broabander Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 (bewerkt) Ik denk dat de meeste mensen de afgelopen maanden met grote verbazing hebben gekeken naar de soap die zich bij AFC Ajax ontvouwde. Een technisch directeur die ongecontroleerd zijn gang kon gaan en 115 miljoen euro uitgaf aan 12 spelers waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hadden. Het besluit van Edwin van der Sar om te stoppen en de burn-out van Klaas-Jan Huntelaar zijn slechts enkele dingen die naar gebeurd zijn en naar buiten toe zijn gekomen. Omdat ik al enkele edities van Football Manager nauwelijks heb gespeeld maar wel besloten had om FM24 aan te schaffen zorgde deze hele situatie meteen voor mijn leuke eerste uitdaging. In deze savegame ga ik aan de slag in Amsterdam bij AFC Ajax. Echter om het een stuk moeilijker te maken koppel ik er meteen een DOF-challenge aan vast. Dit houdt in dat ik met de ingame editor Sven Mislintat opnieuw Director of Football heb gemaakt tot 30.06.2027. Ik heb alle verantwoordelijkheden betreffende scouten, het aan-/ en verkopen van spelers en ook contract verlengingen bij Herr Sven neer gelegd. Dit zorgt ervoor dat ik geen enkele invloed heb op het beleid wat er binnen de club gevoerd wordt. De enige uitzondering die ik voor mezelf maak is dat ik aangeef bij Herr Sven als ik van een bepaald talent het contract verlengd wil hebben. De vraag is dan natuurlijk wel of Herr Sven het voor elkaar krijgt om te verlengen met die speler. Ik doe dit bewust zodat niet alle grote talenten voor een appel en een ei worden verkocht of gratis de deur uitlopen. Daarnaast heb ik geen zin om net als John van 't Schip het te moeten doen met een ongebalanceerde selectie vol met onbekende spelers. Tevens zorgt het er ook voor dat ik een beetje feeling blijf houden met de club en de selectie. De bijnaam van Herr Sven was “diamantenaugen” omdat hij in het verleden goede spelers heeft weten te vinden en te scouten voor o.a Dortmund en Stuttgart. Ik ben dan ook zeer benieuwd of hij mij en de club in nog diepere ellende gaat stoppen of dat die uiteindelijk een acceptabel of zelfs verrassend goed transferbeleid zal gaan voeren. Ben jij ook benieuwd hoe dit uit gaat pakken? Vergeet dan niet dit topic regelmatig te bezoeken. 15 november 2023 bewerkt door broabander Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Veel plezier en succes! Een hele leuke uitdaging lijkt mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Interessante opzet in ieder geval! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Ah dit is lekker man! Benieuwd waarmee hij je gaat opzadelen. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Leuke opzet wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Leuk idee. Wil wel een tagje ontvangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Leuk idee. Ben benieuwd met wat voor pareltjes de beste man aankomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Neem mij voorlopig maar even op in de tags! Deze wil ik zeker volgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Leuk idee, graag een tag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
broabander Geplaatst 18 november 2023 Auteur Share Geplaatst 18 november 2023 Zoals in mijn vorige post aangegeven was ik zeer benieuwd hoe Svinna ons door het restant van de transferperiode zou gaan leiden. Het was in ieder geval overduidelijk dat de Duitser een flink gat in zijn portemonnee had zitten. Er was nog zo'n ruim 35 miljoen euro aan transferbudget over en daar werd nog een groot deel van uitgegeven aan spelers. Het lijkt erop dat mijn Svinna in FM24 de kritiek van de media in het echt heeft meegekregen. Het ontbreken van wat oudere spelers en een absolute leider nam hij dan ook serieus waardoor hij nog eens 5 spelers naar de club haalde voor in totaal 26 miljoen euro! Miralem Pjanic Deze 33-jarige middenvelder kwam over van Shrarjah FC voor twee miljoen euro. Hiermee wist Svinna toch een spelers met behoorlijke naam naar de club toe te halen. Vooraf denk je, Pjanic gaat de nieuwe leider worden en zo dacht ik ook tot ik zag dat die voor Leadership slechts een 7 heeft. Laten we het er dan maar ophouden dat hij zijn ervaring kan gebruiken om de groep te helpen waar nodig. Borja Mayoral Aangezien we in de selectie alleen Brian Brobbey als echte spits hadden zitten besloot Svinna om Borja Mayoral los te weken bij Getafe voor € 11.75 miljoen. Hiermee is er dus een goede concurrent in huis gehaald voor Brobbey ook al staat Mayoral niet bekend als enorme goalgetter. Het is wel weer een 26-jarige speler die meer ervaring heeft dan alle jonge spelers die we tot nu toe in de selectie hebben zitten. Laten we hopen dat Mayoral er een stuk of 20 weet te maken, dan ben ik wel tevreden met deze aankoop. Jesse Lingard De transfervrije komst van Jesse Lingard was voor mij toch wel echt de grootste verrassing waar Svinna nog mee aan kwam zetten. Deze 30-jarige Engelsman raakt al geblesseerd als je naar hem kijkt. Echter is dit ook weer een meer ervaren speler en die kunnen we goed gebruiken. Wel gaat zijn komst gepaard met minder kansen voor de jeugd omdat hij op diverse posities uit de voeten kan. We gaan voorzichtig aan doen met deze speler en dan kijken we einde seizoen wel hoe het is gegaan. Chris Führich Deze 26-jarige Duitser komt zekers te weten uit het boekje van onze Svinna. Voor € 10.75 miljoen mochten we hem over nemen van VfB Stuttgart, de vorige club waar Svinna heeft gewerkt. Deze speler zie ik vooral als concurrent voor Berghuis aan de rechterkant afhankelijk van de manier waarop we gaan spelen. Ook dit is weer een speler die multifunctioneel inzetbaar is en dat is wel echt kenmerkend voor spelers die Svinna aantrekt. Saúl Salcedo Deze 26-jarige Paraguayaanse verdediger werd gehaald van Olimpia voor 925.000 euro. Wederom een speler die meer ervaren is dan de rest maar een totaal onbekende is voor mijzelf. Wel ben ik blij dat er nog een verdediger is gehaald want daarin zaten we best wel krap. Ook voor deze speler is het afwachten wat het seizoen gaat brengen en we zullen wel zien hoe die het gaat doen. Ik kan daar nu echt nog niets zinnigs over zeggen. Daarnaast werden er ook nog drie jonge spelers aangetrokken. Zo kwamen Tycho van Haaren, Kyano Kwint en Melle Meerdink over van De Graafschap, allen transerfervij. Verder heeft Svinna ook nog de contracten weten te verlengen van onder andere Gabriël Misehouy, Silvano Vos, Jorrel Hato, Stanis Idumbo Muzambo en Yoram Boerhout waardoor ook deze spelers de komende twee tot drie jaar bij ons onder contract staan. Bedankt voor alle reacties en views! Spoiler @19CH98 @Marius @De Raam @Djurovski @bas huijsmans @jj1 @ElMarcos @Tim Windt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Van die Paraguyaan ben ik niet kapot, maar die andere spelers lijken me best nog iets mee aan te vangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Flink wat ervaring toegevoegd, lijkt me niet onverstandig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Geen typische Ajax transfers maar goed dat waren spelers als Blind en Tadic ook niet toen ze (terug)kwamen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Verrassende namen van onze Sven. Wel zo op het 1e oog prima spelers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Volgens mij heeft Sven je toch redelijk voorzien van een aantal goede spelers. Moet je het seizoen mee door kunnen. Al lijkt geen van zijn aankopen een echte leider. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten