Jump to content
Sign in to follow this  
Tom

Snooker

Recommended Posts

Guest Vdb.
Luca Brecel blijft voor opwinding zorgen op de World Seriesfinale in Portimao (Portugal). De 14-jarige Lanklaarnaar legde na legende Jimmy White (4-3) ook ex-wereldkampioen Ken Doherty over de knie. De rijzende ster won met 5-3 en kruist vanavond (20 uur) in de kwartfinales de degens met Graeme Dott, eveneens een voormalige wereldkampioen. (dea)

Die jongen is echt een toptalent :clap: Pot naar het schijnt nog sneller dan Ronnie.

De avonturen van Luca in Wonderland

Guest Vdb.
Luca Brecel verliest nipt van Graeme Dott

Het sprookje van Luca Brecel in het Portugese Portimao is afgelopen. In de kwartfinales van de World Series snooker leed de 14-jarige Belg zaterdag een nipte nederlaag tegen de Schot Graeme Dott. Brecel kwam 2-0 voor tegen Dott, maar moest uiteindelijk toch met 5-4 de duimen leggen voor de wereldkampioen van 2006.

Brecel, Europees kampioen bij de min 19-jarigen, had zich voor de kwartfinales geplaatst met een 5-3 zege tegen de Ier Ken Doherty, de wereldkampioen van 1997. In de groepsfase had hij al snookerlegende Jimmy White, zesvoudig vicewereldkampioen, met 4-3 verslagen.

Jammer, was nipt, maar het blijft knap :clap:

Geen snookerfans hier blijkbaar. Toch even dit doen:

Mark King _O_ Wat een wedstrijd net tegen Ricky Walden. 5-4, laatste frame beslist op zwart, die King pot vanuit een erg moeilijke hoek.

Nu verder Maguire-Bond kijken :)

Stom, ik zag net dat het 4-4 stond bij zo'n partij waar ik langs zapte, maar ik dacht van 'één of ander toernooi in Glasglow dat ik niet ken, dus ga ik niet kijken'. Heb ik dus wel een spannende ontknoping gemist. :p

Stom, ik zag net dat het 4-4 stond bij zo'n partij waar ik langs zapte, maar ik dacht van 'één of ander toernooi in Glasglow dat ik niet ken, dus ga ik niet kijken'. Heb ik dus wel een spannende ontknoping gemist. :p

Het was wel spannend ja, maar ik kan wel begrijpen dat je verder zapte. King en Walden zijn ook niet echt aansprekende namen.

Edit- Maguire had het toch erg lastig tot het eind, maar won toch met 5-3.

Trouwens, voor de liefhebbers: morgen om 15.00 The Rocket-The Wizard Of Wishaw, ofte O'Sullivan-Higgins :) Beter krijg je ze niet, kijken dus.

Kijk nu de eerste halve finale(Higgins-Robertson). 2-2 met de interval. Wat een ongelooflijke standaard wordt er gehaald zeg. Reclame voor het snooker. Higgins nog op een pot succes van 100 percent, Robertson 96. Ook de safetys allemaal van uitzonderlijk niveau. Onwaarschijnlijk.

Edit- I've jinxed it :(

Kan iemand bij uitleggen hoe het werkt. Ik heb vanmorgen een stukje gekeken, maar je moet dus eerst alle rode ballen erin, en dan de andere kleurtjes? En soms leggen ze de kleurtjes ook terug als ze al gepocket zijn?

Kan iemand bij uitleggen hoe het werkt. Ik heb vanmorgen een stukje gekeken, maar je moet dus eerst alle rode ballen erin, en dan de andere kleurtjes? En soms leggen ze de kleurtjes ook terug als ze al gepocket zijn?

15 rode ballen. 1x rood, 1x kleur en dat 15 keer herhalen. Als alle rode ballen weg zijn de kleuren wegspelen in volgorde van groot naar klein. (geel, groen, bruin, blauw, roze, zwart. Respectievelijk 2-7 punten)

Je moet altijd eerst sowieso op een rode bal spelen om te beginnen. Vanaf je een rode bal hebt gepot moet je een kleur spelen, dan weer een rode bal, dan weer een kleur, enzovoort. Zolang er nog rode ballen op tafel liggen worden de kleuren teruggelegd, als alle rode ballen weggewerkt zijn niet meer. Vanaf dan moeten de kleuren in volgorde gespeeld worden: geel, groen, bruin, blauw, roze, zwart. Let wel op: als er een speler een break aan het bouwen is en hij kan niet meer voort of hij mist, moet de andere speler terug eerst op rood spelen. Dat is zowat het basisidee.

Als je het niet goed begrepen hebt of je hebt nog vragen mag je ze gerust stellen :)

Edit-Barteh legt dus in twee regels uit wat ik in 5 regels doe :cab:

Edit2: Higgins-Robertson was trouwens een geweldige wedstrijd. Robertson via geweldig spel 3-5 voor, maar Higgins kwam nog terug tot 5-5. Uiteindelijk de beslissing op zwart, Robinson die 'm pakt. Geweldige pot.

Edit2: Higgins-Robertson was trouwens een geweldige wedstrijd. Robertson via geweldig spel 3-5 voor, maar Higgins kwam nog terug tot 5-5. Uiteindelijk de beslissing op zwart, Robinson die 'm pakt. Geweldige pot.

Higgins-Robertson en toch Robinson die hem pakt. ;c Als twee honden vechten om een been...

Heb op het laatst ook gekeken, althans een deel, want viel constant uit. :cab: Robertson die hem toch mooi pakt.

Higgins-Robertson en toch Robinson die hem pakt. ;c Als twee honden vechten om een been...

:D

Scherp :checkit:

Heb op het laatst ook gekeken, althans een deel, want viel constant uit. :cab: Robertson die hem toch mooi pakt.

Hoezo het viel constant uit? Hoe heb je gekeken? Was gewoon op BBC hoor :cab:

Heeft er net iemand O'Sullivan - Allen gezien? Ik vanaf frame 4 of 5. Echt gewldig genoten _O_

Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg.

Ik heb een klein stukje gezien. In frame 4 was die op weg naar een 147 break, maar bij 88 ofzo miste die een rooie bal. Daarna was die weer op weg naar een 147 break, alleen toen moest ik weg.

The world number one twice came close to making a 147 maximum break, first in the fourth frame when he potted 11 reds and 11 blacks before missing.

In the next, O'Sullivan cleared 15 reds and 15 blacks, but having potted the yellow he missed the green.

The world number one twice came close to making a 147 maximum break, first in the fourth frame when he potted 11 reds and 11 blacks before missing.

In the next, O'Sullivan cleared 15 reds and 15 blacks, but having potted the yellow he missed the green.

Ja die groene ja, daarvoor een moeilijkere gele wel gemaakt. Frame erna op weg naar century(meen ik) mist ie weer groen.

Dat je dit een sport niet, net zoals schaken, dammen ed. Dat noem ik gewoon een spelletje...

Wij dit een sport wel!

Nee, even serieus, waarom zou het voor jou geen sport zijn dan? Techniek, tactiek, mentaliteit...alles zit erin.

Haha, ik bedoel meer dat je geen goede conditie moet hebben als in dat je kapot bent na een wedstrijd. Ach ej weet wat ik bedoel.