Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Binnenkort, hopelijk/waarschijnlijk, een stuk fietsen met groep van het werk. Chef heeft plan bij de baas gelegd om met iedereen die wil een stuk te fietsen. En dan van 10 uur sochtends tot 4 uur smiddags ofzo. 120 km ongeveer, en dan met een pauze tussendoor, broodje, drankje etc. Best wel een leuk plan, gaan we een paar leuke klimmetjes op hier in de buurt, en tis gewoon gezellig. Maar na die tijd waarschijnlijk nog wel werken dus ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Et liefst zou ik nu nog ff een rondje fietsen, maar morgen een rondje van dik 120 km dus vandaag maar ff niet fietsen. Voel ook wel dat ik 6 dagen achter elkaar heb gewerkt. Maar morgen dus met 8 mensen fietsen, alleen ben ik bang dat het fucking lang gaat duren. Is namelijk iemand die mee gaat op een gewone fiets..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2892011.png

Zo, dat was hem dan. De laatste voor dit jaar (vermoed ik). Met 6 collega's waaronder 1 vrouw op een gewone fiets met zo'n tasje voorop vertrokken we dan. Vanaf het werk, dus eerst van Sittard naar Elsloo moeten fietsen daarvoor, ff 2 collega's opgepikt onderweg. Direct al de Maasberg dus begon lekker, daarna richting Beek voor de Adsteeg. 1 collega die zei dat ie niet veel fietste ging er als een malle vandoor en trok de hele berg door, hij was kapot boven. Dus die was gewaarschuwd. Boven aan moesten we direct wachten op de vrouw en nog 1, was geen goed teken voor de rest van de dag. Hopen dat ze snel gaat afstappen dus. Toen doorgereden, via de standaard weg, geen gekke klimmetjes of wat dan ook. Ondertussen hadden we al een stop gehad toen ineens ja hoor, die vrouw een lekke band kreeg. Snel binnen band verwisseld, ging die andere jonge die nooit fietste onderuit. Lekker allemaal dus. Niet hard dus viel mee, klein wondje. Mijn bedoeling van de dag was rustig aan fietsen, en dan op de Camerig iedereen aan gort rijden. Dus richting Voerendaal voor de Bergseweg, een lang gerekt klimmetje met een verradelijk stukje op het einde die daarna lang vals plat doorloopt. Ik ging mooi hard omhoog en deed op het vals platte rustig aan waardoor ik werd ingehaald. Boven op hadden we we weer een stop. Het was duidelijk te zien wie beter was vandaag. Die jongen die nooit fietste trok wederom hard door. En de vrouw kwam rustig aan gekakt. Nog altijd hopen op afstappen. Toen verder rijden naar de Camerig, zo vlak mogelijk om geen krachten te verspillen. Beetje achteraan gezeten, beetje genieten van het mooie weer, ideaal. Toen we in de buurt kwamen werd het al wat heuveliger en iedereen ging alles vol aan, behalve ik. Rustig tufte ik langs iedereen naar boven. Bij de Camerig aangekomen moesten we even wachten op de vrouw. Dus ik omgedraaid om wel een vaartje te hebben, toen ineens iemand al begon. Nog 2 gingen ook al, dus ach ja, waarom niet. Met speels gemak ging ik ze alle 3 voorbij en het leek goed te gaan. Maar niets was minder waar, ik had de benen van een zoutzak volgens mij, het lukte niet en al snel werd ik ingehaald door de niet veel fietsende jongen, lang had ik hem in zicht maar na een tijdje was hij toch echt weg. Met een slakken gangetje van tussen de 12 en 1 kmh ging ik naar boven, nog altijd wel sneller dan de rest dus dat deed me goed. Boven aan gekomen was die ene jongen blijkbaar door gefietst. Terwijl we daar even gingen wachten op de auto die mee reed met drinken en eten, die overigens nergens te bekennen was. Uiteindelijk iedereen weer bij elkaar, behalve de auto. Dus we besloten verder te gaan en een andere afspraak te maken. Als je in Vaals komt heb je ook een klein stukje omhoog, die hij zoals de hele dag al Joep (zo heet ie voor het gemak) weer vol aan, ik ging mee en hield bij, tot ik losschoot en wederom mijn ritme kwijt was. Gelukkig herpakte ik en kon ik hem nog bijhalen. Toen een stukje rustig aan gedaan om vervolgens dat lange rechte stuk van Vaals naar Wittem, ong 7.5 km volle bak te gaan, kop over kop gingen we zeker hard, gemiddelde lag rond de 40 kmh, maar wederom kon ik het laatste stuk niet bijhouden. Ondertussen weer een stop bij Wittem, daarna nog 1 stop in Valkenburg en vanaf daar mooi naar huis. Vanaf Meersen ging ik, Danny en Joep nog even lekker knallen, maar ik zat er vrij hard doorheen. De rest had de strijdbijl al begraven en tufte er rustig achterna. Af en toe wachtten we ff en daarna weer verder. Maar dat stuk volle bak ging wederom kut, ik kon prima meekomen maar nadat ik op kop was kon ik niet meer. Ik lostte ook direct, en even later zag ik ze omkijken van; 'wtf jong? kom op' Maar ik kon niet meer dus helaas. Nog geen 500 meter daarna was het bij hun ook op dus ik bleef ze in het zicht houden maar kon niet aanhaken. De laatste 2 km zat ik achter een snorbrommertje op een mooie afstand dus ik had was om naar toe te rijden, en daar ben ik ook over heen gegaan. Toen we weer in Elsloo waren hebben we ff gezeten, biertje gedaan en toen naar huis gereden. Eerste stuk met collega die kramp had overal waar het kan, dus met 17 kmh tot aan Geleen gefietst. En daarna kon ik nog evetjes gas geven, met 30 kmh na 95 km nog even naar huis gereden, dus niet gek. Al met al was het niet mijn dag, maar heb ik toch heerlijk gefietst op deze dag, en ontzettend genoten van de mooie kiekjes, natuur, gezelligheid en natuurlijk het prachtige weer.

312499_120704324702227_100002879800070_97088_656881315_n.jpg

Een stoomtrein die we tegen kwamen, best sjiek om te zien. Op dat plek waar die auto staat ben ik btw een keer aangehouden omdat ik niet op het fietspad fietste.

300362_120692044703455_100002879800070_97063_1830593556_n.jpg

Richting de zon fietsen, heerlijk was die vandaag.

302128_120775344695125_100002879800070_97265_6637532_n.jpg

Men teller gaf iets meer aan dan Runkeeper, maar het verschil is miniem. Iig een nieuw record

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn fiets al een tijdje opgeborgen. Haal hem waarschijnlijk rond mei/juni weer tevoorschijn als het voetbalseizoen afgelopen is. Mijn wielerseizoen begint dan meestal en eindigt wanneer het voetbalseizoen weer begint. Dat kost mij veel energie omdat ik altijd alles geef. Maandag trainen, dinsdag rust, woensdag trainen, donderdag rust, vrijdag voorbereiden op zaterdag, zaterdag wedstrijd, zondag rust. Geen tijd om te fietsen dus. Mis het zo nu en dan wel. Vooral de laatste twee week. Was prima weer in het weekend, heerlijk fiets weer, maar ben er niet op uit getrokken. Heb wel weer zin in die periode van mei ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gert; dank, was een de 1e keer met een groepje. Best gezellig aan aanpassen van het tempo was wel vervelend. Maar tis niet de laatste keer geweest want volgende week zaterdag gaan we weer.

@Le Saux; ja ligt eraan, meestal zoeken we uit waar we omhoog willen en dan de rest zo vlak mogelijk. Maar je weet zelf ook wel dat het niet vlak is, en die kleine dingetjes staan er ook niet tussen he. Zijn ook maar amateurs he, kga mezelf niet kapot fietsen. 1e foto is btw bij Eys ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meende dat ik jouw groep zag rijden, met 7 man en dat die persoon op de stadsfiets er niet meer bij was, maar dat was dus niet zo:p

En zelf ook afgelopen zondag 106 km gefietst, in je eentje is dat toch minder makkelijk en leuk, maar desondanks toch lekker gefietst met de Adsteeg, Cauberg, Loorberg, Camerig, Vaalserberg en de Sibbergrubbe, tegen de 500 hm.

Nu nog hopen op een paar lekkere dagen om te gaan fietsen dit jaar, want wil nog 400 km fietsen om zo aan de 3000 km te komen dit jaar vanaf dat ik m'n fiets kreeg in april.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben sowieso niet door Sittard gefietst he met die groep. Alleen ikzelf omdak er woon. Maar die met de gewone fiets was meestal beetje achteraan dus ja. 400 km voor dit jaar is nog wel veel hoor, vrees dat et je niet meer gaat lukken. Tenzij je houdt van kut weer fietsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites