delichris Geplaatst 31 maart Share Geplaatst 31 maart Ondanks de nederlaag tegen Monaco blijft het gewoon goed gaan. Hopelijk duurt die overname geruchten niet lang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 31 maart Share Geplaatst 31 maart PSG is dit seizoen nog de betere. Hopelijk kan je dat snel veranderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 maart Share Geplaatst 31 maart De ploeg blijft geweldig presteren maar dit seizoen lijkt PSG inderdaad te sterk. Dat betekent echter nog niets voor de komende jaren want elk seizoen start je gewoon terug van 0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 31 maart Auteur Share Geplaatst 31 maart ; 7. Één plus één is tweede In de laatste fase van het seizoen weten wij de finale van de Coupe de France te halen door Angers simpel opzij te zetten in de halve finale. In de Ligue 1, ofwel de Ligue PSG weten wij vijf van de laatste zeven wedstrijden te winnen. De eerste nederlaag van deze periode liepen wij op tegen Olympique de Marseille en de tweede nederlaag tegen kampioen Paris Saint-Germain dat daarmee tweemaal van ons gewonnen heeft dit seizoen. Wij sluiten het seizoen af met een knappe 2-0 overwinning op LOSC Lille. Het was al enige tijd duidelijk dat Paris Saint-Germain zich zou kronen tot kampioen van de Ligue 1. Zij kenden een ongekend sterk seizoen met slechts één gelijkspel en één nederlaag. Wij konden een zeer sterk seizoen, maar zagen bij ieder puntverlies de koploper verder afstand nemen wat uiteindelijk tot een gat van 17 punten heeft geleid. Daaraan is direct te zien hoe groot het krachtverschil dit seizoen is tussen beide ploegen en daarvoor moeten wij gerichte aankopen doen voor aankomend seizoen. Al met al mogen wij tevreden zijn met hoe wij gepresteerd hebben dit jaar. Voor volgend seizoen is het hopen dat de Parijzenaren een aantal off days hebben en wij boven onszelf uit kunnen stijgen. Dankzij de winst op Angers in de halve finale van de Coupe de France maken wij kans op de eerste prijs van deze challange. Geen makkelijke uitdaging, want wij treffen Paris Saint-Germain in de finale. Op het veld gaat het qua balbezit gelijk op tussen beide ploegen alleen het grote verschil zit in het creëren van kansen. De concurrenten uit Parijs weten met achttien schoten veertien keer meer af te vuren dan wij deden. Toch houden wij lang stand en mogen wij op verlenging. In de 89e minuut wordt onze droom echter in duigen geschoten door Nuno Mendes. Een daarmee is Paris Saint-Germain nummer één in de competitie en nummer één in de beker. Voor ons maakt dat één plus één voor Paris Saint-Germain zorgt dat wij dit seizoen tweede zijn. Reacties & tags @delichris Wij blijven het zeker goed doen, maar vormen ook geen echte concurrentie voor koploper Paris Saint-Germain dit seizoen. De overname geruchten waren van korte duur en er kwam geen vervolg op. @Vlonkie Ze zijn verreweg de betere dit seizoen met slechts één gelijkspel en één nederlaag. Ik hoop ook dat ik het snel kan veranderen al weet ik ook dat het een lastige taak zal zijn. @Marius De komende jaren moeten wij wel de aanval in kunnen gaan zetten al is daar nog wel veel werk voor nodig. Hopelijk krijg ik de steun van het bestuur om de selectie goed te versterken. @KayDeManaager @keano77 @ElMarcos @Boyzone @Djurovski @Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Heel knap tweede geworden en dus ook nog eens CL voetbal. In de beker hoop je op een wonder, want PSG verslaan is mogelijk. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Toch een heel mooi seizoen geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Het seizoen afgesloten met een aantal goede resultaten, en dan ook een dik verdiende tweede plaats in de eindrangschikking. PSG was ditmaal duidelijk een maatje of twee-drie te groot voor de concurrentie in eigen land. Amper vier verliespunten in de eigen competitie is ongezien. En dan is het ook niet onlogisch dat je de bekerfinale verliest. Het zou straf zijn dat ze dit jaar na jaar kunnen blijven herhalen, dus er is zeker nog hoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april (bewerkt) PSG is, zoals we zien, zeker in het eerste seizoen onverslaanbaar. Wat een geweld. Maar jijzelf hebt een prachtig seizoen gedraaid met een knappe tweede plaats. Op naar de CL en hopelijk kun je met wat geld je selectie verbeteren! De bekerfinale is dan jammer, maar je hebt toch de finale gehaald. 1 april bewerkt door Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Knappe prestaties hoor. PSG is echt wel overpowered in het begin van het spel. Benieuwd naar het vervolg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Zonde dat je ze de beker niet hebt kunnen afpakken maar al met al is het een geweldig seizoen natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 2 april Auteur Share Geplaatst 2 april 8. Moffi Moffi Moffi Aan het eind van het eerste seizoen bekijken wij hoe onze spelers gepresteerd hebben en dan zien wij dat Terem Moffi de grote man was bij OGC Nice dit seizoen. Hij wordt met 26 doelpunten de topscoorder van de Ligue 1, terwijl hij met een gemiddelde van 7,63 alleen Kylian Mbappé voor zich moet laten gaan. Datzelfde geldt bij de verkiezing van man van de wedstrijd waar hij met 9x op een tweede plaats eindigt. Doelman Marcin Bułka staat met 11 clean sheets op de derde plaats in het rijtje wie het vaakst de nul heeft gehouden. Het zijn voornamelijk onze spelers en die van Paris Saint-Germain die hier de dienst uitmaken. De statistieken Gedurende het seizoen is er regelmatig gerouleerd met spelers om zo de gehele selectie scherp en fit te houden. Khephren Thuram is met 39 basisplaatsen de speler die het vaakst mocht starten en speelden samen met Jean-Clair Todibo de meeste wedstrijden dit seizoen. Met een gemiddelde van 7,55 heeft spits Terem Moffie de hoogste gemiddelde beoordeling en met 27 doelpunten is hij de topscoorder van dit seizoen. Buitenspeler Sofiane Diop is met 13 assists erg belangrijk voor de ploeg geweest en wordt met 11 assists op de voet gevolgd door Khephren Thuram. Twee spelers kwamen dit seizoen helemaal niet in aanmerking voor speelminuten bij de club. Transferbudget aankomend seizoen Het bestuur heeft ondanks de goede prestaties bekend gemaakt dat er slechts 3,21 miljoen transferbudget beschikbaar is. Dit houdt in dat er verkocht zal moeten worden om nieuwe aankopen te kunnen doen. Met een beschikbaar salarisbudget van €12.000 per week valt er ook weinig te schuiven met het budget. De komst van UEFA Champions League voetbal volgend seizoen zorgt hopelijk voor hogere transferbudgetten in de toekomst. Beschikbare banen Nu het seizoen ten einde is, is het de vraag of ik bij OGC Nice blijven of mijn avontuur elders voortzetten bij de Glory Hunter challange en er zijn een aantal mooie beschikbare banen in Italië waarmee de kans op prijs aanzienlijk groter is dan hier bij de club. Zo is er de optie om bij Juventus, Internazionale en AS Roma te solliciteren. Met name de eerste twee ploegen moeten altijd om de titel meestrijden. De vraag is dan natuurlijk of een van die clubs mij zou willen hebben en dan is het nog de vraag of ik zelf wil. Reacties & tags @delichris Zeker knap om tweede te worden en het geld dat binnengehaald wordt met de UEFA Champions League kan ik hopelijk terug pompen in de selectie. Het is wel duidelijk geworden wie de beste ploeg is in Frankrijk op dit moment. Met het eerste seizoen kan ik alleen maar tevreden zijn natuurlijk. @Marius We zijn zeker zeer terecht tweede geworden als we het hele seizoen bekijken en moeten concluderen dat er dit jaar geen maat op de club uit Parijs stond. Het zal nog een hele kluif worden om die te evenaren en wellicht komt er ook wat geluk bij kijken om de titel te pakken. Misschien maar eens later terug komen om daar zelf het stokje over te nemen. Je woorden geven mij natuurlijk wel hoop dat het haast onmogelijk is voor hun om dit vol te houden. @Daz Ze zijn dit seizoen echt onverslaanbaar gebleken in Frankrijk. Zelf hebben wij inderdaad een prachtig seizoen gespeeld en ik denk dat je in veel landen in deze vorm te titel zou pakken. Ik hoop inderdaad op wat geld om de selectie te versterken, maar zoals je in deze update kan zien valt dat vies tegen. @Genkie_06 Ze zijn wel echt enorm sterk en dat is misschien wel terecht gezien de kwalitatief sterke selectie die zij hebben. Daar zit echt wel een vrij behoorlijk verschil in als je het met die van ons vergelijkt. Ik kan voor nu alleen maar tevreden zijn met hoe het eerste seizoen is gegaan. @Djurovski Het was een geweldig seizoen wat natuurlijk een beetje gek voelt om te zeggen als je op twee vlakken tweede wordt. Toch kunnen wij die conclusie trekken na zo'n sterk seizoen met de club. @KayDeManaager @keano77 @ElMarcos @Boyzone @Vlonkie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Heel wat mooie statistieken die bevestigen dat de basis er staat om de lijn door te trekken. Het (afwezige) transferbudget en het beperkte salarisbudget zorgen echter wel voor de nodige uitdaging. In de Serie zijn een paar interessante vacatures maar het zou straf zijn dat één van die clubs momenteel al interesse voor je heeft als trainer om eerlijk te zijn. Zij zoeken wellicht iemand met een grotere reputatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Mooie statistieken hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Hele goede statistieken zijn dit. Wel jammer dat het transferbudget zo laag is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 april Auteur Share Geplaatst 3 april 9. Wie blijft, wie gaat? Na het eind van het seizoen en het vaststellen van het transferbudget voor het aankomende seizoen konden de blikken weer vooruit. De nieuwe selectie moet vorm gegeven worden met beperkte middelen en dat zal toch moeten gebeuren, want vorig seizoen werd duidelijk dat het verschil in kracht tussen kampioen Paris Saint-Germain en de rest enorm groot is. De vraag is dus wie blijft en wie gaat er weg? Een vraag die niet alleen voor de selectie zal gelden, want Giuseppe Marotta van Internazionale komt opeens om de hoek kijken met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Een lastige keuze, want met OGC Nice hebben we het enorm goed gedaan afgelopen seizoen. Het lage transferbudget doet echter twijfelen of de aanval op de koploper ooit ingezet kan worden. Nieuwsgierig ook of de Italianen mij willen hebben besluit ik op gesprek te gaan bij de club die ook in de top vijf stond om eventueel het avontuur te starten. Goed presteren met een club als Internazionale kan ervoor zorgen dat ik in de toekomst de manager van Paris Saint-Germain kan worden en de prijzen in Frankrijk alsnog weet te halen. Het gesprek is zo goed gegaan dat Giuseppe Marotta mij een contractvoorstel doet. Het voorstel ziet er goed uit en er is ook een transferbudget beschikbaar van €45.000.000,- waarmee ik uit de voeten kan. De huidige selectie van de Italianen is ook sterk genoeg om voor de prijzen mee te doen. De vraag is echter of ik Frankrijk met lege handen wil verlaten en of ik het OGC Nice wil aan doen om ze al na één seizoen te verlaten in de wetenschap dat zij mij de kans hebben gegeven om aan de slag te gaan in Frankrijk. Na lang wikken en wegen besluit ik om het contractvoorstel van Internazionale af te wijzen en nog een seizoen te vechten in Frankrijk. Uitgaande transfers Nu duidelijk is dat ik trouw blijf aan de club kan de blik op de selectie en deze wil ik versterken. Met het huidige transferbudget lijkt dat echter onmogelijk en daarom overweeg ik de verkoop van alle spelers. Het Engelse West Bromwich Albion brengt een bod uit van 11,25 miljoen op Alberto Moreno dat nog tot 13,75 miljoen kan oplopen. Wij kochten de linksback vorig seizoen voor 6 miljoen dus kunnen hem nu met een flinke winst verkopen. Zo gezegd zo gedaan en hij maakt de overstap naar Engeland. De tweede speler die vertrekt is Youssouf Ndayishimiye en het is het Duitse Borussia Dortmund dat in totaal 7 miljoen voor hem over heeft. Dit bedrag kan nog met 1,5 miljoen oplopen afhankelijk van hoe hij het daar doet. Inkomende transfers Het vertrek van Alberto Moreno zorgt ervoor dat wij op de linksback positie een man tekort komen en daarom gaan de pijlen op een vervanger voor de Spanjaard. Na een intensieve zoektocht komen wij uit bij Mathías Olivera die onder contract staat bij Napoli. Verdedigend is de Uruguayaan meer dan in staat om zijn mannetje te staan en fysiek ziet hij er ook goed uit. Hij zal de concurrentie aan moeten gaan met Melvin Bard. Hoewel wij slechts 33 doelpunten tegen kregen in het voorgaande seizoen is de positie van de doelman een die in mijn ogen versterkt moet worden. In de zoektocht naar een nieuwe doelman passeren enkele namen en moet er een keuze gemaakt worden. De aankoop van Mathías Olivera zorgt voor een beperkt budget en daarmee wordt de keuze ook kleiner. De Spaanse doelman Robert Sánchez is door zijn club Chelsea op de transferlijst geplaatst en heeft interesse in de overstap naar onze club. Het blijft bij deze twee aankopen voor het aankomende seizoen en voor de doelman en linksback wordt in totaal een kleine 18 miljoen uitgegeven. Met de beperkte middelen hebben wij de selectie iets weten te versterken en tot aan de winterstop moeten wij het doen met de huidige selectie. Al met al denk ik dat wij tevreden mogen zijn met het verloop van deze transferperiode. Reacties & tags @Marius Het is goed om te zien dat onze spelers in dit soort statistieken terug komen en dat heeft natuurlijk alles te maken met de prestaties van de ploeg. Het transferbudget maakt het wel lastig hoor om echt goed te versterken en ik hoop dat het Europees voetbal het budget zal ophogen. De reputatie van de manager is bij deze uitdaging een stuk hoger als ik normaal zou hebben (zonder ervaring), dus de interesse volgt wel. @Djurovski Ik ben wel tevreden dat mijn spelers hier terug te vinden zijn. @delichris Het is zuur inderdaad dat het budget zo laag is, want het wordt lastig om goede versterkingen te vinden waarmee wij Paris Saint-Germain kunnen uitdagen. @KayDeManaager @keano77 @ElMarcos @Boyzone @Vlonkie @Daz @Genkie_06 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Verrassend dat je Inter liet gaan. Maar wel mooi dat je het gevecht aan gaat. Leuke transfers gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Knap dat je Inter afwijst en de uitdaging in Frankrijk verder wil aangaan. De transferactiviteiten zijn beperkt maar hopelijk toch voldoende om je selectie net de juiste kwaliteitsinjectie te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Inter afwijzen is niet zo maar iets maar ik begrijp dat je nog eerst wat wilt neerzetten bij Nice ondanks een mooie tweede plaats. De transfers zien er in ieder geval goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Mooi dat je het gevecht aan gaat met Psg ipv met de staart tussen de benen naar Milaan te vluchten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 april Auteur Share Geplaatst 3 april 10. Nice selectie De selectie voor het aankomende seizoen is rond met de aankopen die gedaan zijn. De grootste verbetering ten opzichte van vorig seizoen is dat er meer concurrentie op doel is. Marcin Bulka en Robert Sánchez zullen elkaar scherp moeten houden en daar hoop ik de vruchten van te plukken. Rechts achterin vind ik nog een zorgenkindje, want daar hebben wij de gehuurde spelers moeten laten gaan en er is geen vervanging voor gekomen. Jordan Lotomba maakt daar deze meeste kans op minuten en hopelijk stelt hij niet teleur. Centraal achterin zijn wij even sterk als vorig seizoen en voor de linksback positie hebben wij met Mathías Oliviera een goede versterking binnen gehaald. Het middenveld en de voorhoede blijft nagenoeg hetzelfde en de grootste aanwinst van dit seizoen is in mijn ogen de terugkeer van het grote talent Badredine Bouanani die als rechtsbuiten uit de voeten kan. Terem Moffi heeft vorig jaar een waanzinnig seizoen gedraaid en iedereen hoopt dat hij dit jaar hetzelfde niveau weet te halen. Tactiek Tactisch gezien veranderd er weinig bij het eerste elftal. Waarom zou je een goed werkende tactiek veranderen vroeg ik mijzelf af? De aankopen moesten dan ook passen in de huidige tactiek en daarop zijn deze geselecteerd. Gedurende het seizoen zal de tactiek wellicht nog wijzigen, maar vooralsnog hopen wij op dezelfde resultaten als vorig seizoen toen de vorm waanzinnig was. Reacties & tags @delichris Het was wikken en wegen om die beslissing te kunnen maken. Italië zou natuurlijk met een club als Internazionale een goede stap zijn, maar ik wou niet met lege handen weg uit Frankrijk. Zeker niet na het goede seizoen dat wij gedraaid hebben. De transfers voor nu zijn prima alleen zeker nog niet van het niveau dat ik voor ogen heb. @Marius Ik moest wel in Frankrijk blijven na vorig seizoen, want hoewel we mijlenver achter koploper Paris Saint-Germain eindigden is wel duidelijk geworden dat wij de club zijn die de aanval in kan zetten. Qua transfers was het weer zonde dat er niet veel mogelijk was en heb ik de best mogelijke keuzes geprobeerd te maken. @Daz Ik hoop dat ik er later geen spijt van krijg dat ik ze heb afgewezen. De selectie is weer iets beter en hopelijk kunnen wij het nu wat lastiger maken voor Paris Saint-Germain. @Djurovski Gezien het gat voelt het alsof ze niet in te halen zijn en daarop is gezien de challenge de optie om te vertrekken niet onlogisch. Uiteraard heb ik na vorig seizoen vertrouwen in de ploeg en kon ik die niet achterlaten. @KayDeManaager @keano77 @ElMarcos @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Zie dat je Guessand hebt wat een held was dat ik bij Deportivo in een estefatte vorig jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Een goede selectie heb je neer gezet. En nu op naar prijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Voortbouwen op de basis die er staat, en dat is niet onlogisch gezien de resultaten. Uitkijken naar de start van het nieuwe seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 4 april Auteur Share Geplaatst 4 april 11. Aanhaken Met een complete selectie konden wij starten aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Tactisch blijft het hetzelfde en ook een groot deel van de selectie is in tact gebleven. Dat wil ik direct terug zien op het veld en tijdens de vijf wedstrijden die wij in de voorbereiding spelen zie ik dat ook terug op een uitschieter bij Shanghai Shenhua na. Met name de overwinning op Benfica stemt mij tevreden. De eerste seizoenshelft Wij starten aan de eerste seizoenshelft met de traditionele seizoensopening in de strijd om de Trophée des Champions waar onze grote concurrent Paris Saint-Germain te sterk blijkt voor ons. In de Ligue 1 laten wij zien dat wij de goede lijn door kunnen trekken van vorig seizoen en verliezen wij slechts eenmaal en spelen drie wedstrijden gelijk. In de UEFA Champions League doen wij het ook naar behoren en hebben wij uitzicht op een plaats in de tussenronde. Al met al mogen wij tevreden zijn over hoe wij de eerste seizoenshelft gepresteerd hebben met de ploeg. De Stand Staan wij dan eindelijk na een zeer sterke seizoenshelft bovenaan in de Ligue 1? Nee natuurlijk niet, want het is Paris Saint-Germain dat de koploper is. Het verschil tussen beide ploegen bedraagt slechts 3 punten en dat betekent dat wij moeten blijven jagen op de club uit Parijs. Na de eerste seizoenshelft zijn wij de twee enige overgebleven ploegen die om de titel lijken te strijden, want het gat naar AS Monaco dat derde op de ranglijst staat bedraagt 8 punten. Handtekening Het bestuur van OGC Nice is zeer te spreken over de werkwijze en de resultaten van de ploeg. Daarom wordt er een nieuw contract aangeboden en daar wordt direct een handtekening onder gezet. Dat betekent niet dat het een lang huwelijk hoeft te worden, want zodra de prijzen in Frankrijk binnen zijn wordt de deur dichtgetrokken en wellicht zelfs eerder als er een mooie andere uitdaging voorbij komt. Reacties & tags @Djurovski Leuke speler, maar zeker geen basiskandidaat in mijn ploeg. Voor de bank is het echter een prima speler. @delichris Die prijzen winnen wordt lastig in Frankrijk met dat clubje uit Parijs in de buurt. Hard werken en een beetje geluk is denk ik wat nodig is om succes te halen. @Marius De basis bleek vorig seizoen goed te zijn en dat is ook de reden dat ik gebleven ben. Het is natuurlijk wel een kluif om de aanval op Paris Saint-Germain te openen. @KayDeManaager @keano77 @ElMarcos @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Ziet er allemaal goed uit hoor. Lekkere spanning in de Ligue 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Een puike eerste seizoenshelft mogen we wel stellen! Je gaat ook gewoon winnen op het veld van PSG en met nog een thuiswedstrijd in het verschiet opent dat zeker perspectieven. Van de CL zou ik me niet al te veel aantrekken, alles op de Ligue 1. Als de tweede competitiehelft in de buurt komt van de eerste qua puntengewin zal je zeer dicht in de buurt van de landstitel zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten