Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Metal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Powermetal ;e

Heb ooit eens Rhapsody (of was het Dragonforce?) live gezien op Graspop ofzo. Wat een nerveus gegil en en gemep op die gitaartjes joh. Die zanger stond trouwens ook als een echte josti met plastic zwaard en schild te zwaaien.. Echt, plaatsvervangende schaamte maakte zich van me meester...

Ik luister zelf nog geregeld blackmetal, heb ook een vrij grote collectie muziek daarvan (deels omdat ik nog superveel heb liggen van het labeltje wat ik had)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit Dragonforce live gezien, dat is zo fuckin grappig. Inclusief trampolines om een beetje over het podium te springen. Die gasten waren geloof ik knetter stoned / zwaar dronken toen ze het podium opkwamen. Zanger smeerde zijn stem met Whiskey en aan de microfoonstandaarden zaten flesjes Corona met een rietje, om toch door te kunnen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te geloven, die kerel is 59 en loopt nog rond als een jong veulen. Tijdens zijn vorige tour gaf hij shows van ongeveer 3u, en dan ging het er vaak aan toe zoals op de Superbowl: een hoog tempo dus.

@ Bono: geen idee, ik ga er van uit van wel :) 't is de eerste keer dat ik hem ga zien, maar dat kan ook al eens tegenvallen naar het schijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de rest betreft: Jimmy Eat World, Yellowcard, Anberlin, Bloc Party, Foo Fighters, The Offspring, Sum 41

Echt mijn soort Bandjes. Verder luister ik Veel naar de Red Jumpsuit Apparatus, Senses Fail (Machtig!) The Killers (Ook Machtig!), Scenic, Jars of Clay, A Rocket to the Moon, Thunderbirds are Now, hawthorne Heights, Thousand Foot Krutch, Static FM, Blink 182 My Chemical Romance, Dropping Daylight, Eighteen Visions, Armor For Sleep, Less Than Jake en Natuurlijk Skillet.

Senses Fail (voor wie het niet kent).

SN-t_mA0pjU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister de laatste tijd ook wel veel naar dit beginnende engels bandje: Industry. Doet een beetje denken aan Muse, NIN en Tool. Natuurlijk niet zo goed als deze band, maar voor mijn gevoel hebben ze wel potentie al is de zanger niet de beste.

eGqs5c-nLzg

-IBH6187A6k

Als je het interessant vind kun je via youtube wel op hun myspace page komen, daar staan nog enkele liedjes van ze op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah kijk eens aan, een kenner :

Bwah, kenner is wat overdreven denk ik :whistle: Als jonge rock liefhebber ga je sowieso op zoek naar nieuwe artiesten en dan passeren ook de oudgedienden de revue en die heersen gewoon een pak imo. :) Maar een kenner, daarvoor moet ik me nog een heel pak meer verdiepen in hun werk, maar het komt nog wel. :cab: :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua Metal is dit toch wel het beste band die ooit is voortgebracht

j1GhT8jgvf0

Je kunt er van houden of niet, maar als je je gaat verdiepen in deze muziekstroming kun je niet om deze grootheden heen. Live zijn ze niet altijd 100% correct (qua stem en gitaar), maar een ruim 2 uur durende spektakelshow kunnen ze wel geven zeg!

Was eind vorige maand in Ahoy, geweldig!

Als ik de show nu terug luister op mp3 is het een flink stuk minder.

Ach we hebben de cd's en geweldige DVD's nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs via Kraak & Smaak (dank u, Gino) Dave Matthews Band ontdekt. Gewoonweg prachtige muziek met zeer mooie muzikale begeleiding, zeker het uitproberen waard.

Bedankt. Heb een paar previews geluisterd op Last.fm en het valt wel in de smaak moet ik zeggen, ga zeker een album uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik rock wil gaan luisteren welke bandjes raden jullie me dan aan? Ik luisterde vroeger wel veel RHCP, Linkin Park, en af en toe een beetje van die indierock bandjes vind ik ook wel aardig Ting Tings, One Night Only (Just for tonight en nog zo'n nummer van hun album) etc.

Mja ik heb beetje het idee dat ik nooit serieus naar rock heb geluisterd dus dat het ook oneerlijk is dat ik het over het algemeen kut vind omdat ik het nog nooit een goede kans heb gegeven. :cab: Aan de andere kant, dat Radiohead album heb ik dan wel serieus beluisterd en vind ik dan wel goed maar kan ik niet vaak aanhoren, dus het kan ook gewoon echt mijn ding niet zijn natuurlijk. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites