Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Rollercoaster Tycoon / Transport Tycoon

Titan

Aanbevolen berichten

Dat kan je zien volgens mij, als je een station bouwt, staat er iets niet aangevinkt. Toon bereik ofzo. Moet je even doen, en er staat ook wat er geaccepteerd wordt op het station.

Vraag me wel af hoe je treinen zo midden in die steden krijgt, zal je toch dingen voor moeten slopen toch? En als ik die screens op de vorige pagina zie van RCT3 krijg ik daar ook weer zin in :< jammer dat deze laptop het niet aankan volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 387
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja oke, maar er zijn gebouwen op een plaats die dus niet bereikbaar zijn, omdat er van die vakjes zijn voor industrie ofzo. Bij sommige kan je eigenlijk niet echt bijkomen. Hoe zit dat dan?

qoj8eq.png

Hoe kom je bijvoorbeeld bij dat bedrijf? Dat valt volgens mij niet in het bereik van het station als ik die zou maken. Trouwens: Ik neem aan dat niet het hele bedrijf in het bereik hoeft te vallen, als er maar een deel van het bedrijf invalt? Al antwoord op gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan daar gewoon doorheen bouwen, door die weilanden. Je zou dan een station kunnen bouwen langs dat boerderijhuisje (om het zo maar te noemen), en dan een baan langs Spijkdrecht naar beneden, tussen Spijkdracht en die fabriek. Of welke kant je dan ook op moet.

@ Metalfros; als ik serieus speel, begin ik in een grote stad met 1 of 2 buslijnen. Dan doortrekken naar nabijgelegen dorpjes, daar 1 halte. Op een gegeven moment tussen 2 grote steden een trein. En dan zo verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin altijd met goederenvervoer bij TT, zoeken naar een bron en een fabriek die vrij dicht bij elkaar liggen. Een volle trein levert al snel veel centjes op. Daarna gelijk tussen de grootste steden een passagiersverbinding (trein) aanleggen met een zo groot mogelijk station, in de loop der tijd worden die steden steeds groter en heb je een perfecte plek met je station. Zelfde geldt voor vliegvelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke. Nieuwe vraag: Waarheen moeten goederen getransporteerd worden? :oops:

Zou ik uit m'n hoofd niet weten. Dacht dat je kon zien wat er geaccepteerd wordt bij een fabriek/whatever door erop te klikken. Bij een boerderij enzo zie je wat er geproduceerd wordt, als het overeenkomt, kan je het daarheen brengen.

Dan wordt er in de fabriek ook weer wat geproduceerd, en dat kan je als het goed is naar de stad brengen. Als dat geaccepteerd wordt daar tenminste.

Misschien is er een overzichtje, ik zal even zoeken.

edit; http://wiki.openttd.org/Main_Page

perfecte site om alles te ontdekken.

http://wiki.openttd.org/Industries hier staat een overzicht met de fabrieken, wat ze accepteren en produceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een verbinding met een voedsel fabriek en een boerderij.

Heb ook al een trein met alle wagons maar hoe kan ik nou zorgen dat hij die goederen vervoert?

Zorgen dat je de goeie goederentreinen koopt, laten rijden in die lijn en dan gaat het automatisch.

Ik begin zelf altijd met vervoer tussen industrieën. Het best is om dat tussen een kolenmijn en een energiecentrale te doen. Dat brengt het meest op. In acht jaar ongeveer 500 duizend per jaar aan treininkomsten, alleen door industrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ook een locomotief dan? ;c

Heb het net weer even serieus gespeeld, met die Nederlandse map. Begonnen met een route voor kolen in Duitsland. Daarna begonnen met passagiersvervoer rondom Rotterdam. Rotterdam, Vlaardingen, Schiedam, Spijkenisse, Hoogvliet, Barendrecht. Beetje wat verschillende buslijnen laten rijden. En een treintje tussen Rotterdam, Hoogvliet, Spijkenisse en Schiedam. Ben alleen helemaal vergeten hoe het zat met die seinen bij een station, dus moet ik weer ff nalezen voordat ik weer echt leuke dingetjes kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin het te leren. Ik heb een goedlopende trein voor kolen. Een van de twee station wordt tevens gebruikt voor personen/post naar een andere plaats. Enige wat jammer is, is dat het twee kleine plaatsen zijn. De grootste van de twee plaatsen heeft 250 inwoners ofzo :P Hij stopt trouwens wel op bij dat station dat voor twee treinen gebruikt wordt. Ik heb twee perronnen, maar er wordt er maar 1 gebruikt steeds. Hoe kan ik zoiets veranderen? En de personen/post trein gaat soms langs de kolencentrale ipv de andere plaats xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen andere trein in de buurt is zullen ze altijd de kortste weg nemen volgens mij. Als er wel een andere is, moet je zo'n gele sein neerzetten, vóór de splitsing. En dan 2 gewone (dacht ik) voor de ingang van het perron zegmaar. En dan 2 exit seinen aan de uitgang. Ik weet het niet meer precies, maar het staat perfect uitgelegd op die site die ik gaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites