Jump to content
Sign in to follow this  
Tom

Snooker

Recommended Posts

Wat een fenomeen. Heel dat filmpje zat ik hier met een big smile. Ongelooflijk. Die bal rond de tafel voor positie op die twee roden was onvoorstelbaar.

Onvoorstelbaar dat hij na slechts 2 ballen al naar die 147 beloning vraagt. De roden lagen gunstig, maar dan nog. Ernaar toe werken kan ik begrijpen, maar ernaar vragen en het dan ook nog eens op zo'n manier waar maken, zeker die positional op die 2 roden, zoals Hans zegt, is fenomenaal.

Phoe, wat was Hendry slecht vandaag zeg. Zelfs een mislukte brake-off in frame twee...O'Sullivan ook niet al te best, maar wel door.

Hmm, neem aan dat er in dit topic ook over Poolen mag worden gesproken?

Vanmiddag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer eens gaan poolen. Moet zeggen dat ik het nog niet ben verleerd:) Na een half uurtje een foutloos potje Nine-Ball :) Ook een keer de Nine-ball direct in pocket na de break :mrgy:

Al met al zeer tevreden :)

Daarna ook nog eventjes gesnookerd, kansloos :oops: Hoogste break was 24 :oops:

Guest Vdb.

Vind eight-ball veel leuker, eeerlijk gezegd (Ervan uitgaande dat eight bal het spel is waar ieder zijn kleur heeft en er wordt geëindigd met zwart)

Jup, eigth-ball is inderdaad met ieder z'n kleur en eindigen met de zwarte bal. Persoonlijk vind ik Nine-ball toch wat leuker, meer ruimte op de tafel en toch positiespel wat belangrijker.

Dan speel je met de ballen 1 t/m 9 en moet je in volgerde van klein naar groot potten. Wie de nine-ball erin krijgt wint. Kan dus best oneerlijk zijn als je de nummers 1t/m 8 pot maar de 9 mist. Als de tegenstander hem dan toch pot, wint ie, ookal heeft ie maar 1 van de 9 ballen gepot.

Ronnie is back _O_ 10-2 winst gisteren, terwijl hij eerst niet eens wou deelnemen aan het WK. :)

Beter dan dit wordt het niet hoor. Geniale brake-off, dan een briljante pot op zwart en een dubbel om de break levend te houden, en uiteindelijk 8-12 en met één been in de kwartfinales. Whatever they say, Ronnie is een favoriet voor de wereldtitel hoor, naast voor mij Selby(hoe goed speelde die tegen Hendry zeg), Higgins, Williams en toch ook Allen(heeft het momentum na twee final frames, lijkt helemaal terug na z'n depressie).

Edit- Het leek nog even spannend te gaan worden, maar het is binnen voor Ronnie.

Ding-Bingham gaat naar 12-12, dat wordt smullen :<

Ding clinches it en bereikt voor de eerste keer de kwartfinales op het WK. En toch ook belangrijk, Hendry blijft zo in de top-16.

Duidelijke wissel van de macht vandaag hoor op de Masters. Ronnie was goed, maar Trump was fenomenaal. Leek heel hard op Ronnie op z'n hoogtepunt. Beetje jammer dat het al eindigde bij 6-2, want het was een heerlijke pot. Ronnie met een 141, Trump met een 140. beter wordt het niet.

Welk toernooi is er nu bezig eigenlijk?

Masters. Robertson in de finale na 6-3 winst tegen Trump, om 20.00 Murphy-Higgins.

Guest Vdb.

Luca Brecel op weg naar "The Crucible" :clap: Staat 8-9 voor in een best-of-19, dus nog een frame winnen en hij mag meedoen op het WK, als jongste deelnemer ooit! :clap: Come on Luca :thumb:

Guest Vdb.

Was kan daar nu moeilijk aan zijn Scifo?

Anyway, Brecel naar The Crucible :banana::banana::banana::banana::banana:

Ik heb geen idee van de spelregels he :P Eens de wiki pagina lezen vooraleer ik er volgende keer naar kijk

Guest Vdb.

Eigenlijk heel simpel hoor. Eerst een rode potten (= 1 punt), daarna een gekleurde (geel = 2, zwart = 7). Als alle rode ballen weg zijn, dan kleuren in volgorde potten (geel - groen - bruin - blauw - roos - zwart). Wie op het einde het hoogste puntentotaal heeft, wint. Indien je verkeerde bal raakt, geen bal raakt, de witte pot, ... dan krijgt de andere 4 punten. En 147 is een maximumbreak, dus alle roden met telkens de zwarte + alle kleuren. En de opperheerser is Ronnie O'Sullivan! Zo zat als een achterdeur, maar gewoon een genie.