dimihuyghe Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari opnieuw alle prijzen gewonnen met AA Gent, nu kun je ook het eerste tornooi winnen met Amerika Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Wat een weelde! City én PSG achtereenvolgens uitschakelen, en dan Barcelona opnieuw een peer stoven, in eigen huis dan nog! AA Gent lijkt zich bij de allerbeste clubs in Europa te scharen op deze manier! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Ze mogen voor jou een standbeeld plaatsen ergens in Gent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Ontzettend knap... Bevestigen is 10x zwaarder dan verrassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 25 januari Auteur Share Geplaatst 25 januari (bewerkt) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ De gemoederen geraakten onnodig verhit in aanloop naar de Gold Cup. De directie van het Belgische KRC Genk reageerde misnoegd over de niet-selectie van hun centrale verdediger Mark McKenzie. Volgens hun zou hij kwalitatief beter zijn dan die andere centrale verdediger uit de Belgische competitie genaamd Owen Otasowie. Het is algemeen bekend dat men in Limburg nog al hoog van stapel kan lopen wanneer de club positieve resultaten behaald. Toch vond ik het nodig om openlijk te reageren aan het adres van de mopperende Directeur voetbalzaken. Beste Dimitri, Ik maak mijn selectie op basis van de profielen die nodig zijn binnen mijn gekozen spelopvatting. Dat desbetreffende speler niet in aanmerking komt voor een aanwezigheid in de Gold Cup heeft te maken om verschillende redenen die ik graag met de speler in kwestie wil bespreken. Maar in blijde afwachting heb ik alvast een doosje zakdoeken opgestuurd. Gelieve éénmalig gebruiken en nadien wegwerpen. Geniet ervan! mvg Nu we dit opstootje achterwege kunnen laten begonnen we aan onze oefengalop richting het Noord-Amerikaanse toernooi met heel wat exotische landen. De Verenigde Arabische Emiraten bleken geen partij voor ons. Op een positieve manier wonnen we die oefeninterland met 3-1. Mede dankzij de Eindhovense aanvaller Pepi die ternauwernood nog werd opgeroepen omdat de Gold Cup selectie 26 namen mocht bevatten. Tegen Japan mocht een volledig nieuw elftal aantreden. De top van Azië bevinden zich momenteel op de 19de plek van de wereldranglijst. Een serieuze waardemeter en we wisten op voorhand dat Japanners hevig beginnen aan een wedstrijd. Een beetje chaotisch zelfs. We kwamen dan ook zeer vroeg op een 0-2 achterstand. Ricardo Pepi bekroonde zijn oproeping met een gepaste reactie. In de tweede helft kwamen de betere jongens op het veld waardoor het wedstrijdbeeld omsloeg. We klommen over onze hevige tegenstander en wisten dit oefenduel nog af te sluiten met een positieve noot. Dan waar heel de zomer eigenlijk om draaide namelijk de Gold Cup was gewoon het saaiste toernooi dat ik ooit in mijn leven had meegemaakt. Het voelde werkelijk aan alsof ik met mijn KAA Gent in de buurt ging tourneren tegen de plaatselijke amateurclubs. Dat we deze zonder problemen op onze naam schreven is dan ook logisch. Cuba, Martinique, Panama en Trinidad en Tobago, buiten de temperaturen krijg je het er echt niet warm van. Inmiddels in Gent mogen we terug aantreden in ons oude vertrouwde stadion. De verbouwingswerken zijn achter de rug en door het voorbije succes heeft de club ook aan mij gedacht. Omdat het huidige vers van de pers is en de naam niet kan worden veranderd besloot men om een standbeeld op maat te maken. Natuurlijk vond ik dit sympathiek van mijn huidige werkgever. Het kan er mee door. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Bedankt om te reageren. Van het standbeeld hebben ze werk gemaakt. 25 januari bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Heerlijk intermezzo richting De Condé De Gold Cup is naar mijn ervaring ook inderdaad niet het meest spannende tornooi, tenzij je met een wat kleiner landje deelneemt. Geen verrassing dat je het dan ook op je naam wist te schrijven. Op naar wat spannendere avonturen in Gent dan maar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Hahaha flauwe mens.. Lekker aan't scheuren met de USA. Zonder maar één schoonheidsfoutje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari (bewerkt) In een ruk dit topic doorgelezen. Heerlijke carrière bij Gent tot nog toe. Club is jaar na jaar gestaag uitgebouwd, knap gedaan! Ook als bondscoach zet je erg sterke resultaten neer. Graag een tag vanaf hier 26 januari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 26 januari Auteur Share Geplaatst 26 januari Een te grote schoonmaak. Die mening heb ik er over wanneer ik terugkijk op deze transferperiode. De club heeft de afgelopen vier seizoenen zoveel bereikt door deze methode dat het dit seizoen misschien overbodig was om opnieuw te doen. De selectie was goed met een hoogtepunt in de finale tegen FC Barcelona. Desondanks heb ik er weer flink de bezem doorgejaagd. Tijdens de winter hadden we met Matheus Cunha de beste binnenlandse transfer ooit in het Belgische voetbal gerealiseerd. Basisspeler van Brazilië die eventjes in het gure België zijn kunstjes komt tonen. Schilderwerken Mike Trésor mocht dus beschikken. Mijn liefde met Genk helpt daar ook niet bij om deze nog langer bij ons te houden, ook al is het een product van Neerpede. Ook daar keldert mijn liefde zienderogen. Osasuna betaalde 6.5 miljoen. Ook Jakke Van Britsom verhuist naar FC Porto. Het Belgisch toptalent kende een uitstekend seizoen en van zijn vertrek baal ik wel. André Amaro, Paul Okon, Marko Stamenic, Bram Lagae, McNulty en Kaminski vertrekken allemaal naar onze hoofdsponsors in de zandbak. Gelukkig zijn die mensen er om onze economie draaiende te houden. Dario Essugo verhuist naar een iets normalere bestemming namelijk Borussia Dortmund. Allemaal samen goed voor 145 miljoen. Onze sponsor van de dag. Facundo Medina: "KAA Gent is momenteel wereldtop." Medina de nieuwe patron van de verdediging. Facundo Medina is een ervaren centrale verdediger die overkomt van het Franse RC Lens. De Argentijnse centrale verdediger kost ons maar liefst 51 miljoen. Een behoorlijk bedrag voor een 28-jarige verdediger met 18 interlands achter zijn naam voor het Argentijnse nationale elftal. Een andere centrale verdediger die overkomt is de 18-jarige Ricardo Mut. De beloftevolle Spanjaard wordt uitgeleend door het grote Manchester City. Ook Antonio Silva is een centrale verdediger van Benfica Lissabon. Deze werd net als Medina voor de basis aangetrokken en kost met 45 miljoen een behoorlijke smak geld. Met het vertrek van Onuachu en Van Britsom moesten we natuurlijk op zoek gaan naar nieuwe namen in het aanvallende compartiment. Marc Guiu zal de vervanger worden voor lange Paul, Josh O'Connor en de zeer talentvolle Yossi Nachmani (geen overblijfsel van onze sponsor uit de zandbak) moeten de doelpunten van onze vertrokken Belg opvangen. Twee ideale spelertjes die ons naast het voetbal ook moeten gaan helpen in de poképlayerchallenge. Ook daar hou ik momenteel rekening mee omdat we toch al aardig wat prijzen hebben binnengeharkt en een uitdaging willen. De middelmatige keeper Vandevoordt die meer show vertoond dan ballen tegen houd komt als tweede doelman. Mario Dorgeles en Gabriel Moscardo zijn twee fysieke middenvelders die het vertrek van Essugo en Okon moeten opvangen. Een vertrouwd beeld. Vandevoordt die naast de bal duikt. Spoiler Matheus Cunha Spoiler Ricardo Mut Spoiler Marc Guiu Spoiler Josh O'Connor Spoiler Antonio Silva Spoiler Mario Dorgeles Spoiler Gabriel Moscardo Spoiler Maarten Vandevoordt Spoiler Yossi Nachmani Spoiler Facundo Medina De voorbereiding verliep probleemloos. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam Bedankt voor te reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Toch maar weer de bezem erdoor! Kunt wel zien wat jij leuk vind in FM Denk niet dat je er zwakker op geworden bent, al vind ik het vertrek van Essugo wel jammer maar dat komt omdat ik een persoonlijke connectie heb met hem vanuit mijn Sporting save. Ben ook van mening dat je daarvoor meer had kunnen vangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Je hebt wel veel transfers gedaan. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Proficiat met het behalen van de Gold Cup! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Heel mooi verkocht en aangekocht. Antonio Silva is een wereldtopper iig in spe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Heerlijk wat voor spelers je naar België kan halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Ondanks alle successen deins je er niet voor terug om de boel overhoop te gooien en de ploeg een facelift te geven. Lekker gecasht dan ook maar tegelijkertijd ook weer de nodige investeringen gedaan. Persoonlijk vind ik dat best een uitdaging en durf ik wel eens te lang vasthouden aan spelers die voor succes gezorgd hebben. Mooi voorbeeld voor mij dus hoe het ook kan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Het draait erg lekker met Gent. Knap om de CL weer te winnen plus de Gold cup. Ook weer goed door geselecteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari opnieuw een drukke transferperiode en het is waarschijnlijk nog niet gedaan. Wat ik mij afvraag zijn er jonge regens die al doorgestroomd zijn naar je a-kern? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 27 januari Auteur Share Geplaatst 27 januari Noodzakelijke ingreep op deadline day. Het was nog billen knijpen op de laatste dag van de transferperiode. Manchester City besliste om de huurovereenkomst met Ricardo Mut te verbreken. Ons Spaans toptalent in de verdediging kreeg in zijn eerste maand niet de benodigde speelminuten volgens de steenrijke club uit Manchester. In laatste instantie moesten we nog vlug op zoek gaan naar een noodoplossing en die vonden we bij Liverpool. Stefan Bajcetic wordt gehuurd voor een half jaartje. Een zeer nuttig profiel die zowel in de verdediging als op het middenveld uit de voeten kan. Stefan Bajcetic, noodoplossing op deadline day. Spoiler We begonnen het seizoen met een zuinige overwinning tegen RSC Anderlecht in onze vernieuwde omgeving. Mijn standbeeld stond te pronken aan de ingang en de supporters van paars-wit konden bij het betreden van het stadion dus de hele tijd naar mijn smoel kijken. Natuurlijk veel aantrekkelijker dan eentje van Vincent Kompany. De Belgische Supercup was binnen en wederom een trofee aan ons arsenaal. De eerste competitiewedstrijd tegen Charleroi werd met 5-1 gewonnen mede dankzij een schitterende actie van het Israëlisch toptalent Yossi Nachmani. Noem hem gewoon Joske. Onze eerste nederlaag liepen we op tegen Sint Truiden. Het kunstgras is wel vaker een nadeel gebleken en ook dit seizoen is dat niet anders. We gingen de boot in met een 2-3 nederlaag. Lommel, Union SG en Cercle Brugge werden probleemloos verslagen. Tijdens De Slag om Vlaanderen op het veld van Club Brugge werden de punten verdeeld. Niet onze allerbeste start van de competitie maar nog steeds niet slecht. KAA gent wint haar eerste Europese Supercup. Vorig seizoen gingen we nog verrassend verliezen tegen het Nederlandse Ajax. Dit seizoen kregen we een herkansing. Met de huidige Europa League winnaar Chelsea stond er op papier wel een stevige tegenstander tegenover ons. Het eerste elftal had rust gekregen in de Belgische competitie. Waarschijnlijk ook meteen de hoofdreden van onze nederlaag in Limburg. Matheus Cunha en Yossi Nachmani zorgden voor de twee doelpunten. We speelden een uitstekende pot en waren dit jaar wel op de afspraak. Yossi Nachmani drukt als 18-jarige meteen zijn stempel @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam Een misschien kortere update vandaag door tijdgebrek. Morgen krijgen jullie meer inzicht binnen de huidige selectie. Er zijn nog geen echte regens doorgebroken uit de jeugd. Wellicht ook wel door de stappen die mijn selectie gemaakt heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Mooie transfer, zonde van nederlaag tegen Sint-Truiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Netjes gehandeld, want een gehuurde speler die nog wordt teruggeroepen op deadline day is toch niet meteen iets waar je noodzakelijk op voorbereid bent. De start is weer meer dan prima, en vooral die eerste Super Cup is weer een mijlpaaltje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Supercupje derbij!! Klotestreek van City goed opgevangen door Bajcetic te huren van de mooiste club in Engeland 😛 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Knap gehandeld op deadline Day. Gefeliciteerd met de supercup Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 28 januari Auteur Share Geplaatst 28 januari Alleen het WK voor Clubs ontbreekt nog binnen deze club. Sinds de aanstelling van Kevin Odeurs is er niet meer achteruit gekeken door KAA Gent. Niet alleen in België maar ook in Europa is La Gantoise aanwezig aan de top van de piramide. Met als grootste stunt tweemaal op rij het winnen van de UEFA Champions League. Tijd dus om de stunttrainer aan de tand te voelen. KAA Gent heeft grote stappen gemaakt tijdens je aanstelling. Gaat het niet te snel voor een Belgische club? KAA Gent heeft natuurlijk wel ver boven de verwachtingen gepresteerd. Ik snap ook dat men zich afvraagt of het niet allemaal te snel gaat. We hebben ieder seizoen het uiterste uit het aanwezige spelersmateriaal kunnen halen waardoor we konden profiteren van de opmars van Saudi-Arabië. Onze spelers stijgen door de goede resultaten in waarde en in de zandbak strooien ze met het geld. Door een combinatie van dat alles staan wij nu waar we nu staan. Dit gaat ten koste van de eigen jeugd. Zo kan je het wel zien maar wij zien het toch anders. De spelers die wij aantrekken zijn momenteel van een hoog niveau waardoor de doorstroming van jeugd moeilijk verloopt. Het word steeds zeldzamer om het als jeugdspeler het juiste niveau te behalen voor het eerste elftal. Kunnen jullie ook dit jaar de Champions League winnen of verwacht je een lichte terugval? Wij kunnen ieder jaar meestrijden om alle prijzen zolang we ons als club blijven ontwikkelen maar er zijn nog altijd ploegen in Europa die over betere middelen beschikken. Als Belgische club zullen we nooit de financiële daadkracht hebben die men in Engeland heeft of bij PSG. Maar met geloof in eigen kwaliteiten kunnen we heel veel bereiken. Je bent ook nog aan het werk bij USA. Lig je toekomst nog bij KAA Gent? Als ik eerlijk ben na vier seizoenen voelt het Belgisch voetbal wel een beetje als een verplicht nummertje. We zijn zo dominant dat we onze wedstrijden ondanks hevige roulatie vlotjes kunnen winnen. Als ik dan in een andere omgeving terecht kom bij USA dan werkt dat toch wel verfrissend. We zien wel wat de toekomst zal brengen. Momenteel werken we bij KAA Gent toe naar het WK voor clubs dat nog ontbreekt op onze palmares. Bij USA zijn de ogen gericht op de Copa America van komende zomer. Selectie KAA Gent Keeper & verdediging In het doel is Urbig de onbetwiste eerste keuze. Hij is bezig aan zijn tweede jaar in Gent en heeft een sterke indruk gemaakt in zijn eerste seizoen. Centraal aan de rechterkant is Antonio Silva de nieuwe eerste keuze. Naast hem blijft het oude vertrouwde gezicht van Marco Kana de patron van de verdediging. Op de linkerkant komt de duurste aankoop Medina te staan. Zijn ervaring en aanwezigheid moet voor een boost zorgen bij de spelers rondom hem. Middenveld & aanval Centraal op het middenveld hebben we door het vertrek van Essugo een vernieuwde samenstelling. De fysieke Gabriel Moscardo zal een duo vormen met de Argentijnse Ezequiel Fernandez. Het Zuid-Amerikaans duo moet voor de omschakeling zorgen tussen verdediging en aanval. Aan de zijkanten bevinden twee oude vertrouwde gezichten. Jelert rechts, Barco links. Twee vleugelverdedigers waar menig Europese topclubs jaloers op zijn. In de voorste linie vinden we met Matheus Cunha intrinsiek de allerbeste speler. Omorodion en Raimundo vormen het koningskoppel in de aanval. Selectie KAA Gent in twee delen. Spoiler Spoiler @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam Dankjewel! Handelen doen wij graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Klinkt alsof je nog een WK wil pakken en vervolgens op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging? Selectie lijkt op oorlogssterkte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Het WK voor clubs vind ik an sich een waardeloos tornooi, maar het is wel een mooie prijs als je zo'n palmares hebt opgebouwd. Tussen de lijntjes door lees ik dat je toch stilaan een vertrek overweegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten