Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Building a Nation

Eindigen in top 4 in de coëfficiëntenranglijst (landelijk): 150 punten

Eindigen 2e in de coëfficiëntenranglijst (landelijk): 200 punten

1e worden op de coëfficiëntenranglijst (landelijk) 300 punten
Bovenstaande punten gelden voor landen die starten op plek twintig of lager. Voor elke plek dat een land hoger start verliest de uitdaging vijf procentpunt aan waarde. Top vijf landen leveren geen punten op.

Doel

Het doel van deze save is het brengen van het land waarin je managet op de 1e plek op de coëffiëntenlijst. Nummer 1 worden is het ultieme doel, maar Engeland voorbij gaan zal erg lastig worden. Misschien zelfs onmogelijk, maar het is aan jou om het tegendeel te bewijzen. In deze uitdaging is jouw doel om in de top 4 te geraken op deze lijst. Dit betekent vier ploegen in de Champions League voor jouw land. Het kan dus zomaar zijn dat een Schotland of Ierland vier clubs in de Champions League heeft. Ook zou je dit met Nederland kunnen doen. Kun jij Nederland op de 1e plek krijgen? In principe kun/mag je dit met alle landen doen.

image.thumb.png.6a9d3559f583ba1a341d3949bbd44ada.png

Zo ziet een afgeronde uitdaging eruit met dank aan @Titan

Tips

Database

Spoiler

Scouting

Spoiler

Spelers uitlenen aan andere clubs

Spoiler

Je kent het wel. Mensen managen een club - vaak hun favoriete club - en het doel is het winnen van de Champions League. Eenmaal bij de winst van de Champions League wil een save wel eens stoppen. Deze save gaat verder dan dat. Niet alleen moet jij goed presteren maar de andere clubs in jouw land ook. Dit doel kun jij niet in je eentje halen. Helaas is de transfer AI niet al te best en zal jij de andere clubs moeten helpen. Dit kun je doen door spelers te verhuren naar de andere clubs. Niet alleen zorg je voor spelers bij je eigen club maar ook bij de andere clubs. Scouting en spelers verhuren, dat zijn 2 belangrijke dingen. Zie de tips hierboven

Landen

In feite kun je met elk land deze uitdaging doen. Hoe lager je gaat op de coëfficiëntenlijst hoe groter de uitdaging wordt. Je kunt starten in Schotland, Oostenrijk, Turkije en noem ze maar op. Maar via een speciale database zou je ook in San Marino kunnen beginnen. De keuze is aan jou. Hieronder vind je een overzicht met mogelijke landen en hun regels:

Spoiler

Bulgarije - Niet meer dan 5 spelers van buiten de EU in de wedstrijdselectie, minimaal 15 spelers die tussen 15 en 21 jaar 3 jaar van de opleiding in hetzelfde land genoten hebben, maximaal 40 spelers

Denemarken - Minimaal 1 doelman op de bank, spelers onder 16 jaar zijn niet speelgerechtigd, minimaal 4 spelers die home grown zijn inschrijven, minimaal 8 spelers die home grown in Denemarken zijn inschrijven, maximaal 25 spelers inschrijven

Finland - Wedstrijdselectie mag niet meer dan 3 spelers van buiten de EU bevatten, de wedstrijdselectie moet minstens 9 in Finland opgeleide spelers bevatten, er moeten tenminste 4 spelers in de basisopstelling staan die opgeleid zijn bij een club uit Finland, maximaal 5 spelers per seizoen op huurbasis toegestaan

Griekenland - Wedstrijdselectie mag niet meer dan 5 spelers buiten de EU bevatten, spelers met een jeugdcontract zijn niet speelgerechtigd

Hongarije - Maximaal 25 spelers inschrijven

Ierland - Niet EU spelers moeten minimaal €343 per week verdienen

IJsland - Er mogen niet meer dan 3 spelers van buiten de EU in de wedstrijdselectie zitten, maximaal 25 spelers inschrijven, minimaal 8 spelers home grown bij club of land

Letland - Minimaal 3 spelers in de basisopstelling die zijn opgeleid bij een club uit Letland, maximaal 15 buitenlanders, maximaal 30 spelers inschrijven, minimaal 3 spelers die hebben gespeeld in hun eigen land voor hun 21e verjaardag

Noord-Ierland - Minimaal 8 spelers die home-grown zijn (land), maximaal 20 spelers inschrijven

Noorwegen - Maximaal 25 spelers met deeltijdcontract (of beter), Maximaal 5 spelers met een jeugd of amateurcontract, Minimaal 3 spelers home grown inschrijven, minimaal 16 spelers die voor hun 21e 3 jaar van hun opleiding in hetzelfde land genoten hebben, maximaal 9 niet zelf opgeleide spelers. Werkvergunning: Spelers met veel potentie, 50% van wedstrijden in eerste elftal gespeeld

Polen - Er moet minimaal 1 speler van onder de 22 in de opstelling staan uit Polen, maximaal 25 spelers inschrijven, minimaal 3 spelers home grown (club), minimaal 8 spelers home grown (land)

Servië - Niet meer van 4 buitenlandse spelers in de basisopstelling, de wedstrijdselectie moet minstens 2 binnenlandse spelers onder de 21 bevatten, er moet tenminste 1 speler uit Servië onder 21 in de basisopstelling staan, maximaal 30 spelers inschrijven, contracten van maximaal 3 jaar voor spelers die jonger zijn dan 19

Slovenië - Maximaal 2 huurspelers van een ploeg in dezelfde divisie toegestaan

Slowakije - De wedstrijdselectie mag niet meer dan 5 spelers van buiten de EU bevatten

Wales - De wedstrijdselectie moet minimaal 2 spelers van onder de 19 jaar bevatten, mimimaal 8 spelers die opgeleid zijn bij de club of al 3 jaar in het land hebben gespeeld voor hun 21e verjaardag, minimaal 4 spelers die home grown zijn inschrijven, maximaal 25 spelers inschrijven, maximaal 12 spelers per seizoen op huurbasis toegestaan, maximaal 6 spelers op huurbasis toegestaan

Wit-Rusland - Minimaal 2 doelmannen in de selectie, Niet meer van 5 spelers van buiten de EU in de basisopstelling, de wedstrijdselectie mogen niet meer dan 5 buitenlandse spelers in de basisopstelling staan, de wedstrijdselectie mag niet meer dan 8 spelers uit het buitenland bevatten, maximaal 60 spelers inschrijven, maximaal 8 spelers per seizoen op huurbasis toegestaan, maximaal 8 gehuurde binnenlandse spelers per seizoen toegestaan

*Dit zijn landen die met de gewone database gebruikt kunnen worden. Voor andere kleine landen (denk aan San Marino of Andorra) heb je een aangepaste database nodig. Mogelijk vind je die bij de Steam workshop

Houd je niet van regels dan raad ik aan om te gaan starten in Ierland, Hongarije, Slowakije of Griekenland

Credits: @Thomassje123

bewerkt door 19CH98
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil vanaf deze even in een mooi overzichtje bij gaan houden welke landen hiervoor gekozen zijn en actief zijn. Omdat het leuk is en wellicht dat deelnemers op zoek willen naar een uniek land.

Wil ik deze post aan het begin bijhouden en zal aangevuld worden zodra leden hier beginnen of verder gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Chiemel:

Ik wil vanaf deze even in een mooi overzichtje bij gaan houden welke landen hiervoor gekozen zijn en actief zijn. Omdat het leuk is en wellicht dat deelnemers op zoek willen naar een uniek land.

Wil ik deze post aan het begin bijhouden en zal aangevuld worden zodra leden hier beginnen of verder gaan.

Mijne kun je al opschrijven, San Marino

Mijn save gaat nog wel even door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dit topic dan maar aftrappen:

Gelukkig kunnen we de save van FM 24 meenemen naar FM 25, daardoor heb ik ook niet per se haast om een nieuwe save te beginnen. De save die ik wil doen weet ik al wel. Een building a nation in Malta met het nationale team er bij. In Malta kan ik spelers naturaliseren en dat maakt het verschil met San Marino.

Mijn huidige save gaat dus nog even door. Daarin ben ik aanbeland in seizoen 42

Seizoen 42: De voorrondes

Pennarossa

7a8add22da072bf2d655e56275ee3e8c.png

Niet een club uit de laten we zeggen traditionele top 5 maar Tre Penne speelde in de voorronde van de Conference League. Daarin speelden ze tegen het Turkse Trabzonspor. Een aantal jaar geleden nog heel belangrijk maar Turkije is al een tijdje geen concurrent van ons meer. Pennarossa speelde in Turkije zowaar gelijk, zou het dan? Nee helaas, de thuiswedstrijd was wel spannend want na 85 minuten was het nog 1-1 maar ze kwamen net te kort

Cailungo

Cailungo werd verrassend derde in eigen land. Aan de andere kant kun je je ook afvragen of dat een verrassing is want Cailungo is met een mooie opmars bezig in San Marino. De nummer 3 hoeft geen voorrondes te spelen, dat heeft te maken met onze 7e plek op de coëfficiëntenlijst. Cailungo stroomt dus meteen in de groepsfase van de Europa League in

Tre Fiori

90d45064aeed441c6a4d3f472b054d5d.png

Tre Fiori gaat als nummer 2 naar de voorronde van de Champions League. 2 clubs in de Champions League, dat is nog niet eerder voor gekomen. En wat was Tre Fiori dichtbij. FC Midtjylland was als eerste al geen enkel probleem en tegen Rangers wonnen ze in Schotland. Vervolgens geven ze het volledig weg in eigen huis en je kunt je afvragen hoe dat kan. Ook kun je discussiëren over of Tre Fiori wel de Champions League in moet gaan. Ze zullen daar niet veel punten pakken maar een reputatie boost is wel wat ze kunnen gebruiken. Voor dit seizoen gaan ze in ieder geval naar de Europa League

Juvenes Dogana

8d636896b8bfea45a3e036004c0ad3b5.png

Dan is er nog maar 1 club over. Die club speelt in de voorronde van de Conference League en kan het Europese seizoen maken of breken. Die druk lag dit jaar op Juvenes Dogana. In de 2e kwalificatieronde troffen ze Austria Wien en je bent toch geneigd te zeggen dat dat makkelijker kon. Gelukkig won Juvenes wel 2 keer. Dan treffen ze met Glentoran een team waarvan ze dan wel moeten winnen. Ook dat gebeurt, vrij eenvoudig. Maar dan... Dan loten ze Monchengladbach in de laatste kwalificatieronde, ai. Een ongelukkig loting en Juvenes Dogana verloor dan ook 2 keer. Echt kwalijk kun je ze dat niet nemen, ze hadden gewoon erg ongelukkig geloot. Betekent wel dat we geen enkele club in de Conference League hebben, dat kost gewoon veel punten

Lotingen

Folgore

d32ca31eec09b4610b6e87d77396fde0.png

Onze loting was eigenlijk vrij makkelijk om eerlijk te zijn. Rangers en Steua Boekarest mogen echt geen probleem zijn en tegen Napoli zijn we ook ruim de favoriet. We moeten hierin groepswinnaar worden, alle andere is onacceptabel

Cailungo

25daa927860ec18fad83ca956d3b9fa2.png

Cailungo in de Europa League, dan hoop je wel op een gunstige loting waarin ze minimaal 3e kunnen worden. Ik zie dat in deze groep wel kunnen gebeuren, vermoedelijk zal de strijd om de derde plaats gaan tussen Cailungo en Ludogorets. Maar misschien kan Cailungo ook nog wel wat punten pakken tegen FC Kopenhagen

Tre Fiori

a87d1d6b17fe6aef01f006f859b7e228.png

Wie het niet heeft getroffen met de loting is Tre Fiori. Zeker als je je bedenkt dat Tre Fiori 69e (nice) op de club coëfficiënten staat. Dan is deze loting pittig. Hopelijk kunnen ze derde worden, met Jablonec in de groep zou je toch denken dat dat mogelijk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig mijn game meegenomen en niet meer regelmatig geüpdatet, maar deze mijlpaal wilde ik wel even delen. Voor het eerst op plek 6 en dus twee direct CL-plekken. Overigens toch altijd mooi dat je invloed kan uitoefenen met de competities die je selecteert. Kroatië is nummer 5 en Servië 7e.

b6101a232835bbcefb3dfd455256227c.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Djordison:

Voorlopig mijn game meegenomen en niet meer regelmatig geüpdatet, maar deze mijlpaal wilde ik wel even delen. Voor het eerst op plek 6 en dus twee direct CL-plekken. Overigens toch altijd mooi dat je invloed kan uitoefenen met de competities die je selecteert. Kroatië is nummer 5 en Servië 7e.

b6101a232835bbcefb3dfd455256227c.png

Ja, competities die je selecteert als speelbaar zullen uiteindelijk ook kans hebben om beter te presteren. Opzich leuk, andere kant ook niet helemaal realistisch maar ach... Het blijft een spelletje 😉

Heb je het helemaal zelf gedaan dat je nu 6e staat of presteren de andere clubs ook wel in Europa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mordurette:

Ja, competities die je selecteert als speelbaar zullen uiteindelijk ook kans hebben om beter te presteren. Opzich leuk, andere kant ook niet helemaal realistisch maar ach... Het blijft een spelletje 😉

Heb je het helemaal zelf gedaan dat je nu 6e staat of presteren de andere clubs ook wel in Europa?

Ik zie het maar alsof ik de hele Balkan aan het ontwikkelen ben. ;c

Nee, daarvoor zijn het net te veel punten om te halen. We halen de laatste jaren met vier teams een groepsfase, dus daarin worden wel punten gescoord. Tot nu toe twee keer finale ECL gehaald door andere ploegen, één keer halve en één keer kwart in de ECL. Dat is echt nog wel het niveau want in de EL liggen ze er direct na de groepsfase uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 42: De groepsfase

Folgore

3b10422f4ed6cc66d714720e56c71c0a.png

Ik zei van te voren dat ik groepswinst wilde en niets anders. Dat lukte met de perfecte score. Rangers en Steaua waren een makkie, van Steaua werd thuis zelfs met maar liefst 9-0 gewonnen. Napoli maakte het ons wel een stuk lastiger, in beide wedstrijden kwamen we niet verder dan 1-0 maar ze werden beiden dus wel gewonnen

Cailungo

266abc24b1fb10ec3ff493c5af0fc69d.png

Mijn voorspelling kwam uit. Cailungo en Ludogorets speelden voor de derde plaats. Cailungo was de Bulgaren tot tweemaal toe te slim af. 0-1 en 4-0. Dat waren ook meteen de enige punten voor ze, tegen Sociedad en Kopenhagen konden ze geen punten pakken. Cailungo wordt 3e en gaat verder in de Conference League

Tre Fiori

e94a3a81660a217c33c106e319a01c8e.png

Van Tre Fiori heb ik de hoogste verwachtingen, zij staan na ons namelijk het hoogst op de club coëfficiëntenlijst. Die verwachtingen hebben ze absoluut niet ingelost. Het begon wel erg veelbelovend, ze speelden namelijk 1-1 gelijk uit bij Lille. Vervolgens winnen ze uit van Jablonec. Thuis moeten ze dat afmaken en ze worden dan 3e. Maar Tre Fiori verliest 1-3. Dat is ze duur komen te staan want vervolgens waren Club Brugge en Lille te sterk voor onze landgenoten. Jablonec speelde ook nog eens gelijk tegen Club Brugge en dat maakt dat Tre Fiori op onderling resultaat laatste wordt in de groep. Zeer teleurstellend

Coëfficiënten

c7c96f5d7ae856a863eda06b8786b9f6.png

Ik dacht, we kunnen wel rustig aan doen. De voorsprong op Portugal was immers erg groot. Maar kijk eens wat voor een seizoen Portugal speelt, die hebben al 11,900 punten bij elkaar gespeeld. Ik dacht dit seizoen wel even in 2 updates te kunnen gaan doen maar het is toch een heel stuk spannender dan vooraf verwacht. Eigenlijk moeten we misschien zelfs gaan vechten nog voor die 7e plaats. Portugal heeft namelijk nog wel een aantal clubs in Europa. We moeten nog zeker aan de bak. De aansluiting met Nederland en Frankrijk zijn we nu trouwens wel kwijt dus de focus zal helaas naar onderen moeten gaan

0cc591758efd75d0abdb8cdb745be008.png

Je ziet het, Portugal doet nog volop mee met 4 clubs in Europa. Daar moeten wij en Cailungo tegen op boksen. Dan hoop je op gunstige lotingen maar dat viel tegen. Cailungo speelt tegen Stade Rennais en wij moeten het doen tegen Manchester City. Geen eenvoudige tegenstander voor beide ploegen. Porto en Sporting CP hebben overigens ook geen makkelijke tegenstander. Het zal enorm spannend worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 42: Het vervolg

knock-out fase

5255f22232c54b950bf7bc6e02201d9c.png

Manchester City was de tegenstander voor ons in de knock-out ronde. Niet de makkelijkste tegenstander maar wij hebben het heel makkelijk laten lijken. Het begon met een afgekeurde goal van Manchester City maar daarna waren wij los. We staan na 16 minuten 0-2 voor en laten City alle hoeken van het veld zien. Het was een masterclass vanuit onze kant maar we hadden er meer moeten scoren, geloof het of niet. City komt er wel een paar keer gevaarlijk uit maar wij waren echt veel beter. De 0-3 in de 89e minuut gaf de verhoudingen goed weer. Ook thuis komen we niet in de problemen. In de 10e minuut komen we alweer 1-0 voor. City gaf nu wel wat meer tegengas maar hele gevaarlijke kansen creëerden ze niet. In de slotfase zetten we de wedstrijd op slot middels de 2-0

Cailungo

64c4cc9a84a7dc19ea1f649b38d9f7da.png

Cailungo had het ook zwaar getroffen want in de Conference League zijn vast wel wat makkelijkere tegenstanders dan Rennes toch? Cailungo heeft het fantastisch gedaan, ze hebben Rennes 2 keer op een gelijkspel gehouden. Strafschoppen moesten de beslissing brengen. Helaas kon Cailungo die niet winnen. Toch hebben ze al meer gedaan dan ik had gehoopt dus dat is helemaal prima. Neemt niet weg dat we het vanaf nu helemaal zelf moeten doen

b44f14159be19a456d93f8b47fffeac2.png

We zijn zeker nog niet van Portugal af. FC Porto won in de Champions League van Inter en Sporting CP versloeg Monchengladbach. Het is nu 4 tegen 1

e44475fdb09f4a0dfc6e3d52f8711d0a.png

Sporting CP speelde tegen Zulte Waregem en Vitoria de Guimaraes tegen Lugano. Je verwacht dat de Portugese ploegen dan winnen en dat gebeurde ook helaas. Arsenal deed wel wat het moest doen tegen Benfica, dat dan weer wel gelukkig

Coëfficiënten

1ec30c9e2123d95f8b3644445bea0bc1.png

Portugal speelt een geweldig seizoen en heeft al 14,300 punten bij elkaar gespeeld, dat is wel bizar veel voor de nummer 8 op de coëfficiëntenlijst. Gelukkig wonnen wij 2 keer van City en is het verschil nog steeds vrij groot. Echter is het nog wel steeds 1 tegen 3

Kwartfinale

ce8b96931f8dfe8cc12842e72d376dc9.png

In de kwartfinale speelden we tegen Ajax dat Hoffenheim in de vorige ronde uitschakelde. Dit was de meest gunstige loting voor ons maar je moet je tegenstander op dit niveau nooit onderschatten. De 1e wedstrijd was in de Johan Cruijff Arena, inmiddels uitgebreid naar 64.928 zitplaatsen trouwens. In de eerste helft was het krachtsverschil enorm. De eerste kans was voor Ajax maar daarna lieten we zien veel beter te zijn. In de rust staan we dan 0-2 voor. Maar de tweede helft begint niet goed en Ajax komt een beetje terug al in de 48e minuut. Even mocht Ajax weer hopen maar we pakten het initiatief wel weer terug. Een penalty in de 56e minuut bracht de eindstand naar 1-3. In eigen huis geen enkel probleem met de Amsterdammers. In de rust staat het al 4-0. Ajax had geen kans en we gaan door naar de halve finale

8dc57f9a9e1129d85a6fd43a691c6b86.png

Eindelijk ligt Sporting CP er dan uit, Sampdoria was ze te sterk. Gelukkig maar, eindelijk zit het een beetje mee. Vitoria de Guimaraes speelt dan tegen SK Brann en natuurlijk winnen ze die. Wel moeizaam maar ook zij gaan naar de halve finale. Weet je wie ook naar de halve finale gaat? FC Porto, die zitten in de halve finale van de Champions League nadat ze Real Madrid uitschakelden

Halve finale

96388034d9baf8d36fef3499301bd71a.png

Maar wij gaan niet spelen tegen FC Porto, Porto speelt tegen Chelsea. Dat is de andere halve finale. Onze halve finale was tegen Liverpool, 2 gelijkwaardige teams. Daar was echter weinig van te merken. We zijn in bloedvorm dit jaar en alles klopt gewoon, ook Europees. We speelden op Anfield niet eens op het scherpst van de snede maar toch bleven we eenvoudig overeind. Zonder zelf groots te spelen winnen we daar wel 0-2. Liverpool creëerde amper kansen. Dat moet thuis afgemaakt worden. Maar wellicht was het toch ietsje spannender dan gehoopt. Het was een hele tamme wedstrijd waarin weinig gebeurde. Toch komen wij op 1-0 in de 36e minuut. Daarmee lijkt alles gespeeld. Liverpool kwam 20 minuten voor tijd nog wel op 1-1 om het een klein beetje spannend te maken. Maar echt billenknijpen werd het niet, in de 78e minuut maakten we zelfs 2-1 en zo winnen we de wedstrijd ook

938d256d8578dfc542713f26f471d016.png

FC Porto blijft maar stunten in de Champions League. Ook Chelsea houden ze op gelijkspel na 2 wedstrijden. Strafschoppen beslissen het tweeluik. Porto verloor deze en zo is niet Porto maar Chelsea onze tegenstander in de finale. Sampdoria bewijst ons wederom een goede dienst, ze schakelen ook Vitoria de Guimaraes uit

Finale

c32d7473b74a503f6377e2c9cc8c5f79.png

In de finale is Chelsea dus de tegenstander. Zo'n finale is altijd een wedstrijd op zich. Dat bewees vorig seizoen wel toen we verrassend verloren van AC Milan. Wij spelen dit seizoen erg volwassen en geven weinig weg. Dan is het relaxed kijken naar een wedstrijd kan ik je zeggen. Echter wisten we zelf ook niet de scoren in de eerste helft en de ruststand was 0-0. De tweede helft komen we goed uit de kleedkamer. We komen ook snel op 1-0 uit een corner. Arrieta kopte deze raak, deze man mag je gerust de beste verdediger ter wereld noemen. Verder geven we ook in de tweede helft weinig weg. Niks aan de hand eigenlijk. In de 80e minuut maken we 2-0 en dan is het klaar. We winnen de Champions League, dik verdiend ook dit jaar

Perfecte score

c58ceeb23e73fb1604e003c3c1892e36.png

fe596634d81683fe615a6debff3f7b23.png

Wij hebben dit jaar letterlijk alle wedstrijden gewonnen in de Champions Leauge, dat noemen we een perfecte score. Helaas is niet het gehele seizoen alles gewonnen. In eigen land hield Murata ons op 1-1 in de beker. De enige wedstrijd in het hele seizoen in alle competities die we niet hebben gewonnen

Coëfficiënten

23fb22c36077f5f1c7dcd2914a9f4508.png

Zo hebben wij als Folgore het seizoen kunnen redden en hebben we toch nog 10,900 punten gepakt. Wie weet hoeveel dat had kunnen zijn als we ook nog eens een club in de Conference League hadden. Het verschil is ook nog steeds vrij groot. Dit hebben we kunnen doen door onze eigen prestaties in Europa. Volgend seizoen moeten de andere San Marinese clubs het wel beter doen!

Youth rating

54def01c53dd4f5230bef5d0d141057f.png

Tot slot is de youth rating wat omhoog gegaan, deze staat nu op 44. San Marino begint met een youth rating van 29

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er mensen geïnteresseerd om dit met een Nederlandse, Belgische (of een andere) provincie/regio te doen? Dus coefficienten van het land op 0 zetten en alleen clubs uit dat gebied? 

Ik ga deze challenge binnenkort beginnen met Noord-Brabant (of zelfs Brainport Eindhoven alleen) en vroeg me af of anderen geïnteresseerd waren in eenzelfde idee :)

Dan kan ik wel een database maken :)

bewerkt door Badmuts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil deze binnenkort gaan oppakken. Weet nog niet met welk land. Wil een land doen die nog niet is gekozen in deze of vegelijkbare challenges en hoeft niet per een dwergstaat te zijn. Kan prima een "medium" land zijn. Ik denk eentje met niet al te veel regels, maar daar ben ik nog niet over uit. Tsjechie ofzo. Tips of zelfs wensen zijn welkom.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Wil deze binnenkort gaan oppakken. Weet nog niet met welk land. Wil een land doen die nog niet is gekozen in deze of vegelijkbare challenges en hoeft niet per een dwergstaat te zijn. Kan prima een "medium" land zijn. Ik denk eentje met niet al te veel regels, maar daar ben ik nog niet over uit. Tsjechie ofzo. Tips of zelfs wensen zijn welkom.

Op 9-10-2023 om 16:36 zei 19CH98:

Houd je niet van regels dan raad ik aan om te gaan starten in Ierland, Hongarije, Slowakije of Griekenland

Weet om eerlijk te zijn niet hoe up to date deze aanbevelingen zijn maar misschien heb je hier wat aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei 19CH98:

Weet om eerlijk te zijn niet hoe up to date deze aanbevelingen zijn maar misschien heb je hier wat aan?

Zeker. Ook allemaal interessante opties. Ierland misschien het minste, die komt al wat vaker terug in challenges of novelles heb ik het idee.

Ik zoek misschien ook juist die ene extra reden om een keuze te maken. Misschien iets als in een land die zich nog nooit gekwalificeerd heeft voor CL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Chiemel:

Zeker. Ook allemaal interessante opties. Ierland misschien het minste, die komt al wat vaker terug in challenges of novelles heb ik het idee.

Ik zoek misschien ook juist die ene extra reden om een keuze te maken. Misschien iets als in een land die zich nog nooit gekwalificeerd heeft voor CL.

Citaat

Nations never represented
Albania, Andorra, Armenia, Azerbaijan, Bosnia & Herzegovina, Estonia, Faroe Islands, FYR Macedonia, Georgia, Gibraltar, Iceland, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Moldova, Montenegro, Northern Ireland, Republic of Ireland, San Marino, Wales

bron: https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/0253-0d044956b89e-c4ab948ad516-1000--how-each-nation-has-done-in-champions-league/

Zitten wel wat leuke landen tussen denk ik. Helaas geen overlap met mijn eerdere lijstje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging bijna voor Zilina in Slowakije, maar aan die club is al wat meer aandacht besteed in het forum (eigen novelle een beetje, novelle van Modurette). Toen ben ik nog geswitcht naar een vergelijkbaar land qua ranking en youth rating, maar met ietsjes meer beperking (max 3 non-EU spelers). 

Land: Slovenie

Positie: 30e (in FM23)

Clubs die dit seizoen in Europa uitkomen

• 1x voorronde CL = Maribor 
  • 3x voorronde Conference League = Koper, Mura, Olimpija

Ik wilde graag met een club beginnen die nog geen Europees speelt dit seizoen, met zo goed mogelijke jeugdfaciliteiten. Er was qua faciliteiten een betere optie beschikbaar (Domzale), maar ik vond deze clubnaam toch nog iets toffer:

image.png.412f481549012c14672b09aa443844f7.png

image.thumb.png.7ef4fa2d03676108851a717be66fc344.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Chiemel:

Ik ging bijna voor Zilina in Slowakije, maar aan die club is al wat meer aandacht besteed in het forum (eigen novelle een beetje, novelle van Modurette). Toen ben ik nog geswitcht naar een vergelijkbaar land qua ranking en youth rating, maar met ietsjes meer beperking (max 3 non-EU spelers). 

Land: Slovenie

Positie: 30e (in FM23)

Clubs die dit seizoen in Europa uitkomen

• 1x voorronde CL = Maribor 
  • 3x voorronde Conference League = Koper, Mura, Olimpija

Ik wilde graag met een club beginnen die nog geen Europees speelt dit seizoen, met zo goed mogelijke jeugdfaciliteiten. Er was qua faciliteiten een betere optie beschikbaar (Domzale), maar ik vond deze clubnaam toch nog iets toffer:

image.png.412f481549012c14672b09aa443844f7.png

Slovenië, dat zal @Mordurette leuk vinden.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites