Bruins Geplaatst 6 januari 2012 Share Geplaatst 6 januari 2012 Vroeger blokfluit gespeeld :cab: Daarna keyboard. Daar al zo'n >zes jaar mee gestopt, geen motivatie meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 6 januari 2012 Share Geplaatst 6 januari 2012 Vroeger blokfluit gespeeld :cab: Daarna keyboard. Daar al zo'n >zes jaar mee gestopt, geen motivatie meer. Hehe, keyboard FTW. Speel het al 10,5 jaar :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 6 januari 2012 Share Geplaatst 6 januari 2012 Dennis, wat voor elektrische gitaar raadt je aan? Ik speel nu drie jaar gewoon gitaar, akoestisch. Nu wil ik ook elektrisch gaan spelen, kan ik wat meer mee gaan experimenteren enz. Kan dus al redelijk goed gitaar spelen en heb de basis al. Wat voor elektrische gitaar raadt je me aan? Wat voor muziek wil je maken (stijl)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 6 januari 2012 Share Geplaatst 6 januari 2012 Niet elk type is voor alles geschikt vind ik hoor. Die Ibanez gitaartjes klinken alleen tof bij punk / powerchords. Bij al het andere vind ik ze echt drama klinken :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 6 januari 2012 Share Geplaatst 6 januari 2012 Wou er ook bijzetten: behalve metal. ;c Maar de std types zoals een Les Paul, Strato en Tele lijken op elkaar qua stijlen. Niet zo dat de een echt voor blues is en de ander niet. Dat bedoelde ik meer. Vooral als niet echt serieus gitarist maakt het niet zoveel uit vind ik. Les Paul heeft een wat dikkere nek, wat lastiger kan spelen. Voor mensen die akoestisch spelen is dat dan geen probleem. Maar ik vind die Ibanez gitaren en Shechter ofzo dan ook echt kut. Houd niet van die metal dingen. Of die afschuwelijke BC Rich dingen huhu Niels, hoelang speel jij gitaar dan? En kon je het nou wel of niet goed? Een jaar of twee drie. Ik kan verschillende technieken, want zit op akoestische les. Maar speel nooit hele nummers, zit net een beetje op dat randje tussen wel niet kunnen. Op les nl alleen maar nootjes en dat is ook mijn enige oefening in de week :P Maar dat album van Vedder kan ik bijv wel meetokkelen. Verder geen natuurtalent :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harmpje Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Wat voor muziek wil je maken (stijl)? En belangrijkste: budget. Squier is een goed merk en als je een tele/stratocaster wilt moet je eens kijken naar London City. Nederlands (failliet) merk maar nog wel te verkrijgen, en diegene die deze gitaren hebben vinden ze niet onder doen voor Fenders van 1000 euro. Squier (Fender is daarvan eigenaar)->Stratocaster en Telecaster. Single coils, wat hoger dunner geluid. Epiphone (Gibson is daarvan eigenaar)->Les Paul. Humbucker. Warmer voller geluid. Voor meer hardere rock, blues rock en blues. Eigenlijk is elk type gitaar wel voor alles geschikt maar het ligt er aan wat je qua geluid mooi vindt. http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,4,53810 andere over die London City. Maja, eerst maar je budget bepalen en wat voor sound je zoekt ;) Geen idee wat voor stijl ik speel. Ik speel eigenlijk vrij veel. Akoestische gitaar is voor mij veel van het tokkelen en de wat 'lievere' liedjes en de elektrische gitaar wil ik gewoon voor het wat hardere werk. Gun's 'n Roses, Dire Straits etc. De dingen die je eigenlijk niet op een gewone gitaar kan spelen. Budget ligt incl. versterker rond de 300/350 euro denk ik. Zo'n London City heb ik inderdaad ook gezien, leek me al wat. Het is voor mij nu alleen nog een groot bos en ik kan de bomen onderling nog niet goed onderscheiden. Wat zou ik voor 350 euro kunnen kopen wat me een redelijk goed basispakket geeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BarçaBoy Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Speel al een aantal jaren saxofoon en ben de laatste tijd steeds meer bezig met piano en gitaar hier in huis. Overweeg te stoppen met saxofoon en dan één van deze twee te gaan leren. Wat is leuker om te doen? Gitaar, piano of saxofoon? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Dat lijkt me voor iedereen anders toch? Wat jij het leukst om te doen vind zou dan de keuze zijn. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Speel al een aantal jaren saxofoon en ben de laatste tijd steeds meer bezig met piano en gitaar hier in huis. Overweeg te stoppen met saxofoon en dan één van deze twee te gaan leren. Wat is leuker om te doen? Gitaar, piano of saxofoon? Ik speel zelf piano (of eigenlijk keyboard, maar dat is hetzelfde principe natuurlijk) en ik kan denk ik wel zeggen dat piano makkelijker om te leren is dan gitaar. Maar misschien heb ik een verkleurd beeld omdat ik al zo lang piano speel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Ik heb een tijd piano gespeeld, maar vond er op een gegeven moment niets meer aan. Tijdens die lessen zul je op een gegeven moment vooral jazz en blues spelen (daar heb je echt stukken van die geschikt zijn voor de piano). Dat was bij mij zo tenminste. Ik heb zelf op een gegeven moment aangegeven wat anders te willen, en toen ben ik met mijn docent zelf stukken gaan kiezen (die ik leuk vond op dat moment), en hebben we steeds uitgevogeld hoe je daar een mooi arrangement voor de piano van kan maken. Anders kom je al snel uit bij begeleidend spelen, wat vele malen makkelijker is, en sowieso weinig interessant als je solo speelt. Zelf lijkt me gitaar spelen erg gaaf op het moment. Als je into pop en rock bent, zal het waarschijnlijk veel leuker zijn om die solo's te leren. Die zijn over het algemeen voornamelijk voor de gitaar geschreven. Dan speel je dus stukken die je kent, of in ieder geval je meer aanspreken, dan blues en jazz stukken. Al heb je voor de piano ook erg mooie stukken om te spelen hoor, zoals dit (kan deze zelf ook spelen): -ZJDNSp1QJA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Hmm oke. Desalniettemin lijkt me blues spelen op een gitaar mooier dan op een piano. Maar dat is mijn persoonlijke mening Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 -ZJDNSp1QJA Comptine d'un autre été! _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BarçaBoy Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Dit filmpje kende ik inderdaad en dat is echt wat me er wel in aantrekt. Een jongen bij mij op school speelde dit ook en ik zou echt willen dat ik dit ook zou kunnen. De keuze voor saxofoon is bij mij al een aantal jaren geleden en mijn muzieksmaak is wel een stuk volwassener geworden, al zeg ik het zelf. Ben vooral fan van een beetje alternatieve pop. Coldplay, The Script, Birdy, Ed Sheeran, One Republic. Dat is ongeveer mijn stijl. Op piano trekken ook klassieke stukken zoals die hierboven mij aan. Vooral muziek met piano en gitaar dus. Daarom zat ik hier dus over na te denken, maar een echte keuze had ik nog niet gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BarçaBoy Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Ah okee, bedankt voor de snelle reacties! Was soweiso niet van plan elektrische gitaar te gaan spelen, want dat is niet echt mijn stijl. Denk dat ik binnenkort misschien toch serieus ga nadenken over de piano. Heb er al eentje thuis staan, dus de aanschaf is geen probleem meer. Het stemmen moet dan nog wel gebeuren, want zo vaak wordt hij nog niet gebruikt. Ik droom er echt van om stukken zoals Comptine d'un autre été te kunnen spelen. Als ik zie wat andere mensen bij ons op school doen. Bands en piano etc. Het enige probleempje wordt denk ik het overtuigen van mijn ouders. Die vinden het denk ik zonde van de jaren saxofoonles.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 januari 2012 Share Geplaatst 10 januari 2012 Als je dat soort muziek leuk vindt, kun je inderdaad beter voor piano kiezen. Clocks van Coldplay kan ik ook spelen bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twistedjeeh Geplaatst 15 februari 2012 Share Geplaatst 15 februari 2012 Ik speel nu 3,5 jaar gitaar, kan stukken uit Sultans of Swing, Stairway to heaven. Best lastig allemaal. Liedjes als de A team enzo kan ik ook wel redelijk. Zit er over te denken om een goede gibson te kopen, mensen hier ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 20 februari 2012 Share Geplaatst 20 februari 2012 Heb vijf jaar lang les gehad in (akoestische) gitaar. Kon het toen redelijk goed, al zeg ik het zelf, nu al zeker vier jaar geen één keer gespeeld. Er zijn wel eens dagen dat ik denk van ik moet weer gaan spelen, maar dan moet ik eerst gaan stemmen en dat kan ik al helemaal niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twistedjeeh Geplaatst 28 februari 2012 Share Geplaatst 28 februari 2012 Heb dit weekend een nieuwe gitaar gekocht! Aanschouw! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 28 februari 2012 Share Geplaatst 28 februari 2012 Mooie gitaar hoor. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 28 februari 2012 Share Geplaatst 28 februari 2012 Kek gitaartje inderdaad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 18 mei 2012 Share Geplaatst 18 mei 2012 (bewerkt) Ben van plan binnenkort misschien een elektrische gitaar te gaan kopen. Ik speel al een tijd piano/keyboard dus ik hoef geen lessen ofzo. Bovendien speelt mijn vader gitaar dus die kan me af en toe vast wel helpen. Iemand nog tips voor waar je op moet letten bij een elektrische gitaar? Heb nu deze op het oog. Goed merk en vrij universeel. 18 mei 2012 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 19 mei 2012 Share Geplaatst 19 mei 2012 Heb uiteindelijk dit gekocht :D Maar wel met een andere versterker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 19 mei 2012 Share Geplaatst 19 mei 2012 Welke kleur? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 19 mei 2012 Share Geplaatst 19 mei 2012 Wijnrood :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 19 mei 2012 Share Geplaatst 19 mei 2012 Ik zou zelf die ander gekozen hebben. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten