Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Metal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Oooh, wacht ff, nu begrijp ik het :P Ik dacht dat je bedoelde dat je liever had dat ze dit album gemaakt hadden dan dat ze een eigen album gemaakt zouden hebben, maar je bedoelt : gelukkig dat dit album niet in het rijtje van Metallica-albums hoort. :P Dan ben ik het met je eens ja :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt een nieuw en echt Metallica-album aan:

Volgens bassist Rob Trujillo, is Metallica begonnen aan een nieuw album. Het album 'Lulu', de samenwerking met Lou Reed, zal binnenkort in de winkels liggen. Trujillo vertelde dat ze druk bezig zijn geweest met het schrijven en opnemen van nieuwe nummers. "De afgelopen weken hebben we aan een paar nieuwe nummers gewerkt, de start van een nieuw album is een feit".

"We hebben in de studio samen met Rick Rubin aan wat dingen gewerkt, en we gaan het grootste deel van komend jaar opnemen." Hij voegde er aan toe dat het begin er is en het gaat gebeuren, het is realiteit!

:banana:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Black Sabbath

With the news that Black Sabbath’s Tony Iommi has been diagnosed with the early stages of lymphoma, his bandmates would like everyone to send positive vibes to the guitarist at this time. Iommi is currently working with his doctors to establish the best treatment plan--the “IRON MAN†of Rock & Roll remains upbeat and determined to make a full and successful recovery.

This comes as Black Sabbath--Ozzy Osbourne (vocals), Tony Iommi (guitar), Geezer Butler (bass) and Bill Ward (drums)--are writing and recording their first album in 33 years in Los Angeles (still set for release this fall) with producer Rick Rubin. They will now go to the UK to continue to work with Tony. Further information will be released as it becomes available.

:(

Maar ja, gelukkig zijn ze er vroeg bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

This video contains content from Rock World S.A., who has blocked it on copyright grounds.

Sorry about that.

O mijn hemel, wat een bureaucratie ten top ;e Wel live uitzenden op YouTube, maar het terugkijken op YouTube: neeeeee, dat mag natuurlijk niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

This video contains content from Rock World S.A., who has blocked it on copyright grounds.

Sorry about that.

O mijn hemel, wat een bureaucratie ten top ;e Wel live uitzenden op YouTube, maar het terugkijken op YouTube: neeeeee, dat mag natuurlijk niet!

Je bedoelt hypocrisie. ;c

OjDTCmnaVuE

\m/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plaats 'm ook maar even hier rumcola

#1 - Marduk – Serpent Sermon:

Marduk, ik was ze al een tijdje uit het oog verloren. Hun laatste releases waren niet zo heel bijzonder en de grimlach was dan ook groot toen Serpent Sermon uitlekte. Zou het dan toch ouderwets knallen? Ja hoor! Marduk slaagt erin om gewoon een hele cd top te blijven, zelfs de wat loggere en dus langzame nummers passen perfect. Dat maakt Marduk mijn nummer één van 2012.

Serpent Sermon:

#2 - Anaal Nathrakh – Vanitas:

Anaal Nathrakh is een term uit een boek/film en betekent 'Adem van een Draak'. De voor ons vreemde bandnaam roept vaak vragen op, dus bij deze de uitleg. Vanitas stond eigenlijk tot een maand geleden op nummer 1. Alles klopt dan ook bij deze plaat, de toevoeging van enkele gabberbeats, wat metalcore, de cleane zang die minder aanwezig is en de krankzinnige nummers ook. Maar. Na een paar luisterbeurten bekroop me het gevoel dat het niet helemaal goed was. Er staan voor Anaal Nathrakh begrippen twee trage nummers op en die staan achteraan in de tracklist. Het haalt de vaart uit de cd en eindigt dan ook onbevredigend. De eerste drie nummers blaast alles aan gort, maar track 5, 7 en 10 verknallen het een beetje. Toch 2e, op basis van 7 ijzersterke nummers

To Spit The Face: http://www.youtube.com/watch?v=Uy4-JXKAizg

#3 - Burzum - Umskiptar:

Burzum staat normaal altijd op 1 bij mij, al brengt hij een lege schijf uit. Maar ja, met Marduk en Anaal Nathrakh die knallers afleveren en Burzum eigenlijk niet zo, moet het maar een keer anders. Umskiptar bestaat voor een groot gedeelte uit gesproken woord met wat losse riffjes eronder. Het begint of eindigt wel als een echt nummer, maar het praten heeft de overhand.

Joln (Deities): http://www.youtube.com/watch?v=vTzvVmz6bw0

#4 - Cradle of Filth - The Manticore and other horrors:

De ervaren rotten rondom Dani Filth komen weer eens met een hoogtepuntje. Natuurlijk komen de oude tijden niet meer terug, maar twee goede platen op rij is toch wel lang geleden. Cradle klinkt weer ouderwets goed, weinig tot geen industrial gezeik erbij en lekker snel ook. Qua sfeer is het ook in orde en het uiterlijk vertoon is werkelijk waar weer subliem.

Manticore:

#5 - Addaura - Burning for the Ancient:

Wow! Pas een week geleden kreeg ik de tip om Addaura eens te luisteren, want 'dat lijkt op Evilfeast'. Och, het lijkt eigenlijk niet op Evilfeast, maar het klinkt wel geweldig. 4 nummers die samen 52 minuten duren, dan weet ik wel genoeg. Veel keyboardwerk, veel sfeervolle instrumentale stukken, die af en toe met zang onderbroken wordt. Deze jonge band uit Seattle mag vaker wat uitbrengen... Kippenvel bij onderstaand nummer

The Baring Admission of Weakness: http://www.youtube.com/watch?v=j-tU6tNZReU

#6 - Carach Angren – Where The Corpses Sink Forever:

De band waar Limburg trots op is. Begonnen in de regio Schinveld/Landgraaf, maar al heel snel boven komen drijven bij het grote publiek. Logisch, Carach Angren krijgt het voor elkaar om een mooi verhaal om te zetten in muziek. Elk album heeft een centraal thema en mede door de relatief verstaanbare zang is het goed te volgen. Where the Corpses Sink Forever gaat over WWI en WWII en in elk nummer verteld de hoofdpersoon hoe hij overleed.

Little Hector What Have You Done?:

#7 - Nachtmystium - Silencing Machine

Nog een verrassing, de black metal is eigenlijk wel weg en Nachtmystium speelt een soort Black 'n Roll met veel bliepjes en piepjes. Maar dan positief. Jamel, jij moet dit wel kunnen waarderen.

Silencing Machine:

#8 - Mgła - With Hearts Toward None

Lekkere sfeervolle en toch felle Poolse Black Metal. Mgla heeft het te druk om titels te verzinnen, iets wat vrij veel voorkomt tegenwoordig, dus zijn de tracks maar I tot VII genoemd. Dat laatste nummer is geniaal, feit. Lange opbouw en daarna lekker knallen met die handel

With Hearts Toward None VII:

#9 - Abigail Williams – Becoming

Abigail Williams wisselt per cd van sound. Ze begonnen ooit als Cradle of Filth kloon en toetseniste Ashley Jurgemeyer verdiende zelfs een transfer naar de Britse helden. Intussen is ze weer terug. Daarna kwam ineens een kale, bikkelharde Black Metal plaat voorbij en anno 2012 zijn ze de keyboards weer aan het toevoegen. Totaal niet origineel, maar wel goed gedaan. Addaura staat 5e, want die doen het nog beter.

Ascension Sickness :

#10 - Enthroned – Obsidium

Net als Marduk was Enthroned een tijdje de weg kwijt. Zelfs zo erg dat er momenteel geen enkel origineel bandlid meer in de band zit. Heden ten dage is Regis Lant, neef van Venom legende Cronos, de spil van de band en anno 2012 pakt het goed uit. De furieuze Black Metal is er nog steeds, maar het is vaak ook wat meer bombastischer. Enthroned heeft visueel altijd de boel prima in orde en nu is ook de muziek zowaar te pruimen.

Petraolevm Saliva : http://www.youtube.com/watch?v=Tj-ZaTlSd_M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rock & Metal topic

Hopelijk neemt niemand me het kwalijk dat ik dit topic start,er bestaat al een metal topic maar de laatste post is al van 2012.

Wil gewoon frisse start nemen aangezien dit mijn favo genre is.

Alles wat met Metal & Rock te maken heeft mag hier worden geplaatst (nieuwtjes over artiesten,foto's,videoclips,enz...)

Wil geen onderscheid maken in de verschillende subgenres (Progressive,Death metal,Emo Rock,CoreMetal,Nu Metal,enz...),alles mag.

i'll kick off.

Link naar opmerking
Deel via andere websites