Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

image.png.438f8e23ad6feace001319393f8aaa7f.png

Toch leuk dat ik gewoon in de positie zit ondertussen om dit soort boden te weigeren :-D

PS: Mijn uitgaand transfer record is een kwart van dit bedrag :mrgy:

Edit: 

image.png.6543b6410a65422e7f3567ef9d1f012c.png

Alleen de voorrondes van 2035/36 zijn voorbij en we gaan nu al richting het puntenaantal dat dit jaar weg gaat vallen uit het 5-jaars gemiddelde :<

3 van de 4 clubs hebben de groepsfase bereikt :<

San Giovanni:

image.png.4c3de1d65f9dfaf2ff736176f4b1d94e.png

Met een perfecte score halen wij de groepsfase. 

Pennarossa:

image.png.b0c30fd2aab57650756ee6f5f72286b5.png

Het kostte wat moeite, maar dat mag natuurlijk wel in de EL, maar in de laatste ronde wisten ze het al zeker: De groepsfase is bereikt. De vraag was alleen welk toernooi. AZ was veel te sterk, waardoor het dus Conference League wordt.

Tre Penne:

image.png.e0b039e4d7c0d7041748abdc875534d4.png

Iedere ronde werd er maar 1x gewonnen, maar de ander werd of gelijk gespeeld of het verlies werd beperkt. Voor een tweede jaar op rij speelt Tre Penne daarom in de groepsfase van de conference league!

Tre Fiori:

image.png.f3b576bdf0a4c9f73d890edeba3429ad.png

Het scheelde niet veel of alle clubs hadden de groepsfase gehaald. Een Duitse ploeg was echter de zwaarste loting, maar Tre Fiori heeft hun huid duur verkocht. Het leverde helaas helemaal niets op. 2x werd er nipt verloren. In beide keren trouwens wel terecht verloren...

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2024 om 12:52 zei MisterX:

image.png.d76576f548199f059f1a625d1c6992bb.png

Met dit team hoop ik het komend seizoen te gaan doen, al zijn er nog wel een paar wijzigingen die ik door zou willen voeren:

• Parra lijkt zich niet helemaal te ontwikkelen, dus misschien moet hij maar vertrekken. Mijn staf ziet ook geen groeipotentie meer in hem.
  • Samulski heeft nog ongeveer een half jaar te gaan totdat hij een San Marinese paspoort aan kan vragen. De kans bestaat echter dat hij daarna snel voorbij gestreefd wordt door jongere talenten en daarna op een zijspoor beland. --> UPDATE: Na afloop van het huidige seizoen gaat hij zijn heil zoeken in de zandwoestijn voor 4 mln. euro. Eerlijk gezegd niet verwacht dat ik nog zo'n bedrag voor hem zou krijgen. Dus dikke prima. Volgens mij mijn eerste speler die vertrekt naar de zandwoestijn.
  • Cesar lijkt op een zijspoor te belanden nu hij een San Marinese paspoort heeft gekregen. Hij wordt voorbijgestreefd door andere talenten en is zijn basisplek al kwijt.
  • Het liefst wil ik er nog een extra defensieve middenvelder bij. Er zijn wel een aantal spelers die op die positie kunnen spelen, maar die wil ik eigenlijk op een andere positie inzetten.
  • De positie van keeper is een zwakke plek, maar eigenlijk vind ik niet echt iemand die wel wil komen en die echt beter is en meteen eerste keeper kan worden die voor een leuk bedrag en salaris wil komen. Of een talent die binnen een paar jaar eerste keeper kan worden. ook die lijken zeldzaam te zijn. Stiekem heb ik mijn hoop gevestigd op een oud-speler, maar hij wil én niet komen én kost waarschijnlijk rond de 80 mln. en vraagt dan even veel salaris als mijn huidige salarislast.

De enige niet newgen in mijn team is Borland (ex-Aston Villa speler), hier vinden jullie een screentje van hem. Alle andere spelers zijn newgens. Als jullie van een specifieke speler een screentje willen, dan moeten jullie dat maar even aangeven. Ik heb geen zin om van iedere speler een screentje te maken, maar voor een enkeling wil ik dat best doen. 

Heb jij geen problemen met de regels van de competitie? Ik mag maar 10 buitenlanders bij de eerste 11 en heb geluk dat italianen daar niet onder vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei sennid:

Heb jij geen problemen met de regels van de competitie? Ik mag maar 10 buitenlanders bij de eerste 11 en heb geluk dat italianen daar niet onder vallen.

In de database die ik had gevonden, hebben ze dat soort regels eruit gehaald. Ik mag opstellen wie ik wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei sennid:

Ik zelfs 9 en ze moeten San Marinees zijn, Italiaans telt niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo eindelijk seizoen 4 klaar we zijn derde geeindigd,lang meegedaan maar mocht helaas niet baten.

heb wel voor de derde keer achter elkaar de beker gewonnen,word tijd dat we volgend seizoen vol voor het kampioenschap moeten gaan,hopen dat we ook een een keer de groepsfase gaan halen europees.

Schermafbeelding 2024-01-21 202228.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.b5f3e6ae04169fba9d7435c31d4408dc.png

Tre Penne overwintert voor een tweede keer op rij, net op het nippertje: Als laatste die toch door mag. Pennarossa was een grote flop en eindigde 1-na-laatste.

Zelf moet ik nog 2 wedstrijden in de groepsfase, maar ben sowieso al geplaatst voor de volgende ronde. Ik maak zelfs een grote kans om zelfs weer de eerste ronde over te slaan met een top 8 plek. Er gaan dus zeker nog wat puntjes bij komen. Dus dat zijn nog wat extra puntjes die onze kant op gaan rollen.

Door Tsjechië hebben we aan het einde van het seizoen sowieso plek 15, maar daarboven zit alles heel dicht bij elkaar. We kunnen dus zomaar doorstoten naar een nog hogere plek. En top 15 betekent 5 tickets.

Dit jaar verwacht ik tussen plek 11-15 te eindigen. hoger lijkt me niet realistisch. Volgend jaar kunnen we echter zomaar de top 10 binnen wandleen. Volgend jaar valt ons rampjaar weg én spelen we nog met 4 clubs in Europa. Dat biedt ons een mooie kans om ons hoog op de lijst te krijgen, voordat we daarna vast weer even gaan zakken, omdat we dan met 5 clubs Europa in gaan. Ik zie ons de komende jaren echter nog niet de top 8 aanvallen. Het is best wel een groot gat tussen plek 8 en plek 9 op dit moment... Is zo'n groot gat gebruikelijk?! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.c61c297aef4ff99d4629864ec743fbbb.png

Laatste 2 wedstrijden werden eerst een nederlaag, toen een ruime overwinning (0-7). Daardoor tijdens de laatste ronde toch weer een paar plekjes gestegen en toch nog bij de beste 8 beland. Daarmee gaan we qua punten alweer naar de 10.875 en zitten we dus heel dicht bij het record van vorig jaar. Plek 13 gaan we dit jaar niet meer weggeven, misschien dat we nog druk kunnen zetten op plek 11 en 12, maar dat is dit seizoen toch wel het hoogst haalbare.

9 uur geleden zei Chiemel:

Kijken jullie ook wel eens wedstrijden van landgenoten? Of is dat iets te? :P

Dat is niet iets te, maar veel te :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de tweede keer in drie jaar pakt mijn jeugdteam de UEFA Youth League :cheer::cheer::cheer::cheer:

Verder weer een clean sweap in de competitie. 193 keer gescoord en maar 16 tegen. Toch staan er nu nog 2 wedstrijden op het programma:

• Een bekerfinale tegen Tre Fiori - de nummer 10 van de competitie.
  • Een CL finale tegen Manchester City: We did it again _O_ 

Aan het begin van het seizoen stonden we met San Marino op plek 16, maar ik denk dat we gaan eindigen op plek 10 of 12. Onderstaand zijn de 3 landen die strijden voor de plekken 10-12: 

image.png.b43ff275e26629b51db249a17d7fcd89.png

Het is heel close. Bij CL winst gaan we ze toch wel voorbij?! :classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei MisterX:

Voor de tweede keer in drie jaar pakt mijn jeugdteam de UEFA Youth League :cheer::cheer::cheer::cheer:

Verder weer een clean sweap in de competitie. 193 keer gescoord en maar 16 tegen. Toch staan er nu nog 2 wedstrijden op het programma:

• Een bekerfinale tegen Tre Fiori - de nummer 10 van de competitie.
  • Een CL finale tegen Manchester City: We did it again _O_ 

Aan het begin van het seizoen stonden we met San Marino op plek 16, maar ik denk dat we gaan eindigen op plek 10 of 12. Onderstaand zijn de 3 landen die strijden voor de plekken 10-12: 

image.png.b43ff275e26629b51db249a17d7fcd89.png

Het is heel close. Bij CL winst gaan we ze toch wel voorbij?! :classic_love:

Hoeveel clubs in Europa?

Bij 4 clubs krijgt je sowieso 0,250 bonus. Ook als je verliest . + 0,500 punt bij winst dus de CL winnen is inderdaad Oostenrijk en Turkije voorbij

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 inderdaad. Geen idee of ik die 0.250 bonus al hebt gehad voor het bereiken van de finale, of dat hij pas verwerkt wordt na het spelen van de finale. 

Bij 5 had ik bij winst ze ook nog voorbij gegaan, want dan zou ik incl. bonus er 0,6 bij krijgen als je berekening klopt.

Dat wordt in de volgende FM sessie dus even hopen op een overwinning :< 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MisterX:

4 inderdaad. Geen idee of ik die 0.250 bonus al hebt gehad voor het bereiken van de finale, of dat hij pas verwerkt wordt na het spelen van de finale. 

Bij 5 had ik bij winst ze ook nog voorbij gegaan, want dan zou ik incl. bonus er 0,6 bij krijgen als je berekening klopt.

Dat wordt in de volgende FM sessie dus even hopen op een overwinning :< 

Ik krijg ze in mijn FM 22 save achteraf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thomassje123:

Ik krijg ze in mijn FM 22 save achteraf

Oke. Weet je ook hoe het werkt qua punten bij gelijkspel na 90 minuten en dan winnen of verliezen in extra tijd of na penalty's?

Geldt dat als een gelijkspel en krijg je dus de helft? In dat scenario zouden we volgens mij met z'n drieën op hetzelfde puntenaantal uitkomen :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei MisterX:

Oke. Weet je ook hoe het werkt qua punten bij gelijkspel na 90 minuten en dan winnen of verliezen in extra tijd of na penalty's?

Geldt dat als een gelijkspel en krijg je dus de helft? In dat scenario zouden we volgens mij met z'n drieën op hetzelfde puntenaantal uitkomen 

Stand na verlenging geldt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

boys heb een vraagje een speler is boos op mij omdat ik zijn beloftes niet ben nagekomen:classic_biggrin: nu is er een club die heeft een bod gedaan wil even jullie mening of ik het moet accepteren of niet heb de speler 2 seizoenen geleden gratis binnen gehaald

dit is de speler zal ook even het bod wat ze hebben gedaan plaatsen

Schermafbeelding 2024-01-24 005519.png

Schermafbeelding 2024-01-24 005619.png

bewerkt door mannie510
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei mannie510:

boys heb een vraagje een speler is boos op mij omdat ik zijn beloftes niet ben nagekomen nu is er een club die heeft een bod gedaan wil even jullie mening of ik het moet accepteren of niet heb de speler 2 seizoenen geleden gratis binnen gehaald

dit is de speler zal ook even het bod wat ze hebben gedaan plaatsen

Schermafbeelding 2024-01-24 005519.png

Schermafbeelding 2024-01-24 005619.png

Zou bij mij afhangen van hoelang zijn contract nog doorloopt en hoe je er financieel voor staat. Als je het geld niet echt nodig hebt, dan hoef je het niet echt te doen. Volgens mij ben jij nog niet financieel afhankelijk, dus dan zou je het wel kunnen doen. Helemaal als je een goedkoper alternatief/talent kan aantrekken. Wel zou ik proberen die doorverkoopclausule te veranderen naar % van totale doorverkoop en verhogen naar 40%. Als het een club met hoge reputatie is die hem wil kopen kan dit later een stuk meer geld opleveren door doorverkoop of door afkopen clausule. Die 100K bij 50 wedstrijden zou ik ook proberen te veranderen, want als hij niet aan spelen toekomt bij zijn nieuwe club, heb je hier weinig aan.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de achtergrond ben ik hier ook nog steeds mee bezig, maar zolang er weinig te melden is hou ik me even stil.

Seizoen 2030-2031 is er wat te melden, dus hierbij:

Want Breidablik presteert het gewoon heel erg netjes om de groepsfase van de Conference League te halen. Sterker nog, door een aantal prima resultaten mogen ze zelfs de PO in. Ook daar doen ze het niet eens zo slecht, dus dit was een zeer nette run. Niet al te gek dat Breidablik de eerste van de andere clubs is die dit voor elkaar krijgt, want het is verreweg de club die mij het beste kan bij houden en de grootste talenten die ik heb qua Ijslanders komen hier ook weg.

20240124161120_1.thumb.jpg.66d23de46264b22b5a5492c925bdd61d.jpg

20240124161124_1.thumb.jpg.988a66b07494c64e1352c68b33b51385.jpg

Maar daar stopt het niet, want ook bij ons is er ditzelfde seizoen namelijk wat te melden. We zitten eigenlijk nog steeds een beetje in dezelfde sleur als waar we in zaten: Nationaal schieten we alles redelijk aan gort, maar we mogen maar 3 buitenlanders in de selectie hebben. Ik zou zo een top selectie met goedkope Zuid-Amerikanen/Afrikanen kunnen maken, als ik naar mijn scoutingslijst kijk, maar helaas. 

Het probleem waar we tegen aan lopen; De Europeanen zijn dikwijls een stuk duurder. En we verkopen onze spelers nog niet voor dermate hoge bedragen, dat we dit kunnen ondervangen. Het blijft dus eigenlijk nogbij elk jaar de 3 buitenlanders verkopen voor een bedrag a 500k/1 miljoen/ 2miljoen met daar aan vast een dooverkooppercentage van 50%. En hopen dat dat geactiveerd wordt. Zo hoop ik genoeg balans op te kweken om straks een paar keer een gerichte Europese aankoop te kunnen doen, die ik niet na 1 jaar al weer foetsie wil hebben.

Afijn, we hadden dit jaar een lekkere CL run. Dat kwam ook een beetje door het schema, maar dat maakt het niet minder lekker. Hierdoor mochten we voor het eerst de PO fase in. Daarin was Chelsea wel een maatje te groot, maar het is wel weer een overwinning:

20240124155958_1.thumb.jpg.23aa8a6f5006c9df902c4782715054b5.jpg

20240124155955_1.thumb.jpg.5582853e911fa887cf75146b239e3c2e.jpg

Hiermee komenw e op een All time high:

20240124155947_1.thumb.jpg.153dba859a3d206d752bc67434c0640b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat zijn schitterende bedragen @Chiemel. Het blijft wel een beetje jammer dat je eigenlijk niet zo veel hebt aan het geld. Zelf zit ik ook met een transferbudget van 150+ miljoen en een salarisbudget van 4 miljoen per jaar. Maar de echt goede spelers willen helaas niet echt mijn kant op komen.

Zelf heb ik wel een maniertje gevonden om de prijs van spelers ver op te drijven. Stel een speler heeft een waarde van 1-3 miljoen en er is interesse voor. Ik zet dan de vraagprijs op de rand van: De speler vindt de vraagprijs hoog, maar vindt het nog acceptabel en De speler vindt de vraagprijs veel te hoog. Dit zal ongeveer op 4.5 miljoen liggen. Zodra er biedingen binnen komen of de geruchten zijn dat een club deze prijs wel wilt betalen, dan kan je de vraagprijs weer verhogen, want de grens van een te hoge vraagprijs is dan ook omhoog. Zo krijg ik de marktwaarde van mijn spelers al heel snel van een ongeveer 3 miljoen tot een miljoen of 20. Vaak ebt de interesse in spelers dan ook al weer weg. 

Je moet dan geluk hebben dat de clubs waar de speler echt naar over wilt stappen en boos wordt als je een bod weigert, pas later in dit proces komen en dat ze dus pas boos worden als er al een vraagprijs ingesteld staat van 15 miljoen ofzo.

Wellicht doen jullie dit al jaren, maar hier kwam ik dus pas dit seizoen achter dat het aardig helpt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Zo dat zijn schitterende bedragen @Chiemel. Het blijft wel een beetje jammer dat je eigenlijk niet zo veel hebt aan het geld. Zelf zit ik ook met een transferbudget van 150+ miljoen en een salarisbudget van 4 miljoen per jaar. Maar de echt goede spelers willen helaas niet echt mijn kant op komen.

Zelf heb ik wel een maniertje gevonden om de prijs van spelers ver op te drijven. Stel een speler heeft een waarde van 1-3 miljoen en er is interesse voor. Ik zet dan de vraagprijs op de rand van: De speler vindt de vraagprijs hoog, maar vindt het nog acceptabel en De speler vindt de vraagprijs veel te hoog. Dit zal ongeveer op 4.5 miljoen liggen. Zodra er biedingen binnen komen of de geruchten zijn dat een club deze prijs wel wilt betalen, dan kan je de vraagprijs weer verhogen, want de grens van een te hoge vraagprijs is dan ook omhoog. Zo krijg ik de marktwaarde van mijn spelers al heel snel van een ongeveer 3 miljoen tot een miljoen of 20. Vaak ebt de interesse in spelers dan ook al weer weg. 

Je moet dan geluk hebben dat de clubs waar de speler echt naar over wilt stappen en boos wordt als je een bod weigert, pas later in dit proces komen en dat ze dus pas boos worden als er al een vraagprijs ingesteld staat van 15 miljoen ofzo.

Wellicht doen jullie dit al jaren, maar hier kwam ik dus pas dit seizoen achter dat het aardig helpt 

Doe inderdaad hetzelfde, ook pas bij deze challenge op die manier ontdekt hoor. Irritante is wel dat deze waardes soort van de lijken resetten na bepaalde tijd. Dat je bij een window biedingen krijgt rond de 20mil bijvoorbeeld en bij de volgende window ze opeens weer beginnen bij 5mil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Chiemel:

Doe inderdaad hetzelfde, ook pas bij deze challenge op die manier ontdekt hoor. Irritante is wel dat deze waardes soort van de lijken resetten na bepaalde tijd. Dat je bij een window biedingen krijgt rond de 20mil bijvoorbeeld en bij de volgende window ze opeens weer beginnen bij 5mil

Voor mij ook pas bij deze challenge ja. Ook echt per toeval/met testen ontdekt toen mij spits, die de gouden schoen heeft gewonnen het afgelopen jaar, in de belangstelling stond en ik een vraagprijs instelde haha.

Heb inderdaad ook het idee dat het met vraag te maken heeft inderdaad. Ik weet niet hoe het zit met het resetten van de waarde als je de vraagprijs zo hoog laat staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier moeten we het vooral van de doorverkoop hebben. Tot nu toe kan ik nog niet 1 fatsoenlijke afkopen, maar ik hoop natuurlijk dat ze geactiveerd worden. Op Berrio, Costa Faro, Dumont, Kabre en Murillo heb ik 50%. Murillo is het meest interessant, want die beste man is 86 miljoen waard. 

20240125141130_1.thumb.jpg.e17998156ab450336a8e7faa46906a9c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hier moeten we het vooral van de doorverkoop hebben. Tot nu toe kan ik nog niet 1 fatsoenlijke afkopen, maar ik hoop natuurlijk dat ze geactiveerd worden. Op Berrio, Costa Faro, Dumont, Kabre en Murillo heb ik 50%. Murillo is het meest interessant, want die beste man is 86 miljoen waard. 

Weet jij/iemand hoelang het duurt voordat een clausule afgekocht kan worden? Ik check het zelf gewoon af en toe. Is het ook willekeurig of altijd na xx maanden of na xx transferperiodes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites