Miz Geplaatst 18 mei 2022 Share Geplaatst 18 mei 2022 Vandaag werd de selectie van de Rode Duivels bekendgemaakt. Deze jongens zullen spelen tegen Nederland (3 juni), Polen (8 juni), Wales (11 juni) en nogmaals Polen (14 juni). Degelijke selectie wat mij betreft. Ik snap alleen niet dat je geblesseerde spelers (Thorgan Hazard, Meunier en Denayer) verkiest boven actieve spelers. Het zijn tenslotte maar semi-oefenwedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Degelijke selectie inderdaad. Ben al blij dat hij van een Chadli is afgestapt. Weet niet of we ooit iets zullen winnen, Witsel is 33 , Alderweireld ook en Mertens 35. De Bruyne zit net ook aan de 30 maar die kan nog jaren mee, net zoals Courtois. Ik denk dat we nu wel vrijwel zeker aan het overschakelen zijn van een top team naar een iets dat daar onder zit.. Mochten we iets winnen, gaat het met veel geluk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Moet vooral eens een logische strategie achter gaan zitten. Al jaren trekt het spel op niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Toch een selectie waar je mee aan kunt komen. In ieder geval voor nu nog wel. Waar ik heel benieuwd naar ben is wat Witsel komend seizoen doet, want geloof dat hij Dortmund gaat verlaten? Mertens en Toby idem. De jaren beginnen te tellen. En zeker laatst genoemde speelt toch niet meer op een geweldig niveau. Waarschijnlijk wordt voor velen het WK hun laatste kunststukje in de nationale ploeg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 19 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2022 8 minuten geleden zei Socrates: Moet vooral eens een logische strategie achter gaan zitten. Al jaren trekt het spel op niks. Nou nou... In 2018 was het succes in grote mate te danken aan de huidige bondscoach. Sindsdien is het inderdaad achteruit gegaan omdat hij steeds vasthoudt aan dezelfde formatie en looplijnen. Heel af en toe gebruikt hij de oefenwedstrijden om eens iets uit te testen, maar dan ook niet langer dan in het laatste kwartier of half uur. Wat dat betreft is er inderdaad zeker verbetering mogelijk. @Bogatyr Ik acht onze Duivels zeker niet kansloos deze winter. Het is 90% zeker dat we niet zullen winnen schat ik, maar deze ploeg kan nog wel wat is wat ik wil bedoelen. Witsel en Alderweireld zijn dan wel ondertussen 33 maar hebben nog altijd hun waarde in de selectie. Of ze nog steeds basisspeler moeten zijn is een andere vraag. Ik geloof wel dat we op het EK in Duitsland nog eens kunnen uitpakken, mits er een andere, tactisch sterkere bondscoach wordt aangewezen. Betreft het komende WK... daar heb ik gezien de loting een stuk minder vertrouwen in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 21 minuten geleden zei Socrates: Moet vooral eens een logische strategie achter gaan zitten. Al jaren trekt het spel op niks. Goh dat het spel op niks trekt is wel zwaar overdreven. Ik sluit me aan bij @Miz België heeft veel individuele klasse. Maar een TEAM zoals Duitsland of Italië zal het nooit worden. Resultaten zijn er de afgelopen jaren zeker wel geweest, alleen op de momenten dat het moest lukte het niet (Frankrijk '18 en Italië '21) Verder wel mooie resultaten tegen Brazilië, Engeland, Japan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 19 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2022 Maak van Japan maar Portugal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Zojuist zei Miz: Maak van Japan maar Portugal. Ja, maar blijft wel één van de leukste en mooiste matchen van België ooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 6 minuten geleden zei Bogatyr: Goh dat het spel op niks trekt is wel zwaar overdreven. Ik sluit me aan bij @Miz België heeft veel individuele klasse. Klopt en daar leunt het op. Dat is dus precies nul werkzame strategie. Altijd als ik België zie is het totaal geen logisch collectief zonder enige herkenbaarheid in spel. 5 minuten geleden zei Miz: Maak van Japan maar Portugal. Toen ze volledig weggespeeld werden? Of gaat het dan vooral om het resultaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 19 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2022 Euh ja. Zijn zin was letterlijk "Verder wel mooie resultaten tegen Brazilië, Engeland, Japan...". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Ah ja, maar vond het eerder een vrij schaamtevolle vertoning. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 19 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2022 Staat genoteerd. Af en toe moet je gewoon dat smerige spelletje spelen. Al weet ik natuurlijk Nederlanders liever enkel en alleen aanvallend voetbal zien en liever met 6-5 een finale verliezen dan er één te winnen met 1-0 bij wijze van spreken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Daar identificeer ik mij totaal niet mee. Ik ben juist voor een tactische, slimme of vernuftige aanpak, ook als dat defensief is. Het gaat mij niet om een smerig spelletje spelen, het ging erom dat Portugal in die wedstrijd veel beter was en het onsamenhangende België gewoon finaal werd weggespeeld. Nog altijd een wonder dat België daar won en dat heeft meer met geluk dan wijsheid te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 19 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2022 Mij zal je niet horen ontkennen dat er meer geluk dan kunde mee gemoeid was, maar alsnog blijft dat een knap resultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 Klopt Belgie won toen onterecht tegen Portugal. Maar als ik eerlijk ben, mag mij betreft iedereen van Portugal winnen, ongeacht hoe, verdiend of niet verdiend. Nederland-Portugal 2006 was genoeg bewijs, vreselijke irritante landen team Portugal heeft. En dan nog te zwijgen laatste jaren op uitzondering van Sporting-Ajax na, hoelaat Portugezen teams altijd scoren en heb ik nog niet eens over het onaangename spel van Benfica tegen PSV en later Ajax. Dus nee ik heb geen sympathiek voor Portugeze elftal en clubs. Betreft de Rode Duivels ik hoop komende maanden en jaren dat Jeremy Doku en Charles De Ketelaere belangrijk gaan worden voor het nationale team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 mei 2022 Share Geplaatst 20 mei 2022 23 uur geleden zei Kyrill: Klopt Belgie won toen onterecht tegen Portugal. Maar als ik eerlijk ben, mag mij betreft iedereen van Portugal winnen, ongeacht hoe, verdiend of niet verdiend. Nederland-Portugal 2006 was genoeg bewijs, vreselijke irritante landen team Portugal heeft. En dan nog te zwijgen laatste jaren op uitzondering van Sporting-Ajax na, hoelaat Portugezen teams altijd scoren en heb ik nog niet eens over het onaangename spel van Benfica tegen PSV en later Ajax. Dus nee ik heb geen sympathiek voor Portugeze elftal en clubs. Betreft de Rode Duivels ik hoop komende maanden en jaren dat Jeremy Doku en Charles De Ketelaere belangrijk gaan worden voor het nationale team. Allemaal waar, maar ook allemaal sentiment. Wanneer Portugal alles uit de spelers haalt wat erin zit (en dat kan best veel zijn), dan kan ik enorm van ze genieten. Hebben gewoon een aantal hele mooie en ook hele goede voetballers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RubenS2 Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 Op 19-5-2022 om 15:06 zei Socrates: Daar identificeer ik mij totaal niet mee. Ik ben juist voor een tactische, slimme of vernuftige aanpak, ook als dat defensief is. Het gaat mij niet om een smerig spelletje spelen, het ging erom dat Portugal in die wedstrijd veel beter was en het onsamenhangende België gewoon finaal werd weggespeeld. Nog altijd een wonder dat België daar won en dat heeft meer met geluk dan wijsheid te maken. Portugal speelde toen als een ploeg slagers. Terecht dat ze verloren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 13 minuten geleden zei RubenS2: Portugal speelde toen als een ploeg slagers. Terecht dat ze verloren. Beetje wereldvreemd, België ging evenzeer over de schreef. Daarnaast gaat een wedstrijd niet om het aantal tackles. Portugal had die wedstrijd de grootste kansen en het betere van het spel. Had wel 3-0 kunnen worden. Moeten zelfs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 5 uur geleden zei Socrates: Beetje wereldvreemd, België ging evenzeer over de schreef. Daarnaast gaat een wedstrijd niet om het aantal tackles. Portugal had die wedstrijd de grootste kansen en het betere van het spel. Had wel 3-0 kunnen worden. Moeten zelfs. Als je je kansen niet afmaakt en de andere ploeg wel, ligt het gewoon aan jezelf hoor. Als als als.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 'Moeten zelfs'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 Het is goed, je hebt de langste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 Je komt met een open deur terwijl ik helemaal niet zeg dat het iemand anders z'n schuld is dat Portugal die wedstrijd niet won (ik zei dus: ze hadden wel 3-0 kunnen winnen, moeten zelfs). Die hele reactie was al tamelijk overbodig. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, dankjewel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 7 minuten geleden zei Socrates: Je komt met een open deur terwijl ik helemaal niet zeg dat het iemand anders z'n schuld is dat Portugal die wedstrijd niet won (ik zei dus: ze hadden wel 3-0 kunnen winnen, moeten zelfs). Die hele reactie was al tamelijk overbodig. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, dankjewel. Op karakter en goed geluk zijn de Belgen toen gewonnen. Het had inderdaad anders kunnen zijn als Portugal zijn kansen had afgemaakt. Als Belg ben ik nog altijd trots dat we de vorige winnaars uit het tornooi hebben geschopt. Jammer dat Portugal onze Kevin de Bruyne letterlijk uit de match heeft getrapt door de tweede vuilste speler op het veld (Palhinha), na Pepe dan. Die op het einde ook weer over de schreef ging op uitblinker Thorgan Hazard. Thorgan was trouwens man van de match, al had die ook naar Eden of Vermaelen kunnen gaan aangezien die laatste Ronaldo in zijn broekzak had. Je zei dat het een schaamtevolle vertoning was. Ik vond dat het een vrij schaamtevolle vertoning was van Portugal. Die hadden al met een man minder moeten staan vlak voor rust. Mocht de scheids toen een terechte rode kaart getrokken hebben ipv geel, had het ons al gemakkelijker gemaakt. Omdat dit niet gebeurd is, kon Portugal toch nog een aantal keer dreigen. Naar mijn mening mocht België ook wel eens wat geluk hebben. En dan heb ik het over de bal van Portugal op de paal en de andere kansen die gemist werden door de Portugezen. We hebben het op de momenten van de waarheid niet waar gemaakt, maar ik ben en blijf trots op onze prestaties de laatste jaren. En dat pakt niemand, maar dan ook niemand mij meer af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 Tja, ik weet nog dat vooral een Belgische overtreding vrij hard was en Palhinha op De Bruyne werd nogal overdreven door de Belgische commentator. Volgens de statistieken Belgen zelfs nog meer overtredingen gemaakt ook. In die wedstrijd was Renato Sanches voor mij de man van de wedstrijd, die was echt geweldig. Maar goed, ik gun jou en België de wereld en snap ook best dat je al snel zo'n wedstrijd door een wat gekleurde bril ziet. Ik hoop vooral dat België eens wat beter gaat spelen, wellicht dat ik er dan ook eens wat meer sympathie voor op kan brengen. Aan het land zelf ligt het immers niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 mei 2022 Share Geplaatst 22 mei 2022 31 minuten geleden zei Bogatyr: Op karakter en goed geluk zijn de Belgen toen gewonnen. Het had inderdaad anders kunnen zijn als Portugal zijn kansen had afgemaakt. Als Belg ben ik nog altijd trots dat we de vorige winnaars uit het tornooi hebben geschopt. Jammer dat Portugal onze Kevin de Bruyne letterlijk uit de match heeft getrapt door de tweede vuilste speler op het veld (Palhinha), na Pepe dan. Die op het einde ook weer over de schreef ging op uitblinker Thorgan Hazard. Thorgan was trouwens man van de match, al had die ook naar Eden of Vermaelen kunnen gaan aangezien die laatste Ronaldo in zijn broekzak had. Je zei dat het een schaamtevolle vertoning was. Ik vond dat het een vrij schaamtevolle vertoning was van Portugal. Die hadden al met een man minder moeten staan vlak voor rust. Mocht de scheids toen een terechte rode kaart getrokken hebben ipv geel, had het ons al gemakkelijker gemaakt. Omdat dit niet gebeurd is, kon Portugal toch nog een aantal keer dreigen. Naar mijn mening mocht België ook wel eens wat geluk hebben. En dan heb ik het over de bal van Portugal op de paal en de andere kansen die gemist werden door de Portugezen. We hebben het op de momenten van de waarheid niet waar gemaakt, maar ik ben en blijf trots op onze prestaties de laatste jaren. En dat pakt niemand, maar dan ook niemand mij meer af. Daar is Kevin zelf anders ook niet zo vies van, zelfs bij ploeggenoten... Herinner me trainings tackle nog op Januzaj bij een WK ofzo? Hij vond scherp moest zijn op training, op veld had KDB daar gewoon rood voor gekregen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten