Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Ehm mijn stats, heb nooit echt mijn top gemeten, maar ongeveer:

Bench: 100 KG

Deadlift: 140KG

Squats, doe ik weinig, doe vaker Leg Press: 80 KG, maar nooit echt max. gemeten. Leg Press ligt wel boven de 260 KG.

Maargoed, lig er nu alweer een paar dagen uit, hopelijk kan ik snel weer beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging dinsdag naar de sportschool met een kerel die vaak en heel goed traint altijd en dus zei tegen hem alles wat jij doet ga ik ook doen vandaag , met als gevolg echt tering harde spierpijn al 2 dagen :cab:

Terwijl ik wel best vaak naar de sportschool ga maar waarschijnlijk niet zo fanatiek ben als hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uh ik heb mn benen sowieso een beetje gebogen, want mn hamstrings zijn totaal niet flexibel. Als ik mn tenen probeer aan te raken kom ik net voorbij mn knieën. Mn rug heb ik niet op een hoek van 90 graden met mn onderlichaam, maar denk eerder op 45 graden ofzo. Voel mn lats dan ook gewoon goed.

Ik vind het vooral belangrijk om mn rug goed te houden tijdens de uitvoering. Kan denk ook wel 10kg meer tillen, maar dan is de houding van mn rug echt klote.

Ik heb m'n benen er ook wel bij gebogen, maar m'n rug is wel parallel aan de grond. Eigenlijk zo doe ik hem, alleen dan met kortere pauze als de barbell de grond raakt.

[YOUTUBE]gQBSRBgRLVI[/YOUTUBE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het met trainen mannen?

Ben er zo'n dik 3 maanden uitgeweest, sinds begin juni niet getrained, totaal niet op eten gelet, 2 weekjes met de Ramadan meegedaan en 6 weken vakantie gehad. Resultaat:

Begin juni: 76 kg, bf 12/13%

Nu: 83 kg, bf waarschijnlijk meer dan 20%?

Gisteren weer begonnen en kracht was wel ok. Dieten zal wel moeilijk gaan aangezien ik nu 9-17 op kantoor zit. Zucht.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan kalorieen kom ik sowieso wel, maar je moet gewoon minimaal 6x per dag eten om je stofwisseling en eiwittoevoer constant te houden....

Ik weet niet wat je op kantoor doet, maar je kan toch wel ff een broodtrommeltje meenemen naar het kantoor en tijdens het werk wat eten? Tenzij de baas dat niet goedkeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aldus een stickey op bb.com, naar mijn weten het grootste bb forum ter wereld. Ik hou er zelf in ieder geval niet zoveel rekening mee en ik kan je op zn minst zeggen dat de meningen erover verdeeld zijn.

Zelfde met procenten van je macro's, dat boeit al helemaal geen reet. Gaat om het aantal gram per kg lichaamsgewicht, op dbb wordt dat ook vaak fout gedaan.

Dit, stofwisseling etc. is op bodybuilding.com allemaal ontkracht. Het gaat gewoon om je macro's en calorieën tellen als het ware. Wanneer je dat binnenkrijgt zou in principe weinig uitmaken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat je op kantoor doet, maar je kan toch wel ff een broodtrommeltje meenemen naar het kantoor en tijdens het werk wat eten? Tenzij de baas dat niet goedkeurt.

Bij ons op kantoor is er werkelijk niemand die eet, misschien iemand een stuk fruit oid, maar niemand die echt wat naar binnen werkt. Ik voel me dan nogal ongemakkelijk om in mijn eentje daar te gaan eten, dat gaat gewoon niet lukken. Daarnaast moet ik ook vaak naar klanten en dat is ook erg lastig. Ik werk trouwens bij PwC (Audit).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aldus een stickey op bb.com, naar mijn weten het grootste bb forum ter wereld. Ik hou er zelf in ieder geval niet zoveel rekening mee en ik kan je op zn minst zeggen dat de meningen erover verdeeld zijn.

Zelfde met procenten van je macro's, dat boeit al helemaal geen reet. Gaat om het aantal gram per kg lichaamsgewicht, op dbb wordt dat ook vaak fout gedaan.

Ok, ik kan me niet voorstellen dat het echt gezond is om de hele dag niks te eten en om 6 uur 's avonds even 3000 kalorieen naar binnen te werken.

En over de procenten, het aantal gram per lichaamsgewicht is ook zo 'ingedeeld' dat het procentueel ook ongeveer uitkomt. Veel zal het niet uitmaken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt heel veel uit. Ga je 2x zoveel eten dan blijf je met gram per kg gewicht evenveel eiwit eten, maar met verhoudingen in procenten ga je dan ook 2x zoveel eten.

Vandaag weer twee PRs gezet terwijl ik eigenlijk niet had gepland te verhogen. :p Maarja voelde me lekker dus bench 2,5kg erbij gegooid en met deadlift zelfs 5kg erbij gehangen. :)

Chiel jij moet weer eens meer op msn komen, nu heb ik niemand om tegen op te scheppen als ik net relaxt heb getraind.:B

Als je totaal aantal kalorieen hetzelfde blijven maakt het geen drol uit. Bijv. iemand van 75 kg:

3 gram eiwit per gewicht: 225 gram=900 kalorieen.

1 gram vet per gewicht 75 gram=675 kalorieen.

Rest is ongeveer 900 kcal is 900/4=225 gram kh.

Dus dan kom je uit op zo'n 35/35/30.

ALs je eiwit per lichaamsgewicht verhoogt zal dat ten koste gaan van andere vstoffen, wat dus de procentuele samenstelling ook verandert. Maakt geen zak uit of je het met procenten of met kg per gewicht doet, als je maar weet wat je doet en het totaal niet verandert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben mijn eetritme sinds 1 week vol aan het omgooien, hele dag door eten, brood met kipfilet, veel fruit, echt zieke borden met avondeten (halve kilo aardappelen, spinazie, 3 dikke kipschnitzelfs) uurtje later als het beetje gezakt is bak kwark erachter aan en ga maar door. Weeg nu gewoon echt op het randje van te dun met mijn 1.75 en 58 kilo en wil echt richting de 65 zodat je mijn ribben niet meer zo kan tellen etc. Hoelang voordat ik er iets van ga merken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich merk je dat wel gauw in het begin. Maar zou er wel bij sporten, anders ga je alleen maar vet aankomen! Ik ben sinds ik begon met fitness in februari bijna 7 kg aangekomen, maar zo te zien nauwelijks vet! Dus gewoon eten als een dik mens en goed sporten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt klopt maar Erik jij kent me he, je weet hoe dun ik ben. Daar kan flink wat vet bij voor dat ik er te dik uit ga zien. Probeer me nu dus gewoon zo vol mogelijk te proppen de heletijd en daarna flink aan de fitness. Zomer 2012 moet ik met een sixpackje op het strand lopen is mijn doel haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga vanaf morgen ook alles weer wat intensiever aanpakken. Sowieso 4 dagen proberen te gaan per week. Wat meer losse oefeningen op de Smith Machine en gaan beginnen met bench press en incline press, zal eerste keer wel tien keer doodgaan als ik dat doe maarja heeft wel meer effect denk ik. Wil dan iets doen zoals borst/schouder, been/tricep en dan rug/biceps. Buik doe ik altijd bietje tussendoor en dan wil ik erna nog 15 tot 30 mins cardio doen om de conditie te verbeteren. Denk trouwens dat 3 intensieve oefeningen per groep toch wel genoeg is of kan 4 ook wel? (doe meestal sets van 12x3, heb alleen dus totaal geen ervaring met benchpressen bijvoorbeeld dus moet kijken hoe ik die ga doen qua indeling, zit verder nog een beetje andere oefeningen te zoeken die ik kan doen bij rug bijv. of triceps. zijn genoeg apparaten op de sportschool maar wil bij elke groep wel minimaal 1 'losse' oefening omdat die naar mijn idee meer gericht werken, bij zo'n chest press apparaat gebruik ik vooral mijn armen naar mijn idee en worden de borstspieren maar half gebruikt namelijk.

EDIT: Ja David wat Bart zegt, ben geen expert maar je kan best meteen wat krachttraining doen, ik ben zelf ook maar 67 kg bij 1,81 en ben eerder wat aangekomen het afgelopen halfjaar en dan heb ik het nog niet eens heel serieus aangepakt zeg maar al merk ik wel duidelijke vooruitgangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja had het daar met een maat die zeg maar echt al wat jaren intensief ermee bezig is ook al wat jaartjes op DBB zit (die BonBini gozert die hier even zat voor degene die hem nog kennen;)) en die zei ook inderdaad dat het vanwege de bewegingen en het feit dat je niet wordt geforceerd in een positie en meer vrijheid hebt ervoor zorgt dat je de spieren meer aanspreekt.

Maargoed houdt het dan voorlopig op drie oefeningen per stuk. Begin morgen dan met borst/schouder. Zal wel benchpress, incline press, shoulder press, chest incline, en nog een borstapparaat worden. Dan nog 15 mins intensieve cardio en daarna 10/15 mins op de hometrainer op hoog tempo (Loopband vind ik echt vertiefd ;e) Kijken hoe het gaat dan ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan beter meteen keihard erbij gaan trainen. Als je eenmaal wat spiermassa hebt dan wil je toch wel een laag vetpercentage hebben. Om dan nu eerst 'skinny fat' te worden schiet ook niet op.

Ik eet wel gezond, als ik nou zei dat ik heel veel mc donalds wou gaan eten om aan te komen had je meer een punt. Jullie hebben verder wel gelijk hoor en ik ga ook echt snel aan de fitness, maar ik wil eerst eens precies zien wat voor effect dit op me heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites