Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Oz

Jimmit

Aanbevolen berichten

Oz was de eerste één uur durende dramaserie van HBO (Home Box Office), een Amerikaans televisienetwerk. Oz, dat na 6 seizoenen en een totaal van 56 afleveringen ten einde liep, was een (populaire) gevangenisserie. Oz is de bijnaam van het Oswald State Correctional Facility wat staat voor Correctionele Staatsfaciliteit Oswald.

oz.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oz was de eerste één uur durende dramaserie van HBO (Home Box Office), een Amerikaans televisienetwerk. Oz, dat na 6 seizoenen en een totaal van 56 afleveringen ten einde liep, was een (populaire) gevangenisserie. Oz is de bijnaam van het Oswald State Correctional Facility wat staat voor Correctionele Staatsfaciliteit Oswald.

oz.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben inmiddels aan het einde van seizoen 4, begin het steeds leuker te vinden. Ondanks dat de afleveringen ongeveer een uur duren, vliegen ze voorbij. Ik denk dat ik in het oude jaar nog de laatste twee afleveringen van dit seizoen ga kijken.

En echt belachelijk, maar ik begrijp nu pas deze opmerking:

Eko wat vind je ervan? Denk vooral dat jij Adebisi wel leuk vindt of niet;) Ik ga vanavond de laatste aflevering kijken!

Ik verdedig mezelf door te zeggen dat ik toen pas enkele afleveringen had gezien. Had gewoon niet door dat Adebisi en Mr. Eko een en dezelfde waren (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een arc?

Een arc is een spanningsboog. Komt eigenlijk hier op neer: neutrale situatie --> een gebeurtenis verbreekt de neutrale situatie, waardoor er chaos onstaat --> deze chaos loopt op tot een climax, waarna er een ommekeer komt --> nieuwe neutrale situatie.

Bijvoorbeeld: CSI-team zit op kantoor (neutrale situatie) --> ze krijgen een belletje dat er een moord is gepleegd, die moeten ze oplossen (chaos) --> ze denken de dader te hebben, maar komen net op het laatst achter dat ze de verkeerde te pakken hebben en gaan achter de echte dader aan (climax), waarna ze de echte dader pakken (ommekeer) --> de moord is opgelost en het CSI-team zit weer op kantoor (nieuwe neutrale situatie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nogal eens op dvd.nl/forum, ook voor tweedehands dvd's. Zie ik gisteren bij een veiling Oz seizoen 1 t/m 6 staan. Bieden vanaf 30 euro, opbieden met 1 euro. Deadline 23.59u vandaag. Laatste bod was gisteren van mij, vandaag om 23.30u toch nog een opbod. Uiteindelijk mocht ik hem hebben van degene die dat opbod deed en stopten we bij 46 euro. Fijne deal hoor. (h)

Link naar opmerking
Deel via andere websites