Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Volgens mij kan 't als je 't met beleid doet niet eens zo heel veel kwaad, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik er niet dusdanig veel verstand van heb dat je mijn mening op dat gebied voor waarheid aan moet nemen.

Edit: en als je het dan doet, doe het pas na 5-10 jaar trainen want voor die tijd ben je naturel echt niet uitgegroeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je er mee gaan doen dan? Heb er zelf geen ervaring mee, weet ook niet wat 't is. Misschien handig om dat eerst te vertellen.

Allerlei shakes, repen, poeders, supplementen en ga zo maar door. Voor ieder wat wils; sportende mensen, afvallende mensen...

Het probleem bij mij is dat ik gewoon constant op gewicht dien te blijven, en dan kan je je verliezen soms gewoon niet voldoende compenseren met normale voeding. Met als gevolg dat ik me af en toe best fut- en krachtloos voel voor trainingen. Sommigen zetten er dan dus een spuitje EPO in maar ik wil op het verantwoorde pad blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koers? Gaat dit over wielrennen? Afijn, sport is sport.

Kracht -en futloos voelen is juist een gebrek aan mentaliteit. Denk je dat ik iedere week zin heb om weer eens álles te geven? Wanneer je in je koppie helder bent, ben je tot betere prestaties in staat, daar heb je geen epo o.i.d. voor nodig. Je bent moe wanneer je denkt dat je moe bent, je voelt pijn wanneer je denkt dat je pijn voelt, probeer eerst mentaal eens sterker te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kracht -en futloos voelen is juist een gebrek aan mentaliteit. Denk je dat ik iedere week zin heb om weer eens álles te geven? Wanneer je in je koppie helder bent, ben je tot betere prestaties in staat, daar heb je geen epo o.i.d. voor nodig. Je bent moe wanneer je denkt dat je moe bent, je voelt pijn wanneer je denkt dat je pijn voelt, probeer eerst mentaal eens sterker te worden.

Natuurlijk maakt het veel verschil of je mentaal fit bent, maar moeheid en pijn zijn gewoon 2 dingen die 'geregeld' worden door neurotransmitters en hormonen. Biologisch, niet mentaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;e Ik zit op het VWO, draai daar het volle programma mee en train daarnaast nog zo'n 15 tot 18 uur per week elke dag, door weer en wind etc. Gebrek aan mentaliteit zou ikzelf en met mij heel veel anderen niet zeggen dus. Probeer eerst uit te zoeken over wat je precies praat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk maakt het veel verschil of je mentaal fit bent, maar moeheid en pijn zijn gewoon 2 dingen die 'geregeld' worden door neurotransmitters en hormonen. Biologisch, niet mentaal.

Inderdaad. Maar ipv moeheid en pijn kan er ook geregeld worden dat er bijv. dopamine vrij komt, het is maar waar jij als persoon de lat legt en hoe jij tegenover een prestatie staat. Die lat ligt steeds hoger, aan diegene de taak om je telkens maar weer op te kunnen laden.

En Menchov, met je VWO heb je natuurlijk bergen ervaring en heb je alles al onderzocht. Je kunt het verhaal ook proberen te ontkrachten, maar kom niet met dooddoeners als 'met mij velen anderen', want dat zegt nog 0,0. Ik zeg nergens dat je geen mentaliteit hebt, maar wel ergens een gebrek eraan. Het zit allemaal in het koppie, probeer daar eens tot wat rust te komen. Mentaal kun je gelukkig ook veel dingen sturen, probeer jezelf te blijven prikkelen zodat je in staat bent tot betere prestaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds een half jaar bezig met fitnessen. Ik ben altijd vrij mager geweest, had daar zelf ook nooit problemen mee maar had nu toch wel zin om er wat beter uit te zien. Ik was er aan begonnen zonder al te veel verwachtingen eigenlijk, ik wou ook niet echt op mijn eten letten, geen shakes drinken enzo. Ik ging enkel af en toe fitnessen en thuis deed ik dan wel elke dag sit-ups, pompen en halters.

Nou dus een half jaar later al tien kilo bij gekomen (weeg 73kg en ben 1,87m) en het ziet allemaal wel goed uit al zeg ik het zelf :p. Nee, ik zat er niet mee dat ik magertjes was maar nu ik het resultaat zie geeft dat toch wel een zelfvertrouwenboost. Ik ga tot 78kg proberen geraken, dan zit ik zogezegd op het ideale gewicht.

bewerkt door longtoa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met zo'n sukkel ga ik toch niet in discussie.

Gewoon Epo gebruiken :thumb:

Ik ben sinds een half jaar bezig met fitnessen. Ik ben altijd vrij mager geweest, had daar zelf ook nooit problemen mee maar had nu toch wel zin om er wat beter uit te zien. Ik was er aan begonnen zonder al te veel verwachtingen eigenlijk, ik wou ook niet echt op mijn eten letten, geen shakes drinken enzo. Ik ging enkel af en toe fitnessen en thuis deed ik dan wel elke dag sit-ups, pompen en halters.

Nou dus een half jaar later al tien kilo bij gekomen (weeg 73kg en ben 1,87m) en het ziet allemaal wel goed uit al zeg ik het zelf :p. Nee, ik zat er niet mee dat ik magertjes was maar nu ik het resultaat zie geeft dat toch wel een zelfvertrouwenboost. Ik ga tot 78kg proberen geraken, dan zit ik zogezegd op het ideale gewicht.

Goed blijven eten, dan komt het vast goed. Ik zou zelf proberen nog iets hoger in gewicht te gaan en dan te 'cutten' naar 78 kilo, dan heb je waarschijnlijk meer droge massa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed, ik ben ook vrij mager en wil ook gaan fitnessen. Hoe vaak per week ga je dan? En wat voor schema doe je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fitness doe ik eigenlijk niet zo vaak. Ik doe vooral thuis oefeningen. Elke avond pompen, sit-ups, stabiliteitsoef. en van die dingen. Ik heb thuis ook halters liggen (eerst 8kg nu 12kg) met dat en een bankje kan je eigenlijk de meeste spieren wel doen. Fitness doe ik dan eigenlijk maar één keer om de twee weken, soms zelfs langer. Dan ook voornamelijk voor beenspieren omdat je dat thuis moeilijk kan oefenen. Alhoewel ik volgend jaar toch tenminste één keer per week ga proberen doen.

Ik heb ook geen schema, ik doe meestal maar wat :p. Wel pak ik af en toe een paar dagen rust, heb gemerkt dat dat veel uitmaakt.

Op mijn eten heb ik ook nooit gelet, ik at sowieso al behoorlijk veel.

[MENTION=292]Shefkee[/MENTION]: geen idee wat dat betekent maar toch bedankt voor de tip :p.

Link naar opmerking
Deel via andere websites