sennid Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Komt goed boys. Liep even anderhalf seizoen te kloten met tactieken omdat voor mijn gevoel de vorige tactiek niet sterk genoeg was Europees. Na één seizoen een tactiek geprobeerd heb ik er nu weer eentje gevonden waar ik wel vertrouwen in heb. Nu alleen nog de spelers proberen te behouden want na een (half) seizoen komen de grote clubs al weer om de hoek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 59 minuten geleden zei Chiemel: Voor mij is de grootste winst een combinatie van betere spelers halen en (veel) talent halen. En zodra talent in de buurt komt van betere spelers, die in de basis zetten (vanuitgaande dat PA beter is dan oudere garde). En van talent bijzonder vaak de contracten verlengen om ze binnen te houden, die vragen over het algemeen nog steeds veel minder geld dan ervaren goede spelers. Bij een paar enkelingen die wel eens weg willen direct toehappen als ze weer blij zijn. Betere spelers willen niet bepaald komen, merk ik vaak. Of ze willen gewoon de helft van mijn huidige salaris budget hebben (gebaseerd op bijna 100 spelers onder contract)... Ik heb al jaren eigenlijk niemand ouder dan 20 jaar gekocht. Het is steeds het ene talent dat de ander vervangt. Omdat die zich net weer een stapje sneller lijkt te ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari De transferperiode is nog bezig, maar ik heb nu al meer winst gemaakt dan vorig jaar. Vorig jaar was het seizoen waarin ik de CL onverwachts wist te winnen... Voor meer dan 30 mln. aan spelers verkocht en een doorverkoopclausule die me 30 mln. opleverde Hoe raak ik van mijn geld af? Zal ik dit jaar maar 100M onder de clubs in San Marino gaan verdelen ofzo? De CL winst leidde trouwens niet tot een prijs in de UEFA Super Cup. We verloren van West Ham. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Ijsland 2026-2027 Breidablik Breidablik mag zich melden in de voorronders van de Europa League, dat is voor het eerst deze game dat we die plek hebben. Daar doen ze het echt niet onverdienstelijk, maar Dinamo Zagreb is natuurlijk gewoon een hele goede club. Daarna weten ze het tegen Cherno More net niet bol te werken, waardoor ze er weer in de 3e kwalificatie ronde uit liggen. Prima. Fylkir Een beetje de vreemde eend in de bijt, want deze club heeft niks te zoeken in Europa. Dat blijkt ook wel, ze gaan roemloos ten onder. KR Deze keer mindere prestaties, want KR loot Brondby. Dat is allemaal nog een stapje te ver, dus bye bye KR. Vikingur Wij moeten ons weer zien te plaatsen voor de CL. Dat lukt aardig, Rangers is denk ik wel een gelijkwaardig elftal als ons, maar we weten het wederom te bolwerken. Daarna doen we het in de groepsfase niet eens zo gek, want we pakken gewoon 2 winstpartijen en daarmee toch weer 5/6 miljoen extra. Hier stopt het wel, want de rest zijn nog wel een stapje te hoog. Lijst: Ik had het al voorspeld: Zo ergens tussen plek 25-30 zullen we wel een tijdje blijven. Inmiddels is er financieel wat meer mogelijk. Ik probeer elk moment die we kunnen de bestuurskamer binnen te stappen, maar heel happig zijn ze nog niet. Scouting is uitgebreid en het eerste mooie talent is dus al verkocht, met een doorverkoop percentage. We gaan lekker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Niet de meest gunstige loting... Sterkste ploegen uit pot 4 geloot. Ik had liever een Heerenveen of Ludogorets gehad, om maar een paar voorbeelden te geven dan Fiorentina en Fenerbahce. Ook pot 3 had beter gekund. Een Spaanse en Italiaanse ploeg toch vaak lastiger dan bijvoorbeeld Club Brugge, Anderlecht, Feyenoord, Salszburg, ... Pot 3 en 4 maken toch vaak het verschil hoe ver we komen. Pot 1 en pot 2 zijn eigenlijk altijd alleen maar sterke ploegen, dus dergelijke clubs uit dit potten waren wel te verwachten. Aan de andere kant bied de voorbereiding wel gewoon hoop op een plek in de volgende ronde: Daarbij speelde we eigenlijk nooit met de sterkste opstelling en kregen jeugdspelers regelmatig speelminuten. Dit programma was ook gewoon vergelijkbaar met een Europese campagne en ik denk niet dat we het slecht hebben gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Seizoen 2049-2050. Begin van het nieuwe seizoen. Mijn team Cosmos Helaas redden hun het net niet. Domagnano Domagnano redt het wel. La Fiorita La Fiorita redt het ook niet. Dit geeft wel toekomst dat de andere teams nu op de deur kloppen bij de Conference League. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Een nieuw record high 12 minuten geleden zei sennid: Dit geeft wel toekomst dat de andere teams nu op de deur kloppen bij de Conference League. Dit was bij mij de beste prestatie. Van notebene Pennarossa, die afgelopen jaren helemaal geen Europees voetbal speelde. Eigenlijk had ik verwacht dat ze tegen Luik volledig weggevaagd zouden worden. Nou ja, eigenlijk al door Malmo. Dat viel toch wel mee. De andere clubs hebben helemaal geen voorronde weten te overleven. Echt veel hoop geeft dit dus nog niet. Hoe hoog staat de competitie ondertussen op de ranglijst bij jou? Ik sta op dit moment op plek 73. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Stonden 15de afgelopen seizoen. reputatie van clubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 2 minuten geleden zei sennid: reputatie van clubs. Wanneer had een andere club voor het eerst meer dan 0,5 ster bij jou? Bij mij is de lijst een beetje meer uit balans namelijk: Spoiler Op basis van reputatie zou ik in San Marino gewoon niets mogen verliezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari (bewerkt) 6 minuten geleden zei MisterX: Wanneer had een andere club voor het eerst meer dan 0,5 ster bij jou? Bij mij is de lijst een beetje meer uit balans namelijk: Toon verborgen inhoud Op basis van reputatie zou ik in San Marino gewoon niets mogen verliezen Poe uhm dan moet ik even terug in dit topic. edit: beetje rond 2035 tot 2039 ongeveer. 12 januari bewerkt door sennid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Welk van de 4 zal ik nemen? Geen idee trouwens waarom die laatste apart wordt benoemd en niet gewoon in het lijstje bij de andere 3 staat... Het zal mijn eerste satellietclub worden. 2 uur geleden zei sennid: edit: beetje rond 2035 tot 2039 ongeveer. Dan heb ik nog een paar jaar te gaan dus. Daarna lijkt het harder te gaan, lijkt het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 3 minuten geleden zei MisterX: Welk van de 4 zal ik nemen? Geen idee trouwens waarom die laatste apart wordt benoemd en niet gewoon in het lijstje bij de andere 3 staat... Het zal mijn eerste satellietclub worden. Dan heb ik nog een paar jaar te gaan dus. Daarna lijkt het harder te gaan, lijkt het. Omdat het specifiek gaat om een jeugdploeg denk ik. Ik zou ze vergelijken qua faciliteiten en qua reputatie. Misschien kan je later ervoor kiezen om jeugd te laten instromen. Het zal hard gaan als de TV gelden erbij komen. Dan gaan ze geld spenderen en gaat het hard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari (bewerkt) 2 uur geleden zei sennid: Het zal hard gaan als de TV gelden erbij komen. Dan gaan ze geld spenderen en gaat het hard. Ik hoop alleen niet dat ik die 'bug' van jou heb dat er opeens oneindig veel geld in gepompt wordt door TV geld. Bij mij zijn dit soort dingen trouwens gekoppeld aan reputatie, waarbij je als favoriet voor de titel gelukt hebt en bijna alles uitgezonden wordt. Daardoor ontvang ik op jaarbasis al meerdere miljoenen. Ik verwacht alleen dat de rest hooguit een miljoen ontvangt. Als ze al tot zo'n bedrag komen. 2 uur geleden zei sennid: Ik zou ze vergelijken qua faciliteiten en qua reputatie. Misschien kan je later ervoor kiezen om jeugd te laten instromen. Wellington was recent een paar keer landskampioen en had de beste faciliteiten. Dus daar ben ik voor gegaan. Ik bouw ook alvast aan het nationale team En na 3 wedstrijden in de CL vermoed ik dat ik wel door ben naar de volgende fase. Ook leuk nieuws. 12 januari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari 10 uur geleden zei MisterX: Ik hoop alleen niet dat ik die 'bug' van jou heb dat er opeens oneindig veel geld in gepompt wordt door TV geld. Bij mij zijn dit soort dingen trouwens gekoppeld aan reputatie, waarbij je als favoriet voor de titel gelukt hebt en bijna alles uitgezonden wordt. Daardoor ontvang ik op jaarbasis al meerdere miljoenen. Ik verwacht alleen dat de rest hooguit een miljoen ontvangt. Als ze al tot zo'n bedrag komen. Wellington was recent een paar keer landskampioen en had de beste faciliteiten. Dus daar ben ik voor gegaan. Ik bouw ook alvast aan het nationale team En na 3 wedstrijden in de CL vermoed ik dat ik wel door ben naar de volgende fase. Ook leuk nieuws. Dat is geen bug maar zo werkt FM24 nu eenmaal denk ik. Ik denk dat je hetzelfde krijgt met een ander klein land (een kosovo ofzo). Bij Nederland krijgen ze bijvoorbeeld allemaal een individuele TV contract. Ik kreeg het rond 2040. Maar ligt ook aan de reputatie van de competitie denk ik. Dus bij jou kan het misschien later komen. Het lijkt er alleen op dat bij jou de clubs er niks aan doen om mee te groeien qua reputatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari (bewerkt) 25 minuten geleden zei sennid: Dat is geen bug maar zo werkt FM24 nu eenmaal denk ik. Ik denk dat je hetzelfde krijgt met een ander klein land (een kosovo ofzo). Bij Nederland krijgen ze bijvoorbeeld allemaal een individuele TV contract. Ik kreeg het rond 2040. Maar ligt ook aan de reputatie van de competitie denk ik. Dus bij jou kan het misschien later komen. Het lijkt er alleen op dat bij jou de clubs er niks aan doen om mee te groeien qua reputatie. Ik heb mijn db meerdere keren tot ergens in de jaren 40 gesimuleerd en het gebeurde maar in 1 simulatie. Maar dat was wel van niets naar 100M+ per jaar... Het lijkt dus niet altijd te gebeuren. Jij zei toch dat de eerste andere club ergens rond 2035-2039 1 ster kreeg? Ik ben nog niet in 2035. Jij loopt 15-20 jaar op mij voor he?! 13 januari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Voor het eerst zie ik volgens mij een cijfers hoger dan een 3 Of had ik nu eenmaal een 4 gezien? Een 6 is toch wel een all-time high. En volgens mij zijn de cijfers ook in vergelijking met je eigen team, die ondertussen ook een stuk beter is geworden. Ik ben dus enorm benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Someone gonna be dissapointed haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Haha, dat verwacht ik stiekem ook hoor Maar je moet toch positief blijven? Ik heb in ieder geval al eerder een speler gehad die voor ons te slecht bleef, maar ondertussen wel gewoon in de Eredivisie speelt. Het is wel maar bij RKC. Dat is denk ik al meer dan wat ooit iemand uit San Marino heeft bereikt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari 26 minuten geleden zei MisterX: Voor het eerst zie ik volgens mij een cijfers hoger dan een 3 Of had ik nu eenmaal een 4 gezien? Een 6 is toch wel een all-time high. En volgens mij zijn de cijfers ook in vergelijking met je eigen team, die ondertussen ook een stuk beter is geworden. Ik ben dus enorm benieuwd! Het is tov eigen team inderdaad. Daarom worden de scores vaak minder zodra je team beter wordt. Maar voorbeschouwing zegt zó weinig in mijn ervaring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Ik had 1 goede jeugdspeler en die is na een aantal seizoenen naar de zandbak gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Als we toch gaan showen: Dit is voor nu verreweg de beste speler uit mijn jeugd. Verkocht voor veel te weinig. Blijkbaar bij de verhuur niet opgelet. Blijkbaar zat er een clausule in dat ze de speler mochten kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Vikingur 2027-2028 Breidablik Het team die over het algemeen het beste presteert. We kunnen wel stellen dat dat dit seizoen niet zo was. Ze vliegen er direct uit. HK HK, een team die we hier nog niet eerder gezien hebben, als ik het goed heb. Die weten me gigantisch te verbazen. Oke, Celtic was duidelijk een maatje te groot. Maar ze weten het toch bijna richting de laatste PO te redden. Dat gaat door penalty's net niet door, maar prima. Keflavik Ook een club die we hier nog niet eerder gezien hebben. Hopelijk blijft het daarbij, want ook deze mensen liggen er direct uit Vikingur Weten wij dan weer wat extra puntjes bijeen te sprokkelen? Nou, dat viel op zich tegen. Wel is het zo dat we gigantisch starten met een 20-0 overwinning over 2 wedstrijden. Maar daarna gaat het allemaal moeizaam. In de groepsfase pakken we vervolgens maar 1 punt, waarmee we het slechtste team in de groepsfase zijn. We houden hiermee de 27e plek in handen: Nu wordt het uitbouwen de komende jaren. Veel talenten willen nog steeds niet komen, dus het is binnen harken. In de weg zit wel dat we in de competitie 25 man mogen inschrijven, waarvan er 8/9 uit de eigen jeugd moeten komen. En maximaal 3 man uit niet EU landen. Dus dat maakt het wel een uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Ja die is heel nasty en die zie ik pas ook soms achteraf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Bij clubs uit je eigen competitie dan wellicht wel weer een goede manier om ze daaraan te verkopen. Na een verhuurperiode hebben ze misschien wat meer liefde voor de club. Heb nu een speler uitgeleend aan Domzale die ze later voor 61K mogen overnemen en dit is echt wel een speler die miljoen waard kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari (bewerkt) Eerste Australiër is al binnen Is alleen dikke poep @MisterX edit: Zelfs zo slecht dat hij niet eens een contract krijgt 13 januari bewerkt door sennid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten