Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Volgens mij heb ik toch weer een paar milestones te pakken:

Ik kreeg net een leuk bericht over Rigó, mijn uitgaande record transfer tot nu toe. Ik heb hem vorig jaar (2031) verkocht aan Villarreal. Blijkbaar deed ie het daar ook niet verkeerd... Aan het einde van 2031 is hij uitgeroepen tot Europese Golden Boy. Oftewel: De Europese Golden Boy 2031 heeft voor de helft van 2031 in San Marino gespeeld _O__O__O_

Dat hij de titel had gewonnen, was trouwens maar een kleine opmerking in de kantlijn van het eigenlijke bericht...

Spoiler

image.png.38e14c94ed47f4c81e4bae6ba72a548b.png

Hij is verkocht voor 98 mln en wij krijgen de helft _O__O__O_

Daarmee heb ik gewoon 60,5 miljoen verdiend aan deze speler :cheer::cheer::cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei sennid:

image.png.8dd72ec01ae2ecccce3a805bc4186408.png

image.thumb.png.a31c9cdecd9c6e13b9f6869071c5e065.png

Heel zuur. Bijna hadden we een tweede club die de groepsfase haalt :( Was wel leuk geweest.

Dit heb ik inderdaad ook al een paar keer gehad. Ze verpesten het vaak in een van de twee wedstrijden toch wel weer. Winnen ze thuis met 3/4 goals verschil om er uit vervolgens nog harder af te gaan. St Patrick's is deze versie volgens mij wel een redelijk team, want zie die mijn landgenoten ook altijd uitschakelen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bij mij ook zeker meespeelt en waar je ook rekening mee kan houden; ik heb zeker niet veel competities ingeladen, wat vaak betekent dat de ploegen uit je eigen competitie wel spelers hebben die moe zijn bij een dubbel programma en hun tegenstanders niet (van de competities die niet ingeladen zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Chiemel:

Wat bij mij ook zeker meespeelt en waar je ook rekening mee kan houden; ik heb zeker niet veel competities ingeladen, wat vaak betekent dat de ploegen uit je eigen competitie wel spelers hebben die moe zijn bij een dubbel programma en hun tegenstanders niet (van de competities die niet ingeladen zijn)

Dit zijn de eerste wedstrijden van het seizoen zo'n beetje? Moeheid speelt dan niet echt een rol... Eerder dat ze nog niet fit zijn ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MisterX:

Dit zijn de eerste wedstrijden van het seizoen zo'n beetje? Moeheid speelt dan niet echt een rol... Eerder dat ze nog niet fit zijn ofzo...

Oh bij mij wel hoor. De competitie begint namelijk in de week van de derde voorronde zo uit mijn hoofd. Worden zelfs een paar wedstrijden verplaatst omdat er in de competitie al twee keer een dubbel programma is in de eerste weken. Ik sta ook nooit vanaf het begin bovenaan omdat ik dan twee wedstrijden gespeeld heb en de rest al 4 of 5 hahah

Het is denk ik vaak zo dat er in het weekend competitie is, donderdag Europees de derde voorronde, in het weekend weer competitie en dan donderdag weer Europees de terugwedstrijd. Dit dan dus twee Europese voorrondes achter elkaar  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Welke landen zijn hier allemaal geschikt voor buiten San Marino om? :D Misschien is dit wel een keertje wat voor mij. :D 

Qua coëfficiënten zijn dit echt de 'kneusjes' aan het begin van de game. Maar in principe kan dit ook prima met landen die hier nog bovenstaan zoals een Bulgarije, Roemenië, de Baltische of Scandinavische landen ofzo. De stap naar het worden van een topclub in eigen land is niet zo groot, maar het gaat er toch om dat je het voor elkaar krijgt dat je concurrenten in eigen land zelfstandig gaan presteren in Europa.

image.thumb.png.f3fc13408e9ef2351867cf594eb3a2e6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Oh bij mij wel hoor. De competitie begint namelijk in de week van de derde voorronde zo uit mijn hoofd. Worden zelfs een paar wedstrijden verplaatst omdat er in de competitie al twee keer een dubbel programma is in de eerste weken. Ik sta ook nooit vanaf het begin bovenaan omdat ik dan twee wedstrijden gespeeld heb en de rest al 4 of 5 hahah

Het is denk ik vaak zo dat er in het weekend competitie is, donderdag Europees de derde voorronde, in het weekend weer competitie en dan donderdag weer Europees de terugwedstrijd. Dit dan dus twee Europese voorrondes achter elkaar  

Oh, dat is dan zo in jouw database. Bij mij is de supercup eind augustus en begint rond die tijd ook een keer de competitie. Dat valt soms wel samen met de laatste voorrondes, dus soms wordt de super cup dan verplaatst. Ik heb daarnaast ook bijna nooit een standaard een dubbel programma. Misschien dat 1 of 2 keer in het jaar gebeurd dat ik 2 competitiewedstrijden in een week moet spelen.

De originele DB die ik had gedownload was trouwens nog ergens. Er waren gewoon maanden dat er maar 2-3 wedstrijden op het programma stonden. Dat vond ik niet geheel passend. Dus volgens mij heb ik het toen maar zelf rond 1 september laten starten en heb ik aangegeven dat er in januari ook geen wedstrijden gespeeld moesten worden. Dan speelde ik buiten die periode om gewoon wekelijks 1 competitiewedstrijd.

Het is soms wel nog een beetje een gedoe met de beker. Die speelrondes vallen iets te vaak samen met Europese wedstrijden. Dus die worden heel vaak verplaatst naar een ander moment. Het zou me zelfs niets verbazen als finale van de beker en de finale van de CL op dezelfde datum vallen :-D

Dit zijn nog wel wat dingen die even gefinetuned zouden moeten worden aan deze DB, dus vandaar dat ik hem hier ook maar niet geupload had toen iemand vroeg om een DB. Het is dat ik nu al zo ver ben, maar als ik dit van te voren wist, had ik nog even een paar van dit soort dingen aangepast voordat ik zou starten. Niet om dingen uiteindelijk makkelijker te maken, maar wel voor een smoothere experience.

2 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Welke landen zijn hier allemaal geschikt voor buiten San Marino om? :D Misschien is dit wel een keertje wat voor mij. :D 

In principe zo'n beetje ieder land. Lees de beginpost meer. De ene is alleen meer een uitdaging dan de ander. Een paar zaken die van invloed zijn op de moeilijkheidsgraad:

• Als je met een lager land op de ranking begint, moet je natuurlijk een grotere stap maken richting de top.
  • Landen met veel restricties m.b.t. teamsamenstelling/opstelling zijn lastiger, omdat je ook beperkt wordt door de beschikbare spelers. je kunt je voorstellen dat als je geen buitenlanders mag hebben, dan moet je dus goede binnenlanders in jouw team hebben, maar ook goede binnenlanders voor de andere teams, want die moeten mee groeien.
  • Als je in een lagere divisie begint, dan moet je eerst in eigen land een paar divisies klimmen, voordat je eigenlijk pas echt kunt beginnen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei MisterX:

Oh, dat is dan zo in jouw database. Bij mij is de supercup eind augustus en begint rond die tijd ook een keer de competitie. Dat valt soms wel samen met de laatste voorrondes, dus soms wordt de super cup dan verplaatst. Ik heb daarnaast ook bijna nooit een standaard een dubbel programma. Misschien dat 1 of 2 keer in het jaar gebeurd dat ik 2 competitiewedstrijden in een week moet spelen.

Ik speel dan ook niet in San Marino maar in Noord-Macedonië haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik speel dan ook niet in San Marino maar in Noord-Macedonië haha

Oh, daar is het natuurlijk weer helemaal anders :-D

Daar zul je ook wel meerdere divisies hebben, meer clubs. Dus een groter bekertoernooi, misschien een grotere competitie... 

Ik speel 35 nationale wedstrijden in alle competities en bekers. Jij speelt er misschien wel meer dan 35 in de competitie alleen. Met bekers kom je vast en zeker over de 40 heen.

Eigenlijk had ik er nog meer een fantasy DB van willen maken, maar ik heb te weinig verstand van de editor om zoiets te fixen. Dingen waaraan ik dacht:

• 30 wedstrijden is wel weinig. Je zou kunnen werken met een soort van kampioensgroep ofzo, net als de Belgen. Zo kun je wat extra wedstrijden toevoegen.
  • Jeugdteams mee laten doen aan de beker. Maar op zich voeg je daar maar 1 ronde toe aan de beker, dus dat is nog steeds maar beperkt.
  • Een soort van groepsfase introduceren, zodat het meer een soort van EK/WK opzet wordt. Eerst poules van 4 waarin je je wedstrijden speelt. De beste 2 gaan door naar de KO, en gaan dan verder. Je zou zelfs kunnen zeggen net als de oude CL uit en thuis in groepsfase. Gecombineerd met het vorige punt zou je naar 32 ploegen in 8 poules kunnen. Dan gaan er 16 door en zou je daarmee nog eens een groepsfase kunnen doen, voordat de KO start.

Met dat soort ideeën krijg je wel meer nationale wedstrijden, maar ik had geen flauw idee hoe ik dat soort dingen zou moeten realiseren in de editor.

Dit om mijn lijst met wensen voor een volgende keer toch nog verder aan te vullen :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Ik speel 35 nationale wedstrijden in alle competities en bekers. Jij speelt er misschien wel meer dan 35 in de competitie alleen. Met bekers kom je vast en zeker over de 40 heen.

In de competitie speel ik 3 x tegen iedereen. Dat is 33 wedstrijden in totaal en dan de 2e ronde, kwartfinale, halve finale en finale van de beker dacht ik, dus dat valt ook nog wel weer mee. Ik heb alleen de hele maand januari geen wedstrijden en in de laatste 2 maanden van het seizoen echt 2 per maand ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met 10 miljoen extra. Als je wint over twee wedstrijden krijg je nog een 10 miljoen. Gaat lekker hard qua geld zo kan ik uit ervaring vertellen:cheer:

Ik ben zelf even schoon schip aan het maken. Meerdere spelers mogen de deur uit, omdat ze nooit de basis gaan halen en zeer waarschijnlijk ook niet meer verhuur gaan worden aan competitiegenoten. Dan kan ik ze wel eeuwig gaan verhuren aan andere clubs, maar kan ik ze net zo goed verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.e0ef6b845064123d5ac7874fbc192218.png

Na het vorige seizoen ga ik niet meer zeggen of dit nu makkelijk of moeilijk is. Toen dacht ik dat ik de makkelijkste loting ooit had, maar pakte ik vervolgens bijna geen enkel punt... 

De andere clubs in de voorbereiding:

image.png.184017722a22c1c9046d1c8bc9ec0c1c.png

We beginnen onderaan:

• Pennarossa speelde 2x gelijk en verloor op penalties.
  • Faetone deed het nog slechter en verloor beide wedstrijden en lag eruit. Ze pakte dus geen enkel punt voor ons land.
  • San Marino Academy begon met twee nederlagen tegen Sturm Graz en stroomde daarna een ronde later in de Conference league voorrondes in. Daar verloor het 2x tegen PAOK. Ze pakte dus geen enkel punt voor ons land.
  • Tre Penne begon goed met een overwinning op Dinamo Kiev, maar de tweede wedstrijd werd dikker verloren. Daardoor zakte ze terug naar de EL. Daarin troffen ze NK Osijek en daar verloren ze twee keer tegen. Toen hadden ze nog een kans tegen Viktoria Plzen voor de conference league. En toen wisten ze gelukkig te winnen. En daarmee zijn ze onze derde club in 9 jaar die de groepsfase van de Conference League haalt. 
    image.png.7a82cd94356348c02e0ab6761b2d94cc.png

We moeten trouwens nog wel wat punten gaan pakken. Als we nu niets meer zouden pakken, dan zouden we van plek 18 naar 23 zakken... 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2028/2029

Bravo

Met ons eigen cluppie was het een geslaagd seizoen; ver komen in de Champions League en talent veel de kans kunnen geven. Wel is te zien dat we meer puntverlies hadden in eigen competitie door soms echt een B-elftal op te stellen (en vaak in combinatie met instant result). Verder hebben we in de winterstop ook veel Spaanse talentjes kunnen oppikken en speelde ons jeugdelftal in de finale van de Youth League (1-3 verlies tegen Liverpool). Ook hebben we 5 miljoen besteed aan een redelijk talentvolle speler van een competitiegenoot (die een clausule had van 1.2 miljoen). Dit geld gaat naar Domzale, Zij spelen op het moment geen Europees voetbal, maar het lijkt er wel op dat hier steeds het meeste Sloveense talent vandaan komt. Op dit vlak hebben we nog te weinig gedaan, maar de focus lag ook eerst en nog steeds op het bouwen van ons eigen team en geld op te bouwen. We hebben nu zo'n 75 miljoen op de bank staan. En sinds een jaartje hebben we ook een nieuw stadion (niet met mijn naam) die plaats biedt voor 6750 man. Nu wordt in thuiswedstrijden in de Champions League alsnog gebruik gemaakt van een ander stadion, wat prima is gezien de toeschouwersaantallen daar. Op het moment van schrijven wordt onze club ook in verband gebracht met een overname.

image.png.e5effbff60f7cbb1e2a33283df254b5a.png

In de Champions League maakten we weer een stap vooruit. Excuses voor de clubnamen, maar het uitschakelen van Leverkusen en de 3-0 overwinning op Napoli voelden extra goed. In de heenwedstrijd tegen City in de kwartfinale deden we het echt goed, we hadden een betere xG dan zij. In de uitwedstrijd verloren we van Haaland (4 goals).

image.thumb.png.e6f32e7b7aec35e9328e1074552342e0.png

Olimpija

Dit was dit seizoen in de competitie onze belangrijkste concurrent, ook is het een rivaal en dat maakt het dan extra leuk. Niet dat ik daar extra aandacht aan besteedde, anders had ik wel beter mijn best gedaan om er eens een keer van te winnen

image.png.7e039c410b09b04bede86a04a58646a1.png

Voor de rest wist de club weinig klaar te spelen in Europa:

image.thumb.png.d619ccb12d244320a92a8c1aa1507eed.png

Mura

Ook Mura wist weinig klaar te spelen met een enkel gelijkspelletje:

image.thumb.png.71508dafd3737f58c1caa4c56ac57c0f.png

Maribor

En dit geldt ook weer voor de grootste naam uit onze competitie

image.thumb.png.1ca784543f65592a9a374d65d9422a0b.png

De coëfficiënten

Omdat we vooral op ons eigen gefocused zijn, maken we geen hele grote stappen. We zijn nu vooral bezig met het uitbreiden van onze voorsprong op landen als Bulgarije, Griekenland en Tsjechie. Maar een aantal landen boven ons scoren soms heel goed, zoals Schotland en Denemarken dit seizoen.

image.thumb.png.13422c23766fd0047cee98480dd6b5cf.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.4f486bcb0b4dc4ed5a0cbcf7613721c2.png

De waarde van de club is ondertussen de grens van 1 miljard gepasseerd :cheer:

Ik heb even gekeken waar dit mee te vergelijken valt: met de waarde van Ajax en Feyenoord. Niet met een van die twee clubs, maar met de totale waarde van Ajax plus de totale waarde van Feyenoord. 

Hoeveel geld zou ik trouwens deze transferperiode over maken naar de andere clubs in San Marino?

• Vorig jaar had ik een Europees rampjaar en speelde ik bijna quitte na 40 miljoen te doneren.
  • Dit jaar heb ik al veel meer inkomsten uit transfers, waardoor ik best nog meer kan doneren.

Ik zit deze keer te denken aan zo'n 5 mln. per club. Dat zou dan neerkomen op 75 mln. Ik verwacht dat ik - zelfs bij nog zo'n slecht Europese campagne - dit jaar dan gewoon quitte weet te spelen :t:

Kortom: Ik heb gewoon te veel geld en ik heb geen flauw idee waaraan ik het anders moet gaan uitgeven. Nou ja, ik heb wel een goede bestemming: Een nieuw stadion, maar ja, mijn bestuur... ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites