Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU #4

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Auditie 43

Wat een FANTASTISCHE auditie. Ik was al overtuigd bij na het solostuk van de vrouw, om er dan vervolgens achter te komen dat het hier om een duet gaat, ja, dan val ik van mijn stoel. Voor mij de beste auditie tot nu toe en daarmee voor mij ook potentiële winnaars. GEWELDIG. Ik zou deze auditanten dan ook enorm graag toevoegen aan team Nasje. Gedraaid

Auditie 44

Voor mij een bekende artiest en nummer en daardoor ook direct erg voorspelbaar. Het lastige is dat dit nummer voor mij zo bekend is dat je automatisch geneigd bent te draaien, maar gaat dat hier ook gebeuren? Ik heb mezelf hier echt even gedwongen goed naar de vocalist te luisteren en eigenlijk is dat niet eens zo heel bijzonder. Aan de andere kant zijn zoveel artiesten die met een gemiddeld stemgeluid hits scoren. Ga je dan voor een succesformule of geef je onbekende (betere vocalisten) de kans? Ik kies hier voor het laatste. Niet gedraaid

Auditie 45

En ook deze laatste auditie is zeker geen slechte, maar het kabbelt wat voort. De zang is ook niet geweldig en ik word helaas niet direct gegrepen. Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Grote Ree:

Je blijft me verrassen met je muzieksmaak! (y)

Verschil met de andere muziekspellen hier is dat het niet perse mijn smaak moet zijn natuurlijk. Maar het vooral omgaat of de stem goed is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 43:

Ik kan ergens de euforie van collega Nasje begrijpen: er valt vocaal niks aan te merken op deze auditie. Als live dit niveau kan worden gehaald hebben we hier met sterke vocalisten te maken. Voor mij is het qua stijl dan weer te weinig origineel of verrassend en veel te zeemzoet. Gezien ze toch al door zijn zullen de kandidaten het me niet kwalijk nemen dat ik 

Niet heb gedraaid

Auditie 44:

Doet wat aan Simon & Garfunkel en andere sixties singer songwriters denken. Helemaal niet slecht gebracht, tegelijk doet het ook erg weinig met me. Deze auditie in het begin van de wedstrijd had een grotere kans gehad op een draaiende stoel maar met nog slechts twee plekjes over laat ik deze gaan.

Niet gedraaid

Auditie 45:

Opnieuw een sixties-vibe maar dan meer Beatlesque, en laat dat nu volledig in mijn straatje passen. Zangtechnisch weliswaar het minst van de drie maar in tegenstelling met de vorige twee doet dit wel wat met me. Ik word hier meteen vrolijker van, en net om de emotionele belevenis ervan luister ik graag naar muziek.

Gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 43: Een melancholisch introotje met strijkers, dan sta je direct 1-0 bij mij voor. Het lijkt alsof we hier met een soul- of gospelzangeres te maken hebben. Dat is een goed teken, want vaak zijn dit soort vocalisten spatzuiver. In de tweede verse worden we verrast met een mannelijke zanger als toevoeging. Die heeft een flinke knauw, waarbij ik toch even mijn best moet doen om erdoorheen te luisteren. Samen klinkt het als een klok en dat is niet altijd een vanzelfsprekendheid bij twee stemmen die solo een sterk karakter hebben. Vocaal is dit wel echt wat we zoeken hoor bij The Voice! Vol overtuiging en ieder met een eigen uniek stemgeluid. Het is ook een live-opname dus ik zou wel gek zijn om hier niet voor te draaien. Klein kritiekpuntje: de timing van de toetsenist is echt om te janken. Daar waar de andere instrumenten erbij kwamen, liep die echt veel te ver voor in de tel. Voor de rest: chapeau!

Verdict: Gedraaid

Auditie 44: Dit nummer stamt volgens mij uit de allereerste editie van MU Worldvision waaraan ik mee heb gedaan. Toch grappig, ik heb 46 edities meegedaan, maar de muziek uit die eerste blijft me toch by far het meeste bij. Terwijl dat wellicht niet eens noodzakelijk de beste editie was. Hoe dan ook, ik dwaal af. Ik kan me wel in de kritieken van nasje en ivago vinden. Vocaal is het allemaal wat vlakjes en kabbelt het lekker voort en dat is het ook wel. Desondanks heb ik nooit zelf meer van deze artiest gecheckt en ik vraag me eigenlijk af waarom niet. Ik heb ergens stiekem de hoop dat deze artiest ook wat meer pit in ander werk heeft zitten en wil dat eigenlijk wel gaan ontdekken.

Verdict: Gedraaid

Auditie 45: Een rechttoe-rechtaan auditie, letterlijk dan. Het is wel een heel ander geluid dan wat we tot nu toe hebben gehoord, dat is positief. Ook hier vind ik de zang vlak en eigenlijk heb ik het vermoeden dat de backing vocalist een betere zanger is dan de leadzanger. Dat is een gemiste kans. Kijkende naar de impact van deze auditie op mijn Vlaamse metgezel en het enthousiasme waarmee hij heeft gedraaid, besluit ik van de knop af te blijven.

Verdict: Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vKJadNb.png

Auditie 43 van mezelf heeft de keuze tussen @nasje92 en @Grote Ree. Hierbij is mijn keuze gevallen op Nasje92! Auditie 44 zal meteen door naar @Grote Ree gaan. Auditie 45 zal bij @ivago erbij komen.

Dan is het tijd voor de laatste 3 auditie's!

Auditie 46:

Auditie 47:

Auditie 48:

@nasje92 @ivago @Grote Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 46

Op zich best een lekker nummertje, en ik kijk van mezelf op als ik dit typ, maar ik word er eigenlijk gewoon heel vrolijk van. Qua zang kan ik er echter helemaal niets mee en daar ga ik mijn laatste plek in het team niet aan besteden. Niet gedraaid

Auditie 47

Om zo dicht mogelijk bij de realiteit te blijven zal ik deze audities overigens in volgorde van plaatsing luisteren en een keuze maken. In real life krijg je ook niet de luxe om te kiezen tussen de laatste audities om vervolgens te bepalen wie de laatste plek in het team mag bemachtigen. Dat gezegd hebbende word ik aangenaam verrast door deze auditie. Fijn stemgeluid, wel wederom een wat kabbelend nummer zoals al vaker is opgemerkt in deze competitie, maar gezien het overwicht aan mannen, ga ik een gokje wagen en ben ik gedraaid

Auditie 48

In afwachting van mijn medecoaches en eventueel deelnemer of auditie 47 naar mij gaat, vraag ik me af of ik hier überhaupt nog voor mag draaien. Na het luisteren van deze auditie realiseer ik me dat deze vraag niet meer uit maakt, want deze auditie raakt me alles behalve en ook al had ik nog een plekje vrij gehad dan nog zal ik niet draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 46

Nog eentje om mijn team te vervolledigen, hopelijk komt die nog en al even hopelijk zijn het er niet twee.

Deze ongein zal alvast niet mijn laatste plekje innemen, behalve de drummer op zijn drum slaat dit nergens op.

Niet gedraaid

Auditie 47

Nog maar eens een vrouwenstem die ik niet sterk genoeg vind, ondanks mijn drang naar meer vrouwelijk geweld binnen mijn team. Ik gun deze mijn collega nasje helemaal.

Niet gedraaid

Auditie 48

Eindigen in schoonheid noemt men dit. Eindelijk is ze er dan, dat fragiele engelenstemmetje waar ik al de hele blinds op zat te wachten. Ik ben nu al een beetje verliefd. Als dat jolig hertenkalf geen roet meer in het eten strooit ben ik meer dan tevreden om met deze parel mijn team te vervolledigen. Don't you dare Ree!

Gedraaid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 46: Kijk eens aan, we beginnen direct met meertonige zang, I like it. Daarna volgt een willekeurige stroom aan geluiden. Dit zal ongetwijfeld heel logisch een plek hebben in de videoclip die waarschijnlijk bij deze song hoort. En dan, eindelijk muziek. Iets zegt me dat ik dit een Mongolische band is die ik ken en die ook al eens aan MU Worldvision heeft meegedaan. Dit is best een geinig deuntje, beetje hoempapa-vibes krijg ik er van. Vocaal is het trouwens wel ontzettend knap om meertonig te kunnen zingen, daar zijn de andere coaches aan voorbij gegaan. Het moet wel je ding zijn en ik zie het eigenlijk wat meer als een trucje dan om iets om hele nummers lang het publiek mee te vermaken. Laat onverlet dat dit zowel vocaal als qua arrangement een unieke auditie is. En toch heb ik sterke twijfels of dit goed genoeg gaat zijn voor de latere fases in de competitie.

Auditie 47: Een ruisje op de opname die misschien net iets te dominant is. Terwijl ik mij daarmee bezig houd is de zang al lang begonnen. Die is niet slecht moet ik zeggen, de effecten erover maken dat het best interessant is om naar te luisteren. Maar nog voordat ik echt een goed oordeel heb kunnen vellen is de auditie alweer voorbij. Ik had mijn hand al boven de knop maar heb simpelweg de kans niet gehad om 'm in te drukken vanwege het abrupte einde. Interessante auditie maar helaas te kort om echt te kunnen overtuigen.

Auditie 48: Ik denk deze stem te herkennen maar ben er toch niet helemaal zeker van. Mooi samenspel van de gitaren wel. Puur oordelend op het vocale aspect vind ik de zang wel erg veel in dezelfde regionen zitten steeds. Dat maakt dat ik niet direct achterover van mijn stoel val. Vind deze madame ook niet echt een engelenstemmetje hebben, daarvoor moet je toch echt met een lieflijker sound op de proppen komen bij mij. Eigenlijk wil ik op de knop beuken puur en alleen om mijn collegacoach een beetje te zieken, maar dat zou niet eerlijk zijn tegenover de auditant. Team Grote Ree wordt Team Kleine Ree, want ik besluit om ivago zijn pleziertje te gunnen en met 10 artiesten de volgende ronde in te duiken. Geen idee wat dat doet en of ik strafpunten van de organisator krijg, maar dat zien we dadelijk wel. 

(trouwens, wat is er met de laatste blind audition gebeurd? :classic_ninja:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

l28sMTV.png

Auditie 46 van @Badmuts is het niet gelukt om een coach te overtuigen. Hierdoor zal The Hu niet naar de volgende ronde gaan. Auditie 47 zal zich bij het team van Nasje92 voegen. En als laatste Auditie 48 zal naar Ivago gaan. Hierdoor zijn alle auditie's geweest. We gaan dan ook meteen door naar The Battles. Hierdoor zal iedereen een nieuw nummer voor de artiesten die door zijn insturen. Dit hoeft nog GEEN live optreden te zijn. Dit is wel de laatste ronde waarbij dit niet hoef. Hieronder zal ik een overzicht plaatsten van de teams. Aan de drie coaches is het nu zaak om twee artiesten in zijn team tegen elkaar te zetten voor de battle. 

@ivago

- Auditie 4 - @chrisje1993

- Auditie 7 - @Djurovski

- Auditie 14 - @chrisje1993

- Auditie 16 - @Kyrill

- Auditie 19 - @ElPrincipito

- Auditie 22 - @Djurovski

- Auditie 23 - @Badmuts

- Auditie 29 - @Badmuts

- Auditie 36 - @Djurovski

- Auditie 39 - @Bolderbast

- Auditie 45 - @Kyrill

- Auditie 48 - @Djurovski

@nasje92

- Auditie 1 - @chrisje1993

- Auditie 13 - @Badmuts

- Auditie 15 - @ElPrincipito

- Auditie 17 - @Djurovski

- Auditie 18 - @Bolderbast

- Auditie 21 - @chrisje1993

- Auditie 25 - @ElPrincipito

- Auditie 27 - @chrisje1993

- Auditie 28 - @ElPrincipito

Auditie 31 - @ElPrincipito

- Auditie 43 - @chrisje1993

- Auditie 47 - @Bolderbast

@Grote Ree

- Auditie 5 - @Bolderbast

- Auditie 8 - @chrisje1993

- Auditie 9 - @Bolderbast

- Auditie 12 - @ElPrincipito

- Auditie 26 - @ElPrincipito

- Auditie 32 - @ElPrincipito

- Auditie 34 - @chrisje1993

- Auditie 37 - @Djurovski

- Auditie 38 - @Kyrill

- Auditie 44 - @ElPrincipito

Ik zet er voor nu geen deadline op omdat ik er vanuit ga dat iedereen wel op korte termijn een nieuwe inzending kan insturen. Hoe sneller iedereen alles heeft ingestuurd des te sneller we verder kunnen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Gaan er dus zes per team door? Als in: Mag ik van mijn 10 artiesten er ook 6 door laten gaan, bijvoorbeeld door middel van battles van 3? Of heb ik gewoon vette pech?

Ook bij jou zal de helft maar doorgaan. Troost je in de ronde die hierna komt word dit helemaal gelijk getrokken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei nasje92:

Even voor de duidelijkheid. Wij coaches ontvangen per pm de inzendingen en dan kiezen we de battles, of doen we dit ook nog 'blind'?

Dit doen jullie aan de hand van de blind auditions. De inzenders bepalen zelf welke nummer ze inzenden. Vanaf de volgende ronde kan dit in overleg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1t0oqJA.png

The Battles

We gaan beginnen met the battles. Hierin zal er elke keer 1 battle komen van 1 coach. Het is aan de desbetreffende coach om te bepalen wie hij vind dat door moet gaan naar de volgende ronde. Uiteraard mag hij advies inwinnen van zijn medecoaches of mogen de medecoaches uit zichzelf advies geven. Naast de artiesten die de battle winnen heeft elke coach de mogelijkheid om 1 artiest te stealen. Je kan meerdere keren je steal gebruiken MAAR de laatste artiest die je steelt zal uiteindelijk in je team verder gaan. 

Battle 1: @ivago

Auditie 4: Nick Cunningham @chrisje1993

Auditie 36: The Bug Club @Djurovski

@ivago @nasje92 @Grote Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nick heeft een aangenaam stemtimbre, ik hou wel van dat zachte en licht nasale erin. Ik blijf echter op mijn honger zitten als het gaat om dynamiek in zowel zang als songkeuze. Het blijft allemaal wat eenzijdig voortkabbelen en is me veel te braafjes en te afgelekt.

The Bug Club zijn dan wel zangtechnisch de veel mindere, en het zou me niets verwonderen als dit live een rommelboeltje blijkt, maar dat rommelig nonchalante hoort dan ook bij de wat trashy punky indierock die de band brengt. Toegegeven, dit is een zangwedstrijd, maar ik zei het al eerder muziek moet mij vooral raken hoe goed of kwaad dat zangtechnische dan ook mag wezen.  Dit is een band die ik live zou gaan zien en me er waarschijnlijk ferm bij zou amuseren.

De keuze is dan ook vlotjes gemaakt: The Bug Club mogen mee met Team ivago naar de lives!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, dit had ik niet helemaal zien aankomen. Twee voor mij bekende artiesten. Matthias Nebel die furore maakte bij The Voice of Germany, met zijn waanzinnige cover van Bed of Roses. Een auditie die ik zelf ook regelmatig heb terugkeken. En dan Zach Bryan, een upcoming countryartiest die helemaal in mijn straatje past qua genre en ook qua stemgeluid. Waar ga je dan voor?

Afgaand op de ingezonden battles gaat mijn keuze uit naar Zach Bryan,  omdat ik denk dat hij het meest kan verrassen. Matthias heeft een tof stemgeluid, maar voelt soms te veel als een kunstje om te kunnen imponeren. Zach is voor mij de puurste van de twee, en dus moet ik Matthias met toch wel enige pijn in mijn hart laten gaan. 

Verder wil ik graag een steal inzetten voor Nick Cunningham! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites