Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Its my way or the high way at Stamford Bridge

vekie71

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik ben wel benieuwd naar je tactische identiteit. Zou je daar verder op in willen gaan? Vanwaar de keuze voor een 4-4-2? Is er een reden waarom je met technisch begaafde spelers toch voor een directe speelstijl kiest?

goh, ben een giga fan van Simeone en wil die styl wat copieren, dus laag blok en technish varierend counteren . en in balbezit snelle directe combinaties met snelle wingers en echt 2 spitsen waar 1puur afwerker is .  Waarom 442, goede oude tijd denk ik ben een veteraan he ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

cfc-banner.png

We are going up the hill again

Schermafbeelding-2024-03-06-095431.png

Een zeer mooie maand januari, slecht begonnen met verlies in de clash tegen de Spurs, wel onverdiend zoals gewoonlijk maar tja doet toch evenveel pijn, zeker voor de fans.

Daarna heb ik de ploeg terug op de positieve rails gekregen met een basistaktiek , veel positieve peptalk en duidedlijkheid. Bracht enkele mooie resultaten weer, wel niet met echt mooi aanvallend voetbal maar defensief degelijk blok en snelle directe counters langs de flanken en hard werkende middenvelders.

Schermafbeelding-2024-03-06-095454.png

In de Premier League mooi opgeklommen tot 4 e stek en zicht op meer als we de reeks verder kunnen zetten, want alle concurrenten verliezen punten. En ook tegen kleinere ploegen, je word kampioen tegen de kleintjes en niet in de toppers is mijn denkwijze.

In de Cl moeten knokken tot de laatste speeldag, daar mooie 6/6 tegen Molde en AC Milan thuis en kwalificatie voor de play-offs was binnen . Daarin treffen we Porto, haalbaar dus kans op 1/8 finales.... Mooie stap vooruit gezet wederom

Filosofie

spoiler squad planner next season

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-06-112909.png

Zoals je hierboven kan zien is de kern voor volgend seizoen al bijna compleet, uiteraard kunnen er nog monsterbods komen maar de shortlist staat ook al bijna vol voor alle posities.

Dus ik verwacht een rustige mercato volgende zomer.  Deze winter mercato heb ik meer gedaan dan ik verwacht had, Fofana was ontevreden ondanks enkele basisplaatsen, en verhuurt dan maar. En plotseling werd een talent op VL aangeboden en niet te duur bod gedaan en binnen, Kerkez.

En dan naar men eigen opgebouwde traditie nog een transfer voor de toekomst gedaan met direct loan back clausule, Varela van Boca, die ik zie als opvolger van Mount .....

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-06-132044.png

@dimihuyghe @Kyrill @keano77 @rich ruzzian @De Raam @Dansmeister @Nom de Guerre @Marius 

bewerkt door vekie71
wederom foute knop
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel driedubbeltjes. Mooie update gemaakt en je zit alweer op pagina 2 zonder reacties. Wellicht dat @Arezoje hierin wat tips kan geven. 

Mooi om je op de vierde plek te zien staan, maar het wordt uitermate lastig om FC Haaland en #Karelball met Arsenal onder je te houden. Zal erom spannen! 

Veel aankopen vind ik nog net niet bij Chelsea horen. Heb je wat echte toppers op het lijstje staan? 

Verder zie ik graag enige tactische antwoorden op de vraag van @Nom de Guerre.

Succes man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdedigend lijkt het stevig te staan, zoals het eenieder siert die in de voetsporen van Simeone wil treden. Wellicht dat we ook aan het aanvallende aspect extra recht kunnen doen. Een ploeg met de aanvallende vuurkracht van Chelsea is in staat tot grootse prestaties onder de bezielende leiding van een manager met een goed plan. Ik denk dat jij het kunt waarmaken met The Blues.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Dansmeister:

Wel driedubbeltjes. Mooie update gemaakt en je zit alweer op pagina 2 zonder reacties. Wellicht dat @Arezoje hierin wat tips kan geven. 

Mooi om je op de vierde plek te zien staan, maar het wordt uitermate lastig om FC Haaland en #Karelball met Arsenal onder je te houden. Zal erom spannen! 

Veel aankopen vind ik nog net niet bij Chelsea horen. Heb je wat echte toppers op het lijstje staan? 

Verder zie ik graag enige tactische antwoorden op de vraag van @Nom de Guerre.

Succes man!

ja ga vanf nu men verhaal andere lay-out geven en anders indelen meer een verhaal vertellen vanuit een persoon meer

Tactisch ben ik er bijna, idd dit seizoen de titel was niet het doel ook, wederom top 4 en verder bouwen met jonge spelers zodat ik volgend seizoen bijna niks meer hoef te verkopen enken vertrekkers vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Nom de Guerre:

Verdedigend lijkt het stevig te staan, zoals het eenieder siert die in de voetsporen van Simeone wil treden. Wellicht dat we ook aan het aanvallende aspect extra recht kunnen doen. Een ploeg met de aanvallende vuurkracht van Chelsea is in staat tot grootse prestaties onder de bezielende leiding van een manager met een goed plan. Ik denk dat jij het kunt waarmaken met The Blues.

thx voor leuk compliment, idd aanvallend moet het beter, nog wat zoekwerk daar maar het plan blijft hetzelfde- 442 - legendes terug naar stamford bridge halen en satelietclubs gebruiken voor jonge talenten of loan back clausules veel gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cfc-banner.png

botsen op onze limieten heet dat dan zekers grrrrrrrr

Schermafbeelding-2024-03-08-175735.png

Life offa manager can be tough and rude.Tweemaal onverdiend eruit, in Fa Cup een derby tegen de echte buren van Fulham. Volledig partij in de hand, veel kansen creeeren maar dan het deksel op de neus. Na 7 minuten al achterstand door ex-anderlecht speler Mitrovic en zelf alle kansen verprutsen . Tja 0-1 verliezen met een XG off 2.75 maar o goals.

In de Cl heb ik gegokt en verloren, lootte Porto. niet makkelijk maar moest haalbaar zijn, dus niet.

Ginder ging ik voor een defensieve aanpak maar kwam al heel snel 2-0 achter, deels door tactische flater. er was geen evenwicht aan de rechtse flank. Vr op aanvallend, MR als inside winger en VCR als, stopper. Dus gaf eigenlijk Galeno een vrijgeleide. Thuis dan maar aanvallende versie uitgepakt maar kwam niet verder dan een 2-2.

DE Competitie kan men vel redden

Schermafbeelding-2024-03-08-175654.png

Al meer dan 1 maand ongeslagen en op koers voor de top 4 wederom. Eigenlijk alles gewonnen behalve de toppers tegen The saints en Gunners. Vooral die laatste deed deugd na een late equalizer. De wissels deden het hem.

Heb nog een zwaar programma voor de boeg maar de spelers hebben vertrouwen in de taktiek en zijn aan het groeien als ploeg, ben op de goede weg. Heb ook nog steeds B- vertrouwen van het bestuur. Enkel vonden de spelers men speeches soms wat hard. het is geen gemakkelijke groep vind ik om te motiveren Ook vonden ze dat ik te weinig echte kwaliteit koop maar is mijn filosofie, jeugd halen en ermee werken en laten groeien.

spolier gek scoreverloop tegen Newcastle

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-06-152244.png

spolier coming matches, pffff heavy

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-08-175749.png

spoiler opkomend talent en goed werk academy

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-08-175823.png

51xm-NFa-BWFL-AC-UF894-1000-QL80.jpg

Filosofie

Al bij al ben ik best tevreden voor het 2e seizoen, talenten kan ik al veel minuten geven, heb al enkele ex-spelers in de kern. Merendeel is een 442 fan van de staff en vind stilletjes aan een taktiek die de ploeg ligt.

iets meer technisch maar met laag blok en snelle technische counters in de combinatie .

over men transferpolitiek valt te twisten maar ben zelf heel tevreden, Bardghji doet het heel goed, Diomande en Scalvini zijn al toppers, Torres is een prima leider als Vc en Williams ontpopt zich tot een prima Wide Playmaker

Felix is teveel geblesseerd, Cuenca een zeurpiet, Osimhem word clubtopscorer maar sukkelt ook met blessures.

Dus mag ik zeggen voor  70% geslaagde transfers, en met wat er nog op komst kan het alleen maar beter gaan.

Nu nog de financien op orde krijgen, is werk van lange adam of moet paar monsterbods krijgen......

Globe-Pub.jpg

taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cfc-banner.png       tifosi-del-chelsea-fans-supporters.jpg

A disappointing season, but its totally my own mistakes

Aangekomen op de academy na toch wel een teleurstellend seizoen, zonder prijzen en uit de top-4 geduikeld in laatste 5 matchen. Uiteraard vreesde ik voor men job, mijn droomjob, maar was nog steeds heel gemotiveerd. Maar werkte mijn filosofie wel, had ik de spelersgroep volledig achter mij ? Was het bestuur akkoord met mijn werkwijze ?

Ja en nee, de gedachtegang van een 442 DNA te vormen lukt me niet echt, jeugd minuten geven en prijzen pakken word lastig en het roulatiesysteem werkte ook niet goed uit.

SPOILER COMPETITIES

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-13-081922.png

SPOILER WEDSTRIJDEN

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-13-081938.png

Van boei veranderen en terug borst vooruit en nog harder werken dan maar

Ok , effe de koppen bijeengestoken met heel de staff, John Terry niet want die kreeg ook al een aanbod om ergens T1 te worden. Dat deel van de filosofie gaat ook niet lekker, grrrrrr

OK, kop omhoog en verder gaan met die banaan dan maar he .....

Todd-Boehly3.jpg 

Na meeting met deze, rijke, vriendelijke meneer kreeg ik toch hetr vertrouwen op de lange termijn om deze speciale club een eigen nieuw DNA te geven . Dat deed deugd pffff, stak hand wel in eigen boezem om te bekennen ik het spoor soms kwijt was en teveel van tactiek wisselde en soms te hard en zacht was voor de groep. Al doende leert men

. Dat ondanks de supporters al kwamen opdagen met slogans van Mourinho enz ......

hi-res-174199086-crop-exact.jpg

Zomermercato voorbereiden

download.jpg

Wow, dat was een pittige deze scoutsmeeting, zoals gewoonlijk riep ik alle scouts terug op einde van het seizoen en gingen we het voorbije seizoen effe overlopen. Meeste aankopen waren geslaagd dus daar geen probleem, maar mits heel de spelersgroep om een kwaliteitinjectie schreeuwt moeten we het anders aanpakken dus.

Welke posities gaan we opzoek ??? Al zeker een linker vleugelverdediger, mits Cuenca weg wil en mag en Colwill we meer als centrale gaan uitspelen. Gaan we voor een back-up met Kerkez als 1e keus of voor een topper met ervaring ?

Middenveld zijn we goed bezet met loanees Varela en ons turks wonderkind. Wat met Mason Mount, ok hij is de leider, maar zo zagen over vanalles......

Voorin ook twijfels, geld , veel geld pakken voor Osimhen en verder gaan met N'Kunku als beweeglijke spits of onze Nigeriaan uitspelen als pure afwerker??

Financieel en jeugdwerking 

klein voorbeeldje van ons seizoen, veel beter maar toch he ....

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-12-172740.png      Schermafbeelding-2024-03-12-193215.png     Schermafbeelding-2024-03-12-172217.png   

he he Laatste meeting van deze week, met het technisch bestuur en hoofd jeugopleiding.

Deze ging best goed, financieel hebben we het bijna onder controle, net iets meer inkomsten genereren en loonlast nog iets laten zakken.

Kwestie jeugdwerking zijn we op de goede weg, weer enkele toptalenten die komen piepen en andere groeien goed door zoals Williams enz.....

Chelsea-Logo-Wallpaper-11.jpg

tags 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Zonde dat je die 4-4-2 niet van de grond krijgt. Zou je openstaan voor hulp hierbij?

ja waarom niet , verkies nog steeds die maar werk ondertussen aan een onorthodoxe  4141 vervolg komt morgen al daarom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cfc-banner.png

Aangekomen op de club wou ik men einde seizoen speech geven, maar eerst moest ik dringend naar men secretaresse komen , ze had een dringende boodschap. Toch men ontslag of andere voorwaarden van de board ?

Nee hoor, vakantie spelers effe uitstellen en anders organiseren want onze club was verrrassend genoeg geselecteerd voor het Wereldkampioenschap voor Clubs in Azie te spelen. Hola, toch nog een kans om het seizoen wat glans en glorie te geven.

Nou kon ik dit op 2 manieren benaderen, of vol voor de winst gaan en steeds met sterktste 11 spelen en vasthouden aan de gekende taktiek of iets nieuws proberen en iedereen speelminuten geven. Na goed overleg met staff en sportief directeur wijselijk voor het 2e gegaan. Hop de 4141 aanvallend testen dan maar.......

Schermafbeelding-2024-03-15-154448.png

In de groepsfase best een degelijke loting, met 2e plaats zeker haalbaar. Verrassend verlies tegen Colo Colo maar als je 20 minuten met 9 verder moet logisch zeker. Had al 5 gewisseld en toen vielen er 2  geblesseerd uit.

Maar dan de machine op gang, vlotte winst tegen Seatle en zeer mooie winst tegen Inter.

Zouden we het seizoen toch met een prijs kunnen afsluiten dan ?

Schermafbeelding-2024-03-15-154458.png

Net niet dus, mooie overtuigende winst tegen RB Leipzig , dan Flamengo geklopt door een heel sterke 1e helften een sublieme Kobel in de 2e. In de finale heel onverdiend verloren tegen Duitse Giant Bayern..... 2 afgekeurde goals en 3 ballen van de lijn gehaald , kan het nog spannender ????

Schermafbeelding-2024-03-15-154516.png

Al bij al heel tevreden over men experiment met de onorthodoxe 4141. Felix speelde heel sterk als inside forward op AMR, Williams goed op AML als winger. Defensief stond het goed met een anchor voor de defensie waar Scalvini en Fernandez goed in waren. N'Kunku komt ook beter tot zijn recht achter een spits....

Laten we hopen ik het juiste recept gevonden heb en we volgend seizoen prijzen kan pakken met enkele goede versterkingen want daar vroeg de groep weer achter.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

cfc-banner.png

Voorbereiding en ideen 

ok dus gaan we verder bouwen op de 4141 met enkele kleine aanpassingen aan de 1e ideeen.  1 AMC zakt naar Mc als centrale midv op support en de poacher word een complete forward. Na de tactische analyse bleek dat beter te zijn voor het evenwicht en de poacher en de aanv midv stonden te dicht bij elkaar.

Goede positieve resultaten in de voorbereiding, gezien in 2d allemaal.

Zag mooie combinaties en looplijnen, met een goede inside forward op rechts die net iets te vaak het schot zocht en op links een winger die iets te lang de bal bijhield, defensief stond het ok enkel de anchor bleef te laag hangen dus aanpassen naar een defensieve middenvelder.

Schermafbeelding-2024-03-22-160450.png

45854682-605.jpg

Eerste competiematchen 

Schermafbeelding-2024-03-22-174626.png

6 op 9, had 9/9 moeten zijn, weer heel onverdiend verloren de 2e match maar zeer mooi resultaat op Old Trafford.

Kwestie de tactiek blijf ik zeer tevreden, weer kleine aanpassingen gedaan , kom ik later op terug.  met deze heel bemoedigende start hoop ik verder te kunnen groeien en wie weet meedoen voor de titel.

De spelerskern

Schermafbeelding-2024-03-22-160510.png

Zoals jullie kunnen zien hierboven lukt mijn idee al prima, een topper en opkomend toptalent op elke positie. Waar de talenten zeker minuten zullen maken mits we ook europees spelen in de Europa League waar we als topfavoriet bestempeld worden. Nu heb ik nog wel 190mil transferbudget, jawel. financieel voor het eerst in het groen...zie spoiler

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-22-160519.png

tja nu komt de vraag , kopen ja of nee en zoja welke positie of investeren in talenten ???

Als je ziet wat er nog van talenten op komst is, tja... Dus misschien gewoon laten staan dat geld en zien tot de wintermercato wat ik echt nodig heb........

spoiler loting EL, haalbaar lijkt me zeker

Spoiler

Schermafbeelding-2024-03-22-172305.png

images.jpg

bewerkt door vekie71
Link naar opmerking
Deel via andere websites

advies gevraagd aan de volgers

@dimihuyghe @Marius @Kyrill @keano77 @rich ruzzian @De Raam @Jónstærke @Dansmeister @Nom de Guerre

als jullie  mijn laatste post hebben gelezen kunnen jullie de selectie en resterend transferbudget zien.

Wat moet ik doen ?

Bijhouden of kopen, en zo ja wat en waar ?

Topper of toptalent en zo ja welke positie....

Tips zijn welkom 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei vekie71:

advies gevraagd aan de volgers

@dimihuyghe @Marius @Kyrill @keano77 @rich ruzzian @De Raam @Jónstærke @Dansmeister @Nom de Guerre

als jullie  mijn laatste post hebben gelezen kunnen jullie de selectie en resterend transferbudget zien.

Wat moet ik doen ?

Bijhouden of kopen, en zo ja wat en waar ?

Topper of toptalent en zo ja welke positie....

Tips zijn welkom 

Ik zou nog een AMC(R) halen daar is spulling dun. En ik zou een middenvelder halen die ook DM zou kunnen spelen. Want ik zie Scalvini en Diomande die DM kunnen spelen toch net wat meer als CV's. Wingers, Spitsen en Keepers zit je meer dan goed iig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Op DM ligt ruimte, uitgaande van de huidige setup. Ik ben wel heel erg benieuwd naar het idee achter de HB en Mezzala.

Was ook mijn 1e gedacht maar Scalvini is zo goed dat ik zijn ontwikkeling niet wil stoppen en Varela is een prima 2nd choice, en zelfs Enzo kan daar prima spelen. De rollen zijn  wat veranderd, de Hb bleef te laag dus is het een defenisive midfielder op defend geworden en de mezzala ben ik nog niet volledig uit, wss een CM of roaming playmaker

Link naar opmerking
Deel via andere websites