Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

'Meest gewilde verdediger van Europa' verrast met contractverlenging

Tal van Europese topclubs werden de laatste maanden met Mapou Yanga-Mbiwa in verband gebracht, maar de verdediger heeft een verrassende beslissing genomen. Montpellier maakt donderdag melding van een nieuw contract en zodoende lijkt de geruchtenstroom rond de 23-jarige Yanga-Mbiwa definitief voorbij. Hij werd door Franse media 'de meest gewilde verdediger van Europa' genoemd.

Yanga-Mbiwa was in het bezit van een aflopend contract en weigerde akkoord te gaan met een nieuwe verbintenis. AC Milan had afgelopen zomer concrete belangstelling, maar koos uiteindelijk voor de huur van Cristian Zapata van Villarreal. Het had er veel weg van dat de drievoudig Frans international gebruik zou maken van zijn naderende transfervrije status, maar hij heeft tot medio 2015 bijgetekend.

De aanvoerder van Montpellier, dat dit seizoen de landstitel verdedigt, kwam op dertienjarige leeftijd bij de club en speelde inmiddels meer dan 170 wedstrijden op Franse bodem. Yanga-Mbiwa zag het levenslicht in Centraal-Afrika, maar speelde eerder al acht interlands voor Frankrijk Onder-21.

Jaaah! Lekker hoor dit, toch nog een positief iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft hij ook een reden gegeven? Want in het begin van het jaar gaf hij nog aan graag naar Milan te willen. Nu begrijp ik ook wel dat Milan nu niet echt de beste plek is om te zitten, maar toch blijft het een betere club dan Montpellier. Wel positief inderdaad voor Montpellier dat het dit jaar erg moeilijk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft hij ook een reden gegeven? Want in het begin van het jaar gaf hij nog aan graag naar Milan te willen. Nu begrijp ik ook wel dat Milan nu niet echt de beste plek is om te zitten, maar toch blijft het een betere club dan Montpellier. Wel positief inderdaad voor Montpellier dat het dit jaar erg moeilijk heeft.

Waarschijnlijk wilt hij niet dat Montpellier met lege handen achterblijft, hij gaf vorig seizoen aan dat hij graag naar Milan ging. Maar hij speelt nu al sinds zijn dertiende/veertiende bij de club, van mij mag hij nu best vertrekken. Verdient Montpellier er nog een aardig aan, en kunnen ze een vervanger binnenhalen. Het is btw nergens officieel gemeld dat hij het deed zodat Montpellier geld aan hem kan verdienen, maar dat lijkt me logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PSG heeft de scheids weer mee zeker? Of waren het terechte rode kaarten? ;c

Eerste rode kaart kon die wel geven, al raakt de keeper wel de bal. Tweede kaart heb ik gemist, 2de keeper van Rennes speelt echt een beestenpot. Dat PSG er nog geen 2-2 van gemaakt heeft zeg..

EDIT: Gameiro komt er nu pas in, Ancelotti. ;e

bewerkt door Ilias.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PSG met 4-0 gewonnen, nu Montpellier & Belhanda kijken vs Ajaccio. :<

Wow, mooie goal van Utaka. Lekker dit, Montpellier gaat hard.. :< _O_

Belhanda, heerlijk nonchalant hooghouden, assist op Cabella die hem droog in de linkerbovenhoek knalt. Montpellier van vorig seizoen dit hoor.

bewerkt door Ilias.
oops
Link naar opmerking
Deel via andere websites