Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Schouders zijn inderdaad best kut om te trainen, maar vind het ook wel lekker om te doen. Vanavond ga ik weer eens lekker, ben maandag voor het laatst geweest ivm onregelmatige diensten. Denk dat ik met name armen ga trainen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn abbo loopt volgende week af:( wel jammer want heb er wel redelijk plezier in. Het vervelende is dat je bij ons niet per maand kan doen. Het is gelijk dan weer een jaar trainen. En omdat ik al 2 keer in de week train(voetbal) en zaterdags ook voetbal is er kwa tijd ook niet echt meer een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lekker armen getraind, ruim 1.5 uur. Beetje schouders meegepakt. Morgen borst en buik =).

Hoe kan je daar 1,5 uur over doen, alleen de armen etc. Dan doe je er ook bijna geen gewicht aan want na 4 setjes verzuurd het al bij mij. Ik doe in 1,5 uur de benen, rug, armen, buik en borst en nog wat cardio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuk of vijf oefeningen voor biceps, vijf voor triceps. Als je het goed verdeelt en af en toe wat anders er tussendoor, zoals schouders vandaag, gaat het prima. Je moet niet vijf oefeningen voor biceps achter elkaar doen nee, dat gaat inderdaad niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lekker armen getraind, ruim 1.5 uur. Beetje schouders meegepakt. Morgen borst en buik =).

Dit vind ik praktisch onmogelijk :cab:

Dan neem je te veel rust wss. Vijf oefeningen voor biceps/triceps is te veel. Hou het bij 3 of bij uitzondering 4 en train gewoon goed(Niet te veel rust, hartslag hoog houden). Supersetten kan ook, dan lijken je armen te ontploffen.

Uurtje trainen is voldoende, anderhalf uur is eigenlijk te ruim. Iets met anabool, katabool. Maargoed, dat kun je zelf zo opzoeken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan neem je te veel rust wss. Vijf oefeningen voor biceps/triceps is te veel. Hou het bij 3 of bij uitzondering 4 en train gewoon goed(Niet te veel rust, hartslag hoog houden). Supersetten kan ook, dan lijken je armen te ontploffen.

Uurtje trainen is voldoende, anderhalf uur is eigenlijk te ruim. Iets met anabool, katabool. Maargoed, dat kun je zelf zo opzoeken..

Ik rust inderdaad misschien wel veel tussendoor, maar dat komt door mijn bijkomend problemen met m'n maag/darmen. Als ik flink train, zet ik te veel druk op mijn maag waardoor ik veel pijnklachten krijg en misselijk word. Dus ik moet tussen de oefeningen door rustig aan doen. 5 oefeningen daarentegen vind ik wel lekker, moet zeggen dat dat prima te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje voor de 'kenners' hier. Ik heb meer dan ooit tevoren last van mijn bovenbenen als ik echt aan moet zetten voor een sprint. Vroeger nooit last van gehad, maar nu merk ik dat ik daar wel kracht tekort kom. Dat valt wel te trainen denk ik, maar welke apparaten moet ik dan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje voor de 'kenners' hier. Ik heb meer dan ooit tevoren last van mijn bovenbenen als ik echt aan moet zetten voor een sprint. Vroeger nooit last van gehad, maar nu merk ik dat ik daar wel kracht tekort kom. Dat valt wel te trainen denk ik, maar welke apparaten moet ik dan doen?

Squatten is de beste oefening voor de benen.

In jou geval zou ik gaan voor veel herhalingen met licht gewicht. Dus 3x15-20 herhalingen, om je spierconditie te verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Squat en/of leg press.

Maar voor de pure sprint heb je een kleine spier nodig, dus zou je massa aan moeten zetten. Dat houdt in dat je zwaar traint. 5x5 kun je mee beginnen of 3x8.

Duurlopen = lange spieren, dan trainen zoals Oldskool aangeeft. 20 herhalingen vind ik wat veel, maar tot 15.

Ik zou dus de éné dag(of een langere periode) massa aanzetten om vervolgens wat meer op herhalingen te trainen.

Daarnaast zou ik HIIT eens opzoeken. Wellicht dat het je helpt. Al doe je dat op een voetbaltraining ook al vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe krijg ik zo snel mogelijk een sixpack? Heb het allemaal aardig laten versloffen sinds vorige zomer, toen leek het nog ergens op, deed toen 30 sit-ups per dag, nja toen was het wel strak maar geen sixpack.

Ghehe heb ik ook, zwem en chicksseizoen komt d'r weer aan. Vorig jaar had ik ook gewoon sit-up fetish en heeft toen ook prima gewerkt, dus ik denk dat ik binnenkort maar weer ga beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites