Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Jó estét emberek, én vagyok a Haladas Szombathely új edzője!

oftewel in gewoon Nederlands:

Goedenavond allemaal, Ik ben de nieuwe trainer van Haladas Szombathely.

Uiteindelijk gewoon de knoop door gehakt en mijn eerste instinct gevolgd.

Haladas speelt in de Merkantil Liga (eerste divisie) dus we zullen de eerste jaren eerst gaan bouwen aan een top ploeg op nationaal niveau. Als je een huis gaat bouwen begin je immers ook met het fundament. Zelf ben ik begonnen als zondag amateur puur voor een beetje extra fun.

Het clubprofiel toen ik aangesteld werd als trainer:

Clubprofiel.png

Managersprofiel.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei TimAFCA90:

Jó estét emberek, én vagyok a Haladas Szombathely új edzője!

oftewel in gewoon Nederlands:

Goedenavond allemaal, Ik ben de nieuwe trainer van Haladas Szombathely.

Uiteindelijk gewoon de knoop door gehakt en mijn eerste instinct gevolgd.

Haladas speelt in de Merkantil Liga (eerste divisie) dus we zullen de eerste jaren eerst gaan bouwen aan een top ploeg op nationaal niveau. Als je een huis gaat bouwen begin je immers ook met het fundament. Zelf ben ik begonnen als zondag amateur puur voor een beetje extra fun.

Het clubprofiel toen ik aangesteld werd als trainer:

Clubprofiel.png

Managersprofiel.png

Succes en have fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

e9efe2a6aee5abfd31c2d872bc11a870.png

Klaar, finitos

Als ik zocht naar een teken is deze wel duidelijk. Ik had nog hoop om 2e te worden maar het verschil is wel erg groot geworden dit seizoen. Ik was na de 1e knock-out ronde alle andere clubs al kwijt.

De 3e plek is dus het hoogst haalbare en daar heb ik vrede mee. Op naar Malta!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wat aan het proefdraaien, Luxemburg, Estland en Gibraltar heb ik daarbij ook ingeladen.

Wat gebruiken jullie voor database? Normaal speel ik wereldwijd met alle spelers van topclubs, maar lijkt me nu niet nodig, maar lijkt me ook dat iets van echte spelers over een aantal jaar wel handig kan zijn?

Als team San Marino Academy of Flora Tallinn op het oog, zijn er wellicht negatieve dingen die jullie daar uit ervaring over kunnen benoemen?

edit; Goed dat ik even proefdraai, Academy is een mooie vijver, maar gaat hem gezien de restricties niet worden. Faetano en Tre Penne spreken me qua kleuren wel aan. @Thomassje123 Heb jij toevallig niet een mooi verhaal of een mooie band met een club waardoor je die aan mij kan voordragen? Dan zal ik daarmee gaan spelen! Loop nu trouwens wel tegen een regel van max 3 buitenlanders aan, verstandig om die eruit te halen?

Kan eventueel ook de Serie D en Victor San Marino inladen. Is dat aan te raden, lijkt me leuk in het begin voor wat extra aanwas, maar misschien ook later in de save leuk om eens een uitstapje te maken bijvoorbeeld?

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Thomassje123:

e9efe2a6aee5abfd31c2d872bc11a870.png

Klaar, finitos

Als ik zocht naar een teken is deze wel duidelijk. Ik had nog hoop om 2e te worden maar het verschil is wel erg groot geworden dit seizoen. Ik was na de 1e knock-out ronde alle andere clubs al kwijt.

De 3e plek is dus het hoogst haalbare en daar heb ik vrede mee. Op naar Malta!

Weet je het zeker? ;)

Respect voor je doorzettingsvermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luxemburg is ook een mooi project, denk ik. Al lijken me dit soort kleine landen wel extreem moeilijk om uiteindelijk de eerste plek te pakken, ook omdat iedereen semi-professioneel is en je hen dus ook moet helpen om eindelijk professioneel te worden.

Starten in Italië zou ik zelf niet doen voor een Building A Nation, dat levert niks op. Je zou dat wel weer kunnen combineren met een Kleine Landen Challenge maar dat is dan weer heel iets anders 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Brozai:

Ben wat aan het proefdraaien, Luxemburg, Estland en Gibraltar heb ik daarbij ook ingeladen.

Wat gebruiken jullie voor database? Normaal speel ik wereldwijd met alle spelers van topclubs, maar lijkt me nu niet nodig, maar lijkt me ook dat iets van echte spelers over een aantal jaar wel handig kan zijn?

Als team San Marino Academy of Flora Tallinn op het oog, zijn er wellicht negatieve dingen die jullie daar uit ervaring over kunnen benoemen?

edit; Goed dat ik even proefdraai, Academy is een mooie vijver, maar gaat hem gezien de restricties niet worden. Faetano en Tre Penne spreken me qua kleuren wel aan. @Thomassje123 Heb jij toevallig niet een mooi verhaal of een mooie band met een club waardoor je die aan mij kan voordragen? Dan zal ik daarmee gaan spelen! Loop nu trouwens wel tegen een regel van max 3 buitenlanders aan, verstandig om die eruit te halen?

Kan eventueel ook de Serie D en Victor San Marino inladen. Is dat aan te raden, lijkt me leuk in het begin voor wat extra aanwas, maar misschien ook later in de save leuk om eens een uitstapje te maken bijvoorbeeld?

Niet echt, door de play-offs aan het einde was het vaak verschillend welke ploegen Europa in gingen dus er waren niet echt clubs die er boven uit staken

Ik zou alle regels er uit halen als je weet hoe het werkt, neem dat maar van mij aan!

4 uur geleden zei Chiemel:

Weet je het zeker?

Respect voor je doorzettingsvermogen.

7432e36eb4500e9b080e055d53268b43.png

Jazeker

88a0afe096b6409e686c61ce4108efe7.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Brozai:

@Thomassje123 eerste wedstrijd met jouw nieuwe club in Malta? 

Ik zal daar ook eens een kijkje nemen! Met wat voor database speel jij (klein/middel/groot evt verdere toevoegingen?)

Yep, speel met Hamrun

Jouw 2e vraag zal ik later vandaag even beantwoorden

825e10b84dffc1cee1715d39544cab47.png

Om je een idee te geven, de database is gigantisch en dat is nogal zacht uitgedrukt

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Brozai:

Haha oh wauw dan heb je vast een monster PC!! 

Ik zal met minder spelers gaan spelen, maar weet niet in hoeverre dat nadelig is..

Niet nadelig voor je PC in ieder geval 😅

Een grote database kan beide kanten op, je hebt zelf meer spelers om uit te kiezen maar dat hebben de andere clubs dus ook, wat betekent dat jouw spelers minder snel in trek zullen zijn. Neem je een kleinere database betekent dat jij dus ook minder spelers hebt om uit te kiezen, de andere clubs dus ook en zullen eventueel sneller bij jouw spelers aankloppen waardoor je ook sneller spelers zal verkopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Building a nation: Het opzetten van een database

Voordat we gaan beginnen moeten we de juiste database set-up opzetten. Om in Malta te kunnen spelen heb ik een speciale database moeten downloaden. Deze database kun je hier downloaden:

https://fileport.io/GLr6naqWd36F

Nu hebben we de een database waarin we in de Maltese competitie kunnen spelen. Nu moeten we nog een grote database zien te maken. Niet alleen moeten we transfers doen voor onszelf maar ook transfers voor de andere ploegen. Later in de save gaan we zoveel mogelijk spelers verhuren aan de andere clubs zodat zij ook sterker worden. Mijn database heeft maar liefst 475.000 spelers. Wordt je save dan niet sloom? Het antwoord is nee, je kunt namelijk 475.000 spelers inladen zonder de competities in te hoeven laden

b2bea892db43af22f08b916a0e7e5180.png

Als je de save op start is dit wat je ziet. Een paar standaard competities en dat is het wel. Deze hebben we allemaal niet nodig, de enige competitie die we aan hoeven te zetten is die van Malta

39217349a29a131ebe0e0bfce193b4fc.png

De competitie van Malta de enige competitie die je nodig hebt

Spelers inladen

De competitie staat nu, nu moeten we alleen nog de spelers inladen

1032217ac5172f8e7c230913251d48ec.png

We gaan naar database en dan gaan we naar aangepaste database. Vervolgens klikken we op geavanceerd

fca5af1c245314d034a51075f4c7be05.png

Dan kom je op deze pagina uit. Dit is een hele belangrijke pagina want hier gaan we alle spelers inladen. 

f00530f750bbd0aa64fd6535930aecee.png

We klikken op toevoegen en voegen alle continenten toe. Dan komt het er als volgt uit te zien:

7b46f7d922f5e970910affa8010d60cd.png

Vervolgens klikken we op elk continent alle vinkjes aan en voila, we hebben een database van 477.950 spelers terwijl we maar 1 competitie hebben toegevoegd. Op deze manier is alleen de Maltese competitie speelbaar maar gedurende de save blijven alle continenten wel newgens genereren.

En ik kan mij voorstellen dat je nu denkt, dan wordt de save toch wel heel sloom? Ja het zal iets slomer zijn dan anders maar geloof mij... Het valt reuze mee. Het is namelijk niet de spelers maar het simuleren van wedstrijden in speelbare competities die het spel traag maken. Op deze manier kun je genieten van een gigantische database zonder dat je save onbespeelbaar wordt. Deze gaan we ook hard nodig hebben in onze building a nation want we gaan veel spelers nodig hebben. Niet alleen voor ons maar ook voor de andere clubs. Hoe meer spelers, hoe beter!

@Brozai @Mordurette

Het is een keuze, ik heb een laptop met 32G ram geheugen dus dat is best veel maar de save is absoluut niet traag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook begonnen in San Marino, keuze is gevallen op Tre Penne, omdat zij de San Marino kleuren vertegenwoordigen. Leuke bijkomstigheid dat ze ook direct Champions League kwalificatie spelen. Hoop daar direct wat inkomsten vrij te gaan maken, maar zal lastig worden om iets van een wedstrijd te winnen, kunnen wel nog twee keer afzakken. 

Eerste record of beter gezegd mijlpaal is al gezet, San Marino was te klein, want we hebben direct twee keer gescoord tegen de Noord-Ieren. Ik begon de save en moest de volgende dag direct spelen met een dus al geselecteerde selectie. 

image.png.eed9eaf0b70cbcec040e99784019daef.png

Over 9 dagen staat onderstaande kraker op het programma voor de Champions League:

image.png.3bd1e11b1114771c9f9d9d7ea5de1659.png

Ik ken de tegenstander uit Montenegro niet en kan er ook geen pijl optrekken, veel u21 internationals van Montenegro. Kan ook niet even scouten want er is geen enkele cent. 

Mijn team is nog een amateurploeg, zojuist deze speler via scouting verwelkomd:

image.thumb.png.e1a96d478022c69c6694cdbf4db027b3.png

Ik vraag me af of ik de CL wedstrijd vanavond nog gespeeld ga krijgen, want de transfermarkt wordt vandaag binnenstebuiten gekeerd :) Probeer bijvoorbeeld onderstaande speler te huren, hij is jeugdinternational verder weet ik niets maar we doen het gewoon:

image.thumb.png.b4f7e54261a3c4205fc97314248d72db.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanwinsten konden niet meer op tijd worden geregistreerd en viel eigenlijk weinig meer te zoeken als amateurploeg zonder scoutingsbudget zo vroeg in de window. Verwacht tegen de deadline nog wel wat moois te gaan huren.

HELAAS compleet zoek gespeeld, al doet de uitslag  anders vermoeden

image.png.6904bbc079a9cbb355d6f3c10d3f47fb.png

Nu met een paar aanwinsten verder in de Europa League! Oh of Conference League zie ik. 

image.png.ccc22923055ff852c8d9dc658c5495e5.png

Dit gaat een lange save worden haha, maar verlies ook helemaal logisch, spelers verdienen veel geld en bij mij krijgen ze nog niets. 

Eerste prijs van het seizoen is binnen. Lijkt een makkie te gaan worden in San Marino, veel op goed geluk gehuurd uit de Serie C en een Nederlandse enclave binnengeehaald met Elaydijah Nijon, Finn van der Vlugt (scoorde gelijk 2x in de super cup) en Denzel Owusu :) Met amateurcontracten mag best gesmeten worden mijns inziens. 

image.png.ac3f5e2921d269870ca00d856ad8f6f1.png

Deze (Denzel Owusu) schoot vanuit mijn ervaring te binnen nadat de twee Nederlanders toevallig voorbij kwamen

image.thumb.png.c34a242be0a8200e8f492143b13d1447.png

Lekker zeg ;) Is drie klassen beter dan iedereen in de competitie

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet het realisme even aan de kant en wil natuurlijk gewoon die Challenge behalen :) 

In de winterstop seizoen 1 het profiel van zaakwaarnemers ontdekt als een scoutbron voor transfervrije spelers en blijkbaar vinden spelers die al een tijdje niet voetballen San Marino wel een mooi land ofzo. Jeremy Helmer en Anwar El Ghazi (absolute sterspeler) zo aangetrokken, maar ook nog een aantal andere spelers bijvoorbeeld onderstaande: En nog meer ;) 

image.thumb.png.3a35ad005f067071fd1709eaf686fa41.png

image.thumb.png.a0bddc31386b38cba689cdd2e7120d54.png

image.thumb.png.ac330ff0b99e8bb07851ec0b09535db4.pngimage.thumb.png.28a40c19ce4aaf42d2100a9f07e3f7ab.png

We zijn nogsteeds een amateurclub helaas, maar verwacht door deze transfers (als ze blijven) volgend jaar weer iets meer geld uit Europa te kunnen halen en wel wat rondes verder te komen :)

Er zullen er nog wel een hoop vertrekken, want m 'n selectie telt 16 sterspelers en 10 belangrijke spelers hahaha, maar je moet iets zonder geld en reputatie :P Als de beste 11 blijven is het prima. In de competitie staan we overigens in de winterstop met 5 punten voorsprong bovenaan. 

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mochten jullie ter inspiratie voor eigen save een screen van transfers of selectie willen laat het dan zeker even weten. De volgende uitdaging zit hem naast verder komen in Europa en een profclub worden ook in het aantrekken van spelers rond de 18 om deze dan later als homegrown speler te mogen beschouwen. Als de fundering eenmaal staat moet ik de competitie gaan boosten en San Marinese talenten beter gaan maken. 

Inmiddels na 22 wedstrijden van de 30 staan we 11 punten voor. De instant result skin is gedownload :) 

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Brozai:

Ik zet het realisme even aan de kant en wil natuurlijk gewoon die Challenge behalen :) 

Realisme was voor mij ook geen streven in deze challenge. Voor jouw beeld, onderstaande was zo'n beetje mijn team uiteindelijk in het eerste seizoen. Misschien heb je nog iets aan deze lijst. Er zitten wel een paar bekende namen bij die in het verleden ook op hoog niveau hebben gevoetbald.

Spoiler

image.thumb.png.c831bc5f0f8aaf8255f7fbc1b9a86c28.png

Het niveau van deze spelers is vele malen beter dan het niveau aan het begin van seizoen 1.

1 uur geleden zei Brozai:

Als de fundering eenmaal staat moet ik de competitie gaan boosten en San Marinese talenten beter gaan maken. 

Die San Marinese talenten kun je eigenlijk wel vergeten. In bijna 20 jaar heb ik 1 speler gehad met een beetje niveau.

Spoiler

image.png.a1a8054404ffd172de2878ac729e6b25.png

Op dat moment speelde ik echter al mee voor de CL titel, dus hij had geen kans om door te breken. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan RKC. Uiteindelijk heeft hij het wel tot de Premier League geschopt, want hij speelt bij Fulham. Een newgen als dit is echter zeer uitzonderlijk. Qua niveau springt deze er echt met kop en schouders uit. Ondertussen is hij 28 jaar, dus de rek is er ook wel uit. 

Ik heb zelf ingesteld dat neutraliseren wel mogelijk is. Bovenstaande is 1 van de 3 niet geneutraliseerde spelers in de huidige selectie. De andere twee zijn ingestroomd via clubs in Italië en hebben hooguit een paar wedstrijden in de Serie C erop zitten. Dat zijn dus echt al topspelers. Eigen jeugd kun je wel vergeten. Daar heb je echt niets aan. En ook de andere clubs in San Marino zullen geen toppers leveren. 

Dus die San Marinese talenten kun je eigenlijk wel uit je hoofd zetten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de update en tips! Ben benieuwd

image.png.63561c20572fe7e9e8a0a34ab46b2ddc.png

Eerste winst met het nationale team is binnen en de prijzen zijn in San Marino ook vergeven, begin maart. 

image.thumb.png.3a05d438993e7a288efc326d67e68781.png

Gaaf team zeg, ga eens op zoek! Ja en dat nationale elftal gaat inderdaad de grootste uitdaging worden.

Zie hier grootste deel van mijn team 

image.thumb.png.2f2ec63ea207981600329bbe20fba8dd.png

Kan de huren niet beëindigen anders waren de vier onderste jongens al weggeweest. 

Kan jouw spelers bijna allemaal niet vinden. Wellicht andere database en jij speelde zonder attribute masking vermoed ik dan?

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Brozai:

Kan jouw spelers bijna allemaal niet vinden. Wellicht andere database en jij speelde zonder attribute masking vermoed ik dan?

Ik heb heel wat spelers extra ingeladen, over de hele wereld inderdaad. En inderdaad zonder attribute masking. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poaaah wat zit het tegen, onderstaande loting is echt de allerzwaarst mogelijke tegenstander en m'n spelers zijn ontevreden omdat de staf niet is versterkt (is onmogelijk) en die optie kwamen ze natuurlijk niet. Denzel Owusu vertrekt 1/7 naar Willem II. 

image.png.2fe382718c15dfd09da0c2e0e77447b4.png

8 juli moet m'n selectie dus rond zijn voor Europees voetbal want kan daarna telkens maar 1 bij registreren per ronde, lijkt een bug. Nu afsluiten en morgen de markt van aflopende contracten maar eens afspeuren. CL zal het niet worden na deze loting, maar dan kunnen we nog door in de Conference League. 

Valt me al op dat veel jeugdspelers met een aflopend contract in de Serie A wel willen komen, de mindere Goden zelfs als doorbrekend talent (opvulling). Gaat goedkomen, morgen even speuren. 

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites