Kyrill Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Hij zit ook weer in seizoen 5, beetje rare gast :cab: Valar Morgulis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Valar Dohaeris Ik heb e3 en e4 toch maar gekeken, heerlijk _O_ Dit wordt nog een interessant seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Hij zit ook weer in seizoen 5, beetje rare gast :cab: Raar ja? Ik vind dat echt een baas. In eerdere seizoenen iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Raar ja? Ik vind dat echt een baas. In eerdere seizoenen iig. Ik vind hem zowel dit seizoen als eerdere juist niet raar. Hij is juist zowat hoofdreden waarom ik de verhaallijn van Arya zo tof vindt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Ik vind hem zowel dit seizoen als eerdere juist niet raar. Hij is juist zowat hoofdreden waarom ik de verhaallijn van Arya zo tof vindt. Heb alleen de eerste 2 eps gezien van dit seizoen dus nog niet veel van hem. maar tot nu toe veelbelovend. Sws een awesome rol lijkt me [tekst] de many faced god [/tekst] en een toffe acteur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Overigens niet negatief raar bedoeld, kan hem gewoon in S05 niet helemaal plaatsen. Vind het wel interessant want er met Arya gaat gebeuren, vooral na S04 wat toch wat saai was met haar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 Overigens niet negatief raar bedoeld, kan hem gewoon in S05 niet helemaal plaatsen. Vind het wel interessant want er met Arya gaat gebeuren, vooral na S04 wat toch wat saai was met haar. [spoiler=Uitleg aan de hand van het boek, bevat niet echt spoilers an sich maar zet het toch even in een spoiler]Jaqen is een faceless man, dat is een groep huurmoordenaars die van gedaante kunnen veranderen. Hun tempel is het ''House of Black and White'', gevestigd in Braavos. Dat is dat huis met die zwart/witte deur waar Arya werd afgezet. Aan het eind van seizoen 2 gaf Jaqen een ijzeren muntje aan Arya, en met dit muntje kon Arya bij het House of Black and White komen (door het aan iemand uit Braavos te geven en Valar Morghulis te zeggen), mocht ze toch besluiten om een leerling van de Faceless Men te worden. In seizoen 2 koos ze daar nog niet voor. Uiteindelijk belandt ze er dus toch. In de boeken is het een personage genaamd ''The Kindly Man'' die voornamelijk de lessen van Arya verzorgd. In de serie is hij vervangen door Jaqen, omdat de kijker hem al kent, hij populair was, en ook een Faceless Man is. Vandaar dat is nu weer tevoorschijn komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 [spoiler=Uitleg aan de hand van het boek, bevat niet echt spoilers an sich maar zet het toch even in een spoiler]Jaqen is een faceless man, dat is een groep huurmoordenaars die van gedaante kunnen veranderen. Hun tempel is het ''House of Black and White'', gevestigd in Braavos. Dat is dat huis met die zwart/witte deur waar Arya werd afgezet. Aan het eind van seizoen 2 gaf Jaqen een ijzeren muntje aan Arya, en met dit muntje kon Arya bij het House of Black and White komen (door het aan iemand uit Braavos te geven en Valar Morghulis te zeggen), mocht ze toch besluiten om een leerling van de Faceless Men te worden. In seizoen 2 koos ze daar nog niet voor. Uiteindelijk belandt ze er dus toch. In de boeken is het een personage genaamd ''The Kindly Man'' die voornamelijk de lessen van Arya verzorgd. In de serie is hij vervangen door Jaqen, omdat de kijker hem al kent, hij populair was, en ook een Faceless Man is. Vandaar dat is nu weer tevoorschijn komt. [spoiler=jaqen]wel vreemd dat hij haar eerst niet binnen liet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 22 april 2015 Share Geplaatst 22 april 2015 [spoiler=jaqen]wel vreemd dat hij haar eerst niet binnen liet [spoiler= ]Ja dat gaat in het boek niet zo, maar misschien hebben ze dat gedaan omdat ze naar Jaqen vroeg, en omdat Arya moet leren dat een Faceless Men ''niemand'' is. In het boek wordt haar voortdurend gevraagd ''who are you?'', waarop ze steeds met ''no one'' antwoordt. Ze moet leren haarzelf volledig achter te laten en een compleet blanco persoon te worden ahw Jaqen zegt in afl 2 ook dat hij niet Jaqen is, maar dat hij niemand is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 23 april 2015 Share Geplaatst 23 april 2015 Net [tekst]Red Wedding[/tekst] gehad, eindelijk van die [tekst]Lady Stark[/tekst] af, die begon me toch te irriteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Guatemala Geplaatst 23 april 2015 Share Geplaatst 23 april 2015 Net [tekst]Red Wedding[/tekst] gehad, eindelijk van die [tekst]Lady Stark[/tekst] af, die begon me toch te irriteren. Je had er 2. [emoji6] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 23 april 2015 Share Geplaatst 23 april 2015 Heb alle 4 de afleveringen ook gezien, héérlijke afleveringen wel weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 24 april 2015 Share Geplaatst 24 april 2015 Jammer dat een deel van de personages mij geen ene kut kan interesseren. Heel Greyjoy had van mij eruit gemogen om te beginnen. Daarnaast is het verhaal van Stannis niks aan en speelt Carice echt de meest waardeloze rol ooit. Ook die hele White Walkers gaat mij veel te sloom. Instant skip als deze mensen in een scene zitten. S04E07 net klaar, morgen loop ik dus waarschijnlijk alweer bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alessandro Geplaatst 24 april 2015 Share Geplaatst 24 april 2015 Jammer dat een deel van de personages mij geen ene kut kan interesseren. Heel Greyjoy had van mij eruit gemogen om te beginnen. Daarnaast is het verhaal van Stannis niks aan en speelt Carice echt de meest waardeloze rol ooit. Ook die hele White Walkers gaat mij veel te sloom. Instant skip als deze mensen in een scene zitten. S04E07 net klaar, morgen loop ik dus waarschijnlijk alweer bij. Wat ik begrepen heb van boeklezers is dat er een hoop toffe characters zijn van de Greyjoy familie die we niet gezien hebben en niet zullen zien. Dat is jammer, maar helaas is het materiaal in de boeken te veel voor een serie. Over het algemeen is GoT best sloom qua opbouw enzo. Ik vind het wel tof. Wat is je algemene indruk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 24 april 2015 Share Geplaatst 24 april 2015 Nouja die Greyjoys kunnen volgend seizoen ook nog komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 april 2015 Share Geplaatst 24 april 2015 Heb S05E01 en S05E02 inmiddels gezien. Twee prima inleidende afleveringen weer :). Zelf nu aan het lezen met Boek 4 (Feast for Crows) dus bepaalde dingen uit de eerste twee afleveringen wist ik al en bepaalde dingen nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 24 april 2015 Share Geplaatst 24 april 2015 Victarion Greyjoy is een broer van Balon en heeft twee van vetste hoofdstukken uit de boeken (vind ik). Misschien zien we hem volgend jaar ;sm; [spoiler=boek spoiler!]Wat ik me afvraag is waarom ze de dood van Balon zo lang uitstellen. In het boek gaan, nadat Stannis die drie leeches in het vuur gooit, Robb, Joffrey en Balon relatief snel achter elkaar dood (als ik het me goed herinner), terwijl er in de serie er een enorm gat tussen zit. Ik hoop dat ze dat bewust doen, om met die gebeurtenis de King's Moot in te luiden en zo alsnog Euron en Victarion te kunnen introduceren. Zou op zich vrij logisch zijn, en helder voor de kijker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 24 april 2015 Share Geplaatst 24 april 2015 Of ze gebruiken gewoon Balon voor alles. Zou ook best kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 25 april 2015 Share Geplaatst 25 april 2015 Wat ik begrepen heb van boeklezers is dat er een hoop toffe characters zijn van de Greyjoy familie die we niet gezien hebben en niet zullen zien. Dat is jammer, maar helaas is het materiaal in de boeken te veel voor een serie. Over het algemeen is GoT best sloom qua opbouw enzo. Ik vind het wel tof. Wat is je algemene indruk? Algemene indruk is zeer goed, al weet ik niet of ik eerder had willen kijken. Zo 4 seizoenen achter elkaar kunnen kijken is goud. Einde seizoen 4 echt ongelofelijk hoog niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 april 2015 Share Geplaatst 28 april 2015 EP3 was echt tof. :) Jon _O_ Eindelijk die klojo uit de weg geruimd. (d) Ik geniet ook echt van de scenes met de Boltons trouwens, die twee acteurs spelen Roose en Ramsay echt zo goed _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 28 april 2015 Share Geplaatst 28 april 2015 EP3 was echt tof. :) Jon _O_ Eindelijk die klojo uit de weg geruimd. (d) Ik geniet ook echt van de scenes met de Boltons trouwens, die twee acteurs spelen Roose en Ramsay echt zo goed _O_ Vond dat ook een heerlijk moment ja! Prima aflevering weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 28 april 2015 Share Geplaatst 28 april 2015 Goede ep weer ja [spoiler=ep3] Ik hoop eigenlijk dat Jon met Stannis meegaat. Theon zal ook nog wel iets doen, je ziet hem al de hele tijd naar Sansa kijken. Stukjes in de house of black and white waren ook weer goed, maar wel erg donker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 28 april 2015 Share Geplaatst 28 april 2015 [spoiler=Sansa]Is dit dan het moment dat ze eindelijk stopt met zielig zijn en het Spel der Tronen gaat spelen?:< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 april 2015 Share Geplaatst 28 april 2015 [spoiler=Sansa]Is dit dan het moment dat ze eindelijk stopt met zielig zijn en het Spel der Tronen gaat spelen?:< [spoiler=E3] Hoe helpt het in Godsnaam als Sansa met Ramsey Bolton gaat trouwen? Hoe kan ze dan wraak nemen namens haar afgeslachte familie leden? Want Stannis staat al op het punt de Boltons te vermoorden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 28 april 2015 Share Geplaatst 28 april 2015 [spoiler=BOEK LEZERS] Wat is dit voor onzin met Sansa? In het boek gebeurt dit toch helemaal niet? Dacht dat ik gelezen had dat hij met een 'nep' Arya zou trouwens etc. Wat denken jullie dat er gaat gebeuren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten