bril_idioot Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Dexter word neergezet als een realistische serie, dus dat is echt een nonsens argument. Ik ben het op zich wel met je eens dat het binnen de wereld van Dexter niet heel realistisch is dat Dexter Travis zonder al te veel moeite in zijn auto krijgt. Aan de andere kant hebben we al een aantal keer in het verleden gezien hoe Dexter zich uit dergelijke situaties redt. Dus geheel onmogelijk is het niet. Daarbij is, zoals je al ziet aan deze discussie, het woord realistisch een vrij lastig begrip omdat op vele manieren geïnterpreteerd kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Ik denk dat jij wel begrijpt welke mate van realisme ik bedoel :) Ik begrijp ook wel dat Dexter niet geheel realistisch is, dat is bijna geen enkele serie of film. Maar er word wel een bepaalde realistische wereld neergezet (de Dexter wereld) en als ze dan vanwege het gemak ervan maar iets verzinnen wat te onrealistisch is voor de wereld van Dexter, dan stoor ik me er aan. Het is niet super erg, het heeft seizoen 4 niet voor me verpest, maar het viel me gewoon op. Bepaalde dingen zijn ook dit seizoen gewoon weer jammer, alsof de schrijvers de moeite niet meer doen om die vorm van realisme te houden, iets wat in mijn ogen ook Dexter zo sterk maakte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Probleem is denk ik dat de serie zo sterk is dat de eisen voor sommige kijkers steeds hoger worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Probleem is denk ik dat de serie zo sterk is dat de eisen voor sommige kijkers steeds hoger worden. Ik denk eerder dat het komt omdat je een standaard creëert. Mensen gaan verwachten dat je die standaard na blijft leven. Geheel terecht overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Dat is toch eigenlijk ook wat ik zeg? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Nee. De verwachtingen van de kijkers worden niet hoger, ze blijven gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 En de serie word slechter :) En het klinkt misschien dat ik heel negatief ben, maar ik kijk nog steeds met smart uit naar het nieuwe seizoen hoor. Een serie moet heel diep zakken voordat ik hem van mijn lijst haal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Het zegt voor mij al genoeg dat dit één van de weinige series is die ik niet actief ben blijven volgen ondanks alle drukte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Ik denk dat jij wel begrijpt welke mate van realisme ik bedoel :) Ik begrijp ook wel dat Dexter niet geheel realistisch is, dat is bijna geen enkele serie of film. Maar er word wel een bepaalde realistische wereld neergezet (de Dexter wereld) en als ze dan vanwege het gemak ervan maar iets verzinnen wat te onrealistisch is voor de wereld van Dexter, dan stoor ik me er aan. Het is niet super erg, het heeft seizoen 4 niet voor me verpest, maar het viel me gewoon op. Bepaalde dingen zijn ook dit seizoen gewoon weer jammer, alsof de schrijvers de moeite niet meer doen om die vorm van realisme te houden, iets wat in mijn ogen ook Dexter zo sterk maakte. (die jij kent) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Pieter, ik ga je vriendelijk vragen om te kappen met het irritante grappig proberen te doen. Of je komt normaal discussieren, of je post gewoon niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 (die jij kent) Enige serie die wat mij betreft realistisch is (of althans die illusie wekt), is The Wire. Waarbij ik realistisch dan hanteer als: een weerspiegeling van de werkelijkheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Slashydutchie Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Fawlty Towers was ook op een echt hotel en een echte manager gebaseerd, dus het is maar hoe je het wilt bekijken... Feit blijft nou eenmaal dat veel series nogal van "toeval" (ofwel narrative casualty) afhankelijk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Fawlty Towers was ook op een echt hotel en een echte manager gebaseerd, dus het is maar hoe je het wilt bekijken... Feit blijft nou eenmaal dat veel series nogal van "toeval" (ofwel narrative casualty) afhankelijk zijn. Ik vind dat er een klein nuanceverschil zit tussen iets ergens op baseren of een weerspiegeling van de werkelijkheid proberen te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Slashydutchie Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 An sich wel, maar toen ze de dochter van de hotelier in kwestie voor het eerst wat afleveringen lieten zien was haar reactie: "...That's dad." XD (er zit een heel stuk over in The Alimony Tour, kan het aanraden) Ik vind het meestal wel prima om een wereld te accepteren, zolang de gebeurtenissen binnen die wereld geloofwaardig zijn. Discworld, om maar een voorbeeld te noemen, "geloof" ik honderd procent. Problemen ontstaan wanneer schrijvers systematisch de grenzen van de logica binnen hun eigen wereld gaan overschrijden. Zo af en toe een cut naar een andere verhaallijn zodat niet exact hoeft te worden uitgetekend hoe iemand iets voor elkaar krijgt (zoals een volwassen kerel stealthy van punt A naar punt B slepen) kan ik daarin nog wel accepteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moser Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Lange is wat mij betreft te kritisch, maar hij heeft wel een punt. Ik kan me namelijk ook storen aan te onrealistische dingen (zoals bv de manier waarop Dexter Travis vanop de bovenverdiep van dat gebouw naar beneden krijgt). Brillie (klinkt echt awkward :cab:) merkte wel terecht op dat Dexter zich al uit moeilijkere situaties heeft gewerkt, maar ik vond da ze vroeger creatiever waren met het tonen hoe Dexter zich uit lastige situaties werkte. Tegenwoordig heb je te veel tijdssprongen en is het te onduidelijk wat Dex precies gedaan heeft tijdens de tijd die wij niet hebben gezien. Dat + de eerder al besproken onrealistische dingen die ik niet opnieuw ga herhalen zijn voor mij 2 argumenten die wel degelijk aantonen dat de serie er qua niveau op achteruit is gegaan. Dat we de voorbije jaren verwend waren met soms ronduit geniale momenten is een terecht tegenargument, maar weegt voor mij net niet op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 23 december 2011 Share Geplaatst 23 december 2011 Pieter, ik ga je vriendelijk vragen om te kappen met het irritante grappig proberen te doen. Of je komt normaal discussieren, of je post gewoon niet. Ik ben gewoon serieus hier. Probeer geenszins grappig te doen, ik vind het alleen onnozel wat je zegt. Ik heb een plank vol realistische films, gebaseerd op onze realiteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 23 december 2011 Share Geplaatst 23 december 2011 In het overgrote gedeelte van de films/series die er bestaan komen dingen voor die in het echt niet gebeuren maar daar heb ik verder vrede mee (en er zijn ook genoeg uitzonderingen, maar er zijn ook ontiegelijk veel films en series) zolang het in de wereld die ze creeren past. Gebeurt dat niet, dan stoort het me. Ze hoeven niet uit te leggen hoe iets precies gebeurt (want het is niet zo lastig een bewusteloos iemand mee te krijgen als Dexter zijnde) maar dat was niet het enige wat met sinds eind seizoen 4 stoorde. De schrijvers maken zich het er gewoon heel makkelijk vanaf en dat maakt het onrealistisch in de wereld van Dexter. Verder kan je me niet kwalijk nemen dat ik je post als grappig zie aangezien je verder met geen enkele uitleg kwam tot nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Iemand gaf als commentaar dat Dexter wat weinig aan het vermoorden was dit seizoen. Maar ben seizoen 1 aan het kijken met mijn vriendin, en het vermoord daar ook niet bijster veel mensen, je ziet een aantal flashbacks van voor de serie begon maar in het seizoen zelf tot episode 9 niet veel meer dan dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Ik ga dan eens beginnen aan seizoen 6, ben benieuwd :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mr. Eko Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Ik ben net begonnen aan seizoen 5, maar hoop niet dat het alleen over de familieproblemen zal blijven gaan :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Familieproblemen? :cab: Je doelt op die shit met Astor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Iemand gaf als commentaar dat Dexter wat weinig aan het vermoorden was dit seizoen. Maar ben seizoen 1 aan het kijken met mijn vriendin, en het vermoord daar ook niet bijster veel mensen, je ziet een aantal flashbacks van voor de serie begon maar in het seizoen zelf tot episode 9 niet veel meer dan dit seizoen. Ja dat was ik, maar die mening is inmiddels wat bijgesteld. M'n vader is momenteel s06 aan het kijken en ik zie nu dat hij eigenlijk best wel wat lui heeft vermoord. Die gang member van Nick, die tandenfee, Nick zelf en die gast bij die boerderij zo even uit m'n hoofd. Al waren die laatste 2 niet in de Dexter style. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Ik was het tot ik seizoen 1 terug keek ook wel met je eens hoor, al kan dat misschien komen omdat de lijnen qua seizoenen toch wat vaag liggen, aangezien niet alles even vers meer was als ik dacht. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Nu je seizoen één terug hebt gezien. Is hij nog steeds zo goed? Of is dat alleen zo in onze hoofden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Dexter s01 t/m 05 staan in de download, ben benieuwd wat ik ervan ga vinden ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten