Denny Geplaatst 3 april 2011 Share Geplaatst 3 april 2011 Ik ben van plan om een wat 'strakker' lichaam te krijgen. Ik ben 1.82 en weeg 75 kilo maar ik vind dat ik nog steeds een klein buikje heb en ik zou dat gewoon wat strakker willen zien, een beetje spieren en body hebben. Maar ik vind het moeilijk om uit te vogelen wat je daarvoor moet doen, omdat je best wel verschillende verhalen daarover leest. Naar de sportschool ga ik liever niet, dat is niet echt mijn ding. Ik dacht dus om thuis oefeningen te doen, zoals sit-ups en variaties daarvan, en daarna(ast) te gaan hardlopen of skeeleren. De laatste tijd let ik al wel op mijn eten, zo eet ik bijna geen ongezonde tussendoortjes meer en veel salades en zo ben ik al 5 kilo kwijtgeraakt in 2 maanden. Toch zou ik graag tips horen over voeding, wat je het beste voor en na het sporten kan eten bijvoorbeeld. Ik hoop dat ik op die manier een wat meer gespierd lichaam krijg, vooral de buik en borsten ( en ook armen anders is de verhouding niet goed natuurlijk). Hebben jullie nog tips hiervoor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 4 april 2011 Share Geplaatst 4 april 2011 Zit met een vraagje, of eigenlijk iets wat ik graag bevestig zie. Ik drink na mijn krachttraining en voor mijn cardio een shake met creatine, glutamine, BCAA's en consoorten. Maw, om de recuperatie van de spieren te bevorderen. Is dit ok, dat ik dit voor mijn cardio drink en niet erna? Ik neem aan van wel, aangezien het bedoeld is om na een krachttraining te nemen... Niemand die hier iets over afweet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 4 april 2011 Share Geplaatst 4 april 2011 Zit je in de cut? Zo ja, dan zou ik sowieso stoppen met de creatine. Houd je een hoop vocht van vast. En verder kun je volgens mij het beste die BCAA's er tussen nemen en de rest er na.. maar zeker weten doe ik het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 4 april 2011 Auteur Share Geplaatst 4 april 2011 Voor zover ik weet is het tussen KT en cardio wel verstandig om whey te nemen, maar de rest heeft niet echt toegevoegde waarde op dat moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 4 april 2011 Share Geplaatst 4 april 2011 Chiel volgens mij kan je beter stoppen met accountancy en in de sportschool gaan werken :G keal alles weetn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Je moet eerst krachttraining doen en dan cardio! Dat is veel beter, heeft met bepaalde dingen in je spieren te maken. Krachttraining verbrand ook veel langer na dan cardio. En ga goed op je eten letten.. mits je echt vet wil verbranden. Wat is dan de beste warming up voordat je krachttraining wilt gaan doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Gister weer wezen fitnesse, Vrijwel alleen maar cardio gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Wat doe je dan precies voor cardio? Ik heb het meestal al na een half uur gezien ermee. Vanavond waarschijnlijk weer spinnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Ik vind fietsen gewoon relax maar spinning is nog te zwaar (wil namelijk volle bak mee kunnen doen) Dus meestal doe ik halfuurtje fietsen dat ik er wel tegen aan moet gaan zeg maar. Standaard hartslag rond de 150/160 Dan kwartiertje crosstrainer. Zelfde verhaal. En meestal ook nog een half uurtje hardlopen/snelwandelen. Ligt er aan hoe me gesteldheid is. De enige dag ben ik dan half uurtje aan het hardlopen. De andere dag wandel ik op een goed tempo een berg op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Snipes Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Heb echt een hekel aan cardio en dat doe ik dan ook alleen aan het begin van mijn training. Ik fiets tien minutjes in, breng mijn hartslag omhoog en daarna gaan we iets meer dan een uur knallen met krachtoefeningen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Ik doe ook meestal hardlopen, 10 min, voor ik met krachtoefeningen begin, maar ik doe het ook totaal niet graag :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Oke ik ben echt een n0ob maar dumbells zijn voor je armen en borstspieren toch? Vooral dat laatste wil ik trainen dus andere tools/oefeningen worden ook gewaardeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 5 april 2011 Share Geplaatst 5 april 2011 Dumbells kun je overal voor gebruiken, het is maar hoe jij ze gebruikt. Je kunt er in principe heel je lichaam mee trainen mits je een bankje erbij hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 6 april 2011 Share Geplaatst 6 april 2011 Gister me programma laten aanpassen, wat zwaarder zodat ik er tenminste wat van voel als ik wat doe. Eerst volgende keer dat ik ga gaat die in. Denk dat dat vrijdag word. of morgenochtend vroeg. Gister ging echt voor geen meter. Helemaal naar de kloten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 6 april 2011 Auteur Share Geplaatst 6 april 2011 Wat is dan de beste warming up voordat je krachttraining wilt gaan doen? Geen 'cardio' warming up, alleen warming up met lage gewichten bij de eerste paar oefeningen. Stel je doet borst en schouders op 1 dag. Dan doe je warm up setjes bij bench press en warm up setjes bij military press. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 6 april 2011 Share Geplaatst 6 april 2011 als ik wil beginnen met fitnessen, wat is dan de beste aanpak wat jullie betreft? heb al een eeuwigheid niet meer gesport (''vroeger'' wel 6 jaar getennist, en een jaar niet serieus aan fitness gedaan). gaat me ook alleen om body te kweken zeg maar. hoef geen vet kwijt want dat heb ik bijna niet. maar is er dus een bepaald ''schema'' dat me op gang kan helpen? ik weet van me broertje dat je het beste elke dag iets anders kan trainen, dus niet EN rug EN schouders EN armen en weet ik wat allemaal op 1 dag, maar per dag dus zeg maar. en veel eten, eiwitten, maar das logisch lijkt me. tijd heb ik overigens genoeg, geen school en werk 4 a 5 dagen in de week maar dan vooral 's avonds. tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick. Geplaatst 6 april 2011 Share Geplaatst 6 april 2011 Wat zijn goede oefeningen voor het bovenlichaam waarbij je niet teveel gebruikt maakt van je schouder(is gebroken) Kan hem alleen gebruiken in een voorwaartse beweging En wat zijn goede oefening envoor het wegwerken van een buikje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 6 april 2011 Share Geplaatst 6 april 2011 Wegwerken van een buikje gaat volgens mij niet zozeer door oefeningen te doen, maar vooral door je vetpercentage omlaag te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattijs. Geplaatst 19 april 2011 Share Geplaatst 19 april 2011 Ik heb hier een pot gekocht met creatine, zou je dat beter voor of na de training nemen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 19 april 2011 Share Geplaatst 19 april 2011 eerste 5 dagen laden en dan op een trainingsdag 5 gram na de training en op een rustdag 5 gram bij 't ontbijt. Heb je verder je voeding wel op orde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 19 april 2011 Share Geplaatst 19 april 2011 Laden hoeft niet perse, ligt aan die creatine die hij heeft.. 3gram creatine innemen kan overigens al voldoende zijn. Sowieso na de training, laag glycoceen dus sneller en beter herstel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Over het algemeen schijnt creatine wel betere resultaten te geven wanneer je wel aan laden doet. Maja ik denk dat ie niet eens z'n voeding op orde heeft, anders had ie ook wel geweten wat hij met creatine moest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattijs. Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Op mijn voeding let ik overigens niet echt hoor, het is niet de bedoeling om af te vallen ofzo. M'n maat zegt dat je de creatine ervoor moet nemen, want het zorgt er voor dat je langer kan uithouden en dat verzuring van de spieren wordt uitgesteld. Maar ik lees ook van sommigen op internet dat je het erna moet innemen omdat je spieren beter kunnen herstellen. En zoals Shefkee zei is zo'n opbouwfase niet per se nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Ik denk dat je er dan meer aan hebt om fatsoenlijke voeding in te nemen dan creatine. Daar zul je een hoop meer gains van krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Ik neem mijn creatine ook voor men training, om meer uithouding te hebben en minder snel verzuurd te raken. En na de training neem ik een shake met oa BCAA's, glutamine, taurine en creatine. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten