Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Snooker

Tom

Aanbevolen berichten

Luca Brecel verliest nipt van Graeme Dott

Het sprookje van Luca Brecel in het Portugese Portimao is afgelopen. In de kwartfinales van de World Series snooker leed de 14-jarige Belg zaterdag een nipte nederlaag tegen de Schot Graeme Dott. Brecel kwam 2-0 voor tegen Dott, maar moest uiteindelijk toch met 5-4 de duimen leggen voor de wereldkampioen van 2006.

Brecel, Europees kampioen bij de min 19-jarigen, had zich voor de kwartfinales geplaatst met een 5-3 zege tegen de Ier Ken Doherty, de wereldkampioen van 1997. In de groepsfase had hij al snookerlegende Jimmy White, zesvoudig vicewereldkampioen, met 4-3 verslagen.

Jammer, was nipt, maar het blijft knap :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom, ik zag net dat het 4-4 stond bij zo'n partij waar ik langs zapte, maar ik dacht van 'één of ander toernooi in Glasglow dat ik niet ken, dus ga ik niet kijken'. Heb ik dus wel een spannende ontknoping gemist. :p

Het was wel spannend ja, maar ik kan wel begrijpen dat je verder zapte. King en Walden zijn ook niet echt aansprekende namen.

Edit- Maguire had het toch erg lastig tot het eind, maar won toch met 5-3.

Trouwens, voor de liefhebbers: morgen om 15.00 The Rocket-The Wizard Of Wishaw, ofte O'Sullivan-Higgins :) Beter krijg je ze niet, kijken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk nu de eerste halve finale(Higgins-Robertson). 2-2 met de interval. Wat een ongelooflijke standaard wordt er gehaald zeg. Reclame voor het snooker. Higgins nog op een pot succes van 100 percent, Robertson 96. Ook de safetys allemaal van uitzonderlijk niveau. Onwaarschijnlijk.

Edit- I've jinxed it :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand bij uitleggen hoe het werkt. Ik heb vanmorgen een stukje gekeken, maar je moet dus eerst alle rode ballen erin, en dan de andere kleurtjes? En soms leggen ze de kleurtjes ook terug als ze al gepocket zijn?

Je moet altijd eerst sowieso op een rode bal spelen om te beginnen. Vanaf je een rode bal hebt gepot moet je een kleur spelen, dan weer een rode bal, dan weer een kleur, enzovoort. Zolang er nog rode ballen op tafel liggen worden de kleuren teruggelegd, als alle rode ballen weggewerkt zijn niet meer. Vanaf dan moeten de kleuren in volgorde gespeeld worden: geel, groen, bruin, blauw, roze, zwart. Let wel op: als er een speler een break aan het bouwen is en hij kan niet meer voort of hij mist, moet de andere speler terug eerst op rood spelen. Dat is zowat het basisidee.

Als je het niet goed begrepen hebt of je hebt nog vragen mag je ze gerust stellen :)

Edit-Barteh legt dus in twee regels uit wat ik in 5 regels doe :cab:

Edit2: Higgins-Robertson was trouwens een geweldige wedstrijd. Robertson via geweldig spel 3-5 voor, maar Higgins kwam nog terug tot 5-5. Uiteindelijk de beslissing op zwart, Robinson die 'm pakt. Geweldige pot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit2: Higgins-Robertson was trouwens een geweldige wedstrijd. Robertson via geweldig spel 3-5 voor, maar Higgins kwam nog terug tot 5-5. Uiteindelijk de beslissing op zwart, Robinson die 'm pakt. Geweldige pot.

Higgins-Robertson en toch Robinson die hem pakt. ;c Als twee honden vechten om een been...

Heb op het laatst ook gekeken, althans een deel, want viel constant uit. :cab: Robertson die hem toch mooi pakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Higgins-Robertson en toch Robinson die hem pakt. ;c Als twee honden vechten om een been...

:D

Scherp :checkit:

Heb op het laatst ook gekeken, althans een deel, want viel constant uit. :cab: Robertson die hem toch mooi pakt.

Hoezo het viel constant uit? Hoe heb je gekeken? Was gewoon op BBC hoor :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg.

The world number one twice came close to making a 147 maximum break, first in the fourth frame when he potted 11 reds and 11 blacks before missing.

In the next, O'Sullivan cleared 15 reds and 15 blacks, but having potted the yellow he missed the green.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg.

The world number one twice came close to making a 147 maximum break, first in the fourth frame when he potted 11 reds and 11 blacks before missing.

In the next, O'Sullivan cleared 15 reds and 15 blacks, but having potted the yellow he missed the green.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet eens 4 uur achter elkaar aan een tafel staan. Op het einde is dat zeer vermoeiend. En de mentale kracht die je dan moet hebben, dat maakt van deze sport een échte sport.

En we hebben trouwens weer een Belg op een hoofdtornooi van de Main Tour. Bjorn Haneveer heeft zich namelijk gekwalificeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snooker niet meer op BBC?

Slecht nieuws voor de Vlaamse tv-kijkers die graag snooker op BBC kijken: de Britse zender gaat wellicht minder tornooien uitzenden, of zelfs helemaal stoppen met snooker. BBC-baas Mark Thompson heeft immers aangekondigd dat de zender in elk geval minder sport gaat uitzenden.

Hij wil besparen op sportrechten en meer geld besteden aan het maken van eigen tv-producties.

Volgens de Daily Mirror zullen vooral snooker en darts het slachtoffer van dit nieuwe beleid worden. Het huidige contract van World Snooker met de BBC loopt volgend jaar af.

Dat zou dramatisch nieuws zijn. Snooker op Eurosport kijken is bijna een marteling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites