Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

Ben ook weer eens een keer geweest. Tam sfeertje, maar gelukkig wel 3 punten. Goal niet gezien van Wellenberg, de 1-0, of was het iemand anders? Vond Sukkie weer goed spelen, evenals Wellenberg. De bekerwedstrijd zat duidelijk nog in de benen bij de Eagles, maarja care 3 ptn. Nu 6 ptn uit bij Emmen en thuis Fortuna, dan uit Den Bosch en dan thuis Zwolle. Periode zit erin met wat meeval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was zeker geen beste start, maar als je kijkt dat je maar 3 ptn achter staat op de nr4, dan maakt de positie die je inneemt niet zo heel veel uit nog;c Tekent wel des te meer dat je gewoon bij de bovenste 3 had kunnen/moeten zitten, dan denk ik aan Gae-MVV, Gae-Veendam, Oss-Gae ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go Ahead Eagles test Duitser, Overmars voorzichtig

Go Ahead Eagles heeft deze week Niklas Andersen op proef. De 23-jarige Duitser met een Noorse achtergrond is afkomstig van Werder Bremen. Hij speelde in de jeugd bij Hamburger SV, Eintracht Frankfurt en Schalke 04.

Andersen is de zoon van Jørn Andersen, voormalig Noors international en Bundesliga-topscorer in 1990. Hij is aan het eind van het seizoen transfervrij.

Go Ahead-commissaris Marc Overmars licht toe: 'Trainer Joop Gall wilde er een linksbenige verdediger bij. Andersen heeft een rijtje met aardige clubs achter zijn naam, maar laten we het eerst maar eens aankijken.'

Nadat een crisis tussen Gall en verdediger Jan Kromkamp in de kiem werd gesmoord, kende Go Ahead Eagles een mooie week met een bekeroverwinning op Feyenoord (2-1) en een competitiezege op AGOVV Apeldoorn (3-1). 'Die laatste wedstrijd was misschien nog wel belangrijker dan het duel met Feyenoord', reageert Overmars.

'Het was door dat voorval en de wedstrijden die volgden een hectische maar gelukkig ook mooie week. We zijn wat geklommen op de ranglijst, één wedstrijd winnen is leuk, maar we moeten nu eens een goede serie neerzetten. Ik ben wel blij dat de rust weer is teruggekeerd, niet alleen Kromkamp, maar het hele team heeft goed geantwoord. Zo werkt het in de voetballerij, als je een paar keer wint, ziet de wereld er heel anders uit.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere keer wordt er gezegd door de bestuurders dat het spelersbudget op is sinds Tarvajärvi er bij is gekomen, maar dan nemen ze wel zo'n speler op proef die nog minimaal een half jaar vast ligt. Ze hebben nu een ton overgehouden aan het bekerduel met Feyenoord, maar dat gaat allemaal in de spaarpot. Het verleden leert echter ons ook dat ze die praatjes vaker houden, en dat er in de winterstop ineens een speler bij komt. Wees dan gewoon eens een keer duidelijk naar je supporters toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere keer wordt er gezegd door de bestuurders dat het spelersbudget op is sinds Tarvajärvi er bij is gekomen, maar dan nemen ze wel zo'n speler op proef die nog minimaal een half jaar vast ligt. Ze hebben nu een ton overgehouden aan het bekerduel met Feyenoord, maar dat gaat allemaal in de spaarpot. Het verleden leert echter ons ook dat ze die praatjes vaker houden, en dat er in de winterstop ineens een speler bij komt. Wees dan gewoon eens een keer duidelijk naar je supporters toe.

Helemaal met je eens, er komt toch wel een defensieve versterking bij. Dat kan niet uitblijven. En de transfers die ze in de winter hebben gedaan, de afgelopen jaren waren wel spelers die het goed deden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef toe; voor aanvang van dit seizoen had ik een goed gevoel over mijn club. Een bloedfanatieke trainer die er trots op is dat hij voor onze club mag werken, een spelersgroep waarin zowel ervaring als talent huist, de positieve aandacht in de media voor onze club alsmede de ambities om aan de Vetkampstraat een Eredivisieclub met een authentiek Engels karakter te laten herrijzen. Voorwaar berichten waar je als supporter blij van wordt.

Nou ben ik sowieso al iemand bij wie het glas halfvol zit en neig ik er naar om de zwakke punten met de mantel der liefde te bedekken zolang de positieve punten overheersen. Natuurlijk was de start van de competitie allesbehalve florisant en gaven we een aantal keer op identieke wijze een wedstrijd uit handen. Ik zag elke wedstrijd echter wel aanknopingspunten en had het idee dat het een kwestie van tijd zou zijn voor de puzzelstukjes in elkaar zouden vallen. De wedstrijd van gisteren in Oss was in mijn ogen cruciaal voor het verdere verloop van het seizoen. Na twee wedstrijden waarin het kwartje, moeizaam, onze kant op was gevallen, was een klinkende overwinning op deze goedwillende amateurs hét medicijn om onze kinderziektes definitief achter ons te laten. Op 30-09-2011 om 22.00 uur was de aansluiting met de subtop definitief gemaakt en zou het seizoen pas echt gaan beginnen, zo was mijn rotsvaste overtuiging.

De 0-2 tussenstand en de mededeling dat we heer en meester waren op het veld sterkte mij nogmaals in mijn gedachten dat we de weg omhoog definitief waren ingeslagen. Nog geen uur laten blijken mijn gedachtes waardeloos en mijn rotsvaste overtuiging op niets gebaseerd. Toen een zekere Stankov de vernederende 5-3 achter Van der Vlag schoot had ik mezelf even niet meer in de hand en gaf ik met mijn blote poten mijn tafel een rotschop. Dit deed pijn, heel veel pijn. Niet alleen fysiek, ook mentaal. Om moedeloos van te worden! Nadat ik het geschutter op tv had aanschouwd keek ik naar het glas dat voor mij op de tafel stond. Het werd mij opeens pijnlijk duidelijk: Het glas is half leeg! Sinds gisteravond 22.00 uur lijk ik de zaken opeens helder te zien. Word ik niet verblind door clubliefde of mooie praatjes. Er mankeert echt heel veel aan de club waar ik, en velen met mij, zoveel van hou. Er ligt een gouden toekomst voor het oprapen. Werkelijk alle randvoorwaarden zijn aanwezig om van onze club binnen enkele jaren een stabiele Eredivisieclub te maken. Maar in niets blijkt dat die randvoorwaarden aangegrepen worden om de potentie van de club waar te maken.

We behoren al jaren tot de meest gezonde clubs in het Betaalde Voetbal en zijn in de gelukkige omstandigheid dat er 3 bijzonder gefortuneerde mensen (Mulder, Overmars en De Vroome) nauw bij onze club betrokken zijn. Onze hoofdsponsor behoort tot de snelst groeiende bedrijven in Nederland. De eigenaar van dat bedrijf is niet minder dan smoorverliefd op onze club. We hebben 4000 trouwe supporters die zielsveel van de club houden en vele duizenden latente supporters die slechts een klein zetje nodig hebben om voor eens en voor altijd verknocht te raken aan onze club. Werkelijk heel voetbalminnend Nederland verlangt naar de dag dat Tom Egbers in prachtige volzinnen melding maakt van de definitieve terugkeer in de Eredivisie van dat Prachtige Voetbalbolwerk dat huist aan de Vetkampstraat in Deventer. En toch zijn we lichtjaren verwijderd van dat moment. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk? Onze club zwemt in de "Unique Selling Points" maar voorlopig is het best verkochte artikel in de Adelaarshorst "Gebakken Lucht".

Het paradepaardje van onze club, de jeugdopleiding, is al jaren geleden verkwanseld. De vruchtbare grond waaruit zoveel prachtige talenten zijn ontsproten, zoveel internationals zijn geboren, is dichtgegooid met een laag beton. Zelfs het 2e elftal is weggesaneerd waardoor elke basis voor sportief succes ontbreekt. De noodzaak van een Technisch Directeur die de lange termijn bewaakt wordt op Larenstein niet erkend. Nu de voetbalverslaafde workaholic Andries Ulderink is vertrokken wordt pijnlijk duidelijk hoeveel kennis en kunde er verloren is gegaan.

Op organisatorisch vlak ontstijgen we amper het niveau van een amateurclub. Als je geen jeugdopleiding en geen 2e elftal hebt dan is het een absolute noodzaak om over een uitstekend scoutingsapparaat te beschikken. Uit niets blijkt dat daar belang aan wordt gehecht. Uitermate vreemd voor een VOETBALclub. De afdeling veiligheid daarentegen is uitstekend bezet op Larenstein. Met Van Vegten, Hegeman, Wientjens en de peperdure vergaderclub VOGA binnen boord zou je haast vermoeden dat niet voetbal maar beveiliging de corebusiness is.

De supporters, van wie sommigen hun leven zouden geven voor de club, zijn al jaren een ondergeschoven kindje. De passie en liefde die je in Deventer ziet is uniek. De supporters zijn de levensader van de club, de kurk waar de club op drijft. Helaas worden wij door de club als noodzakelijk kwaad gezien. Wanneer gaan op Larenstein de ogen open? Wanneer gaat men zien dat je niets bereikt als je steeds tegenover elkaar staat. Dat je alleen verder komt als je naast elkaar staat. Schouder aan schouder, met vereende krachten! Zorg ervoor dat de supporters hun seizoenskaarten op tijd krijgen, zorg ervoor dat de supporters op de Open Dag het nieuwe thuis- en uitshirt kunnen aanschaffen, zorg ervoor dat de supporters gastvrij ontvangen worden, zorg ervoor dat het de supporters voor- tijdens en na de wedstrijd aan niets ontbreekt op horeca-gebied. Zorg ervoor dat wij weer trots kunnen zijn op onze club, op de spelers die voor ons door het vuur gaan. Stop met die mooie praatjes, wij willen daden zien!

Prachtig stuk van het supp forum af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm geen beste verhalen gehoord over de wedstrijd van vanavond, sterker nog gehoord dat dit de zwakste thuiswedstrijd was van het seizoen. Wellenberg wel weer gescoord, doet het toch wel verrassend goed!

Joey van de Berg mist volgende week zondag Eagles-Zwolle ;) Goed nieuws dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste helft ging nog wel, maar de tweede helft was het niveau weer behoorlijk bedroevend inderdaad. Wel respect voor die Fortuna fans altijd, zij komen ieder jaar altijd met een leuke groep en blijven altijd 90 minuten lang zingen, ongeacht de score. Geen enkele andere club heeft zulke supporters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud Wellenberg geblesseerd uitgevallen op trainen. Wat het lijkt een zware knieblessure. Dat kunnen we er nog wel bij hebben, die jongen was echt in vorm en is de nummer 10 die we voor het seizoen begon zochten. Knokte zich prima in de basis, maar nu dit. Zo jammer voor die jongen. En Resit Schuurman is er tot de winterstop uit met een scheurtje in de kuit. Zo wordt de selectie wel heel erg dun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites