Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

[spoiler=E3]

Hoe helpt het in Godsnaam als Sansa met Ramsey Bolton gaat trouwen? Hoe kan ze dan wraak nemen namens haar afgeslachte familie leden?

Want Stannis staat al op het punt de Boltons te vermoorden...

Stannis gaat een poging wagen, dat is iets heel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=BOEK LEZERS]

Wat is dit voor onzin met Sansa? In het boek gebeurt dit toch helemaal niet? Dacht dat ik gelezen had dat hij met een 'nep' Arya zou trouwens etc. Wat denken jullie dat er gaat gebeuren?

[spoiler=boek spoiler]In het boek is het inderdaad een nep Arya die met Ramsay trouwt. Sansa doet in de boeken eigenlijk geen ene flikker in de Eyrie, ze blijft daar en heel spannend is het allemaal niet. Volgens mij hebben de schrijvers het zo gedaan omdat Sansa in de serie een hoofdpersonage is, en ze het interessant voor de kijker willen houden. Als ze allemaal scenes moeten schieten waarin eigenlijk geen reet gebeurt is dat voor de kijker niet interessant. Ik weet niet waar ze heen willen maar zal niet helemaal hetzelfde zijn als de nep Arya en Theon verhaallijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=boek spoiler]In het boek is het inderdaad een nep Arya die met Ramsay trouwt. Sansa doet in de boeken eigenlijk geen ene flikker in de Eyrie, ze blijft daar en heel spannend is het allemaal niet. Volgens mij hebben de schrijvers het zo gedaan omdat Sansa in de serie een hoofdpersonage is, en ze het interessant voor de kijker willen houden. Als ze allemaal scenes moeten schieten waarin eigenlijk geen reet gebeurt is dat voor de kijker niet interessant. Ik weet niet waar ze heen willen maar zal niet helemaal hetzelfde zijn als de nep Arya en Theon verhaallijn.

[spoiler=boek]Maar in het boek gaat er écht nog wel wat gebeuren met Sansa en Pinkje. Alleen wat trager. Maar leek mij altijd dat hij nog een belangrijke rol ging spelen om het spel der tronen. Hoop dat G Martin zich nu niet teveel aan de serie gaat aanpassen met zijn storyline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=boek]Maar in het boek gaat er écht nog wel wat gebeuren met Sansa en Pinkje. Alleen wat trager. Maar leek mij altijd dat hij nog een belangrijke rol ging spelen om het spel der tronen. Hoop dat G Martin zich nu niet teveel aan de serie gaat aanpassen met zijn storyline

[spoiler=boek]Klopt, maar zo ver zijn ze nu nog niet in het boek, en volgens mij willen ze dit seizoen nog niet echt aan het boek voorbij gaan. Volgens mij is Sansa in Winterfell dan ook een semi-filler, om haar verhaallijn wat interessanter te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=boek]Klopt, maar zo ver zijn ze nu nog niet in het boek, en volgens mij willen ze dit seizoen nog niet echt aan het boek voorbij gaan. Volgens mij is Sansa in Winterfell dan ook een semi-filler, om haar verhaallijn wat interessanter te houden.

[spoiler= ] hmm, ik hoop het. Dat ze niet aan het boek voorbij willen gaan. Want dat Tyrion zo snel naar Dany ging zonder op dat bootje te zitten met schubbengrauw, spreekt mij ook totaal niet aan. Niet in de laatste plaats omdat hij daar de Young Griff ontmoet. Dat gaat dan juist behoorlijk snel, terwijl dat wel een interessante reis was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler= ] hmm, ik hoop het. Dat ze niet aan het boek voorbij willen gaan. Want dat Tyrion zo snel naar Dany ging zonder op dat bootje te zitten met schubbengrauw, spreekt mij ook totaal niet aan. Niet in de laatste plaats omdat hij daar de Young Griff ontmoet. Dat gaat dan juist behoorlijk snel, terwijl dat wel een interessante reis was.

[spoiler=boek]Ja ben benieuwd wat dat voor YG betekent. Als ie helemaal geschrapt wordt kan dat betekenen dat ie nep is (die theorie is er). Maar las ook dat ze Tristane Martell de rol van Quenten en YG samen laten doen.

Had die reis van Tyrion op zich ook wel willen zien ja. Helaas.

Ze hebben Yezzan volgens mij wel gecast dus Tyrion zal zich nog niet 1 2 3 bij Dany aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=boek]Ja ben benieuwd wat dat voor YG betekent. Als ie helemaal geschrapt wordt kan dat betekenen dat ie nep is (die theorie is er). Maar las ook dat ze Tristane Martell de rol van Quenten en YG samen laten doen.

Had die reis van Tyrion op zich ook wel willen zien ja. Helaas.

Ze hebben Yezzan volgens mij wel gecast dus Tyrion zal zich nog niet 1 2 3 bij Dany aansluiten.

[spoiler=boek spoiler]

Hoe kunnen ze Trystane nou met Young Griff mengen joh? Met Quentyn snap i kwel, maar Griff..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het zien van de eerste paar afleveringen begon het weer te kriebelen. Heb de boeken er weer bij gepakt:). Was midden in boek twee en was eigenlijk uit het niets gestopt. Moet zeggen dat ik nog vrij weinig weet van de eerste seizoenen, dus dat komt goed uit. Ook in het Engels leest het echt heerlijk weg, op sommige hoofdstukjes na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke aflevering inderdaad. :<

[spoiler=S05E04]Sowieso vind ik het vet dat Jon en Sansa nu wat hardere en meer volwassen rollen spelen. vooral Sansa vind ik wel echt cool geworden moet ik zeggen. Eerst vond ik haar maar irritant, als jankerig huppelkutje, maar nu wordt ze getraind door LF om de vrouwelijke LF te worden. Maar dan dus met een grote naam. Ik verwacht trouwens niet dat Jon meegaat met Stannis, daarvoor is hij te eervol als het ware. Een echte Stark wat dat betreft, beetje te eerlijk en oprecht om echt een grote rol te kunnen spelen in het spel. Al lijkt Sansa daar nu een beetje een uitzondering op.

Ik was wel een beetje teleurgesteld in de Unsullied, die worden door die gasten met die maskers afgeslacht als makke lammetjes. Terwijl ze vanaf hun geboorte zijn getraind als supersoldaten. Alleen Grey Worm slacht er in z'n eentje iets van 10 af, maar de rest gaat dood alsof ze voor het eerst een speer vasthebben. ;c

Oh en Ser Barristan. :(:(:(:(:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond dit persoonlijk één van de betere afleveringen in alle seizoenen tot nu toe:<. Heerlijk zeg.

[spoiler=ep 4]Hoop dat Grey Worm en Selmy het overleven, voor laatstgenoemde vrees ik echter:(. Wel mooi om te zien dat het contrast tussen Tommen en Joffrey zo groot is. Ik heb ook niet eerder het gevoel gehad dat er zo veel vette verhaallijnen openstaan, dan nu. Bronn en Jamie natuurlijk geweldig, Jorah en Tyrion, de strijd tussen Cersei en Margaery is echt geweldig en ik ben benieuwd naar de clash tussen Stannis en Roose.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gave ep zeg :< Lekker veel politiek gekonkel en dat eidne was ook wel gaaf, al ben ik het wel met [MENTION=8869]Tomasson[/MENTION]; eens over de Unsullied. Dat einde was wel jammer :( Hopelijk overleeft een van hun het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima ep

[spoiler=ep4]Melisandre:<

Scenes in Essos waren echt goed. In Kings' Landing ook wel. Tommen die zwak is en wordt uitgescholden :D

Sand Snakes vind ik maar niks. Net als die Lancel Lannister, wat een kut personage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima ep

[spoiler=ep4]Melisandre:<

Scenes in Essos waren echt goed. In Kings' Landing ook wel. Tommen die zwak is en wordt uitgescholden :D

Sand Snakes vind ik maar niks. Net als die Lancel Lannister, wat een kut personage.

[spoiler=E4]Sand Snakes (die echt nog amper in beeld zijn gekomen) niks vinden maar Meliisandre wel :cab: Als er één irritante personage is, dan is het Melisandre wel. Zie geen toegevoegde waarde in haar. Carice speelt het fantastisch hoor, maar verder hoop ik dat die scenes met haar snel voorbij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=E4]Sand Snakes (die echt nog amper in beeld zijn gekomen) niks vinden maar Meliisandre wel :cab: Als er één irritante personage is, dan is het Melisandre wel. Zie geen toegevoegde waarde in haar. Carice speelt het fantastisch hoor, maar verder hoop ik dat die scenes met haar snel voorbij zijn.

Maar dat shot toen ze bij Jon zat was wel :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=ep 4]Was die gozer die een mooie tekening op zijn voorhoofd kreeg gekalkt Lancel? Ik dacht daar later eigenlijk pas over na. Kan me herrineren dat hij in een scène met Cersei verkondigde dat hij zo gelovig was geworden oid. Vraag me af of hij van de incest verhalen van Cersei en Jamie weet, dat lijkt me toch wel. Dat kan dan ook erg interessant worden.

Hoe lang moet er trouwens in spoilers gepraat worden na de aflevering? Wil uiteraard niet iets voor iemand verpesten, maar op dinsdag kan er toch wel gewoon over de aflevering van zondag gesproken worden zonder spoiler tags?

Link naar opmerking
Deel via andere websites