Spring naar bijdragen

The Voice MU #4

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Auditie 7: We trekken het laatje met geforceerde doch flinterdunne zangstemmen weer open. Door het aangezette rauwe randje lijkt het allemaal heel wat, maar er zit kraak noch smaak aan deze zanger. De intonatie is niet top, de klankleur is niet mijn ding en qua volume blijft het echt achter bij het genre muziek dat deze band maakt. Ik ben dan ook verrast dat de andere coaches blijkbaar hier anders oordelen.

Verdict: Niet gedraaid

Auditie 8: Het intro is in ieder geval al lekker. Zang en muzikale omlijsting passen ook prima bij elkaar. De tweestemmigheid verbloemt wellicht de ware zangcapaciteiten van de leadzanger, maar aan de andere kant blenden de stemmen ook wel lekker in. Geen idee of dit daadwerkelijk een technisch goed onderlegde zanger is en of deze kan aantonen veelzijdiger te zijn dan dit, maar daar kom ik graag achter in een gezamenlijke zoektocht.

Verdict: Gedraaid

Auditie 9: De dubbele bassdrums waren weer in de aanbieding zag ik, getuige het intro. Het eerste couplet biedt vervolgens een enorme verrassing met de rap erin om vervolgens weer volledig te escaleren. Op de één of andere manier intrigeert dit nummer me. Het lijkt alsof je in één of andere gefuckte achtbaan terechtkomt, maar stiekem ga ik best goed op die chaos. Zangtechnisch kan ik er eigenlijk weinig over zeggen, het is vooral veel gegrunt en geschreeuw. Toch vind ik het geheel dermate interessant dat ik toch nog wel een keer meer wil horen. Fuck it, ik trek gewoon de stoute schoenen aan en ram op de knop! Dan wel graag een nummer met iets meer zang en iets minder geschreeuw en gerap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vJBfOP6.png

@Djurovski mag voor Auditie 7 gaan kiezen tussen Ivago en Nasje92. Ikzelf mag kiezen voor Auditie 8 tussen Nasje92 en Grote Ree. Ik ga voor een gokje en laat deze naar @Grote Ree gaan. Auditie 9 zal ook naar Grote Ree zijn team gaan.

Auditie 10:

Auditie 11:

Auditie 12:

@ivago @nasje92 @Grote Ree 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 10

Dit is helaas totaal niet mijn ding. Ik kan ook niet goed onderscheiden of dit nu goed is of niet en dat zowel mij als de deelnemer geen recht. Niet gedraaid

Auditie 11

Waar bovenstaande niet mijn ding is, past dit zo mogelijk nog minder. Bij de vorige artiest kon ik de inzending an sich wel waarderen, maar ook dat is hier niet het geval. Niet gedraaid

Auditie 12

Interessante inzending, dat zeker! Ik weet nog niet heel goed wat ik er van vind, maar het blijft wel boeiend. Ik ben toch steeds in afwachting van wat er gaat komen en dat maakt dat ik graag meer wil horen van deze artiest. Gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 10: Ik heb uit beleefdheid dit nummer afgeluisterd, maar man, wat is dit een meuk zeg! Geen enkele zang te bekennen, nul originaliteit, een stompzinnige en vervelende synth die door moet gaan voor een blazer, moet ik nog doorgaan?

Auditie 11: Ik mag toch hopen dat we de rest van de blinds wat meer verwend worden, want ook het niveau van deze auditie is werkelijk om te janken. Wat heeft dit in vredesnaam bij The Voice te zoeken? Ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken, dat is zonde van de moeite.

Auditie 12: Kijk, dit komt in ieder geval al meer in de buurt van wat je bij een blind audition mag verwachten. Het mooie aan deze inzending is dat dit een live-opname is, waardoor je als jurylid al een veel beter beeld krijgt van de vocale capaciteiten. We worden hier op een ingetogen nummer getrakteerd, waarbij de zanger ook laat blijken over een prima kopstem te beschikken. Het is allemaal wel wat vlak qua dynamiek, maar volgens mij hoort dat ook wel een beetje bij dit nummer. Verder bevalt de klankkleur van deze meneer mij ook wel. Genoeg redenen dus om de knop in te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 10:

Ook vanuit de derde stoel geen sympathie voor deze auditie. We zijn als coaches op zoek naar zangtalent, en daar is geen greintje van te bespeuren.

Niet gedraaid

Auditie 11:

Smaken verschillen, zo ook bij deze drie coaches. Wansmaak wordt daarentegen dan wel meteen herkend. Dit lijkt er bijna op alsof de inzender het concept van the voice als zangwedstrijd wil belachelijk maken of de opdracht van de coaches een waardevol team samen te stellen te willen dwarsbomen. 

Niet gedraaid

Auditie 12:

En dan wordt er voor het eerst driemaal gedraaid. Komt het door het schrille contrast met de vorige twee? Want barsten van originaliteit doet deze auditie zeker niet. We worden wel getrakteerd op een warm, ontvankelijk stemgeluid dat door de sobere begeleiding versterkt wordt. Horen dat dit een live opname betreft speelt zeker een positieve rol in mijn beslissing.

Gedraaid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af16Piu.png

Auditie 10 en 11 hebben het beide niet gered. Beide inzendingen waren van @Badmuts. Nay Wa Mitego en Otyken liggen uit the voice. Voor auditie 12 zijn alle drie de coaches gedraaid. @ElPrincipito mag hierdoor kiezen naar welke coach deze artiest gaat.

Auditie 13:

Auditie 14:

Auditie 15:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 13: De eerste cover (voor zover ik weet) is een feit. De eerste klanken van deze meneer doen mij wat aan Adam Lambert denken. Even dacht ik dat deze song hetzelfde patroon zou volgen qua stijl als de versie van Cascada, maar na het eerste refrein komt daar plotseling verandering in. Een opvallende switch, ook gegeven het feit dat de zang na dit intermezzo weer zo zoetgevooisd is. Dat maakt dat deze song eigenlijk als twee verschillende liedjes aanvoelt. Het contrast hiertussen is dermate groot dat ik weliswaar geboeid luister, maar dat het allemaal wat willekeurig en geforceerd aanvoelt. Zangtechnisch is er volgens mij ook het nodige geknutseld in de mix. Combineer dat met het feit dat Team Ree al lekker vol begint te lopen en ik besluit om niet te draaien.

Auditie 14: Dit vind ik een hele lastige. Aan de ene kant vind ik de verschillende klankstijlen van deze dame reuze interessant, anderzijds heb ik het sterke vermoeden dat de mevrouw in kwestie talloze sporen heeft ingezongen om uit de tientallen opgenomen takes de beste bij elkaar te knutselen. Je maakt mij namelijk niet wijs dat je met zoveel volumeverschil en technische souplesse een nummer in zijn geheel in één keer kunt inzingen. Ik vrees dan ook met grote vrezen voor de liveshows wanneer ik deze dame in mijn team op zou nemen.

Auditie 15: Deze artiest doet me denken aan een singer-songwriter waar ik wel eens naar geluisterd heb. Vocaal lijkt deze zanger niet een bijster groot bereik te hebben. De klankkleur is ook niet helemaal mijn ding, het lijkt er een beetje op alsof deze meneer elk moment zijn stem kwijt kan gaan raken. Ik mis ook een beetje bezieling op de één of andere manier, maar dat heeft ook met het arrangement te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 13

Met de vorige wanstaltige audities nog vers in mijn geheugen is het erg verleidelijk om meteen op de knop te rammen wanneer je weer eens wat zuiver klankgeluid hoort. En dat gebeurt dan ook! Gedraaid. Erg onder de indruk van de opening, ook al is het een cover. Daarna werd het voor mij wel teveel en hoop ik samen met deze kandidaat te gaan kunnen doseren.

Auditie 14

In mijn ogen de beste auditie tot nu toe. Eindelijk eens een optreden waar het simpel gehouden wordt om zo de prachtige stem van deze dame te kunnen ontdekken. Volledig oneens dan ook met Ree ben ik ervan overtuigt dat deze dame de liveshows perfect zal uitvoeren.  Vanaf moment één geboeid en zowaar enigszins balend dat het nummer voorbij is, schakel ik nog net snel genoeg! Gedraaid

Auditie 15

Ook dit past perfect in mijn straatje al had ik wel op iets meer gehoopt. Het veelbelovende begin laat me meteen met de hand boven de knop zweven, maar gedurende het optreden vordert, matigt mijn enthousiasme omdat het allemaal zo vlak blijft. Nergens probeert deze artiest ons coaches te laten horen wat hij allemaal kan met zijn stem. En toch blijft het knagen dat deze man meer in zijn mars heeft. Daarom krijgt hij het voordeel van de twijfel. Gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 13:

Een cover van een al bedenkelijke song, bestaande uit een symbiose van zoetsappige popzang met acute darmspasmen die hoge medische zorg vereisen. Gelukkig zit ik met mijn stoel weg van de artiest want ik kan mijn afgrijzen maar moeilijk verbergen.

Niet gedraaid

Auditie 14:

Ook ik ben het oneens met Grote Ree en zie heel wat potentieel in deze artieste. Het fragiele in haar stem wisselt deze dame dynamisch af met uithalen die op een grote toonvastheid en stevige longinhoud wijzen. Als ze dit live kan waarmaken zou dit wel eens finalemateriaal kunnen worden. 

Enhousiast gedraaid

Auditie 15:

Heel typisch singer-songwriter timbre brengt een erg doorsnee singer-songwriter popsong niemendalletje. Het is allemaal niet slecht, maar het beklijft ook geen moment. Mogelijks hoort collega nasje hier iets wat ik niet hoor, en bewijst deze auditie zich in de live-rondes alsnog. Dan joke's on me maar afgaande op dit ben ik

Niet gedraaid

Auditie 16:

Het frivole baslijntje en stuntelig synthje laat me de oren spitsen. Blijkt dan dat de zanger zijn kop in de wc-pot is gaan stoppen om zijn song te performen. Dat zou me moeten laten afknappen maar ik vind het eigenlijk best grappig en dit is zonder meer de meest originele inzending tot hiertoe. Ik ben vooral benieuwd wat deze artiest nog op zijn oeuvre staan heeft, en die nieuwsgierigheid laat me met een brede glimlach op het gezicht op de knop rammen.

Gedraaid

Auditie 17:

Tijd voor een vleugje Ierse folk, en dat helemaal in een post-Kerstsfeer. Op de één of andere manier lijken al die stemmen in dit genre erg op mekaar. Ik vind het allemaal best vermakelijk en zich voldoende onderscheiden van het gros van de blinds om ook hier mijn stoel te laten draaien. Dit zou live wel eens voor wat ambiance kunnen zorgen in de wedstrijd.

Gedraaid

Auditie 18:

Aangenaam stemgeluid, maar weer erg stereotiep en het blijft allemaal erg eenzijdig voort kabbelen. Ik ben er quasi van overtuigd dat deze artiest de volgende ronde zal halen bij één van mijn collega's, echter ben ik op zoek naar meer originaliteit en dynamiek.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 16

Fijn dat Ivago hier om kan lachen! Ik eigenlijk ook wel, alleen is het meer uitlachen dan toelachen. Klinkt alsof een gauw in elkaar geflanst studentenkoortje. Echt niet mijn ding. Niet gedraaid

Auditie 17

Ja, hier word ik wel vrolijk van hoor en inderdaad nog uniek in deze competitie. Precies de stem die je verwacht bij zo’n nummer en ook fijn dat het accent ook van Ierse komaf is, waardoor het past. Gedraaid

Auditie 18

Ivago heeft gelijk, hier draai ik direct voor. Fantastische stem en fantastisch nummer. Een no-brainer. Gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

THAu0zA.png

Auditie 13 van @Badmuts heeft Nasje92 weten te overtuigen en zal zich in zijn team voegen. Auditie 14 van mij mag kiezen tussen Nasje92 en Ivago. Hierbij valt mijn keuze op @ivagoAuditie 15 van @ElPrincipito weet zich dan weer bij Nasje92 te voegen.

Auditie 19:

Auditie 20:

Auditie 21:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 16: Ik dacht even dat we hier met Orgel Joke van doen hadden, maar toen kwam er toch nog zang bij. Ik kan er alleen echt de ballen van verstaan. Dit is ook absoluut geen zanger. Muzikaal vind ik het best grappig in elkaar geflanst; we pakken de meest basale drum- en baskits uit een oud keyboard, gooien daar een synthje en wat belletjes overheen en klaar is Kees! Desondanks is dit een zangwedstrijd en ik ben dan ook geen moment met mijn handen ook maar enigszins in de buurt van de knop geweest.

Auditie 17: Cliché Ierse folk, dat hadden we nog niet gehad hier. Grappig die opmerking van ivago over alle op elkaar lijkende stemmen in dit genre, ik had precies hetzelfde in mijn hoofd. Dit nummer is niet slecht gezongen, maar het wordt allemaal zo monotoon qua beleving, intonatie en volume gebracht. Hoewel ik ook vermoed dat deze band live het wel eens heel goed kan doen, denk ik dat deze act in betere handen is bij één van mijn medecoaches. 

Auditie 18: Mooi detail: het begin van deze song sluit perfect aan op de vorige auditie. Dezelfde toonsoort, hetzelfde 6/8e-ritme en ook nog eens nagenoeg dezelfde BPM. Ik ga daar erg goed op, dank voor deze bewuste of onbewuste overgang aan onze organisator! Dan inhoudelijk: het is inderdaad een ietwat clichématig liedje en de zang springt er ook niet heel erg uit. Een prettige zangstem heeft deze meneer dan weer wel. Echter, ook hier mis ik weer dynamiek in het geheel. Gezien het daverende enthousiasme van nasje, blijf ik beleefd van de knop af.

Auditie 19: Deze artiest ken ik. Ik luisterde hier vroeger erg veel naar. Het grappige aan deze zanger is dat 'ie vaker niet dan wel zuiver op de toon zit, maar dat hij er nog mee weg komt bij mij ook. Hij is namelijk één van de weinige vocalisten van wie ik dat prima kan hebben. Ik heb me wel altijd afgevraagd hoe goed het vocaal live zou zijn, daar ik deze act nog nooit live heb gezien. Ik ben daar dan ook reuzebenieuwd naar en besluit om de knop een beuk te geven. Nu maar hopen dat de stoel nog wel correct functioneert na al die audities dat 'ie roerloos stil bleef staan.

Auditie 20: Tja, hier kan ik dan weer helemaal niks mee. Niet alleen ben ik van mening dat rappen eigenlijk verboden zou worden bij The Voice, ook is de zanglijn in het refrein dusdanig flinterdun en volgeplamuurd met effecten om er een fatsoenlijk oordeel over te kunnen geven. Om nog maar te zwijgen over dat wanstaltige gejatte eerste zinnetje; verzin eens zelf wat nieuws, denk ik dan!

Auditie 21: Afgaande op het intro, is dit een typische nasje-inzending volgens mij. Hij had 'm ook zo in kunnen inzenden zelfs! Misschien maar even navraag bij onze organisator doen of er wel een notaris is die toezicht houdt. Goed, genoeg inleidende beschietingen, over op het oordeel. Zoals men weet ben ik niet vies van een flinke teug country hier en daar. Deze song doet precies waar het genre bekend om staat: een 'gezellige', no-nonsense vibe neerzetten met een pakkend, meerstemmig refrein dat makkelijk meezingbaar is. Er zit niet veel dynamiek in, maar ook dat is vrij normaal bij country. De zanger blinkt niet echt uit, maar blendt met zijn prettige stemgeluid wel heerlijk in met de muziek. Ivago gaat hier zeker niet voor draaien, ondergetekende daarentegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 19

De spanning wordt aardig opgebouwd, waardoor het wel heel duidelijk is dat dit geen live optreden is. Natuurlijk ook geen must in deze fase, maar ik sluit me wel aan bij Ree. De stem klinkt erg fragiel waardoor ik heel benieuwd ben hoe zuiver dit live gaat zijn. Echter is het optreden zoals hier gegeven zeker overtuigend genoeg om daar gezamenljik achter te komen. Gedraaid

Auditie 20

Ik heb op zich niet zo´n afschuw voor rap en zou wat mij betreft best wel een plek in the voice kunnen hebben, mits fatsoenlijk uitgevoerd. Ze wil dan ook de pijn horen in zo´n stem, waarbij uitspraak, ritme en originaliteit erg belangrijk zijn. Niets van dat alles hoor ik hier terug en daarom ben ik niet gedraaid

Auditie 21

Auditie 21 van Nasje gaat naar Nasje. Gedraaid

Inhoudelijk; dit had inderdaad zomaar eens een inzending van mij kunnen zijn. Ik ben ook behoorlijk bekend met het countrygenre en dienst artiesten, maar deze zanger kan ik zo 1,2,3 niet thuisbrengen en dat vergroot mijn nieuwsgierigheid des te meer. Let's go the finals!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 19:

Ook ik weet, net als Grote Ree, perfect wie dit is wat op zich niet zo verwonderlijk is gezien het hier toch wel om een heel bekende band gaat. Ik zag ze wel al live, en inderdaad de leadzanger zint niet altijd zuiver maar maakt dat helemaal goed door charisma en podiumprésence. Een bepaald nummer van hen staat in de top 5 van mijn favoriete nummers ever en het zou me dan ook enorm verheugen als de inzender van deze auditie voor mijn team koos. Hij zal er geen spijt van krijgen!

Gedraaid

Auditie 20:

Ook ik ben niet vies van wat goeie rap en zou er voor draaien, maar dan moet het rauwer, vuiler en vooral boeiender zijn dan wat deze artiest laat horen. Deze latin rapper van den Aldi heeft me geen seconde het gevoel dat ik zou willen dat onze paden ooit nog kruisen.

Niet gedraaid

Auditie 21:

I went to country hell, now i need extensive therapy voor de rest van 2024 en da's nog lang.

Niet gedraaid (en mijn stoel half opgevreten van afgrijzen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TN1hT9R.png

Auditie 16 van Kyrill heeft 1 coach kunnen overtuigen. Ivago draaide zijn stoel. Auditie 17 van @Djurovski heeft de keuze. Zowel Ivago als Nasje92 draaide zijn stoel om. Auditie 18 van @Bolderbast gaat direct naar het team van Nasje92. @ElPrincipito heeft met Auditie 19 de keuze uit alle drie de coaches. Auditie 20 genaamd Trueno van @Badmuts heeft geen enkele coach kunnen overtuigen. Tot slot Auditie 21 van mezelf mag ook kiezen tussen Nasje en Grote Ree. Deze keus gaat uit naar Nasje92!

Auditie 22:

Auditie 23:

Auditie 24:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 22:

Lekkere vibe, dit nummertje. De zang is niet meteen hoogstaand maar het fungehalte maakt dat ruimschoots goed. En de big trick om mij op de knop te laten duwen: originaliteit.

Gedraaid

Auditie 23:

Ook deze auditie scoort hoog op vlak van originaliteit, en dat zint me wel. Geen idee in welke taal hier wordt gezongen. Ik gok op één van de Baltische republieken maar kan er erg ver naast zitten. In ieder geval heeft het luisteren mij voldoende geboeid dus opnieuw

Gedraaid

Auditie 24:

Zeker een aparte auditieronde. Ook al wijkt deze auditie even hard af van het geijkte heb ik er veel minder de klik mee dan bij de vorige twee. Vind het net wat té onnozel allemaal.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 22: Een beetje een Stones-achtige drums die hieronder is gezet. Niet al te strak, wel lekker stuwend. Voor de rest is dit een geinig liedje hoor. Leuk opgebouwd qua arrangementen, een originele trombone in het refrein en een lekker hysterische zang. Het zal ongetwijfeld niet de beste vocalist zijn, maar het plaatje als geheel klopt gewoon. Ik wil heel graag meer van deze band zien.

Auditie 23: Ska hadden we nog niet gehad hier, leuk! Ik vermoed dat we in één van de Balkanlanden zijn beland, Servië misschien? Ook hier klopt het plaatje als geheel en ik denk dat dit wel eens een hele sterke indruk in de liveshows kan gaan maken. De zanglijn in het refrein was wel wat eentonig, daar valt nog wat winst mee te behalen. Desondanks ben ik ook nu eensgezind met mijn zuiderbuur.

Auditie 24: Haha, die hysterie in het refrein is wel heel maf zeg! Het is een beetje alsof Groovert van Sesamstraat het refrein voor zijn rekening heeft genomen. Waar ik me wel aan stoor, is dat de 'zang' veel te hard is ingemixt ten opzichte van de rest. Daardoor klinkt het geheel niet echt prettig meer in het gehoor. 'Zang' zeg ik, want het vocale plaatje in deze song is natuurlijk geen echte zang te noemen. Leuk voor een festival, helaas niet geschikt voor The Voice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 22

Eens met mijn collegacoaches dat het origineel is en op de een of andere manier boeit het ook wel. Mooi om te horen dat deze artiesten gewoon heel veel plezier hebben in hetgeen ze doen. Die passie hoor je zeker terug. Voor mij zijn de zangkwaliteiten echter niet voldoende om op die knop te rammen. Niet gedraaid

Auditie 23

Lekker uptempo nummer, dat zeker. Ondanks dat het in niets lijkt op het vorige nummer krijg ik er wel hetzelfde gevoel bij. Een groep mensen die enorm gepassioneerd bezig zijn met wat ze het liefst doen. En net als in het vorige nummer is ook hier de zang wat mij betreft onvoldoende. Niet gedraaid

Auditie 24

Hier kan ik dus helemaal niks mee. Ik vind het zelfs lastig inhoudelijk commentaar te geven op dit bij elkaar geraapte zooitje. Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quBL3Yv.png

Zowel Auditie 22 van @Djurovski als Auditie 23 van @Badmuts mogen kiezen tussen Ivago en Grote Ree. Auditie 24 van @Kyrill Is het niet gelukt om iemand te overtuigen. Gijs Jaradijs zal hierdoor The Voice per direct moeten verlaten.

Auditie 25:

Auditie 26:

Auditie 27:

Link naar opmerking
Deel via andere websites