Eboue Geplaatst 28 december 2011 Share Geplaatst 28 december 2011 Wat zijn dingen om veel geld mee te verdienen? Industrien liggen vaak ver uit elkaar en dus duurt het lang voordat de bus van punt a naar b is en weer terug. Treinen zijn hartstikke duur. Je krijgt ook meer geld als punten verder uit elkaar liggen hé. Zelf begin ik vaak met een busdienst tussen twee plaatsen van >700. Bushalte in het centrum zetten en met flink wat bussen rijden. Geen grote winsten, maar wel steady. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 december 2011 Share Geplaatst 28 december 2011 Een paar korte stukken enkel spoor en dan een trein laten rijden, levert al veel op hoor. Met bussen draai ik met geluk net quitte of ligt verlies. Met treinen tussen industrieen maak ik eigenlijk nooit verlies, altijd winst. Gewoon starten met een paar korte stukjes en als je een vaste inkomstenbron daaruit hebt, beginnen met een echt netwerk op te zetten dat wat groter is. Dat kost meer, maar het geld zal steeds harder binnen komen, dus geld is geen probleem dan meer. Binnen enkele jaren heb je een aantal miljoen op je bankrekening staan en dat groei de hele tijd maar. Uiteindelijk gooi ik ook wat grote vliegvelden neer en schaf maar meteen een aantal vliegtuigen aan enz. Je hebt toch zat geld, en ook hiermee ga je weer geld verdienen. Bussen en boten negeer ik meestal, omdat daar toch niet veel aan te verdienen valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2011 Share Geplaatst 29 december 2011 Iemand die weet hoe je ervoor kunt zorgen dat een station meer dan 12 sporen heeft? Momenteel heb ik er een van 12, maar die kan ik niet meer uitbreiden, maar dat is nog niet genoeg om alle treinen te verwerken. Zo goed als de hele tijd zijn er wel 9 bezet en op de rest rijd net een trein weg/komt er al een trein. Het station trekt het nu nog maar net, af en toe loopt het even vast, maar uit zichzelf lost het wel weer op. Ik verwacht echter dat 1-2 treinen meer toch wel voor een echte opstopping voor het station gaat zorgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 30 december 2011 Share Geplaatst 30 december 2011 Iemand die weet hoe je ervoor kunt zorgen dat een station meer dan 12 sporen heeft? Momenteel heb ik er een van 12, maar die kan ik niet meer uitbreiden, maar dat is nog niet genoeg om alle treinen te verwerken. Zo goed als de hele tijd zijn er wel 9 bezet en op de rest rijd net een trein weg/komt er al een trein. Het station trekt het nu nog maar net, af en toe loopt het even vast, maar uit zichzelf lost het wel weer op. Ik verwacht echter dat 1-2 treinen meer toch wel voor een echte opstopping voor het station gaat zorgen. Ik kan gewoon onbeperkt sporen naast elkaar leggen. Wat misschien werkt is het station in een rondje leggen. [spoiler=Voorbeeld] Dan de ingangen zo bouwen dat er altijd 1 trein kan wachten gelijk tegen het perron aan. Als je het een beetje goed bouwt kan je 3 treinen op 1 perron(+voor en achterstuk) kwijt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2011 Share Geplaatst 30 december 2011 Nou, ik kreeg een melding dat ik de maximum grootte bereik had of iets in die richting. Ik had het wel iets anders gebouwd, zodanig dat er iets van 4-5 treinen te gelijkertijd konden enteren en vertrekken. Dat was sowieso nodig, omdat ik anders files kreeg, omdat het niet snel genoeg ging. Overal stond daardoor nu ook wel een trein. En als er een wegging, ging een ander al meteen naar dat perron. Wat bedoel je met in een rondje leggen? Want n.a.v. je screen begrijp ik dat nog steeds niet. Ondertussen is hij gecrasht (Paar botsingen op station, omdat ik bepaalde treinen handmatig verder moest laten rijden, wat een botsing dus opleveren), omdat hij een paar treinen meer inderdaad niet trok. Ik had iets van 15 boerderijen verbonden met 1 fabriek. Iedere boerderij leverde graan en vee. Daardoor was er al een aanvoer van treinen naar dat station. Vervolgens werden de goederen weer via andere treinen vervoert naar steden. Al met al was het dus een erg druk station. Voornamelijk vanaf de drukste kant, had ik het zo gebouwd dat er vanaf die kant zo'n 3 treinen te gelijkertijd konden enteren, dus in totaal zouden er een stuk of 5 tegelijkertijd kunnen enteren. Maar als er niet genoeg vrije plaatsen zijn, heb je alsnog een probleem ;) Ik zie trouwens dat ik hem niet meer opgeslagen het rond de crash. Ik kan wel een verouderd screentje geven, maar die werkte nog niet helemaal optimaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 30 december 2011 Share Geplaatst 30 december 2011 Nou, ik kreeg een melding dat ik de maximum grootte bereik had of iets in die richting. Ik had het wel iets anders gebouwd, zodanig dat er iets van 4-5 treinen te gelijkertijd konden enteren en vertrekken. Dat was sowieso nodig, omdat ik anders files kreeg, omdat het niet snel genoeg ging. Overal stond daardoor nu ook wel een trein. En als er een wegging, ging een ander al meteen naar dat perron. Wat bedoel je met in een rondje leggen? Want n.a.v. je screen begrijp ik dat nog steeds niet. Ondertussen is hij gecrasht (Paar botsingen op station, omdat ik bepaalde treinen handmatig verder moest laten rijden, wat een botsing dus opleveren), omdat hij een paar treinen meer inderdaad niet trok. Ik had iets van 15 boerderijen verbonden met 1 fabriek. Iedere boerderij leverde graan en vee. Daardoor was er al een aanvoer van treinen naar dat station. Vervolgens werden de goederen weer via andere treinen vervoert naar steden. Al met al was het dus een erg druk station. Voornamelijk vanaf de drukste kant, had ik het zo gebouwd dat er vanaf die kant zo'n 3 treinen te gelijkertijd konden enteren, dus in totaal zouden er een stuk of 5 tegelijkertijd kunnen enteren. Maar als er niet genoeg vrije plaatsen zijn, heb je alsnog een probleem ;) Ik zie trouwens dat ik hem niet meer opgeslagen het rond de crash. Ik kan wel een verouderd screentje geven, maar die werkte nog niet helemaal optimaal. Ik bedoel met een rondje leggen is dat de treinen aan 1 kant van het station erin gaan, en aan de andere kant eruit . Allebei de kanten op het hoofdspoor aansluiten en je heb een rondje. Maar uit jouw verhaal maakte ik het al op dat jij zoiets al had gedaan. Over die 12 sporen weet ik ook niet. Misschien in je geavanceerde instellingen kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2011 Share Geplaatst 30 december 2011 Nou ja, niet helemaal. Ik had namelijk verschillende ingangen en uitgangen van alle kanten. het was wel zo dat de treinen aan een kant van het station dan erin reden, en dan aan dezelfde kant er ook weer uitreden. Op die manier kon ik iets van 4 treinen te gelijkertijd een perron op laten rijden en ook 4 het perron af laten rijden (dus 8 treinen bij elkaar). Dat was ook nodig, want anders ontstond er een verstopping... Zal eens bij geavanceerde instellingen kijken dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 30 december 2011 Share Geplaatst 30 december 2011 In de geavanceerde instellingen staat het maximaal aantal sporen per station. Deze moet je even verhogen, alleen kan dit het spel wel vertragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Hoe zorg je ervoor dat de andere bedrijven ook gaan spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Goede AL's downloaden. Probleem is wel dat ze bij mij ook heel vaak vastlopen en dan moet je ze resetten en beginnen ze weer helemaal opnieuw... Een andere optie zou ik ook niet weten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Waar zijn ze te downloaden? En waar uit te pakken? oh, laat maar, kan gewoon ingame. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Gaat om ingame downloads ja. Via die weg kun je ook bepaalde scenario's, voertuigen ed. downloaden. Ik moet trouwens wel zeggen dat een hoop daarvan zo nu en dan vastlopen en dus dat je ze moet resetten. maar je hebt in ieder geval daar tegenstanders om tegen te spelen. En anders moet je online gaan spelen. Dan heb je echte tegenstand ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Hoe speel je online dan of lees ik daar over heen.. Heb m al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Ik doe het ook nog niet heel lang. Een tijdje geleden had iemand in dit topic gepost dat de luuklandservers altijd wel leuk zijn. Moet je je wel even registreren op luukland.net. Anders moet je ook daar even kijken. Vandaag een paar korte potjes gedaan en zelfs een paar keer al gewonnen. Blijkbaar ben ik dus niet zo'n noob als dat ik dacht dat ik was. Al was de tegenstand ook niet heel heftig :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 1 januari 2012 Share Geplaatst 1 januari 2012 Is dit transport tycoon of iets anders? Heb eigenlijk wel eens zin in zo'n soort nostalgie game, maar vind RCT niet zo leuk meer. Deze heb ik als kind van 7 gespeeld maar kreeg ik nooit aan de praat dus uit frustratie maar nooit meer gespeeld. Hopelijk kan ik het nu wel :P anders kunnen jullie wat tips geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eboue Geplaatst 1 januari 2012 Share Geplaatst 1 januari 2012 Heb het een paar jaar geleden wel gedaan, maar vond de gameplay wel echt een stuk minder dan Transport Tycoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 januari 2012 Share Geplaatst 1 januari 2012 Ik denk dat dat hem is. De Gold editie zelfs. Geen idee wat dat trouwens toevoegt aan het spel, maar goed. Ik heb trouwens geen idee hoe dat speelt, aangezien ik Transport Tyscoon niet gespeeld hebt, alleen Openttd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 2 januari 2012 Share Geplaatst 2 januari 2012 Is er anders ergens een linkje van opentdd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eboue Geplaatst 2 januari 2012 Share Geplaatst 2 januari 2012 Ik denk dat dat hem is. De Gold editie zelfs. Geen idee wat dat trouwens toevoegt aan het spel, maar goed. Ik heb trouwens geen idee hoe dat speelt, aangezien ik Transport Tyscoon niet gespeeld hebt, alleen Openttd. Dit is Transport Giant, een Transport Tycoon of OpenTTD. Open TTD is de (open source) game gebaseerd op Transport Tycoon. Transport Giant is een eigen game, weliswaar in hetzelfde genre. Openttd kun je downloaden via http://www.openttd.org Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Al een paar weken verslaafd aan OpenTTD. Ik begin meestal met een 512*512 map met zeer weinig steden en zeer weinig industrie, waardoor je lange lijnen moet aanleggen om alle steden te kunnen voorzien. Op dit moment speel ik een winterlandschap met een hoog zeeniveau, waardoor ook veel boten benodigd zijn om steden op eilanden te voorzien van goederen en dergelijke. Ik probeer de wachtenden bij stations zoveel mogelijk tevreden te houden. Geeft veel voldoening als een stad langzaam maar zeker begint te groeien :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Zo heb je toch nooit genoeg goederen voor al die steden? Heb je wat screens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Zo heb je toch nooit genoeg goederen voor al die steden? Heb je wat screens? Je moet dan inderdaad langzaam opbouwen. Op mijn map heb ik nu slechts één boerderij en één bos, maar dat komt mede doordat ik de sneeuwgrens vrij laag heb gelegd en de zeespiegel hoog. Met vier oliebronnen kan ik nog behoorlijk wat goederen produceren. De beste manier om steden te laten groeien is een buslijn naar het station en de passagiers daar overladen op de treinen. Zo zijn de steden beneden op de kaart in vijftig jaar gegroeid van 700-800 naar meer dan 10.000 inwoners. Ik heb het aantal steden ook op zeer laag staan (totaal stuk of 30). [spoiler=screen] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Tof idee, sowieso. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Ik speel de laatste paar dagen voornamelijk online. Een stad van max. 250 inwoner zo snel mogelijk groot laten worden. 2500 na 4 jaar is tot nu toe het max wat ik haal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Hoe doen jullie dat? Als ik een stad heb met 1000 man in het begin word hij nooit groter dan 2 a 3 man. Terwijl ik de stad wel bevooraad met goederen en mensen over spoor. Mensen soms zelfs door de lucht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten