MNie Geplaatst 22 april Auteur Share Geplaatst 22 april 43. Voor de tweede keer Wij starten goed aan het kalenderjaar 2030 in LaLiga met twee overwinningen op rij op Atlético Osasuna en Girona maar daarna volgt een verrassende nederlaag tegen Cádiz. In de strijd om de Copa del Rey worden beide wedstrijden deze maand goed gewonnen en in de UEFA Europa League winnen van FC Basel en daarna halen wij uit tegen Creva Zvezda door met 8-1 te winnen. Dankzij onder andere deze twee overwinningen eindigen wij op de derde plaats in de UEFA Europa League competitiefase waardoor wij ons bij de laatste zestien mogen melden zonder de tussenronde te hoeven spelen. Als wij kijken naar de overige ploegen in dit toernooi dan denk ik misschien wel tot de kanshebbers te behoren. In februari hebben wij een vol speelschema met zes wedstrijden in LaLiga en twee wedstrijden in de Copa del Rey. Wij merken dat de vermoeidheid begint toe te slaan en als wij dan uitgeschakeld worden in de Copa del Rey door Valencia zien wij het moraal van de ploeg zakken. Het gevolg is nog twee gelijke spelen en een zure nederlaag tegen Tenerife. In Maart herstellen wij ons en lijkt de goede vorm terug te keren. Wij verliezen in het restant van het seizoen enkel nog van Villareal en Real Madrid en in de UEFA Europa League schakelen wij Genk en RB Leipzig uit waardoor wij in de halve finale staan. LaLiga Aan het eind van de rit in LaLiga zien wij onszelf eindigen op de derde plaats en dat is precies de plek waar ik ons verwacht had dit seizoen. Het gat met nummer één F.C. Barcelona en nummer twee Real Madrid is nog enorm met respectievelijk 19 en 21 punten verschil. In de onderlinge resultaten tegen deze ploegen werd ook al duidelijk dat er nog een krachtverschil in zit. Wij eindigen dan weer op ruime afstand boven de nummer vier Real Sociedad. Al met al mogen wij tevreden zijn met hoe wij dit seizoen gespeeld hebben. UEFA Europa League In de UEFA Europa League ontmoeten wij Atalanta Bergamo in de halve finale. De Italiaanse club staat tussen ons en een finaleplaats in en over twee duels moeten wij hun verslaan. In Bergamo doen zij waar Italianen goed in zijn en dat is verdedigen maar in ons eigen stadion zijn wij de betere, creëren wij de meeste kansen en weten wij met een 2-0 overwinning de finale van de UEFA Europa League te halen. In de finale treffen wij Manchester United en dat is een van de tegenstanders waarvan ik verwacht had dat zij mee zouden strijden om de UEFA Europa League. De Engelse ploeg zet ons de hele wedstrijd onder druk en heeft niet alleen de het meeste balbezit maar ook veruit de meeste kansen. Het is echter vlak na rust onze spits Nenad Nikolić die doeltreffend is en een voorsprong verdedigen is datgene waar Atlético Madrid als sinds het tijdperk Diego Simeone om bekend staat. Het is ook precies wat zij doen en zo win ik mijn eerste prijs met Atlético Madrid en voor de tweede keer de UEFA Europa League. Reacties & tags @delichris Het was een goede eerste seizoenshelft waarin wel is gebleken dat wij niet om de titel mee zouden gaan strijden. @Marius In de meeste wedstrijden ging dat inderdaad meteen al vlot alleen in de grote wedstrijden trokken wij nog aan het kortste eind en ook sommige wedstrijden die wij moesten winnen lieten wij liggen. De traditionele top twee is nog wel een heel eind weg voor ons. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Djurovski @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april In eigen land kon er eigenlijk niet veel meer verwacht worden. Derde is gewoon een uitstekende prestatie als je kijkt naar de kloof en het waanzinnige puntenaantal dat de traditionele top twee bij mekaar weet te sprokkelen. De winst in de EL is natuurlijk een ferme opsteker, enkel jammer dat je die prijs al had kunnen afvinken tijdens je passage bij Juve. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Al met al een goed seizoen gespeeld. En volgend seizoen knallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 22 april Auteur Share Geplaatst 22 april 44. Een sterk debuutseizoen De derde plaats dit seizoen in LaLiga is een mooie prestatie en met de huidige selectie precies waar de club hoort te staan. In de spelersstatistieken van LaLiga is duidelijk te zien waar F.C. Barcelona kampioen is geworden. De verkoop van Viktor Gyökeres van Bayern München aan F.C. Barcelona gaat mij wellicht nog in de weg zit tijdens mij tijd in Spanje aangezien hij met 28 doelpunten de topscorer werd. Samu Omorodion werd met 22 doelpunten de derde in die lijst en dat is een prime prestatie. Ook doelman Jan Oblak kent een sterk seizoen met 19 clean sheets. De statistieken Dit seizoen was er vooral een waarin bleek dat mijn aankopen zeer goed waren, want zowel Muhammet Can Pak als Nenad Nikolić kenden een sterk debuutseizoen. Muhammet Can Pak heeft met een gemiddelde beoordeling van 7,60 over het gehele seizoen de beste prestaties geleverd. Doelman Jan Oblak heeft alle wedstrijden gespeeld waardoor de teller op 58 wedstrijden stopte. Evenals bij mijn vorige baan was het nu ook weer goede keuze om een vleugelverdediger een hele kant te laten bestrijken, want Nathuel Molina heeft met 16 assists het vaakste een medespeler in stelling gebracht. Samu Omorodion is met 30 treffers de topscorer van dit seizoen maar wordt op de voet gevolgd door aanwinst Nenad Nikolić dier 29 heeft gemaakt. Een drietal spelers kwamen het hele seizoen niet in aanmerking om minuten te maken. Transferbudget aankomend seizoen Voor het aankomende seizoen heeft het bestuur het transferbudget op 22 miljoen bepaald. Het is een niet al te groot budget en ik denk dit ook niet nodig te hebben. Één versterking voor volgend seizoen is al bekend en een tweede versterking die ik op het oog heb past binnen dit budget. Verder vind ik de selectie al sterk met een hoop potentie en hopelijk ontwikkelen de jonge spelers zich sterk de aankomende maand, zodat wij aankomend seizoen een stap kunnen maken. Reacties & tags @Marius Die kloof naar boven voelt vrij groot moet ik zeggen al heb ik natuurlijk in gedachten dat dat in mijn eerste jaar bij OGC Nice ook zo was met Paris Saint-Germain en ik het tweede seizoen al vrij dicht erop zat. Dat moet natuurlijk een beetje hoop geven. Het is jammer dat wij niet een nieuwe prijs kunnen toevoegen die nog ontbrak maar laten we eerlijk wezen dat het winnen van de UEFA Europa League natuurlijk ook gewoon prima is zelfs als dat voor de tweede keer zo is. @delichris Ik denk dat ik tevreden mag zijn over mijn debuutseizoen en als we naar de statistieken hierboven kijken dan denk ik ook dat ik enorm goede aankopen gedaan heb. Jong talent dat zich nog goed kan ontwikkelen en als zij dat doen dan moeten de resultaten steeds beter gaan worden. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Djurovski @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Een mooi overzicht en ik ben erg benieuwd naar je versterkingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Genoeg positieve aanknopingspunten om verder op te bouwen. Indien de kloof volgend seizoen toch nog te groot blijkt, kan je ook nog steeds alles op de beker of zelfs de CL zetten. Genoeg om voor te spelen. Het transferbudget vind ik eerder aan de lage kant voor een club als Atletico, maar dat kan ook aan mij liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Verrassende stap gemaakt maar je speelt ook in Spanje weer erg sterk. Mooie aanwinsten gehaald en wie weet kun je met wat nieuwe versterkingen de top 2 aanvallen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 23 april Auteur Share Geplaatst 23 april 45. Weinig verandering Mijn debuutseizoen bij Atlético Madrid is naar tevredenheid verlopen en met de ontwikkeling van de jonge talentvolle spelers verwacht ik het dit seizoen beter te doen. Dit heeft als gevolg dat er een rustige transferperiode plaatsvond waarin slechts twee spelers de club komen versterken en er geen enkele speler vertrokken is. De eerste aanwinst is de transfervrije Mads Hermansen die over komt van Al Nassr (KSA). Met Jab Oblak die op leeftijd is en de kwaliteit van Mads zelf is hij een prima aanwinst en zal hij naar alle waarschijnlijkheid de eerste doelman worden. De tweede positie die ik graag versterkt zag worden is die van de balveroverende verdedigende middenvelder. Na de komst van Muhammet Can Pak vorig seizoen heb ik mij dit jaar wederom gefocust op de Turkse markt. Daar kwam ik het profiel van Atılay Mimaroğlu tegen die met zijn 22 jaar al goede ervaringen had op gedaan. Wij nemen hem voor 20 miljoen over van Atılay Mimaroğlu en daarmee is het transferbudget volledig gebruikt. De selectie Met deze twee aankopen is de selectie voor het aankomende seizoen rond en kan ik enkel tevreden zijn omdat wij er kwalitatief op vooruit zijn gegaan. Daarnaast hoop ik dit seizoen dat Jan Kern en Brian Ustrup zich stormachtig zullen ontwikkelen in de verdediging en als Yannick Carrere, Muhammet Can Pak en Nenad Nikolić de goede lijn van vorig seizoen kunnen doortrekken dan heb ik vertrouwen in het aankomende seizoen. De tactiek Tactisch gezien gaan wij in dezelfde formatie spelen en veranderd er slechts één rol in het systeem. De balafpakker zal omgezet worden naar de balveroverende middenvelder waar beide verdedigende middenvelders goed in hun recht komen. Op deze manier hoop ik dat de vaste patronen van vorig seizoen direct doorgetrokken worden en dat wij direct in een goede flow kunnen starten aan het seizoen. Reacties & tags @delichris Die versterkingen kun je zien in deze update en het zijn er maar twee. Ik kan er tevreden mee zijn moet ik zeggen. @Marius De prestaties van de nieuwelingen bieden hoop voor de toekomst want die kunnen goede cijfers overhandigen. Er is nog alles om voor te spelen hier en ik hoop dat wij een sterk seizoen kunnen draaien. Ik verwacht overigens niet dat wij LaLiga al zullen winnen moet ik eerlijk bekennen. Het transferbudget is matig inderdaad en dat zorgt ervoor dat ik goed na moet denken over de transferactiviteiten. Dat is naar mijn mening wel weer goed gelukt! @Djurovski Helemaal verrassend is het denk ik niet, want we hadden de prijzen gepakt in Duitsland die we moesten pakken. Of wij de top twee dit jaar aan kunnen vallen zal moeten blijken al denk ik zelf dat het nog wat vroeg is. We hebben ook wel even de tijd met deze ploeg om die aanval tot een succes te laten worden. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 april Share Geplaatst 23 april Goed versterkt en ik ben zeer benieuwd wat je gaat doen met deze selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 april Share Geplaatst 23 april Zoals je zelf aangeeft, zijn dit gewoon leuke versterkingen gezien het gelimiteerde budget. Een selectie bij mekaar houden heeft bovendien ook zo zijn voordelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 23 april Auteur Share Geplaatst 23 april 46. Een valse start De selectie kent weinig veranderingen en daardoor heb ik besloten om een wat kortere voorbereiding te houden dan ik normaliter zou doen. Dankzij de winst van de UEFA Europa League strijden wij dit seizoen om de Euro/SAM Club Challenge en dit is een prijs die ik nog niet gewonnen hebben. Om de Glory Hunter challenge te halen is dit ook niet nodig maar het is een leuke prijs om aan mijn CV toe te voegen. Wij winnen na strafschoppen van Vasco da Gama en daarmee is deze prijs een feit. Hierna spelen wij vier oefenwedstrijden waarin de ploeg laat zien wat ik van ze verwacht. Dan starten wij officieel aan het nieuwe seizoen met een mooie overwinning en daarna weten wij onze tweede prijs van het seizoen niet te winnen als F.C. Barcelona te sterk voor ons is in de UEFA Super Cup. De wedstrijden daarna gaan moeizaam en op die manier hebben wij een valse start in LaLiga en de UEFA Champions League. Gelukkig weten wij ons in oktober en november goed te herstellen en rijgen wij de overwinningen aaneen. In december boeken wij in de UEFA Champions League een belangrijke overwinning op aartsrivaal Real Madrid maar in LaLiga verliezen wij daarna van onze stadsgenoten. In de tweede seizoenshelft zal het niveau van de ploeg omhoog moeten gaan om dit jaar wederom voor de derde plaats te gaan. Door de wisselvallige eerste seizoenshelft staan wij halverwege op de vierde plaats in LaLiga met evenveel punten als Valencia dat boven ons staat. Het gaat met nummer twee F.C. Barcelona en Real Madrid is halverwege al groot genoeg om onze titeldroom te laten varen. Wij moeten concluderen dat we de eerste seizoenshelft te wisselvallig begonnen zijn om aanspraak te maken op meer dit seizoen. De tweede seizoenshelft zal met name in het teken staan van de strijd met Valencia om plek drie op de ranglijst en daardoor kunnen wij dit seizoen de pijlen richten op de Copa del Rey en de UEFA Champions League al lijken wij bij die laatste ook geen geweldige vorm te hebben. Reacties & tags @delichris We hebben twee goede spelers gehaald die echt iets toevoegen aan de selectie. De eerste seizoenshelft viel een beetje tegen moet ik zeggen. @Marius Dit zijn zeker leuke versterkingen gezien het budget. Op doel zijn wij sterker geworden en met onze Turkse aanwinst heb ik meer opties. Dat de selectie bij elkaar is gebleven is heel prettig want die zijn al gewend aan elkaar. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Jónstærke @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 april Share Geplaatst 23 april Met name de start was wat minder, want met 11 overwinningen op 17 wedstrijden doe je het volgens mij wel even goed dan vorig jaar in de eerste seizoenshelft. Nochtans toon je wel in de CL dat je Real gewoon kan verslaan. Maar de prestaties van Barcelona en Real in eigen land blijven natuurlijk wel buitenaards. Dat is echt bijna onmogelijk om dat tempo te blijven volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Deze eerste seizoenshelft had ik niet verwacht. Hopelijk kan je een kneiter goede tweede seizoenshelft neerzetten en dan die derde plek pakken. En wie weet nog de beker. CL behoort tot de mogelijkheden, maar je bent afhankelijk van de loting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 april Auteur Share Geplaatst 24 april 47. Zo dichtbij en toch zo ver weg Een wisselvallige eerste seizoenshelft zorgt ervoor dat wij de tweede helft van het seizoen een stuk beter moeten presteren. Waar ik voorafgaand aan het seizoen gedacht had dat de ploeg direct beter zou presteren omdat iedereen elkaar al kent valt dat in de praktijk nogal tegen. In de winterstop heb ik besloten om geen veranderingen door te voeren en de spelers vertrouwen te geven. Dat resulteert in een aantal zeer sterke wedstrijden zoals de 8-0 tegen Málaga en de 6-0 tegen Villarreal. Dan strijden wij om de Supercopa waarin wij van aartsrivaal Real Madrid winnen in de halve finale maar in de finale van F.C. Barcelona verliezen. In de UEFA Champions League doen wij het net zoals in LaLiga zeer wisselvallig en de nederlaag tegen Ajax en de overwinning op FC Zürich zorgen ervoor dat wij op de veertiende plaats eindigen en daardoor een tussenronde moeten spelen om de laatste 16 te halen. In het toch al volle schema zijn twee wedstrijden extra niet prettig maar als wij in een flow raken door goede resultaten kan het ook weer iets positiefs zijn. In het restant van het seizoen worden de resultaten wat beter in LaLiga en weten wij onder andere knap te winnen van F.C. Barcelona. Daar tegenover staat een fikse nederlaag tegen Real Madrid die met 5-0 de vloer met ons aanveegt. In de Copa del Rey weten wij ons via Lugo Valencia en Almería te plaatsen voor de finale waardoor ik dichtbij het behalen van de eerste prijs ben in Spanje die nodig is om dichterbij het behalen van deze challenge te komen. In de UEFA Champions League weten wij in de Play Offs KO Fase Chelsea uit te schakelen en bij de laatste zestien zijn wij te sterk voor mijn oude club Bayern München. In de kwartfinale treffen wij aartsrivaal Real Madrid en dankzij een ruime thuisoverwinning weten wij de halve finale te halen waar wij het verrassend goed presterende PSV tegen komen. Twee zakelijke 1-0 overwinningen zijn genoeg om ons naar de finale van de UEFA Champions League te spelen. LaLiga Voordat wij naar de twee finales gaan die wij dit seizoen gespeeld hebben kijken wij naar de eindstand in LaLiga en dan moeten wij concluderen dat ook dit seizoen het gat met F.C. Barcelona en Real Madrid veel te groot is. Opnieuw eindigen wij op de derde plaats en daar kan ik zeker gezien de overige competities tevreden mee zijn. Uiteindelijk zijn wij ook ver weggelopen van de plaatsen onder ons en wil ik volgend seizoen de aanval gaan inzetten op de koplopers. Copa del Rey In de finale van de Copa del Rey spelen wij tegen F.C. Barcelona en dat is al de derde keer dit seizoen dat wij om een prijs strijden met de Catalanen. In de strijd om de UEFA Super Cup en de Supercopa waren zij te sterk voor ons. Helaas voor ons blijken zij dat ook in de Copa del Rey te zijn en zien wij alle prijzen richting Barcelona gaan dit seizoen waarin wij het een op een hebben opgenomen tegen elkaar. Volgend seizoen moet ik de kaart van revanche maar eens spelen tegen de Catalanen. Zo heb ik ook aan het eind van mijn tweede seizoen in Spanje nog geen prijs gewonnen in het land die ik voor de challenge nodig heb. UEFA Champions League Dan blijft er nog één kans over om een prijs toe te voegen aan mijn prijzenkast die ik nodig heb in de challenge en dat zal een van de lastigste zijn om te winnen. Al twee keer eerder wist ik een Europese prijs te winnen en ditmaal sta ik in de finale van de UEFA Champions League waarin Paris Saint-Germain de tegenstander is. Een club die ik goed ken vanuit mijn periode bij OGC Nice. In een evenwichtige wedstrijd krijgen de Parijzenaren de meeste kansen en zijn zij het meest effectief waardoor wij ook deze prijs aan ons voorbij zien gaan. Zo waren wij zo dichtbij maar zijn de prijzen toch zo ver weg. Reacties & tags @Marius De start was zoals de titel van de update verklapte vals, waardoor we direct achter alle feiten aan liepen in de eerste seizoenshelft. Het bleek inderdaad niet vol te houden om het tempo van Real Madrid vol te houden. Al hebben wij natuurlijk wel ergens anders een mooie appeltje met ze geschild. @delichris Ik had ook op beter gehoopt juist omdat ik de selectie bij elkaar heb gehouden en aangevuld heb met twee goede versterkingen. Hoe het in de Copa del Rey en de UEFA Champions League gegaan is zie je in deze update. Pffff. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Jónstærke @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Wat zuur om naast twee prijzen te eindigen. Toch nog makkelijk derde geworden. Hopelijk volgend seizoen met een aantal betere spelers erbij vol voor de prijzen gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Zuur toch wel om het seizoen te eindigen zonder prijzen terwijl je er tweemaal erg dichtbij was. Het had toch erg fijn geweest had je iets van je lijstje kunnen afstrepen. De CL had onverwacht geweest, maar elke kans is er natuurlijk één, en ook de beker had je vooruit kunnen helpen want dan had je volgend seizoen maar één focuspunt meer over. On a bright side, het toont wel duidelijk het potentieel van de ploeg aan als je zo dichtbij komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 april Auteur Share Geplaatst 24 april 48. De ploeg groeit Net naast twee grijpen doet natuurlijk pijn maar het laat tegelijk zien hoe spelersgroep groeit. Een groei die je als ploeg door maakt maar ook als individuele speler. Als wij kijken naar de statistieken in LaLiga is het mooi om te zien dat spits Samu Omorodion de topscorer wordt met een gelijk aantal doelpunten als goede bekende Viktor Gyökeres. De Turkse linksbuiten Muhammet Can Pak haalt met een 7,66 niet alleen de hoogste gemiddelde beoordeling van Spanje maar behoort ondertussen tot de beste voetballers van de wereld. Doelman Mads Hermansen is op de derde plaats geëindigd met 18 wedstrijden de nul houden. De statistieken Over het gehele seizoen mogen wij tevreden zijn met hoe de spelers zich hebben laten zien en alle selectiespelers hebben dan ook minuten gemaakt dit jaar. Met een 7,55 is Muhammet Can Pak de speler met de hoogste gemiddelde beoordeling. Met speelminuten in 67 wedstrijden is Arthur Vermeeren het vaakst in actie gekomen. Samu Omorodion is met 30 doelpunten topscorer van de ploeg geworden en wordt op de voet gevolgd door Nenad Nikolić met 29 doelpunten en Muhammet Can Pak met 25 doelpunten. Die laatste steekt met 27 assists ver boven de rest van de spelers uit. Transferbudget komend seizoen Voor het aankomende seizoen heeft het bestuur een transferbudget van bijna 39 miljoen afgegeven. Omdat ik tevreden ben met de huidige selectie en met name de spelers die de meeste minuten maken zal ik voornamelijk op zoek gaan naar versterkingen voor de breedte. Dat geldt natuurlijk alleen als er geen bepalende spelers vertrekken, want gebeurd dat wel dan gaan wij op zoek naar iemand die die rol op zich kan nemen. Reacties & tags @delichris Ja dat was wel zuur ja om geen van de prijzen te pakken. Derde zijn wij inderdaad nog vrij gemakkelijk geworden. Toch ben ik tevreden met de huidige basiself moet ik zeggen dus ik zal vooral de selectie breder proberen te maken. @Marius Tweemaal dichtbij maar toch ver weg. Zonde dat F.C. Barcelona überhaupt drie keer behoorlijk in de weg zat. Aan het eind van de rit ben ik wel heel erg blij met de groei die de ploeg heeft doorgemaakt dit seizoen! @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Jónstærke @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Mooie statistieken hoor en laat de zomer maar komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Op basis van de statistieken lijkt ook de verdediging, met name centraal, eventueel ook nog wel een kwaliteitsinjectie te kunnen gebruiken. Het transferbudget is in ieder geval ook verdubbeld, al blijft dat relatief ten opzichte van sommige bedragen die je wel eens ziet passeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 april Auteur Share Geplaatst 24 april 49. Een bredere selectie In mijn derde jaar bij Atlético Madrid wil ik de aanval openen op de clubs die de afgelopen twee jaar boven ons eindigden, F.C. Barcelona en Real Madrid. Daarvoor heb ik een bredere selectie nodig en daarvoor wil ik de kern van de ploeg behouden. Er kwamen geen biedingen binnen op mijn spelers die ik de moeite waard vond en daarmee sla ik direct de grootste slag van deze transfers periode. Enkel Luka Jović en Robin Risser laten de club achter zich en zij kwamen beide niet voor in de plannen voor aankomend seizoen. Inkomende transfers De eerste transfer was halverwege vorig seizoen al afgerond, want de Uruguayaanse verdediger Guzmán Arismendi liep uit zijn contract bij Nacional en komt dan ook transfervrij over naar de club. In de afgelopen jaren is hij doorgebroken bij die club waar hij in totaal 41 keer in actie kwam. Hij is jong en heeft potentie en zal de club op de lange termijn goed helpen. Voor ons is het een extra optie in de verdediging en die is zeer welkom. De tweede aanwinst komt ook transfervrij en is Dani Cárdenas die transfervrij overkomt van Parma. Wij zaten krap in de doelmannen en hiervoor heb ik mij gericht op spelers met de Spaanse nationaliteit. Jan Oblak was vorig seizoen nog de reserve doelman maar is ondertussen gestopt. Dani zal onze derde doelman worden. Wie er dan onze tweede doelman wordt? Onze derde aanwinst Gaizka Ayesa die voor 1,6 miljoen overkomt van het Italiaanse Sassuolo. De 30 jarige Spaanse heeft ingestemd met de rol van reserve keeper en wij zijn tevreden met zijn komst naar de club. Voor de vierde aanwinst gaan wij voor de derde keer op rij naar Italië, want het Spaanse talent Diego Llácer staat onder contract bij A.C. Milan en zou voor onze ploeg een aanwinst zijn. Hij kan centraal in de verdediging uit de voeten maar ook als verdedigende middenvelder en centraal op het middenveld. Een multifunctionele speler met de Spaanse nationaliteit is altijd een aanwinst voor een club als Atlético Madrid. Wij maken 4,5 miljoen over aan de Milanese club. Voor onze 5e aanwinst trekken wij te portemonnee en gaan wij richting Eindhoven. Onze tegenstander in de halve finale van de UEFA Champions League van afgelopen seizoen en daar hebben wij hun linksback goed kunnen beoordelen. Ayoze Carrascosa hielp de ploeg aan een sterk seizoen en heeft alle kwaliteiten om te slagen bij onze club. Hij zal de concurrentie aan moeten gaan met Destiny Udogie en wij betalen 23 miljoen aan PSV. De laatste aanwinst staat al enige tijd bij mij op de radar maar koos enkele jaren geleden voor een avontuur in Saudi Arabië waar hij liet zien het net feilloos te vinden met 37 treffers in 52 wedstrijden. Daarvoor maakte hij furore in het shirt van Mamelodi Sundowns waar hij tot 41 treffers in 54 wedstrijden kwam. De Zuid Afrikaan wou een stap maken en wij betalen 14,25 miljoen over aan zijn werkgever Al-Faisaly (KSA). De selectie Met de bovenstaande aankopen is de selectie voor het aankomende seizoen compleet. De conclusie na deze transferperiode is dat wij vooral in de breedte sterker zijn geworden en dat wij een aantal talenten aan ons hebben weten te binden die meer dan in staat zijn om als back up iets toe te voegen aan de ploeg. Als spelers zoals Yannick Carrere, Muhammet Can Pak en Samu Omorodion in vorm zijn dan heb ik er vertrouwen in dat wij de aanval in kunnen zetten. De tactiek Over het tactische plan voor aankomend seizoen kunnen wij kort zijn, want er vinden geen wijzigingen plaats. Voor de spelers die de afgelopen twee jaar bij de club zitten is dit systeem vertrouwd en de nieuwe spelers zullen snel moeten wennen aan de speelwijze van de ploeg. Reacties & tags Aangezien jullie twee een van de weinige zijn die op mijn novelle reageren vind ik dat er nog wel een update uit kan. De rest leest maar lekker bij haha! En ik moet zeggen dat ik in-game een heel stuk voor loop. @delichris Die zomer is achter de rug en was best druk voor ons aan de inkomende kant. Zelf ben ik tevreden over de aanwinsten en ben ik benieuwd wat jij ervan vind! @Marius Het blijft wel een beetje de zwakke plek van de ploeg daar ben ik mij van bewust. De voorhoede is echter waanzinnig en als je meer doelpunten maakt dan je er tegen krijgt dan win je natuurlijk haha. Het transferbudget heb ik goed gebruikt en ik ben tevreden over de selectie die er staat. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Jónstærke @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Dit ziet er goed uit hoor. Laat die aanval maar beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Je pakt inderdaad de achilleshiel van de ploeg aan. Sterk zijn in de breedte is altijd handig, want vroeg of laat komen er toch altijd wedstrijden waarin je geen beroep kan doen op je allersterkste spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 april Auteur Share Geplaatst 24 april 50. Heer en meester Met een brede selectie beginnen wij aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en ik moet heel eerlijk zeggen dat die mij tegen gevallen is. Met alle respect voor Ajax en PSV maar daar hadden wij de volle buit moeten pakken en tegen mijn oude club Juventus tegen een nederlaag aanlopen is natuurlijk ook niet waar je op hoopt. Daar staan de overwinningen tegen Club Brugge en AS Roma tegenover waar wij zeer goed presteerde. Vorig seizoen kenden wij een valse start in LaLiga en dit jaar wilde ik koste wat het kost goed uit de startblokken schieten. We kunnen stellen dat dat gelukt is met onder andere de 7-1 overwinning op Sporting Gijón en de 6-3 overwinning op Sevilla. Daar bleef het niet bij want halverwege het seizoen hebben wij nog geen wedstrijd verloren en werden beide wedstrijden tegen de concurrentie gelijk gespeeld. In de UEFA Champions League doen wij het ook meer dan prima en zo kan ik enkel tevreden zijn over hoe sterk wij dit seizoen spelen. LaLiga Als je geen enkel wedstrijd verliest in een seizoenshelft dan verwacht je misschien wel de enige club te zijn die dat voor elkaar heeft gekregen. Niets is minder waar, want concurrent Real Madrid heeft ook geen wedstrijd verloren en speelden één keer meer gelijk waardoor wij slechts 2 punten voor staan op de aartsrivaal. Als wij deze vorm weten vast te houden dan kan dit weleens een mooi seizoen worden voor ons. Het bestuur geeft aan de goede prestaties dusdanig te waarderen dat zij besluiten mij een nieuw contract aan te bieden. Een lastige keuze want het betreft een 5 jarig contract. Toch besluit ik om deze te tekenen al hoop ik niet dat ik de volledige contractduur nodig heb om in Spanje alle prijzen te winnen. Mocht ik eerder weg willen zal een andere club een flinke som op tafel moeten leggen of ik kies er zelf voor om de club te verlaten. Reacties & tags @delichris Die aanval die is ingezet en ik moet zeggen het lijkt er halverwege op alsof wij een goede aanval hebben ingezet. Wat een prestaties terwijl wij eigenlijk met dezelfde kern spelen. De spelers ontwikkelen zich echt heel erg goed en daar ben ik zeer tevreden mee. @Marius We hebben enorm goede zaken gedaan en dat blijkt ook uit de prestaties tot op heden. Als alles de goede kant op blijft vallen kan het een mooi seizoen worden. @KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Jónstærke @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Wat een tempo in de updates zuur om naast twee prijzen te grijpen. Wel goed versterkt en in het nieuwe seizoen gaat het als een tierelier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Wat een uitslagen neergezet en heel mooi eerste in de stand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten