Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

ADO Den Haag

Ruben.

Aanbevolen berichten

Is idd apart en aan de ene kantlaag ik ook moet je niet doen dat gaat geheid een keer fout... Je merkt overal in den haag dat het voorval uit 2006 nog zeer diep zit dus je kan er op wachten dat de boel een keer gaat ontploffen maar aan de andere kant waarom zou je het niet proberen, het is een poging waard gewoon een keer doen (met een klein groepje supporters van zo'n 250 ofzo) en dan kijken hoe het verloopt..... Maarja we wachten gewoon rustig af wat er besloten wordt.

Af ik maak me niet zo druk om vanavond ik vind het juist een mooie wedstrijd om die gasten ( en misschien nog wel een paar steunpilaren) rust te geven en wat jonkies de kans bieden om zich te laten zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als im het goed onthouden heb, Ado had supportershome in de brand gestoken (althans dat vermoeden was er) en Ajaxsupporters gingen toen uit wraak supportershome van Ado binnenvallen om klappen uit te delen. Of het kan zijn dat Ajax eerst binnenviel en daarna Ado wraak nam daar wil ik vanaf zijn.

bewerkt door Arsène
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]

De betreurenswaardige avond begint in het Ajax-home in Amsterdam waar supporters, vermoedelijk na wat te hebben gedronken, bedenken: we zijn met zeventig man en we gaan naar Den Haag! Wraaknemen voor het in brand steken van het Ajax-supportershome een jaar geleden, hoewel nooit is bewezen dat Hagenaars daar iets mee te maken hadden.

De Ajacieden gaan in ongeveer twintig auto’s naar Den Haag. In eerste instantie rijdt één Amsterdamse auto tot aan het stadion Zuiderpark bij de Noord-tribune, waaronder het Haagse home zit. Tijdens deze ’voorverkenning’ houden de andere Ajax-supporters zich verscholen. Een en ander moet vlak voor 23 uur zijn geweest. In het ADO-home zijn op dat moment acht man - er gaat ook een aantal rond van twaalf man - aanwezig.

Drie Hagenaars zijn aan het tafeltennissen, de anderen zitten achter in het honk. Voor hen totaal onverwacht wordt er om 23 uur een ruit inslagen en een rookbom naar binnen gegooid. Direct daarna stormen vier Ajacieden met gasmaskers op het home binnen. De rest van de Amsterdammers komt er achteraan gerend, velen gewapend met messen en priemen en één met een honkbalknuppel waaraan een punt is geslepen. Het honk staat dan al helemaal onder de rook. De drie Hagenaars die aan het pingpongen zijn, worden door de overval volstrekt overrompeld. Ze zijn kansloos tegen het geweld.

Dat er ’kinderen zijn ontzien’ zoals op Ajax-internetsites staat, blijkt niet te kloppen. De zwaarstgewonde Hagenaar is 16 jaar en ’kinderen’ zijn op dat tijdstip niet in het honk aanwezig. Drie jongens die zich het meest vooraan bevinden, worden geslagen en gestoken. Vermoedelijk één loopt een hoofdwond op doordat hij met de geslepen honkbalknuppel wordt geraakt. Eén Haagse supporter wordt overgoten met een brandbare stof, vermoedelijk benzine. De Amsterdammers proberen hem in brand te steken. Dit lukt in de commotie niet.

De Hagenaars die achter in het honk zijn op het moment van de aanval, rennen het keukentje in en barricaderen de deur. Zij bellen vanuit de keuken het noodnummer 112. De melding die binnenkomt bij de politie is: ’We zijn in elkaar geslagen door Ajax-supporters en er zijn gewonden gevallen.’ Bij de politie wordt ’gezien de aard van de melding’ direct groot alarm geslagen. Politiewagens van alle bureaus worden richting Zuiderpark gedirigeerd en ook de GGD en de brandweer worden opgeroepen met spoed naar het supportershome te gaan.

Hoewel er een molotovcocktail in de keuken is terechtgekomen, ontbrandt deze niet. Ondertussen proberen twee Haagse supporters de wand met vaantjes te beschermen. De wand blijft overeind.

De enorme rookontwikkeling in het honk is vermoedelijk de redding van de ADO-fans. Op een gegeven moment is niet meer te zien wie waar is en rennen de aanvallers hoestend en proestend het honk uit, terug naar hun auto’s.

Als de politie, de GGD en de brandweer in het Zuiderpark aankomen, zijn de Amsterdamse aanvallers al gevlogen. De gewonden worden afgevoerd. Op de wegen naar Amsterdam (A4 en A44) zijn inmiddels opvallende en onopvallende politieauto’s geposteerd. Daaraan wordt meegewerkt door alle korpsen langs de route Den Haag-Amsterdam. Op basis van getuigenverklaringen kan een aantal auto’s worden aangehouden met in totaal tien Ajax-supporters. Waar dat precies is gebeurd, wordt niet duidelijk.

Voor het ADO Den Haag-stadion verzamelen zich ondertussen zo’n 150 ADO-supporters die telefonisch over de aanval hebben gehoord. Om te voorkomen dat de Hagenaars optrekken naar Amsterdam, geeft de politie het zwaar beschadigde supportershome snel vrij voor de woedende Haagse fans. Ook leden van het bestuur van ADO, directie en ander kantoorpersoneel komen naar het stadion om de gefrustreerde fans op te vangen en ziekenhuisbezoeken af te leggen.

Vanuit Utrecht, Arnhem, Den Bosch en Rotterdam melden zich supporters van andere eredivisieclubs om de laffe daad van de Ajacieden te wreken. De politie blijft tot half drie ’s nachts rond het stadion in het Zuiderpark. Dan hebben alle Haagse supporters het terrein verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jup zeer triest wat ze daar hebben gedaan en zeker omdat er idd wel kinderen aanwezig waren en de volwassenen die er waren, waren over het algemeen wat meer op leeftijd als ik het goed heb (kan me vergissen) dus een zeer laffe daad van die zogenaamde "supporters"

en dat zit hier in Den Haag en omgeving nog zeer diep dus je kan er op wachten dat het een keer fout gaat maar ik geef het de voordeel van de twijfel ook aangezien het in Den Haag de afgelopen jaren met reuzensprongen is verbeterd wat betreft het gedrag van de supporters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jup zeer triest wat ze daar hebben gedaan en zeker omdat er idd wel kinderen aanwezig waren en de volwassenen die er waren, waren over het algemeen wat meer op leeftijd als ik het goed heb (kan me vergissen) dus een zeer laffe daad van die zogenaamde "supporters"

en dat zit hier in Den Haag en omgeving nog zeer diep dus je kan er op wachten dat het een keer fout gaat maar ik geef het de voordeel van de twijfel ook aangezien het in Den Haag de afgelopen jaren met reuzensprongen is verbeterd wat betreft het gedrag van de supporters

Doelde niet alleen op deze actie he, hoewel dit natuurlijk ook echt zo onwijs zielig is (Volwassen mannen allemaal volgens mij ;e) Maar gewoon dat hele hooligan ''gedoe'' is gewoon diep triest, van welke kant of welke club het ook komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me echt zeer sterk dat er 11 uur savonds nog kinderen aanwezig waren maar blijft natuurlijk absoluut zeer triest dat dit soort dingen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naja als er een 12 jarig kind bij was lijkt me dat toch dat ik dat niet als een volwassene zie :cab: lijkt me toch vrij logisch dat als ik kinderen zeg ik het niet over mensen heb van boven de 17 jaar enz... want dat valt onder jong volwassenen/ volwassenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Van Gaal vult Oranje aan met ADO Den Haag spelers"

In de voorbereiding voor de komende kwalificatiewedstrijden tegen Andorra en Roemenië voor het WK in Brazilië zal bondscoach Louis van Gaal zijn selectie tijdelijk uitbreiden met ADO Den Haag spelers.

Louis Van Gaal heeft 'maar' 20 spelers opgeroepen voor de selectie van Oranje en als hij komende week een elf tegen elf partijtje wil spelen komt hij dus spelers tekort.

Volgens NU.nl heeft Van Gaal trainer Maurice Steijn benaderd om spelers van ADO Den Haag voor deze trainingen te mogen gebruiken. Gezien het feit dat Oranje gedeeltelijk in het Kyocera Stadion traint, was de keuze voor ADO Den Haag spelers natuurlijk snel gemaakt. Van Gaal en Steijn hebben nader overleg gehad en Maurice Steijn zou een lijstje maken van spelers per positie die ter beschikking van Van Gaal zulen staan.

Toch wel leuk voor die spelers, dat ze een keertje met betere spelers mogen trainen.

Vanavond NEC-uit, ben benieuwd. Weer zo'n wedstrijd die alle kanten op kan, net als Heracles-uit vorige week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ADO Den Haag gaat zeer waarschijnlijk niet met Ireneusz Jelen in zee. De club uit de hofstad was in het diepste geheim in onderhandeling met de clubloze aanvaller, die echter in zijn vaderland Polen bij Lech Poznan aan de slag lijkt te gaan. ADO zette sowieso vraagtekens bij de fitheid van de 31-jarige Pools international, die sinds zijn vertrek bij Lille al op zoek is naar een nieuwe werkgever.

Jelen had wel trek in een overgang naar Nederland, daar landgenoot Ebi Smolarek louter positief was geweest over de Eredivisie en ADO. In Den Haag is men echter op zoek naar directe versterking en Jelen is verre van wedstrijdfit. De eisen van de ex-speler van onder meer Auxerre op financieel gebied vormden ook een struikelblok, waardoor de contacten al enigszins verwaterd waren.

Was wel een leuke speler geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites