Gast Vdb. Geplaatst 10 mei 2009 Share Geplaatst 10 mei 2009 Luca Brecel verliest nipt van Graeme Dott Het sprookje van Luca Brecel in het Portugese Portimao is afgelopen. In de kwartfinales van de World Series snooker leed de 14-jarige Belg zaterdag een nipte nederlaag tegen de Schot Graeme Dott. Brecel kwam 2-0 voor tegen Dott, maar moest uiteindelijk toch met 5-4 de duimen leggen voor de wereldkampioen van 2006. Brecel, Europees kampioen bij de min 19-jarigen, had zich voor de kwartfinales geplaatst met een 5-3 zege tegen de Ier Ken Doherty, de wereldkampioen van 1997. In de groepsfase had hij al snookerlegende Jimmy White, zesvoudig vicewereldkampioen, met 4-3 verslagen. Jammer, was nipt, maar het blijft knap :clap: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 6 oktober 2009 Share Geplaatst 6 oktober 2009 Geen snookerfans hier blijkbaar. Toch even dit doen: Mark King _O_ Wat een wedstrijd net tegen Ricky Walden. 5-4, laatste frame beslist op zwart, die King pot vanuit een erg moeilijke hoek. Nu verder Maguire-Bond kijken :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 6 oktober 2009 Share Geplaatst 6 oktober 2009 Stom, ik zag net dat het 4-4 stond bij zo'n partij waar ik langs zapte, maar ik dacht van 'één of ander toernooi in Glasglow dat ik niet ken, dus ga ik niet kijken'. Heb ik dus wel een spannende ontknoping gemist. :p Het was wel spannend ja, maar ik kan wel begrijpen dat je verder zapte. King en Walden zijn ook niet echt aansprekende namen. Edit- Maguire had het toch erg lastig tot het eind, maar won toch met 5-3. Trouwens, voor de liefhebbers: morgen om 15.00 The Rocket-The Wizard Of Wishaw, ofte O'Sullivan-Higgins :) Beter krijg je ze niet, kijken dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 oktober 2009 Share Geplaatst 10 oktober 2009 Kijk nu de eerste halve finale(Higgins-Robertson). 2-2 met de interval. Wat een ongelooflijke standaard wordt er gehaald zeg. Reclame voor het snooker. Higgins nog op een pot succes van 100 percent, Robertson 96. Ook de safetys allemaal van uitzonderlijk niveau. Onwaarschijnlijk. Edit- I've jinxed it :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 10 oktober 2009 Share Geplaatst 10 oktober 2009 Kan iemand bij uitleggen hoe het werkt. Ik heb vanmorgen een stukje gekeken, maar je moet dus eerst alle rode ballen erin, en dan de andere kleurtjes? En soms leggen ze de kleurtjes ook terug als ze al gepocket zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 oktober 2009 Share Geplaatst 10 oktober 2009 Kan iemand bij uitleggen hoe het werkt. Ik heb vanmorgen een stukje gekeken, maar je moet dus eerst alle rode ballen erin, en dan de andere kleurtjes? En soms leggen ze de kleurtjes ook terug als ze al gepocket zijn? Je moet altijd eerst sowieso op een rode bal spelen om te beginnen. Vanaf je een rode bal hebt gepot moet je een kleur spelen, dan weer een rode bal, dan weer een kleur, enzovoort. Zolang er nog rode ballen op tafel liggen worden de kleuren teruggelegd, als alle rode ballen weggewerkt zijn niet meer. Vanaf dan moeten de kleuren in volgorde gespeeld worden: geel, groen, bruin, blauw, roze, zwart. Let wel op: als er een speler een break aan het bouwen is en hij kan niet meer voort of hij mist, moet de andere speler terug eerst op rood spelen. Dat is zowat het basisidee. Als je het niet goed begrepen hebt of je hebt nog vragen mag je ze gerust stellen :) Edit-Barteh legt dus in twee regels uit wat ik in 5 regels doe :cab: Edit2: Higgins-Robertson was trouwens een geweldige wedstrijd. Robertson via geweldig spel 3-5 voor, maar Higgins kwam nog terug tot 5-5. Uiteindelijk de beslissing op zwart, Robinson die 'm pakt. Geweldige pot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fellaini Geplaatst 10 oktober 2009 Share Geplaatst 10 oktober 2009 Edit2: Higgins-Robertson was trouwens een geweldige wedstrijd. Robertson via geweldig spel 3-5 voor, maar Higgins kwam nog terug tot 5-5. Uiteindelijk de beslissing op zwart, Robinson die 'm pakt. Geweldige pot. Higgins-Robertson en toch Robinson die hem pakt. ;c Als twee honden vechten om een been... Heb op het laatst ook gekeken, althans een deel, want viel constant uit. :cab: Robertson die hem toch mooi pakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 oktober 2009 Share Geplaatst 10 oktober 2009 Higgins-Robertson en toch Robinson die hem pakt. ;c Als twee honden vechten om een been... :D Scherp :checkit: Heb op het laatst ook gekeken, althans een deel, want viel constant uit. :cab: Robertson die hem toch mooi pakt. Hoezo het viel constant uit? Hoe heb je gekeken? Was gewoon op BBC hoor :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fellaini Geplaatst 11 oktober 2009 Share Geplaatst 11 oktober 2009 Naja, was op internet aan het kijken. :cab: Nu wel op BBC, leuk potje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fellaini Geplaatst 11 oktober 2009 Share Geplaatst 11 oktober 2009 Robertson wint, knap hoor. 5 frames op een rij. Niet zo memorabel als in de halve finale, maar toch uitstekend gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 29 januari 2010 Share Geplaatst 29 januari 2010 Heeft er net iemand O'Sullivan - Allen gezien? Ik vanaf frame 4 of 5. Echt gewldig genoten _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwin Geplaatst 29 januari 2010 Share Geplaatst 29 januari 2010 Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 29 januari 2010 Share Geplaatst 29 januari 2010 Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg. The world number one twice came close to making a 147 maximum break, first in the fourth frame when he potted 11 reds and 11 blacks before missing. In the next, O'Sullivan cleared 15 reds and 15 blacks, but having potted the yellow he missed the green. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 29 januari 2010 Share Geplaatst 29 januari 2010 Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg. The world number one twice came close to making a 147 maximum break, first in the fourth frame when he potted 11 reds and 11 blacks before missing. In the next, O'Sullivan cleared 15 reds and 15 blacks, but having potted the yellow he missed the green. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 30 januari 2010 Share Geplaatst 30 januari 2010 Ja die groene ja, daarvoor een moeilijkere gele wel gemaakt. Frame erna op weg naar century(meen ik) mist ie weer groen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 februari 2010 Share Geplaatst 4 februari 2010 Dat je dit een sport niet, net zoals schaken, dammen ed. Dat noem ik gewoon een spelletje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 4 februari 2010 Share Geplaatst 4 februari 2010 Dat je dit een sport niet, net zoals schaken, dammen ed. Dat noem ik gewoon een spelletje... Wij dit een sport wel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 februari 2010 Share Geplaatst 4 februari 2010 Van mij mag je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 5 februari 2010 Share Geplaatst 5 februari 2010 Nee, even serieus, waarom zou het voor jou geen sport zijn dan? Techniek, tactiek, mentaliteit...alles zit erin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 6 februari 2010 Share Geplaatst 6 februari 2010 Fysiek niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fellaini Geplaatst 6 februari 2010 Share Geplaatst 6 februari 2010 Hoe stoot iemand dan een bal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 6 februari 2010 Share Geplaatst 6 februari 2010 Haha, ik bedoel meer dat je geen goede conditie moet hebben als in dat je kapot bent na een wedstrijd. Ach ej weet wat ik bedoel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bokke Geplaatst 6 februari 2010 Share Geplaatst 6 februari 2010 Je moet eens 4 uur achter elkaar aan een tafel staan. Op het einde is dat zeer vermoeiend. En de mentale kracht die je dan moet hebben, dat maakt van deze sport een échte sport. En we hebben trouwens weer een Belg op een hoofdtornooi van de Main Tour. Bjorn Haneveer heeft zich namelijk gekwalificeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Snooker niet meer op BBC? Slecht nieuws voor de Vlaamse tv-kijkers die graag snooker op BBC kijken: de Britse zender gaat wellicht minder tornooien uitzenden, of zelfs helemaal stoppen met snooker. BBC-baas Mark Thompson heeft immers aangekondigd dat de zender in elk geval minder sport gaat uitzenden. Hij wil besparen op sportrechten en meer geld besteden aan het maken van eigen tv-producties. Volgens de Daily Mirror zullen vooral snooker en darts het slachtoffer van dit nieuwe beleid worden. Het huidige contract van World Snooker met de BBC loopt volgend jaar af. Dat zou dramatisch nieuws zijn. Snooker op Eurosport kijken is bijna een marteling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwin Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Hoezo, goeie commentators toch? :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten