himan Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september (bewerkt) Kort geleden in het hoge noorden woonde er eens een trainer die er niets van kon, Johan Andersson genaamd. Bijnaam: Jon Snow. Hij wist nog vrij slecht wat het managerschap in hield, maar hij had ook grote dromen. Enorme ambities, maar waar zouden die ambities eindigen? Wordt hij ooit King of the North? Of misschien Emperor? De tijd zal het leren. We zijn de zware strijd met Welco aangegaan, maar helaas op twee punten na niet gewonnen. Play off's volgden Niet gewonnen, we hadden het misschien wel verdiend, maar helaas, volgend seizoen nog een keer proberen Spoiler Dit zijn de statistieken van dit jaar voor de noordelijke landen. 28 november bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Een leuke clubkeuze. Spelen in Estland zie je niet vaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Interessante clubkeuze. Ik ken de club niet, hopelijk lezen we nog wat over de geschiedenis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Interessante keuze! Leuk concept ook qua doelstellingen van de save Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Van een onorthodoxe maar o zo interessante clubkeuze gesproken! Succes verder! Met het eerste seizoen was alvast niets mis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Leuk eens een land die je niet vaak ziet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 29 september Auteur Share Geplaatst 29 september We gaan vliegensvlug door de seizoenen heen nu, ik heb er ook al een aantal gespeeld, dus vandaar. Ik ben vergeten te zeggen dat ik vorig seizoen werkloos ben gestart en na 3 wedstrijden bij FC Tallinn ben binnengekomen. Vandaar was dat puntje of twee nog pijnlijker. Gelukkig is daar dit seizoen wat verandering in gekomen. Volgend seizoen spelen we dus in de eredivisie! Wat zeer waarschijnlijk een grote strijd gaat worden, want de kampioen van vorig jaar is er al lang weer uit gevlogen. Er is ook een beker, daar hebben we de 4e ronde gehaald(laatste 16) voor de tweede keer op rij. Precies waar we horen. Spoiler Wat is dit eigenlijk? Dit is onderdeel van de King of the North challenge: Het doel is uiteindelijk om zoveel mogelijk Champions League plaatsten te halen met de landen hierboven genoemd. Voorlopig ben ik nog vooral bezig met reputatie binnen te harken. Dus is dit nog iets minder van belang. Het eerste seizoen is een beetje vreemd, omdat het nog Europa oude stijl is. Daarna is het iets makkelijker om een volgorde van teams te bepalen, omdat alles in de voorrondes door gaat in een voorronde in een lager toernooi. Gewoon Champions League top 36, Europa League top 36, Conference League top 36. De eerst komende jaren zul je verwacht ik een kleine vooruitgang zien in alle landen, omdat ik ze speelbaar heb. Maar echt grote doelen zullen toch vooral door geweld van mijn kant moeten komen. @delichris@Djurovski@Marius@Michaelinho*@Total Football Overigens gelukkig kun je de Esiiliga(Eerste divisie) live zien op Youtube: Moet er wel een beetje mee lachen dat die 270 bezoekers die we volgens FM kunnen hebben redelijk klopt(hoewel het waarschijnlijk nog wat meer is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Gefeliciteerd met de titel en de daarbij horende promotie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Gefeliciteerd met de titel! Prachtig begin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Mooie art en leuke clubkeuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Overtuigend de titel gepakt in ieder geval! Op naar voetbal op het hoogste niveau! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Overtuigend kampioen geworden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 30 september Auteur Share Geplaatst 30 september Na de promotie heeft het bestuur een nieuw stadion op de planning staan. Ben benieuwd! ondertussen post ik vliegensvlug het derde seizoen, gezien dat voorlopig is wat ik kan doen. Dit seizoen domineerden Paide en Flora het kampioenschap en lijken die twee met Levadia het wel te gaan verdelen. Zeker Flora en Levadia zijn de grote twee in Estland. Clubs waar je zo héél af en toe hoort dat ze iets presteren. Flora heeft bijvoorbeeld in de eerste Conference League de groepsfase gehaald. Toch Opvallend dicht bij de vierde plaats die toegang zou geven tot Europees voetbal, de top 3 lijkt nog ver weg, maar we zijn ondertussen wel dichterbij Europees Voetbal en een aantal extra tonnen, die ons misschien net af halen van de Semi professionele status en een nieuw stadion kunnen geven. In de beker werden we netjes in de tweede ronde(laatste 64) uitgeschakeld door Vaprus. Overigens doet ons tweede team ook mee aan de beker, dus als die eens ver kunnen komen of in de verre toekomst tegen ons in de finale komen, dan ga ik eens kijken of ik ze Europees kan laten spelen. Hieronder de transfers, vooral veel spelers die vrij waren van de Estse en Litouwse topclubs komen en zo af en toe een goede speler gehaald van de wat mindere goden. Spoiler En dan nog het overzicht van de seizoenen tot nu toe. Spoiler Ondertussen in de afdeling King of the North overzicht. TWEE Champions League klanten. Dit laat misschien wel zien, waarom mijn eerste Champions League doel van 7 zo ingewikkeld gaat worden. Er is maar één vaste Champions League plek voor het hele Noorden en daarvoor moet je eerst bij de top 10 staan van Landen. Er kunnen zich in theorie vijf kampioenen uit het Noorden plaatsen via de kwalificatie, maar FC Flora tegen Shakhtar is bijvoorbeeld nog 5 maten te groot. De Zweden zouden de eerste moeten zijn die weer een Champions League ticket kunnen halen. Of heel misschien een tweede Deense via de kwalificaties. Maar zeven, daarvoor moeten we de boel echt meer gaan domineren dan dat we nu doen. @delichris@Djurovski@Marius@Total Football@Sick Blik@Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober Toch netjes weten te handhaven! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober Heel net seizoen hoor! Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je kan aansluiten bij de top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober Een goed seizoen gespeeld. Wie weet kan je volgend seizoen Europees voetbal binnen halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober Een vijfde plek bij je debuut op het hoogste seizoen mag toch netjes genoemd worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 1 oktober Auteur Share Geplaatst 1 oktober (bewerkt) Seizoen 4: Een harde strijd. De tegenstanders in de competitie geven hun harde strijd nog niet op. Ook dit seizoen is een vijfde plek het hoogst haalbare. Wel hebben we vijf punten meer gehaald en dat had vorig jaar de vierde plek opgeleverd, dus als we dat nog een keer doen, staan we misschien eindelijk wel vierde. Wel balen dat Vaprus boven ons is geëindigd, dat is toch een club die ik dit seizoen onder ons had willen hebben, gezien zij ook nog semi-pro zijn. Stand Beker In de beker was de nummer twee nodig om ons uit te schakelen. Wel verdiend denk ik, we zijn nog niet goed genoeg om de finale te halen, zonder goede loting, dus de kwartfinale is een goed resultaat en waar we thuishoren. Transfers Vooral nog veel noorderlingen, langzaam krijg ik ook wat Denen en Zweden die bij ons hun kansen komen beproeven. En we geven geld uit wat we eigenlijk niet hebben voor een transfer. Spoiler Voor de liefhebber, nog steeds geen club die de Play off's van de Champions League heeft gehaald en ook de eerste keer dat er minder Noordse clubs zich op de Europese velden bevinden. Wel heeft Haaland mede Noorwegen wereldkampioen gemaakt. Al was hij in de finale geblesseerd. Gelukkig voor hun speelden ze die finale 'slechts' tegen Zwitserland en werd het wereldkampioenschap voor het eerst in de historie naar het Noorden gebracht. Ook is een IJslandse club in de Europa League toch wel een zeldzaam verschijnsel. @Total Football@Marius@Michaelinho*@delichris 1 oktober bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Je zat nu aardig dichtbij voor het halen van Europees voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Gewoon weer een heel stabiel seizoen. Natuurlijk jammer dat je net naast de Europese plekken grijpt, maar door stabiel te bouwen zal dit wel gaan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Je kon Europees voetbal ruiken, jammer dat je het net niet hebt gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Meer punten dan vorig seizoen is sowieso een opsteker. Jammer dat het dan geen Europees voetbal oplevert. Maar als je op de ingeslagen weg doorgaat, is dat volgend seizoen ongetwijfeld anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Je zit er dicht tegen aan ( Europa ) van die landskampioen heb ik nog nooit gehoord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 3 oktober Auteur Share Geplaatst 3 oktober Seizoen 5: De strijd is aan! Transfers: Transfers worden vooral gemaakt aan het eind en begin van het jaar, waar speler nu vooral nog uit de regio moeten komen, omdat we verder nog niet kunnen kijken. Vaak ook clubs uit de Estse Eerste divisie die een stapje omhoog kunnen zetten of was random transfervrije spelers die na een eerste keer luisteren en een stage bij ons naar binnen komen wandelen. Ook naar buiten zullen wat spelers moeten, want de selectie moet een beetje te hanteren zijn. 20 spelers is genoeg om de Estse Eredivisie en Beker te kunnen overzien, hoewel ik ze zelfs nu nog per wedstrijd betaal in een oude sok. Waar komen de spelers van FC Tallinn toch vandaan? Vanuit het Noorden, kijk eens aan! (en Somalië) Het scouten blijft vooral bij Noord-Oost Europa en zo af en toe eens een speler uit Denmarken en een boel Zweden. Hiermee moeten we nu toch een keer vierde kunnen worden... De tussenstand: We staan nog derde, maar Paide zit wel iets te dicht op de hielen. Ook Trans en Kalju komen vanuit het niets ons proberen in te halen, dus de strijd is nog lang niet geslecht, na twee derde van de wedstrijden staan we op 40 punten, dus 60 punten is in ieder geval de verwachting! @delichris@Michaelinho*@Total Football@Marius@Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 oktober Share Geplaatst 3 oktober Zal het dan dit jaar lukken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten