Thomassje123 Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari 54 minuten geleden zei MisterX: Mijn huidige stadion kan tot 13.000 uitgebreid worden. Dus ik verwacht dat ik fictief meer dan 13.000 supporters moet hebben, zodat de 13.000 standaard uitverkocht zou kunnen worden en dat mijn bestuur dan pas een nieuw stadion wil. Tot die tijd vinden ze het huidige stadion wel prima. En mijn bestuur wil wel het stadion zelf wel uitbreiden, maar de autoriteiten blokkeren dat vervolgens continu. Geen idee waarom. Ik hoop dat ze een nieuw stadion niet gaan blokkeren als het bestuur dat over heel wat jaar wel goed gaat vinden. Klinkt als een bug in jouw save Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Hier wordt stadion alweer voor 2e keer verbouwd. Maar thuiswedstrijden in de CL speel ik daarnaast sowieso altijd nog in het nationale of olympisch stadion ofzo. Ik heb dan dat ze nooit junior coaching willen verbeteren. Kan het gesprek niet eens aan na aanvraag. Youth Facilities en Training Facilities zijn state of art, junior coaching nog average. Terwijl het juist mooi zou zijn jeugd door te laten stromen naar andere clubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari De enige die bij mij bleef hangen was het jeugdcomplex verbeteren. Die kwam gewoon niet vaak naar voren. Maar die schijnt weer gelimiteerd te zijn op basis van je reputatie ofzo. Dus naar mate reputatie stijgt, kan die verder groeien. Ondertussen zit ik alleen op een 16/20 en wil het bestuur dat ik me focus op spelers voor het eerste elftal en niet op jeugd, waardoor ze het niet verder willen uitbreiden. Nou ja, goede jeugdspelers bestaat eigenlijk niet in San Marino, dus echt veel heb ik er niet aan... De rest zat al heel snel op 20/20. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Spanje wordt het nieuwe Brazilië volgens mij. Er zijn al 5 Spanjaarden die ondertussen een San Marinees paspoort hebben gekregen. Vanaf de volgende interland periode kunnen ook onderstaande spelers worden opgeroepen voor San Marino. Allen afkomstig uit Spanje, maar spelen nu 5 jaar in San Marino. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Deze speler bij Murata, wauw! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari (bewerkt) Land: Slovenie Club: Bravo Seizoen: 2034/2035 Bravo Niet ons beste seizoen, helemaal na onze CL-winst van vorig seizoen. Deze keer was de kwartfinale ons eindstation, weer eens tegen Chelsea (10x tegen gespeeld in 4 jaar tijd!). Wel overwinningen van 9-0 en 7-1 kunnen boeken. In de nationale competitie niet alles gewonnen (1x gelijk), maar wel het doelpuntenrecord weer verbroken (178x in 36 wedstrijden). Olijmpija Helaas niet al te veel kunnen bijdragen dit seizoen. Nadat ze pech hadden met een loting tegen Juventus in de voorronde van de CL, wisten ze in de EL ook te weinig te brengen. Mura Ze hadden mazzel dat ze met maar 6 punten in de competitiefase van de Conference League de volgende ronde wisten te halen. In die volgende ronde was Levski te sterk, de Poolse clubs zijn sowieso wel goed bezig (zie onderaan). Koper Van de clubs deed Koper het beste ten opzichte van de verwachtingen. Ze hadden niet de moeilijkste lotingen en daar maakten ze gebruik van. In de KO-fase van de Conference League kwamen ze Fenerbahce tegen, dat was meteen het eindstation. Maribor We waren zo dichtbij het hebben van 5 clubs in de Europese competitiefases, maar Maribor moest het net verpesten. In de laatste voorronde van de Conference League gaven ze een 2-0 voorsprong uit handen. Coefficienten We gaan een stapje achteruit doen, Nederland haalt ons weer in. Het gat naar boven toe voelt bijna onmogelijk en in de tussentijd zijn er wat andere B-landen erg goed bezig. Kroatie is wel een directe concurrent en ik denk dat de Poolse clubs hier zich snel aan gaan toevoegen. 8 februari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Een nieuwe mijlpaal. Eindigen bij de top 8 in de groepsfase van de CL en dus de knock out play off ronde overslaan. Wel twee wedstrijden minder om punten te halen, maar de bonus wel direct binnen. Blijft toch altijd met een dubbel gevoel een beetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari 4 minuten geleden zei bas huijsmans: Een nieuwe mijlpaal. Eindigen bij de top 8 in de groepsfase van de CL en dus de knock out play off ronde overslaan. Wel twee wedstrijden minder om punten te halen, maar de bonus wel direct binnen. Blijft toch altijd met een dubbel gevoel een beetje Volgens mij krijg je geen bonus voor het over slaan de play-offs. Dat werd mij verteld. Ik had ooit bedacht: moet ik dan niet bewust verliezen, zodat ik meer punten kon pakken enz. Maar achteraf bedacht ik me: Je pakt in de groepsfase al meer punten, waardoor je juist de ronde over mag slaan. Die twee heffen elkaar wel grofweg op. Misschien niet helemaal als je kantje boord de top 8 bereikt. Zeker de laatste jaren sta ik ergens boven in de top 8. Dan is het helemaal niet de moeite waard om wat te verliezen voor die extra ronde en punten. En als je eenmaal CL haalt, dan ben je daarna eigenlijk wel uit de geldzorgen, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) 30 minuten geleden zei MisterX: Volgens mij krijg je geen bonus voor het over slaan de play-offs. Dat werd mij verteld. Ik dacht dat je de bonus kreeg als je je kwalificeerde voor de laatste 16 en je hem daarom krijgt. Als je de play offs wint krijg je die bonus dus dan pas. Maar ik heb het voor je getest aangezien ik nog een save heb op de laatste speeldag van de groepsfase. Aanvang van de speeldag sta ik op 15 punten. Even snelle uitslag gedaan en ik verlies hem 2-0 dus blijf op 15 punten staan. Ik eindig net als in mijn normale save op plek 18 en sta na deze wedstrijd op 20 punten dus heb 5 bonuspunten binnen. Heb het nog even gechecked met teams die buiten de top 8 eindigen. City en Sociedad stonden van te voren op 12 punten, Dortmund op 11. Zij winnen alle drie hun wedstrijd en eindigen met 7 punten meer. Dus 2 voor de winst en 5 voor het overwinteren. Ook zij krijgen de bonuspunten dus al van het behalen van de Play offs. Dan heeft de play offs halen het enige risico dat je er uit vliegt daar, maar qua coefficientenpunten maakt het dus niet uit of je er daar uit gaat of in de 16e finale pas Edit: Misschien is dit trouwens nog wel een regel die SI zelf heeft ingevoerd op deze manier. Denk namelijk dat de 'echte' puntentelling voor deze opzet nog niet bekend is. De huidige puntentelling is nu als volgt. De groepswinnaars in de EL en ECL krijgen meer bonuspunten dan de nummers 2 die de play offs in gaan. Pas bij het bereiken van de 1/8 finale in de EL krijg je weer een bonuspunt. Hier kan je het risico wel nemen om expres 2e te worden en zo extra coefficientenpunten te halen. Bonuspunten De bonuspunten worden als volgt verdeeld: Bonuspunten CL EL ECL Bereiken groepsfase 4 Groepswinnaar 4 2 Nummer 2 groep 2 1 Bereiken achtste finale 5 1 Bereiken kwartfinale 1 1 Bereiken halve finale 1 1 1 Bereiken finale 1 1 1 Ook deze punten dienen worden gedeeld door het aantal clubs per land. Uitzonderingen De UEFA maakt het nog iets lastiger, er zijn namelijk ook enkele uitzonderingen: Voor de tussenronden van de Europa- & Conference League tellen de punten wel voor het landcoëfficiënt, maar niet voor het clubcoëfficiënt. 9 februari bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Ik krijg eindelijk echt leuke boden op spelers De betreffende speler heb ik ooit voor 52k opgehaald uit Spanje Het bod is trouwens alsnog afgewezen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Seizoen 57: Voorronde en lotingen Voorronde Faetano Faetano krijgt dit seizoen een herkansing. Vorig seizoen wisten ze zich niet te plaatsen voor de groepsfase van de Conference League. Dit jaar moeten ze dan afrekenen met Hammarby en eerlijk, dat moet toch te doen zijn? Gelukkig won Faetano 2 keer en gaat er eindelijk die 7e club naar de Conference League groepsfase. Dat kan al een heel groot verschil maken op de coëfficiëntenlijst Lotingen Lotingen tijd. Welke clubs maken een kleine kans en welke kunnen bij voorbaat al inpakken? Ik denk dat San Giovanni al kan inpakken. In een groep bij Dortmund, Benfica en Barcelona... Dat is wel heel erg pittig. Ook Tre Fiori gaat het vrees ik niet redden. Zij zijn gewoon niet van Champions League niveau, ook Galatasaray is beter dan ze maar misschien kan Tre Fiori verrassen. Dan zijn alleen wij en Murata nog over, de met afstand 2 beste clubs van San Marino. Murata kan best wel eens winnen van Shakhtar maar ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Manchester United en Juventus lijken mij echter nog een brug te ver. Murata moet dus met Shakhtar uit gaan zoeken wie 3e gaat worden in die groep. Wij zelf hebben ook gunstig geloot. Hoffenheim en Club Brugge mogen echt geen probleem zijn. Dan gaan wij met Chelsea waarschijnlijk uitvechten wie er groepswinnaar wordt Dan een stapje omlaag. Ik schrok meteen van de loting van Cailungo. Cailungo is helemaal geen slecht team maar dit is echt een loeizware loting, zelfs voor Cailungo. In de groep bij Lyon, Arsenal en Villarreal. Zwaarder kon haast niet. Hopelijk kunnen ze een beetje verrassen en punten pakken. Heeft Juvenes Dogana al wat meer kans op overwintering en de broodnodige punten voor San Marino? Nee, niet echt. Ze zitten in de groep bij Spurs en Feyenoord die normaal gesproken veel te sterk zijn. Gelukkig zit HJK er ook bij, daar moet Juvenes toch wel van kunnen winnen? Dan zouden ze 3e worden en door gaan in de Conference League, laten we maar hopen dat dat in ieder geval wel lukt Eindelijk die 7e club in de groepsfase van de Conference League. Die club hebben we echt nodig als we zo hoog willen blijven staan als we nu staan. Is de loting er ook naar? Ja, ik denk het wel. Er zit geen echte topploeg bij. Wel geen echt slecht team waarvan je zegt die moeten ze makkelijk winnen maar Faetano maakt best kans om door te gaan. Hopelijk spelen ze goed en redden ze het Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari Dit is mijn nieuwe CL loting. FC Barcelona is 6x kampioen geworden in de laatste 8 jaar, waaronder tijdens de laatste 3 jaar. Voorgaande jaren waren ze vaak een concurrent om de eerste paar plekken in de CL groepsfase. Atletico Madrid is nog een Spaanse ploeg, maar ze zijn wel van een heel ander niveau van Barcelona. Afgelopen jaar werden ze 4e, waarbij het gat met de nummer 3 al 18 punten was. Met de nummer 1 was het gat zelfs 23 punten. Wat dat betreft is Atletico een van de subtoppers die strijden om plek 4. De top 3 is al jarenlang in handen van Barca, Real Madrid en - sinds het begin van dit decennia - Real Sociedad. Brest is een Franse club in opkomst. Vanuit het niets eindigen ze een paar seizoenen op rij in de top 3 en weten ze het PSG lastig te maken. Sterker nog: Brest is een van de weinige teams die de hegenomie van PSG wist te doorbreken in het afgelopen seizoen. Anderlecht is een Belgische topclub en stelt voor ons niet heel veel voor. In de afgelopen 20 jaar zijn ze echter maar 3x kampioen geworden. Toevallig was het afgelopen seizoen ook weer raak. Ze zijn vooral een master in 2e en 3e plekken, maar hebben - vooral tijdens het vorige decennia - veel uitglijders gemaakt. West Ham United is een beetje een vreemde ploeg. De laatste 3 jaar hebben ze de top 5 in Engeland gehaald, maar een derde plek als beste positie. Daarvoor hebben ze (in ieder geval in de ingame periode) nooit de top 5 gehaald. Europees doen ze het echter een stuk beter. In de afgelopen jaren hebben ze meerdere keren de EL gewonnen en ze hebben ook al eens in de finale van de CL gestaan. We hebben zelfs al een keer de Europese Super Cup verloren tegen ze. Juventus is op papier een grote naam, maar ze hebben al jarenlang niet meer de titel weten te winnen. Ze hebben zich de afgelopen geen eens altijd via de competitie weten te kwalificeren voor Europees voetbal. Een keer werden ze gered door het bekertoernooi, en één keer speelde ze zelfs helemaal geen Europees voetbal. Partizan maakt - samen met Rode Ster - nog steeds de dienst uit in Servië. Heel veel over hun heb ik verder niet te melden. Deze wedstrijd moet een eitje zijn. Chelsea is op papier een grote naam, maar in de praktijk een Engelse subtopper. Een Engelse subtopper blijft echter heel gevaarlijk, omdat de Engelse competitie overall gewoon zo'n hoog niveau heeft. Naast ons spelen nog 2 clubs in de groepsfase van de Europese toernooien Tre Penne was al verzekerd van Europees voetbal. Ze stroomde in de derde voorronde van de CL in. Die verloren ze, maar dat betekende alsnog een rechtstreeks ticket voor de EL voor ze. Tre Penne is tot nu toe eigenlijk de vaste nummer 2 in de competitie aan het worden, dus ik heb wel hoge verwachten van hen. Ze hebben een paar lastige tegenstanders, zoals Valencia en Schalke, maar andere tegenstanders zijn weer een stuk makkelijker. Ik verwacht eigenlijk wel dat ze winnen van het IJslandse Breidablik of het Noorse Odd Grenland. Het niveau van andere clubs vind ik soms lastiger in te schatten: Midtjylland (Hebben in de voorrondes een van de San Marinese clubs uitgeschakeld), Dinamo Kiev, Dinamo Zagreb en Dinamo Batumi. Persoonlijk zie ik Tre Penne wel punten pakken om in ieder geval na de groepsfase nog een ronde verder te komen. Maar dan moeten ze waarschijnlijk wel een beetje geluk hebben. Fiorentino was de andere club die eigenlijk al verzekerd was van Europees voetbal. Zij speelde de play-offs voor EL tegen FC Midtjylland en verloren. Maar dat betekende meteen dat ze naar de Conference League gingen. Vorig jaar was de EL echter te hoog gegrepen voor de toenmalige nummer 3. Ik verwacht dan ook dat Fiorentino niets te zoeken heeft in de EL. Ik hoop vooral dat ze punten gaan pakken in de Conference League. Afgelopen jaren deed Tre Penne dat voor ons, maar omdat zij EL spelen, zal Fiorentino nu die rol op zich moeten pakken. Om onze positie op de ranking te handhaven is het eigenlijk wel noodzakelijk dat er een club is naast onszelf die punten weet te pakken in Europa. Cosmos en La Fiorita zijn uitgeschakeld in de voorrondes. Dit was vorig jaar de eindstand. Dit geeft wel aan dat eigenlijk alleen Tre Penne een beetje aan weet te haken, want het gat daar weer achter is immens. Dit beeld zien we eigenlijk al jarenlang. In alle FM jaren is Tre Penne 3x niet 2e geworden. In alle andere jaren werden ze tweede. Vaak werden ze ook tweede met een groot verschil in punten met de nummer 3. Ik hoop dus echt dat Tre Penne ook in de EL wat punten kan gaan pakken, zodat de druk op Fiorentino iets lager is om ook in de UECL punten te pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari @MisterX Heb jij play-offs aan het einde van het seizoen in de competitie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari (bewerkt) 18 minuten geleden zei Thomassje123: @MisterX Heb jij play-offs aan het einde van het seizoen in de competitie? Nee, het is een gewone competitie. 16 ploegen, iedereen die 2x tegen elkaar speelt en daarna is het klaar. Zo zat de DB in elkaar die ik gevonden had. Ik denk dat als ik opnieuw zou starten, dat ik dan toch nog even verder kijk naar een beter passende DB. Aan de ene kant als er inderdaad nog steeds een play-off is, dan zou ik die eigenlijk ook in de game willen hebben. Sowieso vind ik in de huidige opzet dat er best weinig nationale wedstrijden zijn. 30x competitie + 4x beker + 1x super cup. En dat is als je alles winst. In Engeland heb je in de competitie al 38 wedstrijden, vervolgens heb je 2x een bekertoernooi met meer rondes per toernooi + 1x de super cup. Dat wordt al snel 15 wedstrijden op jaarbasis extra. En ik heb geen idee hoe het met de officiele restricties zit qua spelers. In mijn database zit gewoon niets. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben om verplicht wat eigen opgeleide spelers te hebben enz. Geen idee hoe dat in het echt zit in San Marino eigenlijk. In mijn game zijn helemaal geen restricties. En ik heb dan wel een U19 en U23 team, maar geen idee hoe realistisch die competities zijn. Eigenlijk zou ik liever een soort van tweede elftal willen ipv U23. Of een U23 met de optie voor dispensatie van een paar ouderen. Niet fitte spelers uit het eerste boven de 23 zouden dan ook in het tweede fit kunnen worden. Zo heb ik nog wel wat punten waarvan ik denk: Als ik opnieuw zou beginnen, an zou ik daar toch even naar willen kijken of dat niet beter/realistischer kan. Ik heb trouwens niet bepaald meer een home grown probleem op dit moment: Selectie voor CL En dan heb ik ook nog eens een paar spelers in het eerste die ik niet hoef te registeren, omdat ze onder de 21 jaar zijn en al langere tijd bij ons spelen. 10 februari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari 2 minuten geleden zei MisterX: Nee, het is een gewone competitie. 16 ploegen, iedereen die 2x tegen elkaar speelt en daarna is het klaar. Zo zat de DB in elkaar die ik gevonden had. Ik denk dat als ik opnieuw zou starten, dat ik dan toch nog even verder kijk naar een beter passende DB. Aan de ene kant als er inderdaad nog steeds een play-off is, dan zou ik die eigenlijk ook in de game willen hebben. Sowieso vind ik in de huidige opzet dat er best weinig nationale wedstrijden zijn. 30x competitie + 4x beker + 1x super cup. En dat is als je alles winst. In Engeland heb je in de competitie al 38 wedstrijden, vervolgens heb je 2x een bekertoernooi met meer rondes per toernooi + 1x de super cup. Dat wordt al snel 15 wedstrijden op jaarbasis extra. En ik heb geen idee hoe het met de officiele restricties zit qua spelers. In mijn database zit gewoon niets. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben om verplicht wat eigen opgeleide spelers te hebben enz. Geen idee hoe dat in het echt zit in San Marino eigenlijk. In mijn game zijn helemaal geen restricties. En ik heb dan wel een U19 en U23 team, maar geen idee hoe realistisch die competities zijn. Eigenlijk zou ik liever een soort van tweede elftal willen ipv U23. Of een U23 met de optie voor dispensatie van een paar ouderen. Niet fitte spelers uit het eerste boven de 23 zouden dan ook in het tweede fit kunnen worden. Zo heb ik nog wel wat punten waarvan ik denk: Als ik opnieuw zou beginnen, an zou ik daar toch even naar willen kijken of dat niet beter/realistischer kan. Ik heb trouwens niet bepaald meer een home grown probleem op dit moment: Selectie voor CL En dan heb ik ook nog eens een paar spelers in het eerste die ik niet hoef te registeren, omdat ze onder de 21 jaar zijn en al langere tijd bij ons spelen. In mijn save: - Maximaal 25 spelers inschrijven voor de competitie - Maximaal 9 buitenlanders op het veld, met andere woorden er moeten altijd 2 San Marinezen op het veld staan. Italië telt NIET mee - Play-offs aan het einde van het seizoen waar ik als nummer 1 ook aan mee moet doen. 1e worden in de reguliere competitie betekent dus niks - Maximaal 4 spelers huren dus een loan farm zit er bij mij ook al niet in Die play-offs zorgen er ook voor dat veel verschillende teams Europa in gaan. De nummer 12 kan zo bijvoorbeeld Europa in gaan. Je kunt je wel voorstellen dat dat niet heel erg gunstig is. Daarom kun je ook beter een gewone reguliere competitie hebben waar de nummer 2 Europa in gaat. Dan is de kans ook nog eens groot dat je vaak dezelfde club in Europa hebt en dat is eigenlijk wat je wilt in een building a nation. Zo wordt die specifieke club sneller sterker omdat hun reputatie groeit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari (bewerkt) Het gaat lekker hierzo met spelers opleiden In mijn eerste team heb ik ook 5 spelers die ondertussen de San Marinese nationaliteit hebben. 4 hebben hun debuut al gemaakt, de ander was net te laat speelgerechtigd, dus die volgt vast binnenkort snel. En dan heb ik er in mijn eerste team nog 3 die mogelijk over een tijdje de nationaliteit kunnen krijgen. Mits ze natuurlijk niet voor hun eigen land opgeroepen worden voordat ze speelgerechtigd zijn voor San Marino. 10 februari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Heel wat jaartjes terug had ik een speler in de zomer verkocht die vervolgens aan het einde van het jaar de Europese Golden Boy won. Dit seizoen doen we het nog een stukje beter. Mijn huurspeler aan Napoli wint de titel. Spoiler Volgend jaar mag hij het denk ik in het eerste gaan bewijzen en mag hij de concurrentie aan gaan met onze eerste spits. Die eerste spits is echter ook nog maar 24, ook al heeft ie er al wel een stuk of 300 in liggen voor onze club. Dat gaat een leuke strijd worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Ja kak Murata verslaat mij in de halve finale van de play-offs en pakt mij daarna ook nog eens in de finale van de beker haha. Nu speel ik geen Champions League volgend seizoen, tenzij ik de CL finale van Inter win Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Seizoen 57: De groepsfase Folgore Wij zijn eenvoudig groepswinnaar geworden maar toch begin ik mij grote zorgen te maken. Wat opvalt is dat we gewoon moeizaam scoren. We maakten er maar 9 in deze groepsfase en dat is voor een club als Folgore gewoon te weinig. Het is dat we er geen enkele tegen kregen. De 2 punten die we verloren was uit tegen Chelsea, dat eindigde in 0-0. Dit is een trend die al langer bezig is. Aanvallend zijn we niet meer de ploeg die we een aantal jaar geleden waren. Waarom? Geen idee. Het is ook niet voor niets dat we al een tijdje de Champions League niet hebben gewonnen San Giovanni Van San Giovanni weinig verwachtingen in deze groep. Ze hebben wel een gelijkspel gepakt thuis tegen Benfica. Dat was het enige goede nieuws hier, de rest werd kansloos verloren. Kijk maar eens naar hun doelsaldo Tre Fiori Maar er is altijd baas boven baas. Tre Fiori speelde al helemaal niets klaar. Ook een doelsaldo van -18 en 0 punten. Helaas Murata Maar er gloort nog hoop, er is licht aan het einde van de tunnel. Dat licht heet Murata. Murata is zich echt aan het profileren. Nog even en ze gaan het ons echt lastig maken in de competitie. Murata begon fantastisch, de eerste wedstrijd al meteen 0-1 winst bij Shakhtar. Vervolgens speelt Murata ook nog eens 3-3 gelijk tegen Manchester United. Shakhtar won op zijn beurt weer van Juventus. In de laatste wedstrijd was het Murata - Shakhtar, beide clubs hadden 4 punten. Murata had aan een gelijkspel al genoeg om door te gaan. Dat lukte, in de 68e minuut kwam Murata op 1-0. Shakhtar kwam wel langszij in de 85e minuut maar wist niet te winnen. Murata wordt 3e en gaat in ieder geval overwinteren! Cailungo Cailungo kende dus een erg zware groep maar ze hebben laten zien een uitstekende club te zijn tegenwoordig. Het begon met een 0-0 gelijkspel thuis tegen Lyon, prima hoewel ze thuis wel de punten moeten pakken denk ik. De uitwedstrijden tegen Arsenal en Villarreal worden verloren. Maar dan gaat het opwaarts. De o zo belangrijke wedstrijd thuis tegen Villarreal. Cailungo speelt goed en wint met 2-1. Daar bleef het echter niet bij want in eigen huis versloeg Cailungo ook Arsenal. Daar werd het 3-1 daar waar ze eerste met 4-0 verloren in Engeland. Het onderling resultaat is dus voor Arsenal. In de laatste wedstrijd wint Cailungo ook nog eens van Lyon (1-3). Arsenal won van Villarreal. Cailungo en Arsenal eindigen op evenveel punten maar Arsenal gaat dus op onderling resultaat door. Cailungo overwintert wel, in de Conference League Juvenes Dogana Dan Juvenes Dogana. Die moeten gewoon derde worden in deze groep, geen excuses. Het begon dramatisch. In de eerste wedstrijd werd met 1-0 verloren van HJK, dat mag echt niet!!! Tegen de Spurs en Feyenoord kan Juvenes niet verrassen. Gelukkig kan HJK dat ook niet. Dan moet Juvenes Dogana met minimaal 2 goals verschil winnen in eigen huis van HJK. Dat moet toch lukken? Nee, het bleef bij 1-1. Juvenes Dogana kon niet eens winnen. Echt een regelrechte schande als je het mij vraagt en ze mogen zich daar dan ook de ogen uit hun kop schamen! Faetano Dan Faetano dat veel punten zou moeten kunnen pakken voor ons. Gelukkig stellen zij niet teleur. De groep begon echter niet goed. 2-2 thuis tegen Molde en verlies bij RC Genk. Dan komen ze in Slovenië ook nog eens niet verder dan 1-1. Maar vanaf dat moment gaat het beter. De laatste 3 wedstrijden werden allemaal gewonnen. Daarmee eindigt Faetano op 11 punten en daarmee worden ze groepswinnaar! Dat is erg mooi, ze mogen een ronde overslaan en stromen in de 2e kwalificatieronde in. Daarnaast geeft de 1e plek wat bonuspunten die altijd welkom zijn Coëfficiënten na groepsfase We eindigen de groepsfae met 8,143 punten. Daar heb ik gemixte gevoelens over. Ik heb het idee dat we er meer uit konden halen maar aan de andere kant ook weer niet. Het aantal punten moeten delen door 7 nekt ons nu wel. Het is wel een verbetering ten opzichte van een aantal jaar geleden toen we 7 clubs in Europa hadden dus er is wel zeker progressie. Maar de andere landen halen ons in, en hard ook! We kunnen zomaar zakken naar de 10e plaats over 2 a 3 jaar als we niet oppassen. Ik ben er van overtuigd dat we daarna weer net zo hard omhoog gaan stijgen als we bijvoorbeeld maar 5 clubs in Europa hebben maar dit is even niet zo'n leuk vooruitzicht. Opgeven doen we echter niet. We nemen deze op de kin en komen weer terug, dat hebben we de afgelopen jaren gedaan en over enkele seizoenen gaan we dat gewoon weer doen. Helaas zijn er nu wel veel landen dus die heel dichtbij ons komen Lotingen Folgore - Dortmund Murata - Feyenoord Cailungo - Dundee United *Faetano heeft een bye Heel veel landen en clubs om naar te kijken. Dat is natuurlijk niet te doen maar al deze landen kunnen ons wel eens voorbij gaan de komende 2 a 3 seizoenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari On my way to beat @Thomassje123 Ik ben dit jaar zelf jaar 6e geworden in de groepsfase van de CL, dus ik mag weer een ronde overslaan. Toch hoger geëindigd dan een soort van valse start. In de EL heeft Tre Penne zelfs met de hakken over de sloot (plek 22) de play-offs gehaald. Dus dat is ook mooi. Maar in de UECL pakten ze meer punten. Fiorentino bakte er in de UECL echter niet veel van en mag niet door. Dat ze überhaupt punten pakten was al iets bijzonders, want meeste lukte dat alleen Tre Penne. Daarmee hebben we nu 7.200 punten, terwijl een 7.000 weg valt. En zowel Tre Penne als wijzelf kunnen nog punten gaan pakken. Het zou in ieder geval mooi zijn als we - net als vorig jaar - op 10 punten of hoger uit kunnen komen. Met structureel meer dan 10 punten handhaven we ons wel in de top 10. Ik ben wel bang dat ik dan zo'n beetje jaarlijks de finale moet halen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Kennen jullie nog het verhaal van mijn stadion uitbreidingen? Die er maar niet komen... Ondertussen heeft SI bevestigd dat het een bug is die alleen voorkomt met San Marinese clubs. Grote kans dat hij daarom niet op korte termijn opgelost wordt. Nu hebben ze voorgesteld dat ik mijn meest recente save naar ze opstuur. Dan gebruiken zij de IGE om de capaciteit van mijn stadium aan te passen naar een getal naar mijn wens. En dan krijg ik daarna mijn save terug. Grote vraag is dan wel: Hoe groot moet het stadium worden? Pennarossa heeft nu het grootste stadion met net geen 8k. Ze krijgen het echter bij lange na niet uitverkocht. Dat doen ze maar 1x: Tegen ons. Tre Penne heeft het hoogste gemiddelde: 2.6k per wedstrijd. Ik vermoed daarom dat ik 10k met gemak moet kunnen uitverkopen. Daarbij kan ik het in de toekomst ook vast nooit meer uitbreiden, dus daar moet ik dan ook maar rekening mee houden. Ik zit er daarom aan te denken om hem meteen lekker groot te laten maken en dus maar meteen op 80k ofzo te laten zetten. Dan kan ik ten minste een tijdje vooruit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 15 minuten geleden zei MisterX: Dan gebruiken zij de IGE om de capaciteit van mijn stadium aan te passen naar een getal naar mijn wens. En dan krijg ik daarna mijn save terug. Kunnen ze dan ook, naast de huidige capaciteit, de maximale capaciteit aanpassen? In dat geval zou je nu voor een stadion voor 20k of iets dergelijks kunnen gaan, maar met uitbouwmogelijkheden tot pak 'm beet 75k. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Een nieuwe doorbraak hier, ik kan nu ook 2,5 ster spelers verhuren. Dat is voor het eerst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 53 minuten geleden zei Titan: Kunnen ze dan ook, naast de huidige capaciteit, de maximale capaciteit aanpassen? In dat geval zou je nu voor een stadion voor 20k of iets dergelijks kunnen gaan, maar met uitbouwmogelijkheden tot pak 'm beet 75k. Dat kan. dat kan elke leek met de ingame editor Dat ziet er dan zo uit. 12 februari bewerkt door sennid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 40 minuten geleden zei Titan: Kunnen ze dan ook, naast de huidige capaciteit, de maximale capaciteit aanpassen? In dat geval zou je nu voor een stadion voor 20k of iets dergelijks kunnen gaan, maar met uitbouwmogelijkheden tot pak 'm beet 75k. Zowel uitbreiden van het huidige stadion en het krijgen van een nieuw stadion zijn bugged. Ik heb daarom niets aan uitbreidmogelijkheden en zou meteen naar de max toe moeten gaan. 8 minuten geleden zei sennid: Dat kan. dat kan elke leek met de ingame editor Dan moet je wel de ingame editor hebben. Die heb ik namelijk niet Dus iemand van SI zelf wil het wel eventjes voor mij doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten