had ik niet verwacht dat het verhaallijn van de White Walkers nu al (en zo makkelijk) zou worden afgesloten.
  • Tegelijkertijd is het gebaseerd op de boekenserie 'A Song of Ice and Fire', wat een heel ander verloop lijkt te voorspellen. Ik heb Game of Thrones als titel van de serie - in tegenstelling tot de titel van het eerste boek - nooit geïnterpreteerd als: de serie gaat over de onderlinge strijd om de Iron Throne. Ik dacht - met de titel van de boekenserie in mijn achterhoofd - dat de titel veel ironischer bedoeld was dan dat. Zowel de televisie- als boekenserie beginnen bovendien met een scène waarin de White Walkers centraal staan; verhaaltechnisch is dat nogal een statement die je maakt richting je kijkers/lezers. Nu is de televisieserie natuurlijk niet hetzelfde als de boekenserie en staat het de makers vrij om er een andere draai aan te geven. Ik vind dat echter een vrij lame interpretatie. Het maakt de serie enorm oppervlakkig voor mij. Binnen deze interpretatie lijkt het onderlinge gekibbel van mensen het belangrijkste wat er is. Het verhaal van de White Walkers heeft er zo - met terugwerkende kracht - eigenlijk helemaal niets toe gedaan.

Spoiler

Naja, het kon ook  niet anders dat de NK dood zou gaan bij die Wearwood Tree natuurlijk. Maar je hebt wel een punt ze hadden bv in deze aflevering een before battle kunnen laten zien en in de 4e aflevering het grote gevecht. Daarentegen betekent het wel dat we nu 2x 80 minuten krijgen met het gevecht met Cersei, en die heb je wel nodig. Daar zal veel meer dialoog en intriges inzitten. Zal Tyrion overlopen? Wat doet die achterlijk Greyjoy? Wat gaat het zusje van Theon doen (ja sorry ik weet niet alle namen zo).

Ik denk zelf dat Tyrion die battle op een hele slimme manier zal gaan beslissen (in het voordeel van de Starks), en wie weet wat voor rol die dikke kale nog gaat spelen.

Als je dit gevecht nu gerekt had, had dat weer afgeraffeld geweest en was daar weer over gezeurd. En dat de eerste 2 afleveringen geen gevecht toonde is ook weer logisch. Want er was wel even tijd nodig voor een aantal dialogen. En jij kunt ze zoetsappig noemen, maar zonder die "zoetsappige" dialogen zou het ook maar een beetje neppe actiefilm zijn met mensen zonder gevoel.

En je snapt natuurlijk ook wel dat je in de boeken veel meer kwijt kunt dan in de serie, daarom snap ik ook nog steeds niet waarom mensen de serie willen vergelijken met de boeken. Totaal onvergelijkbaar natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Dat met Lyanna Mormont is wel de slechtst geschreven scene ooit in GoT. Ten eerste hoort een kind zonder vecht skills gewoon in de crypts. Vervolgens wordt ze aan de kant gesmeten door een zombie giant wat een kinderlichaam nooit kan overleven. En dan denkt die zombie giant nog even van oh laat ik haar eens oppakken net als king kong. Natuurlijk is zij diegene die de giant afmaakt. Belachelijk onrealistisch, maar alles voor de fans he.

Dat van Arya vond ik dan weer wel vrij realistisch. Er gaat nog een scene aan vooraf om aan te tonen hoe stil Arya kan bewegen. Viserion bewaakt volgens mij de ingang naar de godswood maar die wordt afgeleid door Jon. Je ziet dat de white walkers wel door hebben dat er iets langs komt (door de wind in het haar) maar Arya is hun al voorbij voordat ze kunnen reageren.

Maar het meest teleurstellende van deze aflevering is toch wel dat geen enkele white walker een gevecht aan gaat. Dat was in Hardhome ook een van de gaafste dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8
Spoiler

Spoiler

Grappig ook dat de vraag 'Where is Arya' al vrij vaak is voorgekomen in de serie. Ook in S8E1 staat Jon bij diezelfde Weirwood tree als Arya ineens achter hem staat en hij vraagt: 'How did you sneak up on me?' 

Vond deze op Reddit, op zich wel goed omschreven en zo kan ik het ook wel begrijpen.

The motivation of the Night King: This was clearly explained in the show. The Night King was created by the CotF to kill human, that's what he was trying to do. He wanted an endless night and to erase all memory of human. That's exactly what he was trying to do. I think we were just expecting some crazy twist to happen, but at least it make sense with what was said in the show. I prefer something simple that make sense with the story, that something crazy that will make no sense when rewatching all the seasons.

Arya killing the Night King: "Green eye, brown eye, blue eye. Eyes you will close forever." This was foreshadow in S3. Her whole story was around the God of Death. And Death is literally the Night King in the story. Also, Bran gave her the dagger in S7. So it was pretty clear that Arya was meant to kill the Night King. Again, I think we just expected some crazy shit like Bran going in the past and fucking around some timelines, which 90% of the viewers would have no idea WTF just happened.

The Army of the Dead dealt in Ep3: They filmed for 50+ nights to created the longest and most promising episode of the serie. They put everything on the table for this episode. There's no way the AotD would have survived this episode. Because if they survived, this mean that we need another bigger battle to defeat them. And with all the casualties, there's no logic way to make the living survive. Also, I don't see how Jon and co could have escaped the battle alive and I don't see the Night King retreating either. So, it had to end here. The AotD won at the Fist of the First Man, at Hardhome and Beyond the Wall, but they were defeated in Winterfell, because everyone decided to fight together. I don't feel like this has been rushed. This battle has been build up for 8 Seasons and it ended with the biggest episode ever produced.

bewerkt door Jespresso
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dysproz:
  Inhoud verbergen

Toch zou wat meer backstory van de Night King heel tof zijn. Wie is hij? Waarom is het fout gegaan met de CotF? Wat hebben de Walkers de afgelopen 1000 jaar gedaan?  Etc.

Spoiler

Wellicht krijgen we nog wat backstory in de komende aflevering(en). Ik hoop het ook enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Naja, het kon ook  niet anders dat de NK dood zou gaan bij die Wearwood Tree natuurlijk. Maar je hebt wel een punt ze hadden bv in deze aflevering een before battle kunnen laten zien en in de 4e aflevering het grote gevecht. Daarentegen betekent het wel dat we nu 2x 80 minuten krijgen met het gevecht met Cersei, en die heb je wel nodig. Daar zal veel meer dialoog en intriges inzitten. Zal Tyrion overlopen? Wat doet die achterlijk Greyjoy? Wat gaat het zusje van Theon doen (ja sorry ik weet niet alle namen zo).

Ik denk zelf dat Tyrion die battle op een hele slimme manier zal gaan beslissen (in het voordeel van de Starks), en wie weet wat voor rol die dikke kale nog gaat spelen.

Als je dit gevecht nu gerekt had, had dat weer afgeraffeld geweest en was daar weer over gezeurd. En dat de eerste 2 afleveringen geen gevecht toonde is ook weer logisch. Want er was wel even tijd nodig voor een aantal dialogen. En jij kunt ze zoetsappig noemen, maar zonder die "zoetsappige" dialogen zou het ook maar een beetje neppe actiefilm zijn met mensen zonder gevoel.

En je snapt natuurlijk ook wel dat je in de boeken veel meer kwijt kunt dan in de serie, daarom snap ik ook nog steeds niet waarom mensen de serie willen vergelijken met de boeken. Totaal onvergelijkbaar natuurlijk.

Waarom is het logisch dat hij daar gedood wordt? Alleen omdat hij daar ook gecreëerd is? Ik snap dat dit nu (na de aflevering) het gevoel van logica creëert, maar dergelijke symmetrie is eerder een keuze dan noodzaak. Als de NK ergens anders was gestorven was niemand daar over gevallen.

Verder waren er - wat mij betreft - helemaal niet zo heel veel meer intriges nodig geweest tussen Cersei en de rest: de schaakstukken zijn zeven seizoenen lang door hen gespeeld of klaargezet voor dit seizoen. Naar mijn mening was het juist heel sterk geweest als heel veel van die dingen nu achteraf gezien counterproductief of zelfs totaal zinloos waren gebleken in de strijd tegen de White Walkers. Het had alle intriges en oorlogen in perspectief gezet. 

Ik zeg verder nergens dat er meer gevechten in hadden gemoeten (dan er nu komen) of dat deze veldslag gerekt had moeten worden. Met confrontaties tussen de NK en de rest bedoel ik niet per se fysieke confrontaties of veldslagen. Ik bedoel meer dat er in de eerste twee afleveringen meer scènes zoals de scène in het kasteel van de Umbers in gemogen hadden. Dat je echt ziet en voelt dat het Noorden geterroriseerd wordt door de NK en dat er wellicht wat pogingen waren om hem te counteren. Nu zat dat - op één scène na - totaal niet in de eerste twee afleveringen, terwijl daar veel nutteloze scènes in zaten die geen enkel ander doel hadden dan de fans te pleasen of om verhaallijntjes netjes af te ronden. Zo'n scène dat Jorah het zwaard krijgt van Sam bijvoorbeeld. Dat is alleen maar zodat Jorahs boog netjes rond is en hij daarna als een 'af' personage kan sterven. Ik vind dat erg braaf geschreven en bovendien dus onnodig. Dat betekent overigens niet dat er in plaats van zo'n scène per se actie moet komen. De lijn NK vs de rest had meer aandacht mogen en kunnen krijgen zonder dat dit tot actiescènes had geleid.

Dat snap ik, Pino, maar mijn punt is niet zo zeer dat ze dingen weglaten, maar dat ze de verkeerde dingen weglaten. Ik snap dat de makers van de serie keuzes moeten maken in wat ze willen tonen en wat niet, maar in mijn mening maken ze hierin dus de verkeerde keuzes. Of althans, ik vind hetgeen waar ze nu de focus opleggen de serie een nogal oppervlakkige betekenis geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bril_idioot:

Inhoud verbergen

Waarom is het logisch dat hij daar gedood wordt? Alleen omdat hij daar ook gecreëerd is? Ik snap dat dit nu (na de aflevering) het gevoel van logica creëert, maar dergelijke symmetrie is eerder een keuze dan noodzaak. Als de NK ergens anders was gestorven was niemand daar over gevallen.

Er worden ook steeds verwijzigingen naar die boom gegaan, bv het teken dat de NK doorgeeft als hij dat umber jochie gedood heeft. Of in een eerder seizoen als Jon en z'n matties een aantal doden vinden, die ook precies in die vorm liggen. Tevens wisten we allemaal dat de NK Bran wilde hebben. Waarom zou hij dan naar Winterfell gaan? Bran gaat natuurlijk ook niet in Winterfell op hem zitten wachten, dat zou natuurlijk heel dom zijn.

Verder waren er - wat mij betreft - helemaal niet zo heel veel meer intriges nodig geweest tussen Cersei en de rest: de schaakstukken zijn zeven seizoenen lang door hen gespeeld of klaargezet voor dit seizoen. Naar mijn mening was het juist heel sterk geweest als heel veel van die dingen nu achteraf gezien counterproductief of zelfs totaal zinloos waren gebleken in de strijd tegen de White Walkers. Het had alle intriges en oorlogen in perspectief gezet. 
Nou ik denk dat je je daarin vergist. De vraag blijft wat Tyrion en Jaimy nu gaan doen, En of die Greyjoy knakker ook echt zijn woord houdt (ik vermoed van niet) En wat er met Jara Greyjoy gebeurt. Stel je had de volgende aflevering the Long Night gedaan, dan had je de rest allemaal in 80 minuten moeten stoppen, dan had je daar weer over gezeikt......

Bovendien denk ik dat we niet te snel conclusies moeten trekken, wellicht krijgen we nog verklaringen in de komende 2 afleveringen waarom het zo is gelopen als dat het gelopen is.

Ik zeg verder nergens dat er meer gevechten in hadden gemoeten (dan er nu komen) of dat deze veldslag gerekt had moeten worden. Met confrontaties tussen de NK en de rest bedoel ik niet per se fysieke confrontaties of veldslagen. Ik bedoel meer dat er in de eerste twee afleveringen meer scènes zoals de scène in het kasteel van de Umbers in gemogen hadden. Dat je echt ziet en voelt dat het Noorden geterroriseerd wordt door de NK en dat er wellicht wat pogingen waren om hem te counteren. Nu zat dat - op één scène na - totaal niet in de eerste twee afleveringen, terwijl daar veel nutteloze scènes in zaten die geen enkel ander doel hadden dan de fans te pleasen of om verhaallijntjes netjes af te ronden. Zo'n scène dat Jorah het zwaard krijgt van Sam bijvoorbeeld. Dat is alleen maar zodat Jorahs boog netjes rond is en hij daarna als een 'af' personage kan sterven. Ik vind dat erg braaf geschreven en bovendien dus onnodig. Dat betekent overigens niet dat er in plaats van zo'n scène per se actie moet komen. De lijn NK vs de rest had meer aandacht mogen en kunnen krijgen zonder dat dit tot actiescènes had geleid.
Is het zo raar dat er voor de "fans" wordt geschreven en dat de scenes niet zo geschreven zijn zoals jij dat wilt? Had je liever dat ze jou eerst hadden geraadpleegd? Het is toch volkomen logisch dat zo'n scenes erin komen. Het is toch niet Brill Idioots Game of Thrones?

Dat snap ik, Pino, maar mijn punt is niet zo zeer dat ze dingen weglaten, maar dat ze de verkeerde dingen weglaten. Ik snap dat de makers van de serie keuzes moeten maken in wat ze willen tonen en wat niet, maar in mijn mening maken ze hierin dus de verkeerde keuzes. Of althans, ik vind hetgeen waar ze nu de focus opleggen de serie een nogal oppervlakkige betekenis geven.

Verkeerd is natuurlijk interpretatie he, nu doe je net of jij de alwetende bent wat goed is en wat niet goed is. Kijk het is  niet naar jouw smaak gedaan, maar wat ik zo op social media lees zijn er maar weinigen het met jou eens. Hadden ze dan jouw zin moeten doen?

Bovendien vind ik het altijd jammer, lekker zuur doen en op de fouten wijzen. Er zijn natuurlijk ook echt heel veel goede dingen, zeker de afgelopen aflevering. De spanningsopbouw was er een die ik nog niet eerder gezien heb en me echt raakte.

Oké die scene met Lyana Mormont en die Giant was wat onrealistisch zelfs voor GoT, maar kom op je doet hier nu net of het de slechtste aflevering ooit gemaak was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de mogelijkheden van de NK leek me dat van de Dothraki al niet zo'n slimme actie. Verder heel sterke aflevering. Dat de NK geen achtergrond krijgt vind ik niet zo gek of jammer. Wel zonde dat dit het nu is, maar de serie stevende hier natuurlijk op af. Als dit de grote ontknoping had moeten zijn, had de verhaallijn in King's Landing al afgerond moeten zijn. Had eerlijk gezegd nog iets meer slachtoffers verwacht nu.

En dat Arya uiteindelijk de beslissing vormde, zat er natuurlijk dik in. Zeker gaandeweg de aflevering.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet zo'n zin om dit gesprek op deze manier voort te zetten, Pino. Ik geef enkel aan wat ik mooi gevonden zou hebben en dat is gewoon niet dit. Ik vind het leuk om een gesprek over smaak te voeren met anderen, maar niet als de ander dan aankomt met dooddoeners als "Het is toch niet Brill Idioots Game of Thrones?" Zo haal je de lol uit het hele gesprek. We geven hier toch gewoon beiden onze mening (te herkennen aan zinsdelen als 'ik vind' of 'naar mijn mening') en pretenderen toch geen van beiden de waarheid in pacht te hebben?

bewerkt door bril_idioot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bril_idioot:

Ik heb niet zo'n zin om dit gesprek op deze manier voort te zetten, Pino. Ik geef enkel aan wat ik mooi gevonden zou hebben en dat is gewoon niet dit. Ik vind het leuk om een gesprek over smaak te voeren met anderen, maar niet als de ander dan aankomt met dooddoeners als "Het is toch niet Brill Idioots Game of Thrones?" Zo haal je de lol uit het hele gesprek. We geven hier toch gewoon beiden onze mening (te herkennen aan zinsdelen als 'ik vind' of 'naar mijn mening') en pretenderen toch geen van beiden de waarheid in pacht te hebben?

Spoiler

Nounou om 1 opmerking wil je het gesprek niet voortzetten, en die die opmerking was met name gericht op jouw opmerking dat de schrijver het voor de fans zouden doen. Een beetje gechargeerd natuurlijk, maar ik neem wel aan dat iemand met jouw intelligentie mijn punt wel snapt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Justin:

Ik verwacht eigenlijk ook geen uitleg meer over de NK, evenals dat ik ook geen grote plot twists meer verwacht. Gezien de trend van de laatste 2 seizoenen verwacht ik een vrij rechttoe rechtaan verhaal de laatste 3 eps.

Dit inderdaad. Filmisch heel erg tof in elkaar gezet en meeslepend, maar het is sinds Benioff en Weiss de scepter zwaaien gewoon heel erg 'Hollywood' en voorspelbaar (binnen de onvoorspelbaarheid die standaard in GoT zit). Een van de mooie dingen aan GoT is dat character arcs juist worden onderbroken ipv 'afgemaakt'. 

Het is ook enorm irritant dat die kut-Bran nog steeds leeft, ik had eigenlijk verwacht dat de NK eerst Bran zou doden, ik zou ook niet zo goed weten wat ze nu met dit character moeten doen. Ik ben wel nog benieuwd wat hij als Warg heeft gedaan.

Wat ik dan wel weer tof vond was dat Ser Davos het overleefde, want die had ik zeker bij die doden van de slag gerekend. Dus dat zal wel betekenen dat die in een van de volgende episodes de kant van Jon vs Dany kiest er ter dood wordt gebracht ofzo...

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:
  Inhoud verbergen

Dit inderdaad. Filmisch heel erg tof in elkaar gezet en meeslepend, maar het is sinds Benioff en Weiss de scepter zwaaien gewoon heel erg 'Hollywood' en voorspelbaar (binnen de onvoorspelbaarheid die standaard in GoT zit). Een van de mooie dingen aan GoT is dat character arcs juist worden onderbroken ipv 'afgemaakt'. 

Het is ook enorm irritant dat die kut-Bran nog steeds leeft, ik had eigenlijk verwacht dat de NK eerst Bran zou doden, ik zou ook niet zo goed weten wat ze nu met dit character moeten doen. Ik ben wel nog benieuwd wat hij als Warg heeft gedaan.

Wat ik dan wel weer tof vond was dat Ser Davos het overleefde, want die had ik zeker bij die doden van de slag gerekend. Dus dat zal wel betekenen dat die in een van de volgende episodes de kant van Jon vs Dany kiest er ter dood wordt gebracht ofzo...

Spoiler

Ja ik ben benieuwd wat ze voor hem in petto hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me ook wel af wat voor verdere uitleg/achtergrond men nog verder zou willen. Volgens mij is alles wel duidelijk. Het kan natuurlijk altijd nog meer, maar heb niet het idee dat er nu dingen ontbreken ofzo. Het 'personage' is gewoon vrij zwart/wit, zo is het al vanaf het begin neergezet. Het 'personage' zelf is ook niet zo interessant, het gaat om waar hij voor staat. En met de opmerkingen van Melissandre en Bran, the long night etc is er imo ook veel context gegeven. Hij is de vijand van het leven. That's it. Ik betwijfel ook in hoeverre hij drijfveren of gevoelsleven heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Ze hadden de White Walkers gewoon veel interessanter kunnen maken. Gemiste kans imo.

Hetzelfde geldt voor Bran overigens. 

Ben het daarom wel eens met bril idioot dat er te veel tijd wordt besteed aan de verkeerde dingen. Maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen dat anders zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe/wat dan? Ik zie het niet zo erg. Ook het idee van kleinere schermutselingen, ik snap het en het had tof kunnen zijn, maar hoe past het in het verhaal? De mensen verzamelen zich bij Winterfell, zij hebben er geen baat bij om op andere plekken kleine gevechten aan te gaan. Elk slachtoffer versterkt hun tegenstander. De NK en de Army of the Dead spelen geen strategisch spel. Ze gaan gewoon recht op hun doel af en doden alles op hun weg. Hun kracht zit in de aantallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Hwb:

Toon verborgen inhoud

Maar hoe/wat dan? Ik zie het niet zo erg. Ook het idee van kleinere schermutselingen, ik snap het en het had tof kunnen zijn, maar hoe past het in het verhaal? De mensen verzamelen zich bij Winterfell, zij hebben er geen baat bij om op andere plekken kleine gevechten aan te gaan. Elk slachtoffer versterkt hun tegenstander. De NK en de Army of the Dead spelen geen strategisch spel. Ze gaan gewoon recht op hun doel af en doden alles op hun weg. Hun kracht zit in de aantallen.

Spoiler

Er is echt wel meer aan de NK en de White Walkers dan alleen alles doden wat in hun weg zit. Ze zijn intelligent en passen zich aan. Ze dragen bescherming na Hardhome.  De NK gaat bewust een 1v1 met Jon uit de weg omdat hij weet dat zijn zwaard hem kan doden. De NK weet blijkbaar ook dat hij immuun is voor drakenvuur. Hij heeft speren bij de eerste keer dat hij de draken tegenkomt (wat duidt op greenseer). En in de visie van Bran kan de NK hem zien en zelfs aanraken. Ik had graag gezien waarom de NK dat kan, wie hij is, hoe het pact met Craster is onstaan, meer over de creatie van de andere Walkers, hoe zij opgroeiden en leefden, hoe ze communiceerden. Natuurlijk hoeft dat niet allemaal en daar is ook helemaal geen tijd meer voor. Maar de manier hoe ze het nu gedaan hebben voelt het nogal afgeraffeld. 

Daarnaast hebben ze de rest van de Walkers gewoon verpest door ze alleen 1 gave scene met Jon te geven en verder helemaal niets te laten doen. Enorm zonde want ze zien er zo gaaf uit (veel gaver en enger dan de NK zelf imo).

Link naar opmerking
Deel via andere websites