Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Bovenstaande was door omstandigheden mijn laatste wedstrijd van 2015. Dit weekend weer gespeeld en stond er weer een halfje naast. Beetje jammer. Al kan ik nu wel zo goed als zeker zeggen dat ik de rest van het zaalseizoen wel gewoon een hele kan spelen. Daar ga ik in ieder geval van uit. Heb volgens mij in totaal vaker een halfje wissel gestaan, dan een hele gespeeld in mijn eigen team. Gelukkig wel wat in kunnen vallen in andere teams ter compensatie.

Ik moet zeggen dat er ook een hele tijd niets van trainen terecht is gekomen. Ging afgelopen zaterdag daarom ook dramatisch bij mij. En ik had het idee dat ik me totaal niet ingespannen had, maar ik heb vandaag wel spierpijn. Lol, dat had ik niet verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wanneer wordt een doelpunt afgekeurd en een strafworp gegeven als de verdedigende partij tijdens het maken van de doorloper een overtreding maakt. Het was volgens de scheids van vandaag niet toegestaan om dat gewoon meteen als doelpunt goed te keuren. Het zou per regel verboden zijn?!

Vandaag twee keer voorgevallen dat we een strafworp kregen, nadat de doorloper gescoord werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wanneer wordt een doelpunt afgekeurd en een strafworp gegeven als de verdedigende partij tijdens het maken van de doorloper een overtreding maakt. Het was volgens de scheids van vandaag niet toegestaan om dat gewoon meteen als doelpunt goed te keuren. Het zou per regel verboden zijn?!

Vandaag twee keer voorgevallen dat we een strafworp kregen, nadat de doorloper gescoord werd.

Ligt er aan of de scheidsrechter doorfluit, als hij fluit voor een overtreding en nog steeds fluit als de bal door de korf is dan mag hij geteld worden, anders niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt er aan of de scheidsrechter doorfluit, als hij fluit voor een overtreding en nog steeds fluit als de bal door de korf is dan mag hij geteld worden, anders niet.

Hij floot dus beiden keren toen de bal nog door de korf ging, maar volgens die scheids is het per regel verboden om door te fluiten dus. Had wel wat meer rare trekjes. Was op gewoon gras en dus moest hij strafworpstip zelf afmeten. Zette hij ze op 3,5-4 meter. En daarna na protest werd het 2 meter ofzo.

Al moet ik zeggen dat de tegenstander echt slecht was. Volgens mij heeft het hele team op halve kracht gespeeld en wonnen we nog ruimschoots. Ik heb zo het idee dat als we wel op gehele kracht hadden gespeeld, dat het 30-2 was geworden ofzo, al vraag ik me af de wedstrijd dan niet halverwege gestaakt zou worden. Er was me toch een heer bij de tegenstander. Poeh. Die kon beter op rugby gaan ofzo. Schijn ook een oud rugby speler te zijn, hoorde we. Die kon zijn frustraties echt niet inhouden en zat me toch een partij te beuken. En de scheids vond dat allemaal prima. Ik moet zeggen dat ik de huidige eindstand vergeten ben, iets van 4-15 ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij floot dus beiden keren toen de bal nog door de korf ging, maar volgens die scheids is het per regel verboden om door te fluiten dus. Had wel wat meer rare trekjes. Was op gewoon gras en dus moest hij strafworpstip zelf afmeten. Zette hij ze op 3,5-4 meter. En daarna na protest werd het 2 meter ofzo.

Gek dan, waarschijnlijk heeft hij zijn eigen regels ter plekke bedacht of kijkt hij zelf nooit korfbal. Op mijn niveau en in de korfballeague zelf geldt gewoon de regel dat als de scheidsrechter doorfluit en de bal erin gaat het gewoon een doelpunt is. Heb wel eens meegemaakt dat wij een doorloop scoorde en hij niet doorfloot, dus iedereen boos dat hij niet doorfloot, gaf de scheidsrechter als argument dat hij geen adem meer had om door te fluiten. :mrgy: Was ook verder niks meer tegen in te brengen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek dan, waarschijnlijk heeft hij zijn eigen regels ter plekke bedacht of kijkt hij zelf nooit korfbal. Op mijn niveau en in de korfballeague zelf geldt gewoon de regel dat als de scheidsrechter doorfluit en de bal erin gaat het gewoon een doelpunt is. Heb wel eens meegemaakt dat wij een doorloop scoorde en hij niet doorfloot, dus iedereen boos dat hij niet doorfloot, gaf de scheidsrechter als argument dat hij geen adem meer had om door te fluiten. :mrgy: Was ook verder niks meer tegen in te brengen haha.

Ik heb het soms ook wel eens dat ze niet door fluiten, maar dan is het nooit zo'n stom argument als ik dus zaterdag hoorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar stond volledig in het teken van verandering. Na een periode van 2 jaar en daarvoor iets van 8 jaar als jeugdcoach/coach van het tweede, een nieuwe coach voor de groep. We hebben dit jaar welgeteld vier wedstrijden :cab: gewonnen van de 27. :huhu: Volgend jaar dus zowel op het veld als in de zaal een niveautje lager (3e klasse) dan dit jaar. Zit nu zelf 3 jaar in de selectie en 2,5 jaar in het eerste. In het eerste seizoen nog gehandhaafd in de 1e klasse zaal en 2e klasse veld maar daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Zijn in de afgelopen jaren enorm veel spelers kwijtgeraakt en het zegt natuurlijk ook genoeg dat we voor twee selectie teams eigenlijk maar zeven dames hebben. *zucht* Volgend jaar hopelijk nog maar wat meer winnen :huhu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit veldseizoen als 2e of 3e geëindigd. Mijn seizoen zit erop, maar er is nog 1 wedstrijd te gaan tussen nummers 3 en 4 op dit moment. Ik verwacht eigenlijk dat we door die wedstrijd nog zakken van plek 2 naar plek 3.

Ik moet zeggen dat ik het, ondanks de redelijke resultaten, best een dramatisch seizoen voor mijzelf vond. Eigenlijk geen enkele wedstrijd echt goed gespeeld. Ook ongeveer iedere wedstrijd wel last van mijn kuit / Achilles / hamstring. Dat speelt ook niet echt lekker. Snelle acties lukken niet echt, omdat er altijd wel een spier is die niet mee wil doen. Ik ben daarom blij dat het nu zomerstop is. Hopelijk dat ik na de zomer een beetje beter in vorm raak. Ik denk nog dat mijn beste wedstrijd de wedstrijd was waarin we voor een groot deel van de wedstrijd met maar 3 personen in mijn vak speelde door het uitvallen van een dames ivm blessure en geen wissels. Dan sta je dus met 3 tegen 4 en vanaf dat moment gaat het juist beter lopen. Bizar maar waar. En ik durf te beweren dat ik daar de kudos voor moet krijgen.

Seizoen wel winnend afgesloten met ruime cijfers, toch leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=2848]Geert[/MENTION];

Volgen jullie de NLkorfbal snapchat? Dan ga jij morgen mij zien haha. Gaan morgen proberen de langste wedstrijd proberen te verbeteren met de regels van het World Guiness Book of Records.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beheer morgen en overmorgen het account samen met een vriend, dus je zal me wel voorbij zien komen haha.

Ik zal ze is gaan volgen! Jij speelt dus bij VEO? Heb even gekeken bij Sportlink en je hebt een keer een oefenwedstrijd gespeeld tegen ons eerste. :huhu: Denk twee/drie jaar geleden tegen LUNO 1. Tobias van Dockum, Grea Hage, Inge van Hoorn, ken je die allemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=2848]Geert[/MENTION];

Volgen jullie de NLkorfbal snapchat? Dan ga jij morgen mij zien haha. Gaan morgen proberen de langste wedstrijd proberen te verbeteren met de regels van het World Guiness Book of Records.

En? En? En? Vertel. Heb je het volgehouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal ze is gaan volgen! Jij speelt dus bij VEO? Heb even gekeken bij Sportlink en je hebt een keer een oefenwedstrijd gespeeld tegen ons eerste. :huhu: Denk twee/drie jaar geleden tegen LUNO 1. Tobias van Dockum, Grea Hage, Inge van Hoorn, ken je die allemaal?

Zit even te denken hoor, weet niet zo heel veel van LUNO, ken die spelers dus helaas ook niet, schijnen wel gezellig te zijn als ik een vriend moet geloven. Welk team zit je zelf in?

En? En? En? Vertel. Heb je het volgehouden?

Jaaa, hebben het gehaald, iedereen heeft het vol weten te houden was wel heel erg bizar hoor. Heb in de nacht niet kunnen slapen (muziek stond ziek hard want er stond een DJ te draaien) en we hadden daarna gelijk een feest dus was 41u achter elkaar wakker. :cab:

Alles was helemaal top geregeld, hoefden echt nergens over na te denken, scheidsrechters, jurytafel, eten/drinken activiteiten erom heen waren top. Mensen bleven tot 6u 's ochtends ons aanmoedigen en een uurtje later kwamen er alweer ouders kijken. Was een hele mooie ervaringen maar ook eens en nooit meer haha. Uiteindelijk is de stand 811 - 892 geworden. Hele ziek scoren, zelf heb ik 59x gescoord. De topscorder had er 133 en bij de dames had iemand er 106. Het record stond op een engelse vereniging en die speelden 30u en 2minuten en hadden 476 - 471 gespeeld, dus dat was wel een aardig verschil, bijna hun score verdubbeld.

Onderstaand een foto van de 2 teams na de wedstrijd.

rqdsDgozqbn00ofv--dU4BRArI2GOK9YMvGoQ7AU9s8%2CgQYlLX5KLTpcAjcXKBqkCwHb9hGuixLx-edtbABaHSw?size_mode=5&size=178x178

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3172552/Leden-korfbalvereniging-VEO-uit-Voorburg-spelen-32-uur-om-wereldrecord-te-verbreken

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3172936/Korfbalvereniging-VEO-uit-Voorburg-breekt-wereldrecord

bewerkt door Chris.tiaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit even te denken hoor, weet niet zo heel veel van LUNO, ken die spelers dus helaas ook niet, schijnen wel gezellig te zijn als ik een vriend moet geloven. Welk team zit je zelf in?

Jaaa, hebben het gehaald, iedereen heeft het vol weten te houden was wel heel erg bizar hoor. Heb in de nacht niet kunnen slapen (muziek stond ziek hard want er stond een DJ te draaien) en we hadden daarna gelijk een feest dus was 41u achter elkaar wakker. :cab:

Alles was helemaal top geregeld, hoefden echt nergens over na te denken, scheidsrechters, jurytafel, eten/drinken activiteiten erom heen waren top. Mensen bleven tot 6u 's ochtends ons aanmoedigen en een uurtje later kwamen er alweer ouders kijken. Was een hele mooie ervaringen maar ook eens en nooit meer haha. Uiteindelijk is de stand 811 - 892 geworden. Hele ziek scoren, zelf heb ik 59x gescoord. De topscorder had er 133 en bij de dames had iemand er 106. Het record stond op een engelse vereniging en die speelden 30u en 2minuten en hadden 476 - 471 gespeeld, dus dat was wel een aardig verschil, bijna hun score verdubbeld.

Onderstaand een foto van de 2 teams na de wedstrijd.

rqdsDgozqbn00ofv--dU4BRArI2GOK9YMvGoQ7AU9s8%2CgQYlLX5KLTpcAjcXKBqkCwHb9hGuixLx-edtbABaHSw?size_mode=5&size=178x178

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3172552/Leden-korfbalvereniging-VEO-uit-Voorburg-spelen-32-uur-om-wereldrecord-te-verbreken

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3172936/Korfbalvereniging-VEO-uit-Voorburg-breekt-wereldrecord

Ik zit zelf in het eerste en ik denk dat je met die vriend Sies bedoelt of niet dan? ;) Wat een gozert is dat haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha kenner, klopt inderdaad. Hij is zo'n beetje bij elke korfbalclub bekend, nu wel wat minder geworden sinds hij na 100 jaar een vriendin heeft haha.

Ja ik ken 'm van twee jaar geleden op DES. Zijn buikschuiver over de BBQ tafels is natuurlijk fenomenaal _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ken 'm van twee jaar geleden op DES. Zijn buikschuiver over de BBQ tafels is natuurlijk fenomenaal _O_

Haha klopt, dit jaar heeft hij het helaas niet gedaan, mocht niet van zijn vriendin. ;e

Toevallig wel, ik ben volgens mij al 7 jaar op rij nu naar DES geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha klopt, dit jaar heeft hij het helaas niet gedaan, mocht niet van zijn vriendin. ;e

Toevallig wel, ik ben volgens mij al 7 jaar op rij nu naar DES geweest.

Haha netjes, ik ben twee jaar geleden geweest maar daarna nooit meer in de gelegenheid geweest helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites