Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Fitness nu een tijdje, wel met wat ups en downs. Heb het vaak druk maar pak het nu al een maandje goed op. Vandaag weer, dan heb ik deze week 5 x gesport. Nu vooral veel cardio en buikspieroefeningen om strakker te worden. Daarna pak ik de rest weer op. Leuk als je vrienden zeggen dat ze resultaat zien nadat ik ze lang niet meer had gezien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bwaha, net sinds tijden weer gefitnessed, alles ging wel lekker enzo al zijn schouderoefeningen nog wel lastig voor me, maar voor het eerst in mn leven buikoefeningen gedaan :cab: de eerste 2 keer gaan nog wel, daarna ga je ze echt keihard voelen :mrgy: ik dacht echt oh makkie ja, naja dat bleek maar weer. Maar aangezien je die oefeningen ook thuis kan doen ga ik ze om de 2 avonden ff herhalen, net als ff opdrukken enzo. De rest doe ik wel bij fitness, aangezien ik maar 1x per week kan omdat ik zo'n abbo heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou eigenlijk vanavond weer gaan (5e x deze week) maar zit er helaas niet in ivm studie en anders kan ik vanavond niet naar vrienden.

Probeer nu mijn buik strak te trainen. Dus meestal eerst 20 minuutjes ietsen op hoog tempo. Dan half uur verschillende oefeningen voor buik en dan uur fietsen/crossen/rennen en dan weer buikspier.

En normaal train ik gewoon in spiergroepen. Dan zelfde schema maar met Biceps/Borst Triceps/Rug en Schouders/Benen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het helemaal voor niemand. Ik doe het voor mijzelf. Ik vind dat iedereen je moet nemen zoals je bent.

En wat ik het ergste vind is het er naar toe fietsen:G als ik er eenmaal ben kan ik er zo 2 uur vol door beuken of nog langer, maar het er naar toe gaan is het aller minste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf vorige week begonnen, 3x in de week met aangepast programma voor de ondersteuning van mijn rug.

Maar eigenlijk gebruik ik fitness gewoon aangezien ik momenteel nooit naar trainingen kan en enkel een wedstrijd speel, en dat voel ik wel.

Daarom dus een conditieprogramma en een gedeelte kracht, tot nu toe vind ik het wel zeer leuk om te doen, vooral omdat ik enkel op uren kan dat de meeste mensen aan het werk zijn enzo, dus nooit teveel volk in de gym.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles staat of valt met je eetpatroon. Gewoon alleen ontbijten, middageten en avondeten en voor de rest geen tussendoortjes (op een stuk fruit na als je echt iets wilt eten), en ik denk dat je je doel dan al kan bereiken zonder echt te sporten...

Dikke bullshit dus, want je moet minimaal als man zijnde 8 keer per dag eten en ook voldoende calorieen innemen om je stofwisseling optimaal te houden. Als je 3x per dag eet en ook nog eens te weinig val je 2 weken af en stopt het proces na 2 weken.

Reken je onderhoud uit en ga 2 weken lang op onderhoud eten met 6 a 8 kleine maaltijden per dag, je zult waarschijnlijk aankomen maar dat geeft niet. Ga vervolgens 500 kalorieen daaronder zitten en zorg ervoor dat je dieet uit 2 a 2.5 gr eiwit per lichaamsgewicht en 1 gram vet per lichaamsgewicht omvat, rest vul je aan met kalorieen. Je zult merken dat je zult afvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een kilo of 20 te zwaar bent, kan je dan afvallen terwijl je aan krachttraining doet?

Ik ben nu dus een pak te zwaar, en ik wil daar best wat aan doen. Een mager menneke zal ik niet worden, dus vandaar mijn vraag of je dat teveel in gewicht deels kan verliezen en deels kan omzetten in spieren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vet omzetten in spieren kan sowieso niet. Je kan wel krachttraining doen en daarna nog een half uurtje cardio om af te vallen. Omdat je glycogeenspiegel laag is na de krachtraining zal je direct vet verbranden. In tegenstelling tot wanneer je allen cardio doet. Je kan als beginner zeker nog wel vet verliezen en spieren kweken.

Ok, en zou dan dit bijvoorbeeld kunnen? (schema wat ik ergens vond)

Training A

3x5 Squat

3x5 Press

5x3 Power cleans

Training B

3x5 Squat

3x5 Press

5x3 Power cleans

om de dag afwisselend trainig A en B, met erna dan een halfuur Cardio?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gewoon met Rippetoe beginnen dan. Zorg dat je voldoende eet (3000-4000kcal) en zorg dat je geen koek, chips, snoep en al dat soort zooi eet. Als je het echt serieus aan wilt pakken zou ik het voedingssubforum op dbb even bekijken en de stickies daar doorlezen. (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/)

Je zou meteen een voedingsschema kunnen maken, maar het meest belangrijke is toch wel dat je gewoon stopt met al die ongezonde troep en zorgt dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.

Goed, dat vroeg ik me dus ook nog af. Ik ben nu iets van 2 weken op mijn voeding aan het letten. En van die brol blijf ik ook af, maar nu moet ik dus toch weer meer gaan eten dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit met een vraagje, of eigenlijk iets wat ik graag bevestig zie.

Ik drink na mijn krachttraining en voor mijn cardio een shake met creatine, glutamine, BCAA's en consoorten. Maw, om de recuperatie van de spieren te bevorderen. Is dit ok, dat ik dit voor mijn cardio drink en niet erna? Ik neem aan van wel, aangezien het bedoeld is om na een krachttraining te nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even een aantal pagina's doorgelezen en zie dus dat het beter is als je bijvoorbeeld 3x p/week gaat sporten en dat je de ene keer vooral armspieren(biceps en triceps), de volgende keer borst- en rugspieren en weer de volgende keer bijvoorbeeld beenspieren ofzo?

Wat is hier precies het voordeel van? En beenspieren heb ik ook nog nooit getraind... Wat is daar het nut van?

Heb nu sinds september abbo op sportschool en als ik ga doe ik vaak gewoon kwartiertje hardlopen op 12 km p/uur en dan uurtje krachttraining. Meestal doe ik dan gewoon lukraak wat apparaten. Dus de ene keer borstspieren, dan rugspieren, dan armspieren enz. Het schijnt dus beter te zijn als je per bezoek focusst op één bepaalde spiergroep. Want ik zit nu iets langer dan een halfjaartje daar en kan niet zeggen dat ik ontevreden ben qua spieren enzo.

Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan geven, want heb er namelijk niet zo heel veel verstand van? Bvd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke oefeningen zijn het belangrijkst voor een beetje bredere armen? Ik fitness de laatste tijd weer maar niet fanatiek en heb ook van alles wat eigenlijk. Kwil sowieso bredere armen omdat ik nu nogal een schlemiel ben qua bouw enzo :cab: en bredere schouders pak ik dan ook wel mee. Wel vind ik de schouderoefeningen té kut voor woorden, mn kameraad vindt ze ook al erg zwaar, ligt dat nou aan ons of is het gewoon een erg zware oefening? :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites