Keeza Geplaatst 8 mei Share Geplaatst 8 mei (bewerkt) #1 HOMECOMING. 8 mei bewerkt door Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 mei Share Geplaatst 8 mei Leuke clubkeuze, zeker voor deze challenge! De juiste man op de juiste plaats ook gewoon lijkt me, ondanks dat zijn trainerscarrière nog niet voorspoedig gestart is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 mei Share Geplaatst 8 mei Leuke challenge en club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Mooi dat Rooney terug is op het oude nest. Succes met de strijd tegen Liverpool. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Netzwerk Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Succes met Everton! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 13 mei Auteur Share Geplaatst 13 mei #2 THE CHALLENGE 'The big brother challenge' in Football Manager. Ik denk bij de meeste wel bekend. Voor diegene die de challenge niet kennen, komt het er heel kort samengevat op neer dat je de grootste in je stad moet worden. Oftewel je moet die ene club uit je stad, die meestal immens is zoals een PSG of Liverpool, voorbij zien te gaan in alle facetten. Met alles wordt dan ook echt alles bedoeld: prijzen, reputatie, stadion en waarde. Wat we ons dan ook op het hals hebben gehaald door Liverpool uit te dagen, durf ik niet te zeggen maar het wordt een flink karweitje om één van de grootste clubs in de wereld, laat staan in de Premier League voorbij te streven. Als we kijken naar onze 'big brother' Liverpool, dan zien we een rijkelijk gevulde prijzenkast. The Reds kende haar glorietijden vooral in de jaren '70 en '80. Hierin werden dan ook de meeste binnenlandse en buitenlandse prijzen gewonnen. Inmiddels staat de teller op 19 competitie titels, 8 bekerwinsten en maar liefst 6 Europese Cups. Vooral het laatstgenoemde gegeven kenmerkt de grootte van de club; Liverpool bezet samen met Bayern plek drie als het gaat om meeste Champions League triomfen. In de tussentijd was het wat stil en werden een aantal seizoenen bestempeld als nachtmerries, maar sinds de komst van de Duitse oefenmeester Klopp draait de club uit Liverpool weer als vanouds. Ze doen jaarlijks weer mee om de prijzen en dit resulteerde in een Premier League titel in 2020 waar de fans zo erg naar verlangde. Een jaar eerder werd de zesde Champions League titel behaald. Een club met zo'n grote reputatie verdient het ook om een gigantisch stadion te hebben. Het legendarische Anfield, het thuishaven van Liverpool, heeft plek voor ruim 61.000 toeschouwers. Dan het team wat wij gaan managen in deze save: Everton FC. Het kleine broertje van Liverpool. Zo klein dat Liverpool de rivaliteit met Manchester United belangrijker en intenser acht dan de rivaliteit met haar stadsgenoot. Dat moet al genoeg zeggen. Toch hebben 'The Toffees' negen competitiebekers binnen weten te hengelen. Dit gebeurde vooral aan het begin van de 20e eeuw. Daarnaast won Everton vijfmaal de binnenlandse beker, waardoor we kunnen concluderen dat het niet per se een kleine club is. Dit drukt zich ook uit in het stadion: Goodison Park. De arena telt plek voor bijna 40.000 toeschouwers. Met al deze informatie kunnen we concluderen dat de weg naar succes in deze challenge lang is, maar niet geheel onmogelijk. Genoeg ruimte voor verbetering en groei. De uitdaging zal hem vooral in de Europese prijzen liggen, maar ook in de reputatie aangezien ik verwacht dat de grote broer gewoon door zal gaan waar ze mee bezig waren. In de volgende update zal ik dan ook een licht gaan schijnen op het fundament wat we willen leggen voor deze challenge. Met een kind van de club aan het roer, in de vorm van Wayne Rooney, is de eerste steen al gelegd voor Everton haar toekomst. @Marius @Djurovski @Mordurette @Netzwerk // Dank voor de reacties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 mei Share Geplaatst 13 mei Zeker en vast een uitdaging zoals je zelf aangeeft, maar met de aanwezige basis ook zeker niet onmogelijk om de prijzenkast verder aan te vullen. De weg om Liverpool te overtreffen is natuurlijk wel lang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SantiagoMunez Geplaatst 13 mei Share Geplaatst 13 mei Succes met deze flinke uitdaging. Ik ontvang graag een tag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 13 mei Share Geplaatst 13 mei Pittige uitdaging, benieuwd of je het gaat redden voordat FM25 uitkomt 😅 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xJordinosaur Geplaatst 13 mei Share Geplaatst 13 mei Hier gaan aardig wat seizoenen in zitten. Grafisch gezien echt prachtig! Succes met Everton! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 mei Share Geplaatst 13 mei Pittige uitdaging maar er staat al een goede basis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 14 mei Auteur Share Geplaatst 14 mei #3 THE PROCESS Bij aanvang van de save, en dus onze challenge, stuiten we tegen een financieel probleem bij de Toffees. Er is geen transfergeld beschikbaar, sommige salarissen zijn torenhoog en vanwege de financiële problemen beginnen wij met zes punten in mindering aan de competitie. Om deze reden nemen we direct een rigoureus besluit: Dominic Calvert-Lewin gaat de verkoop in. Het contract van onze sterspeler loopt over twee seizoenen af, dus is nu het moment om te 'cashen'. Vooral aangezien mijn voorganger een prima vervanger in de persoon van Beto heeft gehaald. Daarachter is talentvolle Portugees Chermiti gehaald, waardoor we voor de positie in de punt voorin voorzien zijn. Wel zijn deze twee transfers onderdeel geweest, dan wel niet geworden, van het problematiek en moeten we dus gaan verkopen. In deze update wil ik het dan ook gaan hebben over een korte termijn visie, vooral op sportief gebied. Want presteer je op het veld, dan beweegt de rest met je mee. Het uitcashen, en zo transfergeld beschikbaar stellen, is dan ook direct een bruggetje naar het te bewandelen pad om onze grote broer Liverpool te ontgroeien: Het eerste seizoen staat dus in het teken van verkopen, vervolgens slim inkopen en degradatie te ontlopen. Realistisch gezien, en hopelijk niet te hoog van de toren blazend, ben ik wel redelijk overtuigd van mijn FM-kunsten en verwacht ik dat we best leuk kunnen meedoen in de subtop. Vooral als je kijkt naar de selectie met spelers zoals Braithwaite, Tarkowski en Patterson achterin en het tandem Onana, Garner op het middenveld. De grootste zwakte van dit Everton is de diepte van de selectie en daar wil ik slim voor inkopen. Zoals jullie wellicht gewend zijn van mij, kijk ik naar kwaliteit en niet per se naar het (bijvoorbeeld) 'vernationaliseren' van de selectie. De Premier League is tenslotte één grote smeltkroes. Met een goede positionering in het eerste seizoen, willen we het tweede seizoen gebruiken om nog gerichter en kwalitatiever in te kopen. Met dit gegeven gaan we het klimmen inzetten en proberen we Europees voetbal te bewerkstelligen. Dit proberen we vanaf seizoen drie routinematig te doen en dus ons structureel te nestelen in de bovenste regionen. Dit moet ten slot gaan leiden tot prijzen en 'on the long run' moeten we hierbij onze grote broer Liverpool ontgroeien. @Marius /// Het is inderdaad niet onmogelijk, vooral als Liverpool in de eerste jaren niets tot nauwelijks iets weet te winnen. @SantiagoMunez /// Dank en bij deze! @Mordurette /// Als ik plezier heb bij een save vlieg ik er meestal door heen, dus het kan snel gaan @xJordinosaur @Djurovski /// Bedankt voor de reacties allemaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 mei Share Geplaatst 14 mei Een duidelijke visie. Ik verwacht je eerlijk gezegd ook wel meteen in het linkerrijtje. Met een beetje geluk geraak je zelfs in de subtop maar met tegenwoordig al een stuk of 7 topclubs in de PL mag dat ook niet meteen vanzelfsprekend gevonden worden natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei Leuke uitdaging en - zoals we van je gewend zijn - heerlijke updates! Graag een vaste tag vanaf de volgende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 15 mei Auteur Share Geplaatst 15 mei #4 CASHING IN In de vorige update bespraken we het stappenplan voor de komende drie jaar. Met de eerste stap zijn we logischerwijs direct aangevangen en we hadden geluk dat er miljoenen te besteden zijn in de 'zandbak'. Al Ittihad trok zijn portemonnee voor Dominic Calvert-Lewin en wij zagen onze sterspeler voor een geweldig bedrag van € 52.000.000,- vertrekken naar het Midden-Oosten. Iets wat we van te voren gepland hadden, wat gelukkig snel en succesvol is uitgepakt. We hadden daarom een mooi potje om inkopen te doen, echter heb ik hierin geprobeerd zoveel mogelijk gaten op te vullen in de diepte van de selectie. Daarbij komend wilde ik maximaal de helft van de ingekomen transfergelden besteden en dit is aardig gelukt. Achterin had ik dubbele bezetting met kwaliteitsspelers op elke positie behalve de linksback positie. Om die reden heb ik een redelijke standaard aankoop van FM24 voor mij gedaan en dat is Domagoj Bradaric. De talentvolle Kroatische linksback is een geweldige back-up voor onze eerste linksback: Mykolenko. Een andere standaard aankoop van mij is Patrick Berg. De Noorse verdedigende middenvelder doet het tot nu toe bij elke save geweldig, maakt niet uit voor welke club je hem haalt. Dit keer weer en ik kan al verklappen dat hij snel zichzelf in de basis heeft gevochten. Om het naderende vertrek van Gueye en Doucoure op te vangen (Gueye zijn contract loopt af en Doucore wil ik verkopen), heb ik Simon Sohm gekocht. De Zwitserse middenvelder zal fungeren als back-up en voornamelijk zijn minuten maken tegen de kleinere clubs. Op de flanken had ik naar mijn mening ook een mooie bezetting, alleen op de '10 positie' nog niet. Sterker nog: ik had daar geen goede spelers, dus heb ik voor die positie twee spelers gehaald. Asprilla, de talentvolle Colombiaan, is gehaald voor de basis. Mikkelsen is gehaald als back-up en wordt daarom ook geleend. @Marius /// Dat is, in mijn ogen, de reden dat de Premier League een leuke competitie is in FM met een wat kleinere club. @De Raam /// Thanks en welkom! Je tag staat bij deze genoteerd @SantiagoMunez @Mordurette @Djurovski @xJordinosaur @Netzwerk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei Asprilla ken ik wel maar de rest zegt me niet zoveel, hopelijk kunnen ze indruk maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei Lekker om zo te kunnen cashen! Patrick Berg is sowieso een leuke aankoop, maar ook de andere namen zullen je ongetwijfeld verder helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 mei Share Geplaatst 20 mei Prima gehandeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten