mattihamstra Geplaatst 12 februari Auteur Share Geplaatst 12 februari De winterstop komt er aan en als ik heel eerlijk ben dan ben ik daar ook wel aan toe. Hoewel het mooie weken en maanden zijn is het ook gewoon een zware tijd geweest. Voetballen en school combineren is niet altijd even makkelijk. Maar klagen mag ik zeker niet. Ik bedenk me altijd dat er genoeg jongens zijn die met me willen ruilen en dat snap ik maar al te goed. Nog 4 competitie wedstrijden en een wedstrijd in de beker en er komt even een periode van rust. Zelf kijk ik vooral uit naar die bekerwedstrijd tegen RKC zoals eigenlijk iedereen bij de club. Het is een kleine verassing dat ik niet in de basis begin tegen Jong Ajax. Maar daar komt al snel verandering in. We staan al met 0-1 achter als Kostons geblesseerd raakt. Jong Ajax speelt gewoon verder en maakt de 0-2. 4 korte sprintjes en ik kom binnen de lijnen. Er is nog genoeg tijd om het om te draaien denk ik bij mezelf. Gelukkig maakt Souren al snel de aansluitingstreffer en niet heel veel later stel ik hem in staat om er ook 2-2 van te maken. Voor rust is de schade dus al hersteld. Na rust zijn beide ploegen vooral erg voorzichtig maar trekken wij aan het langste eind. Smeets is de gevierde man en dat is niet de eerste keer tegen een ploeg uit Amsterdam. Dat het niet altijd even soepel en even makkelijk gaat blijkt ook wel weer in de uitwedstrijd in Eindhoven. Weer begin ik op de bank en weer hebben mensen daar wel een mening over. Dat mensen er over praten beschouw ik maar als een compliment. Al is het op mijn leeftijd nog steeds niet heel erg om zitvlees te kweken. Toch loopt het niet bij ons en kom ik 10 minuten na de rust binnen de lijnen. Dit keer kom ik vanaf links en ben ik dreigend genoeg maar echt gevaarlijk ben ik dan weer niet. Gelukkig hebben wij meer mensen die iets kunnen forceren en dit keer is het Rocha die heel gelukkig de enige treffer van de wedstrijd voor zijn rekening neemt 0-1. Ado thuis en er zit genoeg sfeer in. De supporters uit Den Haag zorgen voor een vol uitvak en maken genoeg geluid. Dat geluid is na de eerste 45 minuten wel een heel stuk minder. Ze hebben kunnen genieten van een geweldige eerste helft van onze kant. Mocht weer in de basis beginnen en ik voelde me erg goed. Ik krijg een strafschop mee die benut word door Zeegers. Slegers maakt de 2-0 en ik sta zelf op de goede plek om een voorzet vanaf de linkerkant simpel binnen te tikken voor de 3-0. Niks aan de hand zou je dus zeggen en misschien kunnen we onszelf wel een beetje sparen voor de bekerkraker die er aan zit te komen. Van dat sparen komt echter weinig want na 55 minuten staat het 3-2 en moeten we weer vol aan de bak. Het is dan erg lekker als 20 minuten voor tijd de marge weer 2 is en de energie bij de gasten er wel uit is. Souren zorg met zijn treffer voor de beslissing 4-2. Wat kan de koploper van de Keuken Kampioen Divisie tegen de nummer de nummer 13 van de Eredivisie? Dat is de grote vraag vooraf. Tijdens de wedstrijd zelf heb ik echt wel het gevoel dat we lekker mee kunnen komen. Niet dat we echt gevaarlijk worden maar goed dat word RKC ook niet. Wat we wel kunnen zeggen is dat de doortastendheid bij dode spel situaties de doorslag geven in dit duel. 2 keer is het een hoekschop waaruit we een tegengoal krijgen. Zelf scoren we ook uit een hoekschop maar het is zonde dat je hem vandaag met 2-1 verliest op dit soort details. Vlak voor tijd ben ik nog er dicht bij de gelijkmaker. Een voorzet vanaf recht. Mijn timing lijkt goed alleen de bal is net iets te hoog om hem nog te sturen en dus schampt ik hem tegen de paal aan. Na afloop baal ik hier gigantisch van. Had ik niet nog een stap extra moeten zetten om die bal voller te raken? Maar aan als heb ik op dit moment even niks. Het balen van die ene gemiste kans werk een dag later nog steeds door. Ik train beroerd en heb nog steeds het gevoel dat ik het team een beetje in de steek heb gelaten. Wat dat betreft is het goed dat de trainer er voor keist om mij op de bank te zetten tegen Top Oss. Ik kom er pas in als de eindstand al op het scorebord staat. Het lijkt een soort verkapte publiekswissel voor Koen Kostons. Velen denken namelijk dat het niet heel lang duurt voor hij bij de club vertrekt. In de zomer was hij al dicht bij een overstap en als de club nog iets wil verdienen moet het deze winter wel gebeuren. Hoop ik dat hij vertrekt? Zeker niet want hij is juist de speler waardoor ik in de luwte mezelf kan ontwikkelen. Maar als hij vertrekt denk ik wel dat ik er gelijk kan staan. Toch zou het zonde zijn om nu een ervaren kracht als Koen te verliezen. Zeker nu we bezig zijn aan iets moois. ---------------------------- @Copywriter eens. op de afbeelding zelf is het opzich prima te lezen maar in deze post is het wat ineen gedrukt waardoor het er slordig uit ziet. bedankt voor de tip @Djurovski promotie moet na de winterstop toch wel het doel zijn vind ik @MNie @De Raam @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Heerlijke update en binnenkort een concurrent minder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Verfrissend om af en toe een update te lezen vanuit een ander perspectief. Reginaldo blijft lekker bezig! Binnenkort te zien in de Eredivisie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 15 februari Auteur Share Geplaatst 15 februari -------------------------- Deze update had ik nog liggen. Mocht deze beter leesbaar zijn dan de afbeelding van een post of 2 terug dan zou dat mooi zijn anders ga ik het de volgende keer toch iets anders doen ( of kies ik gewoon voor een simpel lettertype) @Copywriter niet dat het als concurrent werd gezien maar de basisplaats lijkt er nu wel te zijn @De Raam een update vanuit een ander perspectief gaat er nog vaker komen. misschien zelfs alweer in een volgende post. @Djurovski @MNie @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 15 februari Share Geplaatst 15 februari (bewerkt) Ik moet moeite doen om het te lezen maar het zal wel aan mijn leeftijd liggen Mooie update weer en ik zie Reginaldo wel een transfer maken. 15 februari bewerkt door Copywriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 16 februari Share Geplaatst 16 februari Nog altijd ongeslagen, lekker hoor. Leuke photoshop wel maar ik zou inderdaad voor de langere stukken tekst een simpeler lettertype gebruiken. Die dikke stroke helpt ook niet echt mee, die kun je bij langere tekst beter op 1px houden. Je zou er een half transparant tekstvak achter kunnen maken om de leesbaarheid te verbeteren, dan kun je de stroke helemaal weglaten. Of met gradients werken om de achtergrond achter de tekst donkerder te maken, springt de tekst er wat meer uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 16 februari Auteur Share Geplaatst 16 februari Als je het goed doet dan zijn er niet alleen clubs die je graag aan willen trekken maar ook merken willen iets van je hebben. Ik heb daar eerlijk gezegd geen kaas van gegeten. Ook wil MVV graag gaan zitten voor een contract die ik op mijn 18e kan gaan tekenen. Er komt dus eerlijk gezegd behoorlijk wat op mij af. Ik heb een zaakwaarnemer nodig en laten die zich inmiddels ook melden. Rafaela Pimenta is misschien we de eerste die naar Maastricht komt om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen. ´Laat ik allereerst beginnen door te zeggen dat Mino een aantal jaren terug al zag dat jij talent had. Zelf moest ik even nadenken toen ik jou bij MVV op zag duiken maar je doet het goed. Ik kan er wel omheen gaan draaien maar uiteindelijk moet een eventuele samenwerking iets goeds zijn voor beide partijen. Ja ik zal ook iets mee verdienen als jij het goed doet maar het goed doen is relatief. Er zijn zaakwaarnemer die vinden dat je het goed doet als je een absolute toptransfer maakt. Ik zie dat anders. Je doet het goed als je op welk niveau dan ook jezelf ontwikkeld en stapje voor stapje de weg naar jou eventuele top bewandeld. Wat dat betreft geef ik je nu alvast een gratis tip. Kijkend naar de stand op de ranglijst lijkt het mij verstandig als jij ook na de zomer nog actief bent in Maastricht. Je hebt hier inmiddels een basisplaats en je hebt een veilige omgeving waarin de stap naar een niveau hoger makkelijk gemaakt kan worden. Van daaruit zal het straks allemaal vanzelf gaan.´ Ik vind het eerlijk gezegd lastig om gelijk duidelijk te zijn of het iets is waar ik vertrouwen in heb al klinkt het allemaal goed. Ook Ali Dursun maakt tijd vrij om mij na een wedstrijd even te spreken. ´Jij hebt niet veel nodig om echt een succes te worden bij een club in de top 5 van Nederland. Het is slechts een kwestie van tijd voor een grote club zich voor jou gaat melden. Daar wil ik je graag bij begeleiden. Naast een eventuele transfer word het ook tijd dat jij een contract gaat tekenen bij een top merk.´ Heel even bekruipt mij het gevoel weer dat mensen straks keuzes voor mij gaan maken waar ik helemaal niet achter sta. Dat is in het verleden fout gegaan en dat mag nu absoluut niet meer gebeuren. Ik heb een goede flow te pakken en die wil ik niet kwijt raken door te snel een grote stap te maken. Daarnaast is het ook een kwestie van vertrouwen. Zaakwaarnemers voelen nog wat vreemd en ook de wereld van de randzaken lijkt inmiddels een wereld waarin iedereen maar wat van je wilt puur uit eigen belang. Als ik heel eerlijk ben wil ik het daar ook helemaal niet over hebben. Het hoort er bij en dat er wel iets moet gebeuren is duidelijk. Mijn prestaties blijven toch prima. van de 4 wedstrijden in Februari weten we er 3 winnen. Helaas word er ook een keer verloren en vooral dat is erg zuur. slechts 6 slechte minuten zijn er namelijk voor nodig om van 0-2 voor naar 3-2 achter te gaan. Ook ben ik 3 keer trefzeker en daarmee breng ik mijn productie naar 20 doelpunten. In Valkenburg en Maastricht is het heerlijk leven op dit moment. Toch is er ten opzicht van afgelopen zomer wel iets veranderd. Het is nu namelijk niet meer zo dat ik tijdens de koopavonden even gezellig ergens kan gaan zitten met mijn vrienden groep. Ik voel me toch aardig bekeken en er zijn mensen die ook wel over het voetbal door blijven gaan. Ik snap heel goed dat ze blij zijn dat het goed gaat en dat het uit enthousiasme gebeurd. Dat mag ook zeker als je ziet hoe lang het is geleden dat de club in de Eredivisie heeft gevoetbald. Maar als ik met mijn vrienden ben wil ik voetbal liever even laten voor wat het is. Qua school gaat het overigens ook gewoon prima. Ik scoor geen hoge cijfers maar ik sta overal gewoon net voldoende voor. Zelf vind ik het toch belangrijk om nog naar school te gaan want het helpt me om voetbal in perspectief te plaatsen. Overigens moet ik daar ook al wel eens horen of Duitsland geen mooie stap voor mij is. Of ze willen hier graag van me af of ze gunnen me iets moois. --------------- @Copywriter ik ga binnenkort nog een keer mijn best doen om het te verbeteren @De Raam thanks voor de tip. ik ga dit weekend eens even zitten om te kijken wat goed werkt. inmiddels is er trouwens wel voor het eerst verloren maar is het verschil behoorlijk groot. @Djurovski @MNie @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 19 februari Share Geplaatst 19 februari (bewerkt) Dat kampioenschap ga je wel pakken en dat je al 20 doelpunten hebt gemaakt op deze leeftijd is tekenend voor de potentie van Reginaldo! Randzaken horen er helaas ook bij, zorgen dat je de juiste mensen om je heen verzameld 19 februari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Benieuwd welke keuze er gemaakt gaat worden in de zomer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Je moest eerst knokken voor de minuten maar je maakt ze steeds meer. Zodoende sta je nu terecht meerdere malen minimaal meer dan 45 minuten te spelen. Als je zo doorgaat wordt je een basisspeler en kan de trainer niet om jou heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 20 februari Auteur Share Geplaatst 20 februari Reginaldo is een speler die ik al even op mijn lijstje heb staan. Ooit maakte Mino mij er op attent dat het een jongen is voor de toekomst maar juist op dat moment moest hij weg bij Chelsea. Nu nog geen 2 jaar later zet hij zijn eerste stappen in het betaalde voetbal en is hij weer terug op mijn radar. Voor mij was het alleen een verassing dat het bij MVV was. Als zaakwaarnemer of in mijn geval als zaakwaarneemster is hij een interessante speler en het is dan ook geen verassing dat hij de vertegenwoordigers voor het uitkiezen heeft. Waarom ik vind dat Reginaldo voor mij moet kiezen? Omdat ik in de eerste plaatst eerlijk naar hem toe ben. Ja het is de bedoeling dat ik er ook beter van word maar niet ten koste van zijn belang. En het is in zijn belang als hij kleine stapjes vooruit maakt in zijn prille carrière. Natuurlijk is hij een speler die al door een aantal clubs in de gaten word gehouden maar ik heb hem op het hart gedrukt om lekker bij MVV te blijven. De club doet het goed en hij geniet het vertrouwen. Reginaldo is ook eerlijk geweest door te zeggen dat hij nog niet helemaal weet wie hem moet gaan vertegenwoordigen maar we hebben toch regelmatig contact. Hij krijgt het vertrouwen en mag nog wisselvallig presteren. Die wisselvalligheid is te zien in de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht. Hoewel er met 0-3 word gewonnen speelt Reginaldo gewoon een matige wedstrijd. Dat laat ik hem ook weten in een appje. Hij weet het zelf ook heel goed maar de winst telt in deze fase. belangrijk zijn komt vanzelf wel. In de beladen derby tegen Roda JC zou belangrijk zijn bijvoorbeeld heel mooi zijn. Dit is een wedstrijd die ik graag vanaf de tribune mee maak. Dit is voor MVV de wedstrijd van het jaar en ik wil zijn hoe Reginaldo zich gedraagt. Hoe gaat hij om met de druk? Hoe reageert hij in situaties onder spanning? Hoe gaat hij om met een eventuele tegenslag? Vaak komen dat soort dingen naar voren in een wedstrijd waar er zeker voor de supporters veel op het spel staat. Maar Reginaldo is vanaf het moment dat hij het veld op stapt ontspannen. Tijdens de warming up zwaait hij een keer naar zijn moeder en zijn vrienden groep en datzelfde doet hij nog even vlak voor de wedstrijd. Hij glimlacht af en toe wat en hij lijkt er zin in te hebben. Die ontspanning tijdens de warming up trekt hij al snel door in de wedstrijd. Het is speels maar het balletje achter zijn standbeen is precies goed genoeg om Buifrahi in staat te stellen om de 1-0 te maken binnen 5 minuten. Na dat moment begint het voor mij pas echt interessant te worden. Zijn directe tegenstander praat tegen hem en probeert hem uit zijn spel te halen. Hij krijgt wat tikjes op zijn achillespees, een knietje op zijn bil en regelmatig een arm in zijn rug gedrukt. Maar hij is niet klein te krijgen lijkt het. Met bijna elke bal doet hij iets goeds. Vast houden en zijn kont er in zetten als het nodig is. Kaatsen als hij de bal niet vast kan houden en daarvoor volgt de beloning in de 32e minuut. Hij ziet het moment dat er ruimte ontstaat en zet zijn directe tegenstander te kijk door ineens weg te zijn. De loopactie word gezien en hij kan door op doel. Het lobje over de doelman laat ook zijn kwaliteit zien en zo word het 2-0. Dat het voor rust nog 2-1 word is voor mij heel mooi want zo blijft de wedstrijd in leven. Halverwege de 2e helft maakt Buifrahi de 3-1 en bij het vieren van die goal zie je dat Reginaldo en Buifrahi maatjes zijn. De wedstrijd loopt op zijn eind als Reginaldo nog maar eens laat zien een veelbelovend talent te zijn. In de 1 tegen 1 kan hij er langs en word er behoorlijk aan zijn arm gehangen. Hij kan gaan liggen maar op wilskracht zet hij door en iets uit balans schiet hij de bal toch nog knap langs de doelman 4-1 en als je het mij vraagt is Reginaldo de man van de wedstrijd. Na afloop van de wedstrijd laat ik hem weten behoorlijk onder de indruk te zijn van zijn volwassen spel in zo'n wedstrijd. Zijn antwoord is tekenend. 'Het is altijd mooi om een derby te spelen maar we moeten nu niet doen alsof de belangen zo groot zijn als in een Champions League finale.' Hij vond het leuk dat ik de moeite had genomen om deze wedstrijd te bezoeken en dat hij kaartjes had geregeld als ik het hem even had laten weten. Persoonlijk zit het dus ook wel goed met hem. Een week later vraag ik zijn hoogtepunten op uit de wedstrijd tegen Jong PSV. Het word een gelijkspel maar MVV komt in de 1e helft al met een man minder te staan. Het is lastig voetballen op een eiland maar daar word Reginaldo ook beter van. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid door de 1-1 vanaf 11 meter binnen te schieten en red zo nog een punt voor zijn ploeg. Dat hij overigens nog geen uitnodiging heeft gekregen om voor een jong team interlands te gaan spelen snap ik niet. Ja ik ben op de hoogte dat hij voor Nederland of Brazilië uit kan komen maar in mijn ogen zitten ze behoorlijk te slapen. Natuurlijk de ik mijn research ook om te kijken of hij eventueel al een keuze heeft gemaakt. Dat blijkt nog niet zo te zijn en dan is het in mijn ogen al helemaal een schande dat je zo'n jongen nog niet warm maakt en weet te overtuigen. Aan de andere kant is het op zijn leeftijd waarin hij toch al behoorlijk wat vlieguren maakt ook wel lekker om even tot rust te komen. Zeker met de beslissende fase die er aan zit te komen. Na de interland periode gaat het voor MVV helemaal mis in Tilburg. Na 50 minuten staat het 3-0 voor de ploeg uit Tilburg en word Reginaldo in de 70e minuut naar de kant gehaald. Hij baalt enorm dat is aan zijn hele houding te zien. Na afloop stuur ik hem weer een appje. 'Het is niet erg! Dit soort wedstrijden zullen er altijd tussen zitten. Op 17 jarige leeftijd maar ook op 27 jarige leeftijd. Het gaat er om hoe je een wedstrijd later weer je voeten laat spreken.' Niet veel later krijg ik een appje terug. Kunnen we een afspraak maken als u weer in Nederland bent? ----------------------- @De Raam de marge is er om wel te kunnen stellen dat MVV de titel wel moet gaan pakken. @Djurovski dat is nog even afwachten @Thomassje123 Reginaldo heeft gelukkig zijn waarde voor het team laten zien in de invalbeurten waardoor hij nu een vaste basisspeler is. Nu is het zaak om de juiste stappen te maken @Copywriter @MNie @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Kijk, volgens mij is er een transfer op handen of Reginaldo wil een nieuw contract, zou me ook niet verbazen. Bizar dat hij nog niet opgeroepen is inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Het heeft er alle schijn van dat MVV gaat promoveren. Stel je eens voor zeg, ineens spelen in de Eredivisie. Dat had Reginaldo aan de start van het seizoen ook niet verwacht lijkt mij zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 22 februari Auteur Share Geplaatst 22 februari Zo richting het einde van het seizoen beginnen de kriebels toch wel te komen. Promotie mag niet meer maar moet behaald worden. Voor mij zou het de absolute bekroning zijn als we niet alleen promoveren maar ook kampioen worden. Deze maand word ik ook 18 en staat er dus ook een belangrijke beslissing voor de deur. De afgelopen weken heb ik eens rustig nagedacht over welke zaakwaarnemer het beste bij mij zou passen. Er zijn er een aantal die vinden dat ik een stap naar een stabiele club moet maken in de Eredivisie of zelfs de Bundesliga. Ik ben daar zelf nog niet helemaal overtuigd. Ja waarschijnlijk kan ik wat meer verdienen maar daarvoor voetbal ik niet. Voor mij is het belangrijk dat ik speel en die zekerheid heb ik wel bij MVV. Er is maar 1 persoon die mij daar elke keer weer op wijst en dat is Rafaela Pimenta. De insteek van zowel mij als haar is dat ik bij MVV blijf en dat we het aanbod van de club afwachten. ´Ik investeer in benen en ik heb er op de lange termijn natuurlijk niks aan als die benen op de bank zitten.´ Ja ze heeft ook duidelijk aangegeven dat ze aan mij wil gaan verdienen maar niet ten koste van mij. Ik moet me vooral richten op de eindfase. Na het verlies tegen Willem ll moeten we herstel tonen tegen Jong AZ. na 19 minuten kop ik ons op voorsprong door een voorzet van rechts te schampen. 2 minuten later staat het weer gelijk als Jong AZ een strafschop krijgt. Toch gaan we met een 2-1 voorsprong de rust in door een treffer van Ahannach. Na rust beslis ik het duel in de 69e minuut. Als een echte spits sta ik op de goede plek en is het kassa voor de 3-1. We zijn dus weer een stap dichterbij In Maastricht zelf hebben ze het al over de naderende promotie. Je ontkomt er bijna nergens meer aan. Daarom is er door de school ook besloten dat ik vooral thuis aan school ga werken. School is voor mij normaal gesproken een goede afleiding en zorgt er voor dat ik met beide benen op de grond blijf. Vind ik het jammer dat ik nu niet naar school kan? Ja zeker maar aan de andere kant als mensen maar over het eventuele kampioenschap blijven praten kan dat natuurlijk ook voor een enorme teleurstelling zorgen als het toch niet gebeurd. De volgende horde is de thuiswedstrijd tegen Emmen. Thuis hebben we enorm veel vertrouwen en is het niet de vraag of we winnen maar eerder met hoeveel. Het is in de 1e helft lastig om de muur van Emmen te breken maar in de rust peppen we elkaar nog eens op. Vroeg of laat gaat die goal vallen. in de 2e helft hebben we niet lang nodig en is het Buifrahi die er 1-0 van maakt. Je merkt aan de ontlading op de tribunes dat dit een belangrijke treffer is. Emmen blijft gokken op een tegenaanval maar die komt maar niet. Kleinen maakt er in de 73e minuut nog 2-0 van en dus kunnen we weer een horde afstrepen richting het grote doel. Mijn verjaardagsweekend word gestart met een uitwedstrijd in het hoge noorden. We moeten op bezoek bij FC Groningen om de tijd in de bus te doden. Sinds kort speel ik ook Football Manager. Dit doe ik ook met MVV om te kijken hoe ik het in het spel doe maar ook of ik het net zo goed doe als onze trainer. Ik kan je vertellen dat het in die game een stuk minder gaat. Maar dat we in ieder geval de play offs gaan spelen om promotie. Eenmaal aangekomen in Groningen is er toch een ander sfeertje dan normaal gesproken. Is het spanning? zijn het misschien toch de zenuwen? Wat het is weet ik niet maar het komt ons spel in ieder geval niet ten goede. De eerste helft is erg moeizaam en met rust kijken we tegen een 1-0 achterstand aan. Na de rust komen we terug door een treffer van Ahannach en even lijkt het er op dat we deze hele slechte wedstrijd toch nog gaan afsluiten met een resultaat. Maar we krijgen de deksel op onze neus en verliezen met 2-1. Het betekend een lange terugreis naar het zuiden. Die zondag ben ik jarig en mag ik mijn 18e verjaardag vieren. We zijn vrij dus dat komt mooi uit. Ik spreek mijn vader niet heel veel maar ik verwacht toch iets van contact vandaag. Hoewel hij mijn adoptie vader is zie ik hem wel nog gewoon als vader maar door keuzes van hem en de scheiding is de relatie wat bekoeld. De hele dag kan ik wachten maar ik krijg nog geen berichtje van hem. Dat doet pijn. Een simpel berichtje was voldoende geweest om te laten merken dat hij toch aan me dacht maar blijkbaar zijn er andere dingen belangrijker. Een dag later is er ook goed nieuws. Ik kom op de club en mag een nieuw contract tekenen. Ik teken tot de zomer van 2026 en ga 3000 Euro per maand verdienen. Geen vetpot maar ik ben er blij mee. Mijn intentie was duidelijk. Ik wil mijn flow graag behouden en waar kan dat beter dan bij MVV. Zeker nu het er op lijkt dat we gaan promoveren is het voor mij niet nodig om een stap te maken. Als we de Eredivisie in gaan word dat voor mij natuurlijk een echte test. Veel kansen zullen we denk ik niet gaan krijgen en dan is het zaak om te laten zien dat ik echt een aardige spits ben. Een spits die niet veel kansen nodig heeft om te scoren. Dat zou voor mij maar zeker ook voor de club goed zijn. Thuis tegen Dordrecht. Word dat dan de wedstrijd waar er een voorschot genomen kan gaan worden om een feestje? Het antwoord is nee. Opnieuw komen we niet goed voor de dag en is het niet best. Ik weet nog wel een strafschop te versieren waardoor we op voorsprong komen. Er lijkt dan ook 70 minuten lang geen vuiltje aan de lucht ondanks het mindere spel. Maar dan krijgt de tegenstander een strafschop en die word ook benut. 5 minuten later word het zelfs 1-2 en verliezen we in eigen huis. Tegen Jong Ajax moet het dan gebeuren. Winst betekend promotie en dus zit het uitvak vol en is er door de club een bus geregeld waarin familie mee kan reizen naar Amsterdam. Maar ook tegen Jong Ajax beginnen we niet goed. We komen zelfs op 1-0 achter. Je merkt aan alles dat de spanning rare dingen doet met ons. Het is ploeteren maar in de 34e minuut maakt Ahannach de 1-1. Niet veel later word ik weg gestoken en ga ik om de doelman heen. In mijn hoofd vier ik de komende treffer al maar het volgende moment lig ik op de grond. Penalty en rood voor de doelman. Ik vraag hem nog wat hij doet maar natuurlijk doet hij er alles aan om mij van het scoren af te houden. De penalty word benut en tegen 10 man mogen we toch niet meer in de problemen komen. Dat komen we ook niet meer want voor rust maakt Ahannach er nog 1-3 van. Na de rust is het erg plichtmatig en na precies 90 minuten spelen fluit de scheidsrechter voor het einde. Het feest kan gevierd worden want na 24 jaar is MVV terug in de Eredivisie. Pas in de kleedkamer komt het besef wat er dit seizoen allemaal is gebeurd en dat het allemaal nog veel mooier kan worden. Op de terugweg is het een zuipfestijn in de bus. Zelf drink ik niet maar het is mooi om een aantal jongens helemaal lam te zien. Eenmaal aangekomen bij het stadion is het gekkenhuis. Vuurwerk , fakkels en heel veel mensen die dit succes met ons willen vieren. We klimmen op de dak van de bus en genieten van de feestende menigte. Dit zijn van die momenten die zullen je altijd bij blijven en het zal me niets verbazen als hier ooit een ESPN documentaire van word gemaakt. Eenmaal thuis kom ik maar niet in slaap. Die hele film van afgelopen seizoen schiet aan me voorbij. Voetballen en plezier hebben dat was mijn doel en dat dit er dan uit komt. Veel mooier kan het bijna niet. Of toch wel? -------------------------- @De Raam een nieuw contract is er inderdaad. en wie weet komt die transfer alsnog wel. voorlopig moet reginaldo even lekker gaan genieten @Thomassje123 de promotie is daar. De eredivisie zou een mooie stap omhoog zijn voor reginaldo. Dat was niet perse de verwachting aan het begin van het seizoen @Djurovski @Copywriter @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Prachtig seizoen. Wat is het plan, blijven en in de Eredivisie spelen of toch stiekem uitkijken naar een andere club? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari Promotie naar de Eredivisie is dus een feit en daarmee is het seizoen al dubbel en dwars geslaagd. Voor de club , voor de supporters en natuurlijk ook voor mij. Vooraf had ik dit echt niet durven dromen. Hooguit een vaste basisplaats veroveren en van daaruit een aantal persoonlijke doelstellingen behalen maar promoveren naar de Eredivisie is een soort bonus. Die bonus kan nog een extra gouden rand krijgen door kampioen te worden. Daarvoor hebben we eigenlijk nog maar 1 overwinning nodig want het doelsaldo van ons is vele malen beter dan dat van ADO dat uitgerekend onze laatste tegenstander is dit seizoen. Winst in de thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven is dan wel noodzakelijk. Ondertussen spelen er privé ook een aantal zaken. Al een aantal jaar ben ik eigenlijk steeds meer benieuwd naar waar mijn roots liggen en waar ik dus echt vandaan kom. Leven mijn ouders bijvoorbeeld nog. Heb ik familie in Brazilië die niet weten wie ik ben. Hoe leven die mensen? En zo zijn er nog zoveel meer vragen. ESPN heeft mij gevraagd of ik dat niet eens wil uitzoeken en met eigen ogen wil zien. Op die manier ben ik in contact gekomen met de makers van het programma spoorloos. Samen met hun zal ik deze zomer afreizen naar Brazilië om antwoorden te krijgen op deze vragen en nog zoveel meer. Ondertussen word ik ook gebeld door Ibrahim Affelay met de vraag of ik me beschikbaar stel voor het EK onder 19 van deze zomer. En dus komt er toch een soort van tweestrijd. Ja dat EK kan voor mij persoonlijk ook weer een mooie ervaring en een eventuele springplank zijn voor de toekomst. Aan de andere kant twijfel ik nu al heel erg of ik wel voor Nederland uit wil komen of misschien toch voor Brazilië. Dat is ook een vraag waar ik misschien maar eens over na moet gaan denken. Maar de focus moet eerst op het einde van de competitie. 1 overwinning moet voldoende zijn al kan er dan nog steeds niks gevierd worden. FC Eindhoven komt op bezoek en je merkt eigenlijk aan alles dat het de supporters in principe niet zoveel uit maakt. Ja nog een feestje zou hartstikke mooi zijn. Ook merk je toch dat de scherpte bij een aantal spelers er ook wel af is. We hebben al iets moois neergezet en dan is het net alsof de lucht uit een band is gelopen. Weinig energie en ook niet heel veel initiatief van onze kant. Het is veelzeggend dat we deze wedstrijd weten te winnen door een benutte strafschop van Zeegers. 1-0 winst en er moet een wonder gebeuren willen wij niet die schaal uitgereikt krijgen. Zelf zit ik toch wel een beetje in mijn maag met die oproep voor Oranje onder 19. Ik besluit daarom in overleg te gaan met mijn zaakwaarneemster. 'Joh je zegt het eigenlijk zelf al. Het kan een mooie springplank zijn. Scouts zullen aanwezig zijn en die zullen jou naam bij goede prestaties natuurlijk nog een keer opschrijven. Daarmee hoeven we deze zomer absoluut nog geen transfer te maken want we hebben alle tijd. Het enige wat ik wil zeggen is dat het goed kan zijn voor jou reputatie en dus uiteindelijk ook voor MVV. Daarnaast hoef je nu natuurlijk nog geen keuze te maken voor welk land je interlands wil gaan spelen. Leg jezelf die druk vooral niet op. Ga dat toernooi gewoon spelen , Doe ervaring op en neem dat uiteindelijk mee in je rugzak in je verdere reis als voetballer. Je word er alleen maar beter van. Ga nou maar eerst genieten van het kampioenschap dat jullie niet meer kan ontgaan en van een reis die je leven gaat veranderen. Is het trouwens niet een idee dat ik mee kan?' De laatste wedstrijd van het seizoen. ADO uit in een vijandige sfeer. ADO moet een monsterscore neerzetten op kampioen te worden en voor ons is het na deze wedstrijd sowieso feest. De vraag is eigenlijk alleen nog maar op welke manier. De trainer probeert ons ook niet bepaald op scherp te zetten. Geniet vooral van de entourage en hou de schade een beetje beperkt. Geef ze vooral geen hoop. Het word voornamelijk met een knipoog gezegd. Bijna 2 uur later schaam ik me eigenlijk een beetje om feest te vieren. We hebben net met 4-1 verloren maar mogen de schaal omhoog houden in een rare sfeer. ADO neemt afscheid van een aantal spelers terwijl wij in de hoek van het uitvak feest vieren met de schaal in onze handen. Een dag later staat het word er goed feest gevierd. Het Vrijthof staat afgeladen vol voor onze huldiging. Met een open bus gaan we vanaf het stadion richting Het Vrijthof en ik weet dat het druk kan zijn in de binnenstad maar zoveel mensen had ik niet verwacht. MVV Leeft weer en dat is natuurlijk prachtig. Of we klaar zijn voor de Eredivisie dat is een ander verhaal en dat is iets waar ik me nu niet druk over kan maken. Het is voor nu vooral genieten en me dan klaar maken voor een zomer waar mij toch een aantal dingen te wachten staat. ---------- @Thomassje123 In eerste instantie tekent reginaldo niet bij om gelijk weg te gaan. al is het natuurlijk de vraag of de club een eventueel bod dat goed genoeg is gaat weigeren @De Raam @Djurovski @Copywriter @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Mooi dat Reginaldo een nieuw contract heeft getekend. ADO kwam nog heel dichtbij maar denk dat je terecht het kampioenschap hebt gepakt, op naar de Eredivisie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Gefeliciteerd met het kampioenschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 25 februari Auteur Share Geplaatst 25 februari De spanning die ik voel voor mijn reis naar Brazilië is niet te vergelijken met voetbalwedstrijden. Ik durf zelfs nu al te zeggen dat ik nooit in mijn leven meer spanning zal gaan voelen als voor deze reis. Zelfs niet als ik ooit een hele belangrijke finale mag gaan spelen. Slechts 13 maanden was ik toen ik werd geadopteerd en daarna heb ik nooit meer een teken van leven gehad van mijn echte ouders. De afgelopen jaren was ik al iets meer op zoek naar het hoe of wat en niet niet zo heel lang geleden kwamen de makers van spoorloos langs en die wouden me helpen in de zoektocht naar mijn echte ouders. En nu zijn we dus onderweg naar Brazilië. Dat ik ben geadopteerd is natuurlijk niet uit luxe. Dat heb ik mezelf al voorgehouden dus mijn ouders zullen het vast niet heel goed hebben. Ik ben ook zeker niet boos op ze. Beeld je het eens in dat het als ouders zijnde het mooiste cadeau dat je kan krijgen af moet staan. Ik denk dat zoiets bijna onmogelijk is maar mijn ouders hebben het dus gedaan. Dankzij hun heb ik waarschijnlijk een makkelijker leven gehad en daar kan ik ze eigenlijk alleen maar dankbaar voor zijn. Eenmaal aangekomen in Rio heb ik heel sterk het gevoel dat iets mij naar een bepaalde kant toe trekt. het is een beetje een onwerkelijk beeld vanaf de hotelkamer waarin ik zit. Vanaf het balkon kijk ik links naar de Copacabana en rechts zie ik in de verte de Favela's. Ik weet op dat moment nog helemaal niks over mijn ouders. Hoe ze er uit zien of waar ze leven? Tegen mijn adoptie moeder zeg ik eigenlijk alleen maar dat ik sterk het gevoel heb dat ze in de wijk Vidigal zijn. Ik wil daar eigenlijk graag naar de hang out want er zit daar een tentje met ene prachtig uitzicht over de favela en de Copacabana. Echter word ons dat afgeraden omdat het niet helemaal veilig schijnt te zijn. Maar ik heb daar geen boodschap aan. Ik heb een aantal MVV shirts mee en koop in de eerste de beste winkel een bal. Ik zoek op Google Maps of er een voetbalveldje in die wijk is en die vind ik. Gewapend met een rugzak en een bal laat ik me afzetten bij Campo Do Vidigal en daar zijn veel jonge kinderen druk aan het voetballen en aan het basketballen. Ik vind het een prachtig veldje om te zien in zo'n wijk. Het plezier dat er van af spat ondanks de omstandigheden eromheen. Toch heeft het voor mij iets romantisch. Dit is waar dromen worden geboren en waar plezier voorop staat. Eigenlijk precies zoals in elkaar zit. Ik had altijd de droom om te voetballen maar plezier nog steeds het belangrijkste. Als ik voetbal als werk ga zien dan is het tijd om te stoppen. Ik ga langs de kant zitten met de bal onder mijn voet en kijk een tijdje naar wat er op het veldje gebeurd. Ik zie kinderen overtredingen zelfs oplossen en ze gaan weer vrolijk verder. Het begint te kriebelen maar ik wil ze ook niet storen. al zittend begin ik hoog te houden en ik heb al snel de aandacht op mij gevestigd. 3 van die kinderen komen naar me toe en trekken me mee het veldje op. Het is hier allemaal zo puur. Ik kan een aardig woordje Portugees dus ik kan me ook redelijk verstaanbaar maken. De tijd vliegt en het begint zelfs al wat schemerig te worden. Ik laat die bal liggen voor die kinderen en er komen nog 3 kinderen naar mij toe om die bal terug te geven. Ik zeg dat ze hem mogen houden en krijg 3 hele dikke knuffels. Ik bedenk me niet en haal 3 shirts uit mijn tas om die aan hun te geven. Ze hebben natuurlijk geen idee van welke club het is maar ze zijn er hartstikke blij mee. Een dag later gaan we met de filmploeg en de mensen die mijn ouders hebben opgezocht op pad om mijn echte ouders te ontmoeten. In de auto rijden we precies dezelfde kant op als waar ik een dag eerder naartoe ging. Ik kijk mijn moeder aan met een blik van zie je wel ik had gelijk. Ik had een dag eerder al het gevoel dat ik dichtbij was maar uiteindelijk blijkt het veldje waar ik een dag eerder was op slechts 3 minuten lopen van het huisje te zijn waar mijn ouders dus wonen. Vlak bij hun huis stoppen we en moet ik nog even wachten om ze te ontmoeten. Een kwartier later word ik opgehaald en als ik dan de hoek om loop is het alsof er een trein vol met emoties over me heen rijd. Ik kan die mensen niet eens maar de energie die ik voel op dat moment is alsof we elkaar elke dag zien. Maar niet alleen mijn ouders staan op mij te wachten. Er staat ook een meisje bij die ongeveer 4 jaar jonger is dan mij. Het meisje springt mij in mijn armen en het blijkt dus mijn zusje te zijn. De emoties worden dan mijn echte moeder al te veel en ze kan amper op haar benen staan. Ik ga op mijn knieën voor mij zitten en geef haar een knuffel. 'Mãe, estou tão feliz por finalmente ver você. Estou orgulhoso da escolha que você teve que fazer e eu te amo.' iets van dat ik blij ben haar eindelijk te zien en dat ik trots op haar ben. Mijn vader is sprakeloos. Na deze ontmoeting buiten gaan we het huisje in en schrik ik behoorlijk. Het is klein en laat zien dat ze het echt niet breed hebben. 3 kleine kamertjes en een schijthok dat dient als WC en badkamer. Dat doet mij echt heel erg veel pijn om te zien. Mijn zaakwaarneemster is Braziliaans en als het wat onduidelijk is vertaald ze het voor ons. Ik kan redelijk Portugees maar weet nog niet alles. Ondanks alle omstandigheden is het voor mij vooral genieten van dit moment. Mijn echte ouders en mijn zusje zijn vooral benieuwd wat ik doe en hoe mijn leven tot nu toe is geweest en mijn adoptie moeder heeft daardoor een heel fotoboek gemaakt vanaf dat ik klein was tot eigenlijk het kampioenschap van MVV. Het is echt geweldig om te zien hoe trots die gezichten worden bij het zien van de voetbalfoto's. 'você vai jogar pelo Brasil?' Die vraag had ik natuurlijk wel verwacht en om eerlijk te zijn weet ik dat echt niet. Maar als ik die gezichten zo voor me zie dan wil ik graag iets terug doen voor het feit dat ze mij 17 jaar lang hebben moeten missen. Na de eerste ontmoeting blijf ik nog 12 dagen en trek ik elke dag op met mijn ouders en mijn zusje. Ik kijk wat mijn vader doet in zijn dagelijkse leven. Hij is klusjesman en dat is absoluut geen vetpot. Mijn moeder doet niks en mijn zusje helpt af en toe in een restaurant. Al heel snel merk ik dat ik een hele sterke band met mijn zusje heb. Ze wil mij heel veel dingen laten zien en ik laat het allemaal toe. Elke minuut dat ik met deze mensen ben ik me zoveel meer waard dan denken aan het voetbal wat normaal gesproken zo belangrijk voor mij is. Vlak voor mijn vertrek koop ik een telefoon zodat ik contact kan houden met mijn ouders. Ook wil ik elke maand een bepaald bedrag over maken om het leven iets makkelijker voor hun te maken. Wat ik persoonlijk ook belangrijk vind is het feit dat ze ergens kunnen kijken naar de Eredivisie. Ik ga elke bar in de buurt af om te vragen hoe het zit met voetbalwedstrijden uitzenden en of ze toevallig ook de Eredivisie uitzenden. Uiteindelijk vind ik een bar die dat inderdaad doet. De tijd vliegt en het is sneller dan ik wil alweer tijd om afscheid te nemen. Ik beloof ze dat wanneer ik kan ik terug kom en dat als het er ooit van komt ik ze naar mij toe haal. Op weg naar het vliegveld bel ik met mijn zaakwaarneemster. 'Als ik ooit een transfer maakt of een nieuw contract teken zorg dan in ieder geval voor een goede tekenpremie. Die is voor mijn ouders en mijn zusje.' Mijn adoptie moeder kijk ik aan en ook die is erg emotioneel. 'Geen zorgen mam. vanaf nu heb ik gewoon 2 moeders 1 vader en 1 zusje en ik zal jullie allemaal trots maken.' ------------------ @De Raam die 1e plek is al heel vroeg gepakt en uiteindelijk niet meer weg gegeven. het had nooit meer echt spannend mogen worden maar kampioen is kampioen en de Eredivisie wacht zo lijkt het @Copywriter thanks de Eredivisie lijkt de volgende stap te zijn voor Reginaldo @Thomassje123 @Djurovski @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Mooi dat hij zijn biologische familie heeft mogen ontmoeten! Moest wel even gniffelen toen je schreef "mijn moeder doet niks" al begrijp ik wel waar je op doelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 1 maart Auteur Share Geplaatst 1 maart De reis naar Brazilië heeft indruk gemaakt. Niet alleen omdat ik mijn echte echte ouders en mijn zusje voor het eerst heb gezien maar ook alles er omheen. Hoe ze leven maar gelukkig zijn met het minste. Ik ben nog steeds Reginaldo maar wel iets anders lijkt het wel. In mijn hoofd ben ik zoveel bezig met hoe het daar is nu ik weg ben. Hoewel we nu wel gewoon veel contact hebben denk ik veel aan ze. Zo veel dat het me op het EK onder 19 parten speelt. De eerste 2 wedstrijden gaat het nog wel en kom ik tot scoren maar vlak voor de 3e wedstrijd in de groepsfase krijg ik te horen dat mijn vader in het ziekenhuis ligt. Ik speel ronduit verschrikkelijk en vraag in de rust in tranen om een wissel. Toch raar hoe dat werkt. Een paar weken geleden wist ik niet eens wie mijn echte vader was en nu haalt zijn situatie mij volledig uit mijn focus. Ik kom dat toernooi niet meer in actie ondanks de 2e plaats op dit EK. Het is voor mij wel iets om van te leren. Ik moet mentaal misschien toch nog sterker worden om dit soort dingen tijdelijk te kunnen parkeren of er misschien wat makkelijker over praten. Eenmaal terug in Nederland en bij MVV krijg ik te horen dat het langzaam maar zeker beter gaat. Ik heb ook iets om naar uit te kijken en dat is mijn debuut in de Eredivisie. Niet zomaar een debuut. We mogen in de 1e wedstrijd gelijk aan de bak thuis tegen Ajax. Ga er maar aan staan. Voordat ik de kleedkamer in ga kijk ik nog een keer op mijn telefoon. ik krijg een foto van mijn ouders en zusje die al klaar zitten voor de wedstrijd. Ik stuur ze nog dat ze er vandaag niet al te veel van moeten verwachten. Ajax is de absolute top van Nederland en wij zijn de gedoodverfde favoriet om te degraderen. Dat we de eerste 10 minuten door komen zonder tegendoelpunt is een wonder maar na 15 minuten gaat het toch mis en komen we met 0-1 achter. Toch is het bij de eerste de beste keer dat we in de buurt van de goal komen ook aan de andere kant raak. Vukcevic maakt de 1-1. Wij parkeren 2 bussen en ik moet het maar uitzoeken. Dat uitzoeken is verschrikkelijk zwaar maar het is na 90 minuten vechten en keihard strijden voor elke bal verschrikkelijk fijn om met 1-1 van het veld te stappen. Dit is gewoon een bonus punt voor ons. Na afloop is vooral mijn vader een beetje gepikeerd. "Je bent spits . Je moet scoren!" Na de wedstrijd tegen Ajax is het gevoel natuurlijk goed. De ergste spanning is er nu ook wel vanaf. Iedereen ging er vanuit dat wij er dik af zouden gaan tegen Ajax en in de selectie was die angst er ook wel een beetje. Ondanks dat je niet wint geeft het enorm veel vertrouwen richting de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen. Voor het eerst vertrekken we een dag eerder en dus zijn we het hele weekend onderweg. Ik slaap natuurlijk samen met mijn maatje Rayan op een kamer en we hebben het over hoe mooi het zou zijn om te scoren in de Eredivisie. "Hoe ga jij dat vieren?" Dat is wel een goede vraag. Omdat ik nu elke dag eigenlijk wel meerdere foto's van mijn ouders en mijn zusje krijg zit ik er eigenlijk aan te denken om een soort foto gebaar te maken. Rayan weet het nog niet. Toeval wil een dag later dat Rayan binnen 1 minuut al de 0-1 maakt. 115 meegereisde supporters door het dolle heen en wat doet hij? Hij maakt een salto. "Maat wat doe jij?" en we lachen beide onze tanden bloot. Het sprookje word nog veel mooier als we binnen een kwartier ook op 0-2 komen. Voor ons is het heerlijk voetballen met deze voorsprong en ondanks dat Heerenveen nog wel iets terug doet kunnen wij doen wat we willen en dat is vooral in de 2e helft counteren. Dat is 3 keer succesvol en dus word er met 1-5 gewonnen. Als je 4 punten pakt in je eerste 2 wedstrijden dan is het logisch dat supporters ons als favoriet beschouwen in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag. Voor mij voelt het wel als een wedstrijd dat er weer een keer gescoord moet worden. Eind vorig seizoen heb ik al een aantal wedstrijden droog gestaan en ook na 2 wedstrijden is het nog wachten op een treffer. ADO doet het slim. Wij moeten het spel gaan maken en dat voelt dit keer toch raar. We zijn slordig en komen in de omschakeling een paar keer goed weg. Het spel maken dat lukt ons niet vandaag dus daar zouden we misschien nog wat meer winst kunnen behalen. Maar vlak voor rust is het raak. Bij een corner kom ik bij de 1e paal los en krijg ik net genoeg ruimte om binnen te koppen 1-0 en zoals beloofd een foto gebaar. Als iemand mij een jaar geleden had gezegd dat ik in nu in de Eredivisie zou scoren had ik voor gek verklaard maar ook dit is weer iets dat afgevinkt kan worden. Extra bijkomstigheid is dat ADO in de 2e helft dus moet komen en wij daarvan kunnen profiteren en dat doen we. 3-0 overwinning en een geweldige opening van dit seizoen. Mensen hebben het er al over of wij onze doelstelling niet moeten bijstellen. Ongeslagen de 4 en laatste wedstrijd van Augustus in gaan. De transfermarkt is nog even open maar ik heb zelf alle speculaties de kop in gedrukt. Ik zit hier helemaal prima. Zeker met hoe de eerste weken nu gaan denk ik echt dat er op dit moment voor mij geen betere plek is. De komende maanden ontwikkelen op dit niveau en dan kunnen we altijd nog eens kijken of er wat moois komt. Eerst maar eens de focus op de uitwedstrijd tegen FC Utrecht. Leuke club en ook een prima stadion. Maar goed in vergelijking met ons stadion elk stadion meer dan prima en sfeervol. Na 20 minuten is het weer raak. Blijkbaar had ik de goal van de vorige wedstrijd nodig om weer in een soort flow te komen. Een voorzet van Fernandes kan ik bij de 1e paal binnen glijden en zo is het dus 0-1. 3 minuten later is het uit een standaardsituatie weer gelijk. Direct na rust zet Rayan ons weer op voorsprong maar net zo snel is het alweer gelijk en dus geven we voor de 2e keer een voorsprong heel snel weg. In de 56e minuut sta ik juichend voor het uitvak nadat ik net daarvoor goed voor mijn man was gekomen en al vallend de bal toch nog in de verre hoek wist te koppen voor de 2-3. Nu is het zaak om de eerste minuten na de vernieuwde voorsprong door te komen en dat gebeurd. Langzaam maar zeker mogen we gaan denken aan een nieuwe stunt maar in de 83 minuut geven we voor de 3e keer een voorsprong weg. Het is om gek van te worden als aanvaller. We doen het aanvallend echt wel goed maar vandaag geven we verdedigend net niet thuis als we dat moeten doen. Aan de andere kant hadden we ook hier vooraf voor een gelijkspel getekend denk ik. De goede start van MVV is opgevallen. Ik word na de wedstrijd tegen FC Utrecht gebeld dat ik me mag komen melden voor Jong Oranje. Hoewel ik nog steeds twijfel over welke keuze ik moet gaan maken besluit ik toch op deze uitnodiging in te gaan. Ik kan hier weer leren en kijken hoe ver ik van het niveau af zit of dat ik misschien wel aan kan haken. Je word namelijk niet voor niets opgeroepen lijkt me. ---------- @De Raam de moeder zorgt voor het eten en voor de zorg van haar dochter natuurlijk. Maar geen officiële baan @Copywriter @Thomassje123 @Djurovski @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Mooie stap jong oranje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Reginaldo blijft zijn doelpuntjes meepakken. Kritische vader wel. Jong Oranje is een mooie stap vooruit weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart Na een goede start met MVV in de Eredivisie mag ik me gaan melden bij Jong Oranje. Michael Reiziger heet me van harte welkom en nog voordat ik goed en wel mijn plekje heb gevonden mag ik al op gesprek komen. 'Luister, We weten van het feit dat jij een dubbele nationaliteit hebt. Ik zit hier niet om je te overtuigen dat je voor ons uit moet komen maar het feit dat je hier bent doet mij goed. Je hebt het goed gedaan bij MVV en hebt op basis van die prestaties een oproep afgedwongen. Ik vind het belangrijk om dat duidelijk te hebben.' Het is fijn om te weten dat ze op de hoogte zijn en dat ze er toch voor kiezen om mij op te roepen. Ik maak er geen geheim van dat ik nog geen beslissing wil nemen en dat de kans dat ik voor Brazilië uit kan gaan komen voor mij net zo groot is als de kans om voor het Nederlands Elftal uit te komen. Ik weet nu al wel dat er hoe dan ook kritiek gaat komen bij welke keuze ik ook maak dus wat dat betreft maakt het weinig uit. Voor mij is het vooral belangrijk om stappen te maken in mijn eigen ontwikkeling en op dit moment kan dat bij Jong Oranje zeker. Ik zit bij de beste talenten van Nederland en dat merk ik wel op de trainingen. Het niveau is wat mij betreft een stukje hoger dan bij de club en zet je dit team in de Keuken Kampioen Divisie neer dan word het met gemak kampioen. Toch is mijn debuut iets dat ik vanwege het resultaat snel vergeet. Tegen Ierland komen we met 0-2 achter en moeten we aan de bak om het EK te behalen. Ik kom in de ploeg en kom naast Brobbey te spelen. Het is al vroeg een soort alles of niets van onze kant maar wel met effect. Na een uur spelen weet Manhoef mij voor de doelman te zetten en maak ik de 1-2. Genieten van mijn treffer kan ik niet want er is nog steeds werk aan de winkel. Hoewel we zwaar de bovenliggende partij zijn in de 2e helft duurt het lang voordat we langszij komen. Maar in de 86e minuut is daar toch Brobbey die voor de gelijkmaker zorgt 2-2. In de tijd die over blijft krijgen we nog een levensgrote kans. Ik ben weg over rechts en heb de tijd en de ruimte voor een goede voorzet. Hard en strak voorlangs en de doelman zit mis. Ik zie Ruben Van Bommel zijn voet tegen de bal zetten en steek mijn armen al de lucht in. Tot mijn grote verbazing schiet hij de bal vanaf 2 meter in een praktisch leeg doel naast. Het blijft dus bij 2-2 en er moet hoe dan ook gewonnen worden in de volgende wedstrijd. Uit bij de leeftijdsgenoten van Turkijke krijg ik 4 minuten speeltijd en mag ik de matchwinner aflossen. Brobbey maakt de enige treffer in deze wedstrijd en zodoende word er met 0-1 gewonnen. Veel kan ik in de paar minuten niet laten zien omdat het vooral tegenhouden is. Ondanks deze overwinning moeten we nog altijd hopen op een misstap van de turken om ons zonder play offs te kwalificeren voor het EK. Terug bij de club is het fijn om weer in mijn vertrouwde omgeving te zijn. Die 9 dagen bij Jong Oranje zijn zeker goed voor mij geweest maar als je dan terug op de club bent heb je toch gewoon weer je vaste routines. Met hoe het gaat is het ook fijn om op de club te zijn. We hadden gedacht misschien 3 punten te hebben na 4 wedstrijden maar staan al op 8 en dus kunnen we ontspannen toeleven naar de uitwedstrijd tegen FC Twente. Opnieuw een mooi stadion met een heerlijke sfeer om in te spelen. Voor mij persoonlijk is dat vooral voor de wedstrijd genieten maar kan ik tijdens de wedstrijd die knop wel redelijk makkelijk omzetten. We beginnen overigens verschrikkelijk aan de wedstrijd en staan binnen 2 minuten al op een 1-0 achterstand. als het 20 minuten later dan ook al 2-0 word dan weet je dat het een hele lastige middag gaat worden en dat we moeten uitkijken dat het geen monsterscore word. In deze wedstrijd komen we er eigenlijk voor het eerst achter dat de Eredivisie toch echt iets anders vraagt. Ik krijg eigenlijk geen enkele kans vandaag en al ik heel eerlijk ben is dat ook wel iets waar ik me dit seizoen op had ingesteld. Er zullen wedstrijden als deze bij zitten en dat is ook helemaal niet erg zolang we er maar van leren. Na 75 minuten word ik naar de kant gehaald en zie ik uiteindelijk dat er met 3-1 word verloren. Remans maakt namens ons de eretreffer. Goed FC Twente was misschien een maatje te groot voor ons maar thuis tegen Cambuur is er voor ons echt wel wat te halen. We hebben al laten zien dat we het bijvoorbeeld een Ajax in eigen huis heel lastig kunnen maken dus in de thuiswedstrijden moet het ook wel een beetje gebeuren voor ons. Daar waar we tegen FC Twente niet best begonnen aan de wedstrijd is dat tegen Cambuur wel anders. We zijn slechts 7 minuten onderweg als wij al met 3-0 voor staan. Het word eigenlijk alleen nog maar mooier want met de rust staat er maar liefst een 5-0 voorsprong op het scorebord. Het enige minpuntje is dat ik nog niet tot scoren ben gekomen. Ik mag nog even blijven staan maar na een uur spelen word ik toch naar de kant gehaald. De wedstrijd is al gespeeld al baal ik er wel van dat we voor de 2e keer behoorlijk uithalen maar dat ik niet tot scoren ben gekomen. Dat het uiteindelijk 5-1 word is slechts voor de statistieken. 1 van de wedstrijden waar ik sinds de bekendmaking van het speelschema naar uit heb gekeken is die tegen Feyenoord uit. Spelen in De Kuip , De Johan Cruijff Arena of het Phillips Stadion daar droomt elk jongetje van denk ik. Dus de eerste keer in deze stadions zal iets speciaals zijn. Dat is niet alleen voor mij zo maar bijna voor iedereen in de selectie. Bryan Smeets heeft er ervaring mee en vooraf vraag ik aan hem hoe dat is. Volgens hem is De Kuip net een beetje specialer omdat het publiek er zo dicht op zit en omdat als je uit die tunnel komt het gevoel krijgt geen kant op te kunnen. Ik moet zeggen dat hij daar wel gelijk in heeft. Van buitenaf heb ik nog zoiets dat het allemaal wel wat groter word gemaakt dan het is maar als je dan door die tunnel loopt en je gaat de trap op richting het veld dan komt het wel echt binnen. Ineens sta je daar en dan is het inderdaad heel even het gevoel van ik kan nergens meer heen. Als je dan tijdens de warming up bezig bent en je merkt dat de tribunes steeds voller worden dan word dat gevoel alleen nog maar meer. Vlak voor de wedstrijd als je in die tunnel staat hoor je het rumoer boven je hoofd langs gaan en dat maakt indruk. Je klimt als het ware richting een soort van gevaar. anders kan ik het niet uitleggen. Maar als je daar dan staat om da handen te schudden komt het besef bij mij ook wel dat dit eigenlijk is wat ik wil. Grote stadions met volle tribunes die het liefst voor jou juichen. Vandaag is het echter zaak om ze zo stil mogelijk te krijgen en dat word lastig. Voor mijn gevoel doen we echt behoorlijk mee en krijg ik bij 0-0 de kans om ons op voorsprong te schieten. Er komt een lange bal waar ik maar achteraan ga want echt veel bruikbare ballen heb ik tot dan toe nog niet gehad. Ik merk dat ik iets links van het veld ben uitgekomen en dat ik eigenlijk helemaal alleen ben. Ik heb Trauner voor me en dat is niet de snelste dat weet ik ook. Ik probeer tempo te maken en merk dat er ruimte komt om iets naar binnen te gaan. De schijnbeweging buitenom en dan komt er nog meer ruimte vrij. Ik neem de bal mee naar binnen en besluit het maar eens te proberen. Ik raak de bal goed en zie deze richting de verre hoek gaan. Heel even word het stil en dan... PATS de bal op de lat. Dat zou wat zijn geweest. Uit de tegenaanval die volgt krijg Feyenoord een hoekschop en uit die hoekschop word gescoord. Toch komen we voor rust terug en is het Ahannach die er 1-1 van maakt en dat is ook de ruststand. Onderweg naar de kleedkamer krijg ik van Bijlow nog een bemoedigend tikje. 'Als dat schot er in was gegaan had ik alleen maar kunnen applaudisseren.' In de rust moedigen we elkaar aan en hebben we echt het gevoel dat er een resultaat in zit. Vol goede moed stappen we dus ook weer het veld op maar we geven het heel snel weg. Binnen ene minuut in de 2e helft word het 2-1 en na 10 minuten in de 2e helft moeten we verder met 10 man. Dan weet je eigenlijk al wel dat het einde verhaal voor ons is maar blijf je hopen. Als we dan ook nog een strafschop tegen krijgen en nog een treffer moeten incasseren uit een hoekschop staat er uiteindelijk een keiharde 4-1 nederlaag op het scorebord. Toch ben ik van mening dat we naar het positieve moeten kijken. We hebben het Feyenoord in eigen stadion lastig gemaakt waarin de maar 1 keer weten te scoren uit open spel. Haal die penalty en die 2 hoekschoppen weg en vergeet die rode kaart even dan denk ik dat we toch ergens trots moeten zijn over waar we nu al staan. Tuurlijk hebben we daar nu helemaal niks aan maar we moeten het leerproces niet uit het oog verliezen. --------------- @Djurovski het is nooit verkeerd om bij de beste talenten van Nederland te zitten. maar of het Nederlands Elftal ooit gehaald word is nog maar de vraag. @De Raam vader zullen altijd kritisch zijn toch kunnen zowel MVV als Reginaldo tevreden zijn met hoe het gaat. @Copywriter @Thomassje123 @keano77 @Tim Windt @Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart een paar flinke nederlagen in de competitie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten