Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een wat 'strakker' lichaam te krijgen. Ik ben 1.82 en weeg 75 kilo maar ik vind dat ik nog steeds een klein buikje heb en ik zou dat gewoon wat strakker willen zien, een beetje spieren en body hebben.

Maar ik vind het moeilijk om uit te vogelen wat je daarvoor moet doen, omdat je best wel verschillende verhalen daarover leest. Naar de sportschool ga ik liever niet, dat is niet echt mijn ding. Ik dacht dus om thuis oefeningen te doen, zoals sit-ups en variaties daarvan, en daarna(ast) te gaan hardlopen of skeeleren.

De laatste tijd let ik al wel op mijn eten, zo eet ik bijna geen ongezonde tussendoortjes meer en veel salades en zo ben ik al 5 kilo kwijtgeraakt in 2 maanden. Toch zou ik graag tips horen over voeding, wat je het beste voor en na het sporten kan eten bijvoorbeeld. Ik hoop dat ik op die manier een wat meer gespierd lichaam krijg, vooral de buik en borsten ( en ook armen anders is de verhouding niet goed natuurlijk).

Hebben jullie nog tips hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit met een vraagje, of eigenlijk iets wat ik graag bevestig zie.

Ik drink na mijn krachttraining en voor mijn cardio een shake met creatine, glutamine, BCAA's en consoorten. Maw, om de recuperatie van de spieren te bevorderen. Is dit ok, dat ik dit voor mijn cardio drink en niet erna? Ik neem aan van wel, aangezien het bedoeld is om na een krachttraining te nemen...

Niemand die hier iets over afweet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet eerst krachttraining doen en dan cardio! Dat is veel beter, heeft met bepaalde dingen in je spieren te maken.

Krachttraining verbrand ook veel langer na dan cardio. En ga goed op je eten letten.. mits je echt vet wil verbranden.

Wat is dan de beste warming up voordat je krachttraining wilt gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind fietsen gewoon relax maar spinning is nog te zwaar (wil namelijk volle bak mee kunnen doen) Dus meestal doe ik halfuurtje fietsen dat ik er wel tegen aan moet gaan zeg maar. Standaard hartslag rond de 150/160

Dan kwartiertje crosstrainer. Zelfde verhaal.

En meestal ook nog een half uurtje hardlopen/snelwandelen.

Ligt er aan hoe me gesteldheid is. De enige dag ben ik dan half uurtje aan het hardlopen.

De andere dag wandel ik op een goed tempo een berg op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister me programma laten aanpassen, wat zwaarder zodat ik er tenminste wat van voel als ik wat doe.

Eerst volgende keer dat ik ga gaat die in. Denk dat dat vrijdag word.

of morgenochtend vroeg.

Gister ging echt voor geen meter. Helemaal naar de kloten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dan de beste warming up voordat je krachttraining wilt gaan doen?

Geen 'cardio' warming up, alleen warming up met lage gewichten bij de eerste paar oefeningen. Stel je doet borst en schouders op 1 dag. Dan doe je warm up setjes bij bench press en warm up setjes bij military press.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik wil beginnen met fitnessen, wat is dan de beste aanpak wat jullie betreft? heb al een eeuwigheid niet meer gesport (''vroeger'' wel 6 jaar getennist, en een jaar niet serieus aan fitness gedaan). gaat me ook alleen om body te kweken zeg maar. hoef geen vet kwijt want dat heb ik bijna niet.

maar is er dus een bepaald ''schema'' dat me op gang kan helpen? ik weet van me broertje dat je het beste elke dag iets anders kan trainen, dus niet EN rug EN schouders EN armen en weet ik wat allemaal op 1 dag, maar per dag dus zeg maar. en veel eten, eiwitten, maar das logisch lijkt me.

tijd heb ik overigens genoeg, geen school en werk 4 a 5 dagen in de week maar dan vooral 's avonds.

tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn voeding let ik overigens niet echt hoor, het is niet de bedoeling om af te vallen ofzo. M'n maat zegt dat je de creatine ervoor moet nemen, want het zorgt er voor dat je langer kan uithouden en dat verzuring van de spieren wordt uitgesteld. Maar ik lees ook van sommigen op internet dat je het erna moet innemen omdat je spieren beter kunnen herstellen.

En zoals Shefkee zei is zo'n opbouwfase niet per se nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites