Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU #4

chrisje1993

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Grote Ree:

Even puur hypothetisch: kan een steal op een auditie slechts door één coach ingezet worden of kunnen meerdere coaches op dezelfde artiest een steal inzetten?

Meerdere coach kunnen op dezelfde artiest zijn steal inzetten. Het is dan aan de inzender opnieuw om een coach te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste battle en direct moet ik een enorme knoop doorhakken, eentje die me zwaarder valt dan ik had gedacht. Ik had van Caroline Polachek eigenlijk verwacht dat ze live minder goed zou zijn dan op een studio-opname, maar niets blijkt minder waar. Fijn dat Bolderbast de ballen heeft getoond om nu al een live-inzending te sturen.  Caroline heeft echt een loepzuivere stem met daarin slechts een kleine vibrato, maar dat is juist ontzettend verfrissend. Ik hoor wat kleine overslagen, dat doet me dan weer aan de zangeres van The Cranberries denken.

Dan James Bay, voor mij één van de artiesten deze editie die ik al ken. Voor mij is dit nummer ook gesneden koek, ik heb het album waar dit op staat grijs gedraaid. Zijn rauwe randje, subtiele kopstem en nonchalante articulatie vind ik een heerlijke combinatie. Het is wel een beetje appels met peren vergelijken nu, aangezien de opname van Caroline live was en dit een studiotrack is. 

Vraag is nu: ga ik voor de bekende weg en speel ik op safe? Of duik ik het diepe in met de hoop nog een keer verrast te worden? Ik kies voor het laatste, de nieuwsgierigheid wint het van het comfortabele. Ik neem Caroline Polachek mee naar de lives.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt wel eens gezegd dat het in de blinds van The Voice een nadeel kan zijn dat je de artiest(en) niet ziet. Het omgekeerde is echter even waar. In de clip van Moon Shot zie ik een bende fake posers waardoor de muziek alle geloofwaardigheid verliest. Het nummer op zich vind ik daarbij ook maar een slap afkooksel binnen een al lang uitgemolken genre.

The Last Dinner Party bewijzen op bezoek bij Jools dat ze live absoluut kunnen overtuigen. Ik zie 5 excentrieke rockchicks met een eigenzinnige, originele sound die ze met een heerlijk beklijvende performance bekrachtigen.

Met een buikgevoel dat dit wel eens (één van) mijn favorieten in de wedstrijd zouden kunnen worden neem ik The Last Dinner Party graag mee naar de lives.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zFATL8b.png

James Bay zal op het voorgewarmde steal stoeltje van @nasje92 gaan zitten. Hierdoor zal Nick Cunningham van ondergetekende alsnog uit the voice zijn.

Op het moment dat er interesse is om Moon Shot van @Djurovski te stealen zullen @nasje92 en/of @Grote Ree voor vanavond 23:59 dit moeten aangeven.

Battle 2 @nasje92

Auditie 15: Jamie Lawson @ElPrincipito

Auditie 31: Stephen Speaks @ElPrincipito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee soortgelijke artiesten tegenover elkaar in deze battle. Beide inzendingen zijn prima en hebben zo zijn voor- en nadelen wat mij betreft. Daar waar Jamie Lawson een live versie laat horen, vind ik Stephen Speaks een aangenamere sound hebben. Het werkt nu in Jamie zijn nadeel dat ik hem kan zien optreden en ik kan er gewoon niet echt prettig naar kijken. Het geeft me een beetje een ongemakkelijk gevoel.. daarom met een lichte voorkeur is de winnaar van deze Battle......... Stephen Speaks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tT25CyM.png

Moon Shot van @Djurovski zal het strijdtoneel definitief moeten verlaten. Voor Jamie Lawson is het hopen dat @ivago en/of @Grote Ree voor vanavond 23:59 zijn steal knop indrukken.

Battle 2 @Grote Ree:

Auditie 8: Travis Cormier @chrisje1993

Auditie 34: Megan Moroney @chrisje1993

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We beginnen met luisteren naar Travis Cormier, die in mijn beleving een wel erg cliché countryliedje zingt hier. Waar ik bij de blind audition overtuigd werd door de power in zowel de zang als het instrumentarium, daar weet deze song me niet te raken. De zang is niet slecht, maar doet me ook niet veel. 

Dan Megan Moroney. Ik krijg bij de eerste zangnoten direct een Miley Cyrus-vibe. Dat is trouwens geen slechte associatie, maar het maakt wel dat ik iets van originaliteit mis in de vocalen. Verder is ook dit een erg cliché countryliedje. Aangezien ik dat al wel verwacht had, was dat ook precies de reden waarom ik deze artiesten tegen elkaar zette. Eén countryartiest in Team Ree is wel genoeg wat mij betreft. Wanneer ik de zangstemmen van Travis en Megan met elkaar vergelijk, dan spreekt die tweede me toch net iets meer aan.

Ik neem Megan Moroney dus mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn strategie voor deze battles was duidelijk:  een favoriet in mijn ogen te plaatsen tegenover een underdog. Aan de underdog om mij te overtuigen, aan de favoriet om te bevestigen.

Voor het eerst brengt me dit in de problemen. 

Natalie Jane ( de underdog) intrigeert mij omdat ze haar torment zeer expliciet weet over te brengen zoals een hele resem voor haar dat al deed (you can fill in the blanks). Mijn probleem is dat ik haar hoge zanglijnen te scherp en te geforceerd voel overkomen.

Tino is dan weer een artiest die mijn gezapige leeftijd tegemoet komt door een rechtstreekse throwback te genereren van toen ik met ontplofte haardos en compleet overbodige eyeliner, lipstick en exclusief zwarte garderobe de dansvloer in ogenschijnlijk depressieve dance moves te lijf ging. Maar deze song blijft maar eindeloos ongeïnspireerd voortkabbelen zonder enige intentie om te verrassen of mij te triggeren.

UItgaande van een voice wedstrijd denk ik dan dat Natalie Jane potentieel net dat meer te bieden heeft, daarom is zij de gelukkige dit keer. Maar ze zal moeten uit haar schulp komen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poh wat een lastige. 

Laat ik beginnen bij Electric Callboy.  Deze combinatie tussen Eric Prydz en een of andere metalband is natuurlijk volkomen ridicuul. Wat ik misschien nog wel erger vind, is dat er nog lekker op ga ook. Soort van schaamte, terwijl ik de volumeknop wat harder zet, maar ik doe het wel. 

Dan onze Ierse vriend. Hier had ik juist het gevoel dat deze artiest het ver zou kunnen schoppen, maar ik ben echt alles behalve onder de indruk van deze inzending. Geschreeuw vind ik het, met daarbij een nummer dat ook weinig tot de verbeelding spreekt. Hier luister ik de laatste tellen en baal ik dat de potentie die ik eerder duidelijk wel hoorde, ik niet terugkrijg in deze inzending. 

Dan blijft er maar een ding over. Ik kies voor Electric Callboy.

bewerkt door nasje92
Link naar opmerking
Deel via andere websites