Joël Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 [YOUTUBE]jSSNXW9EANA[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordi_FCDB Geplaatst 24 augustus 2011 Share Geplaatst 24 augustus 2011 Stevie Wonder! [YOUTUBE]0CFuCYNx-1g[/YOUTUBE] [YOUTUBE]6sIjSNTS7Fs[/YOUTUBE] [YOUTUBE]4wZ3ZG_Wams[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 24 augustus 2011 Share Geplaatst 24 augustus 2011 Wil je blues? [YOUTUBE]AFFo1pu4q7Q[/YOUTUBE] [YOUTUBE]SMznNlfLXP4&feature=related[/YOUTUBE] [YOUTUBE]rka5hpGnmNE[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maya Geplaatst 3 april 2012 Share Geplaatst 3 april 2012 Daniel Janin - Trumpet Flower [YOUTUBE]Cf7ZsB-R7j8[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leroy Geplaatst 4 april 2012 Share Geplaatst 4 april 2012 Janin, toppertje in het genre inderdaad. Wel erg ontoegankelijke muziek voor mensen die soul/jazz net ontdekken maar heerlijk. Ik was toevallig net wat toffe blues aan het downloaden. Wat dingen van Bobby Blue Band en John Lee Hooker, ook aanraders als je van blues houdt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maya Geplaatst 5 april 2012 Share Geplaatst 5 april 2012 Collage, George Benson, Cedar Walton [YOUTUBE]zF773aHB2I8[/YOUTUBE] [YOUTUBE]3CIN6i2eCpQ[/YOUTUBE] [YOUTUBE]XJSdLimvxM0[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 18 oktober 2012 Share Geplaatst 18 oktober 2012 NU5xA6ty0a4 emyt-agLE_s#! JIwYGZlBw9Y Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 19 oktober 2012 Share Geplaatst 19 oktober 2012 XIbFJETrScI Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 19 oktober 2012 Share Geplaatst 19 oktober 2012 v4_Hh-Ug10c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 19 oktober 2012 Share Geplaatst 19 oktober 2012 Tijd voor wat pareltjes: godPOaurk6w Afrobeat legende Fela Kuti. 4t-bpP2sL_U Een van de mooiste nummers die er zijn. p65sBNxoLbA Een hele bekende, maar niet in deze versie. FrkEDe6Ljqs Tribute aan Marvin Gaye. Prachtig nummer ook. 7V6-e5Wcmdo Nieuw ontdekt, jazz/funk fusion. Heerlijk. Ben echter nog wel een leek in de Jazz dus hoop nog veel te kunnen vinden. Soul weet ik dan wel weer veel vanaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 20 oktober 2012 Share Geplaatst 20 oktober 2012 Iemand hier bekend met Clement van de Ven of de VandeVen-band? Nederlandse blues/rockband die echt hele vette muziek maakt. Is helaas niets van te vinden op internet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 21 oktober 2012 Share Geplaatst 21 oktober 2012 Hmm, I stand corrected. Er is wel iets te vinden van hem. Had alleen zijn naam fout geschreven. Niet hun meest lekkere nummer, maar even goed wel relax. zK5jWnknFgk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 26 mei 2013 Share Geplaatst 26 mei 2013 Kutkicktime aangezien ik me in Jazz aan het verdiepen ben: riAuj1-S9H8 yQEI236w7PU ah3XiTIDHds leJb3S7KCLI _Z5cRYd1Vr4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DaanAZ99 Geplaatst 26 mei 2013 Share Geplaatst 26 mei 2013 Staan hier veel herkenbare en leuke dingen tussen. Hier een selectie uit mijn favorieten [video=youtube;ZT-a1IsmtQo] [video=youtube;m0-f6OmBCL0] En zo kan ik nog heel lang doorgaan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 26 mei 2013 Share Geplaatst 26 mei 2013 Dit topic eigenlijk over het hoofd gezien altijd. Deze week maar eens doornemen aangezien jazz en blues ook wel bij mij in het straatje liggen. Moet me alleen (eigenlijk in alle genres) wat beter historisch gaan onderleggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 mei 2013 Share Geplaatst 27 mei 2013 Dan moet je sowieso Charles Mingus, John Coltrane, en Miles Davis luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 27 mei 2013 Share Geplaatst 27 mei 2013 De naam Mingus zegt me niets, maar Coltrane en Davis waren idd een van de eerste op het lijstje om meer historisch besef bij mij toe te voegen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 27 mei 2013 Share Geplaatst 27 mei 2013 Miles Davis - Kind of Blue Charles Mingus - Mingus Ah Um Miles Davis - Sketches Of Spain John Coltrane - A Love Supreme Miles Davis - Bitches Brew Sun Ra - Lanquidity Daar zou ik mee beginnen en nog: Christian Scott - Christian aTunde Adjuah voor de afwisseling, prachtige moderne jazz. _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 27 mei 2013 Share Geplaatst 27 mei 2013 (bewerkt) Christian Scott ken ik al van het feit dat hij meespeelt op Tutu Revisited, een live concert van Marcus Miller als eerbetoon ook aan Miles Davis en op dit moment een van de beste jazz-albums die ik ken. Verder wilde ik me ook gaan verdiepen in het eerdere werk van Marcus Miller en het werk van Stanley Clarke, twee mannen met ook een aantal klassieke albums op hun naam. Bedankt iig alvast mannen, zal er zsm allemaal naar gaan zoeken Edit: Heb ze nu allemaal gehad. Lanquidity en Sketches of Spain vond ik persoonlijk wat minder, maar van de rest heb ik enorm genoten 28 mei 2013 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 29 mei 2013 (bewerkt) Sam Cooke nOYuhLNwh3A Sabrina Starke w4OYAl-iVX0 Gavin DeGraw qYFCxQTj6Ug Amos Lee Th4SwSpaRWU En zelfs Bruno Mars uoez1v9hOZ4 Op Sam Cooke na allemaal artiesten van nu. 29 mei 2013 bewerkt door Maurice' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 29 mei 2013 Share Geplaatst 29 mei 2013 Ik kom meestal via de hip-hop bij de soul/jazz terecht. Het kan dus zijn dat het bekend voorkomt :cab: http://www.youtube.com/watch?v=n7sfOlQbD28 http://www.youtube.com/watch?v=ScaQts1Q41c En tot slot... Fuck the Harlem Shake, dit is de Harlem Shuffle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 3 juni 2013 Auteur Share Geplaatst 3 juni 2013 Justin Nozuka _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 3 juni 2013 Share Geplaatst 3 juni 2013 [MENTION=17614]DubbelFris[/MENTION]; Meer alsjeblieft. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 9 juni 2013 Share Geplaatst 9 juni 2013 (bewerkt) [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION];, verdiep je ook eens in wat oudere (maar meer legendarische) artiesten joh. Ik noem een Ella Fitzgerald, Nat King Cole, Louis Armstrong, Billie Holiday, Duke Ellington, Nina Simone (1 van mijn favorieten) en natuurlijk Sinatra. h2iEulpX910 Kippenvel: [YOUTUBE]OfJRX-8SXOs[/YOUTUBE] 9 juni 2013 bewerkt door Vegas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 9 juni 2013 Share Geplaatst 9 juni 2013 Hmm grootste gedeelte ken ik wel, maar ik focus me wat meer op instrumentale dan vocale jazz op het moment. Maar ben zeker van plan al deze artiesten te proberen. Maar ze komen wel nadat ik nog wat albums van Miles Davis, Coltrane, Pharoah Sanders en Sun Ra heb gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten