ivago Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Auditie 25: Dertienduizend in een dozijn poppunk-Blink 182-Sum 41-en nog zoveel meer-doorslagje. Het klinkt allemaal wel vrolijk, onbezonnen en er waren zeker tijden dat ik me hierdoor liet charmeren. Op vandaag ergert het mij weliswaar niet zoals andere genres dat wel kunnen doen (country*kuch*hoest*) maar ik heb er ook helemaal niks meer mee. Daarenboven loop ik originaliteit hier steeds tot het hoogste goed te verkondigen, en origineel is dit allerminst. Niet gedraaid Auditie 26: Opvallend veel mannenstemmen, waar zitten al die vrouwelijke nachtegaaltjes met engelenstem hier? Deze auditie is naast van matige opnamekwaliteit voor mij weer veel te standaard singer-songwriter zichzelf begeleidend op akoestische gitaar. Typische songstructuur, geijkt stemgebruik, ook bij deze overheerst vooral het eenheidsworst gevoel. Niet gedraaid Auditie 27: Ik had al eerder moeten mopperen over het gebrek aan vrouwenstemmen want daar is er eindelijk één. Het probleem is dat ook deze uit de grote eenheidsworstmachine blijkt gedraaid. Nachtegalen en engeltjesgezang zijn helaas mijlenver weg, en wat overblijft is een same old al veel te vaak hergebruikte songformule gebracht door een groot al veel te vaak hergebruikt zangcliché. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Auditie 25 Eigenlijk ga ik hier best lekker op. Het is allemaal vrij cliché en zeker niet de meest originele inzending die ik heb gehoord, maar de zang is gewoon meer dan prima. Ik wil deze artiest wel eens uit zijn comfortzone horen gaan. Ik denk dat we allemaal wel eens verrast kunnen worden. Gedraaid Auditie 26 Inderdaad erg matige opnamekwaliteit. Ik hoop dat dit komt omdat het een liveopname is. De stem doet me erg veel denken aan die van James Bay, waar ik ontzettend gecharmeerd van ben. Het lied zelf vind ik weinig overtuigend en zelfs wat saai. Alles met elkaar nemend vind ik deze inzending wel goed genoeg om het voordeel van de twijfel te geven. Gedraaid Auditie 27 Kijk! Hier word ik nu enthousiast van. Spatzuivere stem, catchy nummer en in het refrein ook nog eens een soepele overgang van kop naar borststem. Erg prettig ook dat mijn collegacoach en ik alles behalve op dezelfde lijn zitten. Scheelt weer wat concurrentie. Gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Mijn inzending gaat voor @ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Thnx voor het draaien van inzending 16 @ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Auditie 25: Het eerste punkpopbandje heeft zich aangediend. Helaas hebben veel punkpopbandjes een bedenkelijke reputatie als het gaat om de live vocal performance. Maar goed, een eerlijke beoordeling verdient deze inzending wel. Wat mij opvalt is de monotone zang, zowel qua hoogte als volume. Er zit 0,0 dynamiek in en dat maakt het niet interessant om naar te luisteren. De sound van de zanger vind ik ook vrij inwisselbaar. Normaal gesproken ben ik best te porren voor punkpop, maar dit maakt geen indruk. Verdict: Niet gedraaid Auditie 26: Met de eerste gitaartonen wist ik al meteen welk liedje en welke artiest dit was. Dit is inderdaad een live-opname. Ik heb veel naar deze artiest geluisterd. Wat het mooie aan deze meneer is, is zijn veelzijdigheid. Hij is een singer-songwriter, maar heeft ook een album gemaakt met meer indie en soulinvloeden. Daarnaast weet ik gewoon dat hij live zijn mannetje staat. Finalemateriaal wat mij betreft en ik zou hem dan ook zeer graag in mijn team verwelkomen. Verdict: Gedraaid Auditie 27: Mooi contrast wel tussen de vorige auditie en deze: van een rauwe opname in de buitenlucht naar een totaal dichtgeplamuurde, met galm overladen popproductie. Door de geliktheid van deze auditie twijfel ik er wel aan of de dame in kwestie live hetzelfde kan neerzetten als in dit liedje. Alle vocale imperfecties ontbreken hier, wat mij doet vermoeden dat er veel is nabewerkt. Op het nummer zelf heb ik niet zoveel aan te merken. Ja, het is cliché maar het doet zijn werk. En toch merk ik dat ik net iets teveel twijfel om op de knop te rammen. Gezien het enthousiasme van nasje laat ik deze mevrouw in zijn armen rennen. Verdict: Niet gedraaid @chrisje1993 komt er nog iets van een overzicht met hoe vol alle teams zitten tot nu toe? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 10 januari Auteur Share Geplaatst 10 januari Nasje92 weet zich in ieder geval te verzekeren van auditie 25 en auditie 27. Voor auditie 26 zal er gekozen moeten worden tussen Nasje92 en Grote Ree. Het is aan @ElPrincipito om die keuze te maken. Auditie 28: Auditie 29: Auditie 30: @ivago @nasje92 @Grote Ree In de eerste post staan de teams tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Gezien de vleiende worden kies ik hier voor @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Auditie 28 Goede stem zeg! Gewoon echt een meer dan prima auditie. De enige kritische noot die ik heb is, is dat het liedje wel wat doorkabbelt. Ik had daar op wat meer dynamiek gehoopt, maar als alle zangers zich op een dusdanige manier presenteerden, ben ik een tevreden man. Gedraaid Auditie 29 Best een lekker nummertje wel, al kan ik vrij weinig met deze auditie. Het is lastig om in de 'rustigere' stukken de stem van deze dame niet goed onderscheiden en op de momenten dat ik dat wel kan is het voor mij te schreeuwerig. Niet gedraaid Auditie 30 Naarmate de competitie vordert begint team Nasje al wat voller te geraken, en daarmee wordt het maken van keuzes ook lastiger. Dat is in het nadeel van deze artiest, waarvan de stem zeker niet slecht is, maar ik mis overtuiging en power. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 12 januari Auteur Share Geplaatst 12 januari Voor @ivago en @Grote Ree word het even iets meer luisteren aangezien hun de vorige 3 nog niet beoordeeld hebben. Auditie 31: Auditie 32: Auditie 33: @ivago @nasje92 @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Auditie 28: Het intro is in ieder geval al veelbelovend, prachtige pianosound! Verder denk ik ook deze artiest te herkennen. Heb, buiten zijn hitjes, geen albums van hem geluisterd, maar ik weet eigenlijk niet waarom. Zijn zanggeluid ligt namelijk fijn in het gehoor. Deze meneer heeft een fijn timbre en op de één of andere manier maakt zijn vibrato in combinatie met zijn intonatie dat zijn zang kwetsbaar, urgent en daarmee geloofwaardig overkomt. Ik ben het met nasje eens dat er misschien iets meer dynamiek in het nummer had mogen zitten, maar qua vocalen heb ik me geen moment verveeld en ook de gitaarsolo richting het einde weet me te boeien. Ik zou heel graag op ontdekkingstocht gaan en uitvinden wat deze zanger nog meer in zijn mars heeft. Doormidden rammen die knop dus! Verdict: Gedraaid Auditie 29: Haha, ook deze artiest ken ik hoor! Ik zal niet teveel verklappen, maar ik weet dat ze bij een groot ander liedjesfestijn mee hebben gedaan en de eerste dat ik dat nummer hoorde, zat ik te schuimbekken voor de tv. Gaandeweg de competitie begon ik het langzaam maar zeker iets meer te waarderen, maar dat kwam meer door de muzikale omlijsting dan door de vocalen. Het stemgeluid van deze mevrouw vergelijk ik namelijk maar wat graag met enkele nagels die over een schoolkrijtbord heen gaan. Ook dit nummer vind ik muzikaal prima te pruimen, ik houd wel van die grimmige elektronica. Helaas voor haar zitten we echter bij The Voice en dan heb je aan mij net de verkeerde. Desondanks kan ik mij voorstellen dat er luisteraars zijn die het specifieke geluid van deze mevrouw wel kunnen waarderen, kwestie van smaak denk ik. Verdict: Niet gedraaid Auditie 30: 3 uit 3 qua rinkelende belletjes. Krijg ik nu een koekje? Hoe dan ook, ik heb laatst eens een album van deze band geluisterd. Ik was allesbehalve onder de indruk, op één of twee nummers na. Ook deze auditie maakt in ieder geval muzikaal absoluut geen indruk op ondergetekende. Vocaal is het allemaal wat vlak, ik mis de bezieling en beleving. Nasje zegt het mooi en ik ben het ten volle met hem eens; ook ik mis de power en overtuiging. Tel hierbij op dat deze zanger in mijn optiek juist bij rustiger nummers veel beter tot zijn recht komt, maar dat deze band te weinig van dat soort songs heeft, en ik kom tot de conclusie om van de knop af te blijven. Verdict: Niet gedraaid Auditie 31: Ah, een voor mij onbekende stem, ook wel weer fijn eigenlijk. Laat ik beginnen met het gegeven dat de gebrekkige uitspraak en articulatie van deze jongeman mij niet bevalt. Ik moet echt moeite doen om hem te verstaan. Qua stemgeluid is het ook wel dunnetjes allemaal, ook hier mis ik bezieling en beleving. Met dat vlakke gemijmer redt je het simpelweg niet tussen al het muzikale en vocale geweld alhier. Positief puntje vind ik de maten waarin alleen de zang en drum overblijven, daar spitste ik de oren uit interesse. Voor de rest is het allemaal niet barslecht, maar zeker niet genoeg voor een plekje in de volgende ronde naar mijn smaak. Verdict: Niet gedraaid Auditie 32: Een live-performance, toch leuk dat die niet bewaard bleef voor een eventuele latere ronde. Na een lang praatje, gaat het nummer van start. En ik moet zeggen, bij de eerste zangnoten ben ik al direct onder de indruk. Een mooie kwetsbare, hoge kopstem en een bijzondere sound. In het laag is het geluid wat meer nasaal, maar weet de zanger ook meer volume te maken. Muzikaal klinkt het ook allemaal als een klok. Zeker de combinatie tussen de bij vlagen ruige slaggitaren en de strijkers op de achtergrond is er eentje die bij mij in goede aarde valt. En dan die escalatie op het einde met als kers op de taart die hoge uithaal, heerlijk! En het mooie van dit alles is dat we dus al een garantie hebben dat dit ook daadwerkelijk live een goede zanger is. Niets maar dan ook niets staat mij dan ook in de weg om een overtuigende beuk op de knop te geven. Dit was de beste auditie tot nu toe wat mij betreft. Verdict: Gedraaid Auditie 33: Na dat vorige meesterwerk valt deze auditie wel wat rauw op mijn dak. Is natuurlijk ook ongelukkig geloot van onze organisator, maar één deelnemer moest pech hebben. We worden hier getrakteerd, of nouja, beter gezegd: gepeinigd met een matige cover. Want wat is dit muzikaal een ontzettende teringzooi zeg! Het is allesbehalve strak en als drummer erger ik me daar natuurlijk helemaal de tyfus aan. De drummer moet echt een lesje techniek en timing hebben. Niet dat ik het beter zou kunnen, maar als je de lat hoog legt, moet je 'm wel kunnen halen. Zangtechnisch werd ik er ook niet warm van. Een geforceerd accentje, een inwisselbaar stemgeluid en te weinig dynamiek. Nee, dit is het niet voor mij, daarvoor heb ik op dit moment te weinig alcohol in mijn mik. Verdict: Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Auditie 31De Wauw! Hele prettige stem zeg, en wat een mooie overgang naar de kopstem. Daar is deze coach toch wel gevoelig voor hoor! In dit geval zelfs voldoende om al heel gauw een goeie ram op die felbegeerde rode knap te geven. Het nummer blijft me boeien, al gaan we wel even op zoek naar een taalcoach, want ook ik heb grote moeite om de artiest goed te verstaan. Achja, als dat alles is. Gedraaid Auditie 32 JA, JA en nog eens JA!!!! Dit is wat wij coaches willen horen. Fantastisch opbouw richting een nog mooiere climax. Deze artiest heeft het allemaal en ook heel fijn dat we dat allemaal mogen horen in dit bijna 7 minuten durende stuk genot. Normaliter als het enthousiasme lees van een medecoach en die zelf niet als dusdanig ervaar, gun ik de ander wel wat, maar in dit geval ga ik volle bak de strijd aan. Kom naar team Nasje92 en we gaan samen op naar die winst. Gedraaid Auditie 33 Tja, dan heb je 2 zulke fijne audities gehad, dan wacht je eigenlijk al een beetje op het onvermijdelijke, Het kan niet altijd feest zijn en dat is het bij deze auditie dan ook niet. Geen fijne sound en zeker niet voice-waardig in mijn optiek. Ree en ik gaan het op een zuipen zetten. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Auditie 28: Wat deze auditie authentiek maakt is ongetwijfeld het timbre van deze zanger zijn stem. Mijn collega's missen dynamiek en zijn daar niet fout in. Mij maakt het enkel nieuwsgierig naar wat deze man meer in zijn mars heeft. Ik speculeer erop dat de inzender nog niet al zijn troefkaarten wil uitspelen met deze auditie en er ons veel meer te wachten staat wanneer we meer te horen krijgen van deze getalenteerde artiest Gedraaid Auditie 29: Ik denk ook te weten wie dit is en naar welk liedjesfestijn Grote Ree verwijst. Het blaast me niet van mijn stoel maar maakt me nieuwsgierig door de niet alledaagse sound en de vraag hoe de zangeres het er live vanaf brengt. Waar zit die knop nu weer? Gevonden! Gedraaid Auditie 30: Ook bij deze band meen ik te weten met wie te doen te hebben. Ik ben geen fan, vind het net wat te vrijblijvend en voorspelbaar. Zo eentje die in de wagen op de radio passeert en je niet opvalt noch irriteert. Niet gedraaid Auditie 31: Wat te zoetspappig en braaf om mijn interesse voldoende te wekken. Een zangstem die kwalitatief zeker in orde is, maar me op één of ander manier ook ijskoud laat. Het nummer is gegoten in een jasje van been there heard that too many times en dan is de keuze niet lastig meer. Niet gedraaid Auditie 32: Dit is er eentje die ook al is het niet helemaal je genre, je niet om de zangkwaliteiten heen kan. Geeft meteen prijs wat live de zanger in zijn mars heeft. Ik ben minder euforisch dan mijn collega's en ga er dan ook van uit dat de inzender bij een andere coach meer heil ziet, tegelijk vind ik ook dat deze inzending niet meer dan verdient dat we er alle drie voor draaien Gedraaid Auditie 33: Zelfs al stond er Joanna op mijn identiteitskaart , ik zou hier geen enkele hope uit halen. Een nummer coveren vind ik al gevaarlijk, en dan is mijn criterium de song liefst beter of verrassender maken dan het origineel. Ik vind het origineel al een misbaksel, op zich is het sterk dat deze jongens erin slagen het nog meer bedroevend te maken. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 13 januari Auteur Share Geplaatst 13 januari Voor auditie 28 mag @ElPrincipito gaan kiezen tussen alle 3 de coaches. Auditie 29 van @Badmuts gaat rechtstreeks naar Ivago. Auditie 30 van mezelf wist niemand te overtuigen. Navarone ligt hierdoor eruit. Auditie 31 van @ElPrincipito gaat naar het team van Nasje92. @ElPrincipito heeft ook voor auditie 32 de keuze tussen alle drie de coaches. En tot slot auditie 33 van @Djurovski ligt uit the voice. Hij was NOT AVAILABLE. Auditie 34: Auditie 35: Auditie 36: @ivago @nasje92 @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Auditie 34 Heel fijn stem geluid, die perfect past bij het nummer. Daarnaast ook een geluid die ik nog niet eerder gehoord heb. Puur, zuiver en origineel zijn woorden die meteen omhoog komen. Ik kan nog wel uren wegdromen als deze dame haar klanken laat horen. Gedraaid Auditie 35 Ik dacht nog; “Dit begint wel lekker”, maar wat er vervolgens allemaal gaande is, is echt too much voor mij. Hier en daar wat hitsig gehijg.. Nee totaal niet mijn ding. Niet gedraaid Auditie 36 Aiiii dit is een lastige zeg. Voelt een beetje als een beatles sound wat mij betreft en gedurende de hele auditie zweeft mijn hand boven die rode knop. Op de een of andere manier gebeurt er net te weinig om daadwerkelijk te drukken. Ik hoop wel dat mijn medecoaches net wat enthousiaster zijn over deze inzending, want ergens verdient het wel een plek ik de volgende ronde.Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Wat een eer, al dat kiezen. Ik wil zelf ook ervoor zorgen dat ik het spreid onder de juryleden, dat maakt het leuker. Auditie 28 gaat dan ook naar @nasje92 Auditie 32 moet naar @Grote Ree. Als je het immers bestempeld als de beste auditie tot nu toe kan ik daar niet omheen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Auditie 34 Ik denk niet dat deze veel uitleg behoeft. Brrrr vreselijk! Niet gedraaid Auditie 35 We gooien er nog een ultra slap dance pop cliché bovenop. Ook hier wil ik enkel maar dat de marteling zo snel mogelijk ophoudt. Niet gedraaid Auditie 36 Gelukkig word ik dan meteen opgevrolijkt met een lekkere indie rock vibe. De band is zijn heil gaan zoeken in de punk en garagerock. Het klinkt allemaal wat rommelig en een ietsje vuil en dat hoort ook zo in dit genre. De zang is technisch niet hoogstaand, en ook dat past perfect in dit plaatje. Ik ken de band niet maar wil er sowieso meer van horen, past helemaal in mijn straatje deze auditie. Rammen maar op die knop! Gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Auditie 34: Toch jammer dat ivago het kort hield in zijn commentaar. Ga namelijk veel te goed op zijn country-rants. Ik moet zeggen dat ik de songkeuze niet al te gelukkig vind. Het is wel heel vrijblijvend allemaal, met als klap op de vuurpijl zo'n dom fluitje. Qua zang vind ik het wel interessant, aparte stem wel. Relatief veel volume, maar we hebben ook een klein stukje kwetsbare kopstem gehoord. Met een betere songkeuze denk ik dat deze mevrouw best een dark horse kan zijn. Benieuwd hoe het live gaat klinken. Verdict: Gedraaid Auditie 35: Kijk, na auditie 29 nog een ESF-deelnemer, eentje die het erg goed deed bij het publiek. Waar ik hun inzending bij ESF stiekem best grappig vond, is dit een samenraapsel van willekeurige klanken en losse frasen. De producer wilde drie of vier stijlen verwerken in één liedje en dan krijg je dit misbaksel. Heb verder ook het idee dat deze act een beetje een one-trickpony is. Qua zang is dit liedje niet slecht, maar ik weet dat het live niet altijd de verwachtingen waarmaakt. Verdict: Niet gedraaid Auditie 36: Zo, deze klapt er even in zeg! Wie heeft er ook een intro nodig? Op beide vocalen is een bitcrushertje of extra gain gegooid, waardoor er een overstuur ontstaat in de mix. Vind dat eerlijk gezegd weinig toevoegen en alleen maar afleiden. Verder vind ik beide zanglijnen eentonig en niet hoogstaand. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de hele song. Totaal niet mijn kopje thee dit, word er alleen maar chagrijnig van. Weet dat dit helemaal ivago zijn ding is, dus ik wens hem er veel plezier mee. Verdict: Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 15 januari Auteur Share Geplaatst 15 januari Auditie 34 van mezelf mag gaan kiezen tussen nasje92 en grote ree. Mijn keuze valt hierbij op @Grote Ree. Auditie 35 van @Badmuts wist niemand te overtuigen. Keiino horen we daardoor niet meer terug. Auditie 36 van @Djurovski gaat naar het team van ivago. Auditie 37: Auditie 38: Auditie 39: @ivago @nasje92 @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Auditie 37 en 38 Een unicum in deze competitie voor mij. Twee nummers waarbij ik exact hetzelfde commentaar ga geven, omdat ik dat ook daadwerkelijk zo ervaar. Beide nummers beginnen interessant, waarbij de stemmen zeker niet slecht zijn. Mijn hand zweeft boven de knop, wachtend op dat extra´s om er een flinke ram op te geven... de spanning wordt opgebouwd voor mijn gevoel en ik telkens als ik denk: "Nu komt het!" blijft de climax uit, wat resulteert in een respectievelijk 3 minuut 15 en 4 minuut 55 zwevende hand die zich uiteindelijk weer terugtrekt. Niet gedraaid Auditie 39 Hier word ik wel wat meer getrokken door de dynamiek van het nummer en ook hier ben ik geneigd te gaan drukken, maar helaas hebben we hier met een artiest te maken die liever van bil gaat, dan een fatsoenlijke tekst schrijft en dan houdt het voor mij ook wel gauw op. Niet gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 17 januari Auteur Share Geplaatst 17 januari @ivago en @Grote Ree krijgen er weer 6 die ze moeten gaan beoordelen ;). Na deze komen er nog 2 updates dus in totaal nog 9 auditie's! Auditie 40: Auditie 41: Auditie 42: @ivago @nasje92 @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Auditie 37: Ik ben uitdrukkelijk op zoek naar vrouwelijke talent om mijn team te versterken. Tot nog toe viel die zoektocht me wat tegen. Deze auditie lost tot op bepaalde hoogte mijn verwachtingen wat in. Door de sobere omkadering kan er goed gefocust worden op de stem, en die valt me qua timbre dik mee. Liever had ik wat meer dynamiek daarin gezien, maar ik geloof erin dat in verdere rondes deze dame zich wat meer durft te tonen. Afgaande op wat ik hier voorgeschoteld kreeg wil ik haar graag toevoegen aan mijn team. Gedraaid Auditie 38: Meteen grijpt de klankkleur van deze zanger me. Ook hier speelt de kale muzikale omkadering een cruciale rol, de zang neemt een heel belangrijke rol in bij het beoordelen. Ik ben me er van bewust dat mijn team al danig aan het vol lopen is en dat zorgt voor een extra waakzaamheid bij het beoordelen. Toch kan ik er niet om heen, deze zangstem raakt me, beklijft, ook al blijft die eenzijdig verder kabbelen en geeft de zanger nooit blijk van een groter bereik of dynamiek. Als ik dan terug denk aan de vele standaard stemmetjes en songs die hier reeds de revue passeerden biedt deze auditie net iets meer. En toch...na deze ronde nog 10 audities te gaan en nog weinig bewegingsruimte voor mij. Ik ga het me mogelijks erg beklagen maar kies toch voor Niet gedraaid Auditie 39: Qua vibe doet dit me vocaal wat aan Amanda Palmer van Dresden Dolls denken, maar dan veel braver en meer gepolijst. Ik hoopte gaandeweg op wat meer vunzigheid en rauwheid maar bleef op mijn honger zitten. Jammer want potentieel zie ik hier wel wat in, en de vraag is wat heeft deze dame meer in haar mars. Ik kan me hier ferm in de voet schieten, wetende dat ik straks mogelijks met een zo goed als vol team zit en daardoor een gouden kans mis. tegelijk zegt mijn buikgevoel dat ik deze met meenemen, en ik ga daarop vertrouwen Gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari @chrisje1993 kwam op het lumineuze idee de volgende ronde te posten terwijl ik de vorige nog aan het beoordelen was, dus we gaan nog even door Auditie 40: Laat me alvast geen spijt krijgen om mijn beslissingen in de vorige ronde. Te doorsnee, te voorspelbaar, ik heb er totaal geen voeling mee en verwacht ook dat er weinig meer te verwachten valt van deze artiest Niet gedraaid Auditie 41: De zeegeluiden in de intro zijn boeiender dan wat deze zanger te bieden heeft. Net als bij de vorige heer heb ik hier het gevoel dat deze mij niks te bieden heeft, om exact dezelfde redenen als mijnheer auditie 40 Niet gedraaid Auditie 42: En ook deze voldoet allesbehalve aan mijn eisen. Ik hou van Afrika, ik ga er graag op reis en de vrouwen zijn er vaak aantrekkelijk. Muzikaal hebben ze echter ook meer dan eens weinig te bieden, waarvan deze auditie akte is. De performer geeft mi voornamelijk het gevoel dat hij zelf ook totaal geen voeling heeft met wat hij aan het (monotoon) zingen is. Ik mis bezieling, geloofwaardigheid en geloof er niet in dat we hier met een bekwame zanger te doen hebben. Een geruststellend gevoel dat ik, tenminste wat deze auditieronde betreft, nergens aan het naast grijpen ben. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Auditie 37: Een mooie rustige gitaarrif die ook fijn is opgenomen, daarmee beginnen we. Dat is alvast een goed teken. Dan komt de zang erbij en die voelt werkelijk als een warme jas. Soms heb je van die liedjes waar je helemaal rustig en zen van wordt. Dit is er zo eentje. Een mooie zwoele en rustgevende stem. Ik denk hierin Portugees in te horen, maar ben er niet zeker van. Ik heb een zwak voor vreemde talen, dus dat werkt in het voordeel bij deze auditie. Ik stoor me eigenlijk totaal niet aan het gebrek aan dynamiek. Al in het begin had ik het vermoeden dat dit liedje rustig zou blijven en dat is ook helemaal prima, want het past nu eenmaal bij deze song. Sommige liedjes hebben nu eenmaal geen opsmuk en bombastische of minder bombastische opbouw nodig. Verdict: Gedraaid Auditie 38: Ook dit nummer laat je even de ratrace van het dagelijkse leven vergeten. Een simpele gitaarlijn met wat slepende synths erachter en je moet direct aan een zonsopgang of -ondergang denken. Dan de zang: die is oké, in de basis heeft de zanger best een uniek stemgeluid. In tegenstelling tot de vorige auditie ben ik nu niet direct betoverd. Ik vind de zanglijn ook wat eentonig en hier valt het gebrek aan dynamiek in het instrumentarium me dan wel weer op. Ik merkte dat ik niet van begin tot eind geboeid bleef. Ik hoop dan ook vurig dat deze songkeuze ongelukkig was en dat deze meneer een wat meer dynamisch repertoire heeft. Dit was geen spetterende auditie, maar in Team Ree is nog zat ruimte voor een ruwe diamant. Verdict: Gedraaid Auditie 39: De intro van deze song kende ik al, al wist ik niet waarvan. Maar nu ik verder geluisterd heb, zijn er twee opties: of deze song heeft laatst meegedaan aan een ander liedjesfestijn hier op het forum, of deze is voorbij gekomen in mijn Spotify albumradio. Denk toch het eerste. De songtekst is inderdaad vrij plat, zoals nasje ook mooi aangeeft. Muzikaal vind ik het echter wel prima, met een mooie gitaarsolo erin. Zangtechnisch is het okay-ish: qua stemgeluid zeker niet enig in zijn soort, maar zeker solide. Ben heel benieuwd of de uithalen in dit nummer live ook on-point zijn. Nieuwsgierig naar meer druk ik de knop maar weer in. Verdict: Gedraaid Auditie 40: Hé, daar hebben we weer een heel cliché popliedje. Ik krijg er direct One Republic-vibes qua stemgeluid van en Shawn Mendes-vibes qua opbouw, zanglijnen en gitaarrifjes van. Het feit dat ik, nog voordat het eerste refrein is getart, op deze twee associaties kom, is absoluut geen goed teken. Natuurlijk draait het om de zang bij deze competitie, maar ik mag toch wel een beetje originaliteit verwachten? Combineer dit met het feit dat dit een wellicht net iets te slick geproduceerde track is - zeker op het gebied van de zangmix - en ik kom tot de conclusie dat ik mij absoluut op glad ijs ga begeven wanneer ik hiervoor zou draaien. Zie er echter qua sound wel potentieel nasje-materiaal in. Verdict: Niet gedraaid Auditie 41: Of deze meneer heeft echt een authentieke stem, of er is ontzettend hard met autotune geknutseld. Nadat ik het intro afgeluisterd heb en ik bij het eerste couplet kom, weet ik het al wel zeker: hier is vocale plastische chirurgie ingezet, dat kan niet anders! Autotune maakt dat je wat mij betreft eigenlijk meteen af bent, tenzij je het dusdanig subtiel en/of kunstzinnig hebt toegepast dat het een meerwaarde wordt. Dat is absoluut hier niet het geval. Onze organisator heeft deze act niet durven diskwalificeren, dus doe ik het maar. Verdict: Niet gedraaid Auditie 42: Met terugwerkende kracht ben ik toch blij dat ik in het begin van deze reeks drie keer op rij ben gedraaid, want ook dit is dikke droevenis. Hier bestaat bij aanvang al geen enkele twijfel meer. Robert Schoemacher heeft een tripje naar Afrika mogen maken en even wat liposuctie kunnen toepassen. Toch ergens wel mooi dat zelfs de meest amuzikale mensen zo de kans krijgen om wat centjes te verdienen. Vind het wel een dikke gelifte middelvinger naar de echte muzikanten, dat dan weer wel. Om toch nog met iets positiefs af te sluiten: de taal waarin gezongen wordt. Verdict: Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Auditie 40 Ik snap de opmerking van Ree dat dit wel eens iets voor team Nasje zou kunnen zijn en dat is het op zich ook wel, ware het niet dat ik al verscheiden soortgelijke artiesten in mijn team heb en ik daarnaast niet mega gecharmeerd ben van het stemgeluid. Ik heb het idee dat dit het maximale bereik is en dat de zanger in kwestie hier al volle bak moet aanzetten dit te halen. Dat maakt dat dit voor mij onvoldoende is om te draaien. Niet gedraaid Auditie 41 Man, wat is dit een gemiste kans. Volgens mij is dit van nature een prima zanger, maar al het gekunstel met allerlei foefjes om zijn onzekerheid te maskeren, maakt dat het uiteindelijk gewoon niet fijn is om naar te luisteren. Niet gedraaid Auditie 42 Nee, dit laat ook het hart van deze coach niet sneller kloppen. Te weinig overtuiging, ritmisch ook niet helemaal lekker en ik kom er op geen moment lekker in. Dit heeft ook wel te maken met het feit dat dit totaal niet mijn genre is, probeer ik echt met een open mind iedere auditie te benaderen. Helaas helaas helaas. Niet gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 20 januari Auteur Share Geplaatst 20 januari Auditie 37 van @Djurovski mag kiezen tussen Ivago en Grote Ree. Dit mag ook Auditie 39 van @Bolderbast. Auditie 38 van @Kyrill gaat meteen naar Grote Ree. Auditie 40, 41 en 42 van respectievelijk mezelf, @ElPrincipito en @Djurovski hebben niemand weten te overtuigen. Hierdoor horen we JC Stewart, Lauv en Albi X niet meer terug. Auditie 43: Auditie 44: Auditie 45: @ivago @nasje92 @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten