Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Op 7-8-2023 om 20:57 zei rich ruzzian:

Waarom wil je toch zo graag simmen?. Het mooie aan dit spel is toch zelf de koersen rijden. 

Simmen geeft ook vaak gekke resultaten 

Omdat een seizoen allejezuslang duurt? Ik heb daar echt geen zin in, net als bij FM. 

Snelle simulatie geeft inderdaad vaak rare uitslagen, dus ik ga gewoon naar een bepaalde dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Career EOLO-Kometa [EXT] | Seizoen 2 - mei (tweede deel Giro)

@rich ruzzian in de eerste ritten voor het klassement gekozen voor Arrieta omdat hij twee keer een betere dag had, Fortunato krijgt de vrijheid in de laatste week wanneer de zwaardere bergetappes komen.

@Michaelinho* er waren geen bergetappes in de ronde van Hongarije, begon met een proloog waar hij 6 seconden verloor vervolgens een aantal keer seconden gesprokkeld in de tussensprints.

Ritten tot de tweede rustdag:

532768721_rittengereden.png.b2e837b4e057db3fc93028ee1198a5de.png

Algemeen klassement op de tweede rustdag:

1871165252_algemeenklassementnarit15.thumb.png.1390b93c5e35a242ce47bb1dcdfab337.png

Top 10 noteringen rit 10 t/m 15:

1573257606_top10noteringen.thumb.png.fe1cf10621f6d4fbff9af8c635b1f51d.png

Tussenstand puntentrui:

2039006619_tussenstandpuntentrui.png.497788f2a5beaaede84b6d0c9e13f001.png

Tussenstand jongerenklassement:

228886317_tussenstandjongerenruit.png.05e428589b7439c5521341e06b0020a3.png

Aankomende ritten:

44113196_aankomenderitten.png.3ab73748eb1177e004d66c38c26af4df.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Astana Qazaqstan | Seizoen 3 [NOR]

Strade Bianchi (Doelstelling - Top 3)

Wederom is de Strade Bianchi één van de belangrijkste doelstellingen van het jaar. Vorig jaar liep het echt helemaal mis, terwijl we toen 'slechts' een top 5 moesten scoren. Ik heb wel geleerd van die koers, want daar liet ik een sterke kopgroep veel te veel tijd pakken. Met een minder sterke ploeg moest ik toen al mijn knechten volledig oproken en zelfs Lutsenko moest toen het nodige werk doen. Dat zou me dit jaar niet gebeuren! Ook hebben we dit jaar natuurlijk een veel sterkere ploeg dan vorig jaar. Lutsenko is dit jaar niet eens kopman, maar 'gewoon' meesterknecht. 

Selectie; Giullio Ciccone (Kopman), Jhonatan Narváez (Kopman), Brandon McNulty, Samuele Battistella, Alexey Lutsenko, Matteo Jorgenson, Gianni Moscon

Vrijwel de hele ploeg had een geweldige dagvorm vandaag. Met dit ongelooflijke sterren ensemble kwam het zo uit dat zelfs Brandon McNulty knechten werk moest vervullen. Vanaf het begin van de koers ontsnapten er wederom een paar gevaarlijke renners (o.a. David de la Cruz, Vermaerke, Tullet). Dat probeerden we meteen te controleren met Moscon en later ook Jorgenson. Het gat werd nooit heel veel groter dan 2,5 minuut en door het tempo wat op te voeren brachten we dat halverwege al terug naar max 1 minuut. Ondertussen had ik niet door dat ik met dit tempo het hele peloton aan stukken reed. Halverwege bestond het peloton nog maar uit zo'n 60 renners. En op drie kwart bleven er daar nog maar 20 van over. Ook grote namen als Evenepoel, Madouas, Healy werden allemaal gelost. In de laatste 10km bleven we met 10 man over, waarvan er 5 van mij waren. De andere waren Thibau Nys, Dylan van Baarle, Stefan Küng, Tadej Pocagar en Thomas Pidcock. De laatste twee vielen nog in de laatste tien kilometer en moesten een flink inspanning leveren om weer terug te komen. Dat werd ze overigens teveel, want in de laatste 5 kilometer gingen zij er alsnog af. Op de laatste 'klim' reden we ons als viertal los van de rest. Uiteindelijk wist Ciccone het sprintje te winnen. Prachtige koers en heerlijk resultaat. Op een hogere moeilijkheid was dit natuurlijk nooit gelukt, maar ik heb er toch van genoten :D

EvJ6HvV.png

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier net 1 augustus gepasseerd. Weer verlengd met de sponsor. Heb nu maar liefst een maandelijks budget van 200.000.

Mijn topsprinter Modolo verdient echter al bijna 45.000 😅 met zijn nieuwe contract. 

De echte Italiaanse klassieker toppers aantrekken zoals bijv Pozzato of een Ballan zit er dus helaas niet in. Wel de man die het mooist van alle Belgen over de kasseien rijdt.

Morgen zal ik wel screen van de ploeg voor 2012 laten zien. 

Hele veld naar de kloten gereden @Michaelinho* Beetje mapei achtig in de jaren 90 in Parijs Roubaix of Gewiss in de Waalse Pijl 

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Konya Büyüksehir Belediye Spor| Seizoen 4 [MAK]

Jullie hebben in de vorige update kunnen lezen dat het behalen van alle drie de doelstellingen cruciaal is voor dit, en komende, seizoen(en). Laten we beginnen met de eerste doelstelling; Top 5 Grosser Preis des Kantos Aargau.

Team: Ponomar (kopman), Ermakov, Remkhi, Vinokourov, Leibowitz, Bulut

Vorig jaar werd kopman Ponomar hier tweede, dus we gingen met een goed gevoel richting Zwitserland. Richting het noorden, in Aarau om precies te zijn. Hier werd gereden op een parcours waarbij dezelfde heuvel, met een gemiddeld percentage van 5,5%, acht keer werd gepasseerd. Op papier een ideaal parcours voor onze Oekraïnse superster in wording. Hij krijgt hierbij hulp van zijn vaste heuvelteam, bestaande uit Ermakov, Remkhi, Vinokourov en Bulut. Dit jaar ook nog aangevuld met Leibowitz en Grigorenko. Die laatste is echter geblesseerd, dus moest afhaken voor deze koers. Een koers die precies 169,2 kilometer lang is.

Dan over de naar de koers. We proberen nog even mee te springen met de ontsnapping. Leibowitz startte redelijk voorin het peloton en mocht het proberen. Zijn groepje kwam echter niet weg en dus zakte onze Israëlier weer terug het peloton in. Hier besloten we het bij te laten en niet mee te springen met de ontsnapping. Alle ogen nu op Ponomar. Over Ponomar gesproken;

UEfbmbj.png

"BAM!" hoor je dan ineens. Een valpartij in het peloton waar drie rijders bij betrokken zijn. En tot mijn grote schrik is Ponomar, onze kopman, een van die rijders. Ik switch naar hem in hoop hem weer te zien rijden, maar dan komt mijn ergste nachtmerrie uit; Ponomar blijft staan en niet veel later krijgen we het bericht dat Ponomar niet verder kan en moet opgeven. Daar gaan dan je kansen voor het behalen van de doelstelling. Lekker weer hoor...

Anyway, in de spoiler hieronder nog de uitslag van de koers voor wie daar geïnteresseerd is:

Spoiler

trdRQEX.png

YAYAYAYA! ROMAN FUCKING ERMAKOV! Na het uitvallen van Ponomar besloten we vol voor Ermakov te gaan om te kijken of we alsnog die Top 5 plek konden behalen. Had uiteraard meer vertrouwen in onze Oekraïnse vriend, maar Ermakov is geen amateur. We besluiten zo'n 25km voor het einde wat tempo te maken om de ontsnapping definitief te grijpen. Één voor één rapen we de renners op en blijven we trappen. Eerst met Leibowitz, daarna Bulut. Vervolgens het Kazachse duo Vinokourov en Remkhi. Pogingen van kersvere UAE Team Emirates aankoop (irl) Jan Christen lopen uit op niets. Team Konya Büyüksehir Belediye Spor blijft gestaag doorgaan. Dan komen we aan bij de laatste paar kilometer. Remkhi, veel kudos voor hem, zet Ermakov perfect af voor de sprint lichtelijk omhoog en die kan het afmaken. Al scheelde het niet veel. Maar hij bleef Fisher-PriceBlack en Hirschi nèt voor en pakt de eindzege van de Grosser Preis des Kantos Aargau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei rich ruzzian:

Seizoen 3 Colnago-CSF

De ploeg voor komend seizoen:

csf-seizoen-3.png

We zitten zo waar in de WorldTour in seizoen 3. Ging een beetje per ongeluk maar we moeten het er mee doen. Met nog geen 20 renners zal het wel betekenen dat we vrijwel alleen de WorldTour wedstrijden zullen gaan rijden. 

Die leeftijden van Vanmarcke, Quintana en Chaves :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Één van de drie belangrijke doelstellingen gehad. Nog twee te gaan.

Team: Pajur (kopman), Erzen, Kogut, Velichko, Babu, Inan, Arikan

vXdZV9e.png

Te beginnen in ons eigen Nederland. Bij de ZLM Tour, om precies te zijn. Doelstelling is een etappezege. Uiteraard is Nederland zo vlak als maar kan zijn en dus is ons vaste sprintteam, onder leiding van Pajur, aanwezig. Vijf etappes, echter is de eerste een tijdrit, dus maar vier kansen voor de overwinning. Al kwam Pajur nog aardig dichtbij in de tijdrit. Hij eindigde de etappe als zevende op 11 seconden van de winnaar.

Maar dan de sprints, want daar komen we voor. Etappe 2 zaten er er heel dichtbij, maar Robin Froidevaux van Tudor Cycling Team was net iets sneller en won de etappe. Pajur werd tweede. Echter hoefde we niet lang te wachten op die etappezege, want in etappe 3 was het wel raak voor onze Estse sprinter. Hij won de etappe en stelde zo de doelstelling voor ons veilig. Als bonus won Pajur ook nog het puntenklassement.

Dan over naar de Tour of Slovenia;

Oa1NFfB.png

Ook in Slovenië was het doel een etappeoverwinning. Met twee heuveletappes, één finish bergop en twee vlakke sprints zat ik in dubio over welk team in mee zou nemen of dat ik het zou splitsen en een half sprint half heuvelteam meenam. Echter door de blessure van Ponomar was de keuze snel gemaakt en gingen we, ook vanwege de gewonnen sprint in de ZLM Tour, vol voor de sprints. En dat bleek de juiste keuze, want meteen al in etappe 1 wist Pajur de winning trend door te zetten en meteen de doelstelling veilig te stellen voor ons. Hierdoor hebben we het vertouwen van de sponsor terug gewonnen en beschouwen ze het weer als een succesvol seizoen. Met nog één kleine doelstelling van een halve ster te gaan voor 31/7 verwacht ik niet dat dat gaat veranderen en dus mogen we uitkijken naar een groter budget volgend seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei D.J.:

Ik twijfel nog steeds met welke ploeg ik zal gaan spelen.

Quick-Step is wel een optie, maar ze zijn zo dominant, ik weet niet of dat lang leuk blijft.

Een Franse ploeg lijkt me ook leuk, Cofidis of AG2R of FDJ. 

Als je iets zoekt dat langer leuk blijft, is een kleinere club misschien wat voor je? Een Go Sport - Roubaix Lille Métropole of St Michel - Mavic - Auber93 bijvoorbeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei D.J.:

Ik twijfel nog steeds met welke ploeg ik zal gaan spelen.

Quick-Step is wel een optie, maar ze zijn zo dominant, ik weet niet of dat lang leuk blijft.

Een Franse ploeg lijkt me ook leuk, Cofidis of AG2R of FDJ. 

Het hangt er vooral af wat je leuk vind in een carrière. Wil je meteen mee doen in grote rondes, wil je liever sprinten of juist niet? 

Quick-Step kan best interessant zijn als je ze net als in het echt wil omtoveren naar een ronde ploeg. Dus iets om Evenepoel (en evt. toekomstige kopmannen voor grote rondes) heen bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Richarð.:

Als je iets zoekt dat langer leuk blijft, is een kleinere club misschien wat voor je? Een Go Sport - Roubaix Lille Métropole of St Michel - Mavic - Auber93 bijvoorbeeld?

Dank je voor de suggestie.

Op zich wel erg leuk voor een simulatie carriere over meerdere seizoenen. Goed scouten en zo.

Maar wat ik in mijn hoofd had/heb is een met een ProTour ploeg en dan niks simuleren.

Maar ja, één jaar volmaken zou dan al heel wat zijn.

Hoe speel jij? Kies je sommige koersen om te spelen en de rest simulatie? Of doe je alle koersen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Michaelinho*:

Het hangt er vooral af wat je leuk vind in een carrière. Wil je meteen mee doen in grote rondes, wil je liever sprinten of juist niet? 

Quick-Step kan best interessant zijn als je ze net als in het echt wil omtoveren naar een ronde ploeg. Dus iets om Evenepoel (en evt. toekomstige kopmannen voor grote rondes) heen bouwen. 

Ja, inderdaad. Ik wil op zich het liefst meedoen in de grote rondes en alle monumenten/klassiekers.

En ik wil Van der Poel toevoegen aan de ploeg die ik kies.

Het is PCM 2018 de versie die ik heb. 

Met Quick Step zou ik dan wel realistisch willen spelen dus dat zou hel veel sprinten worden (Gaviria, Viviani, Jakobsen).

Niet per sé heel leuk als het zo vaak moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei D.J.:

Dank je voor de suggestie.

Op zich wel erg leuk voor een simulatie carriere over meerdere seizoenen. Goed scouten en zo.

Maar wat ik in mijn hoofd had/heb is een met een ProTour ploeg en dan niks simuleren.

Maar ja, één jaar volmaken zou dan al heel wat zijn.

Hoe speel jij? Kies je sommige koersen om te spelen en de rest simulatie? Of doe je alle koersen?

Alle doelstellingen rijd ik sowieso zelf. Tenzij het een ronde is waar er één etappe geklommen wordt en je er met een sprintteam zit. Als je weet dat je geen enkele kans maakt, zeg maar.

En een paar koersen die ik zelf leuk vind om te rijden. Zo pak ik af en toe een Turkse koers mee. De rest simuleer ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Career EOLO-Kometa [EXT] | Seizoen 2 - mei (laatste deel Giro) & Tour of Norway

We hebben een succesvolle Giro achter de rug met een klein smetje in de laatste paar etappes. De Giro duurde net een paar bergetappes te lang en in de laatste voor de tijdrit geven we de top 10 uithanden. Daar in tegen heeft Albanese ons de puntentrui bezorgd.

Klassement Giro:

827994730_klassementGiro.thumb.png.9be10d89f1e8c6917d45d86dd603bed4.png

Top 10 notering in laatste deel Giro:

1852099146_top10noteringen.thumb.png.a84ca99cf055d99d060b9a333e1f6f88.png

Puntenklassement:

119595057_puntenklassement.png.37f75a9998ce1377fa28654cec687110.png

Bergklassement:

bergklassement.png.56403a089e53e6ff3035a4d8c2e6fff4.png

Jongerenklassement:

jongerenklassement.png.1442c66f83b0c31bb8150f4c5e68367f.png

Tour of Norway:

1737323393_tourofnorway.thumb.png.28230105ff4a567e67402ab6993f669a.png

Top 10 noteringen Tour of Norway:

1151203569_top10noteringenton.thumb.png.b9d8b365dd8186b30db760c417a49612.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sponsordag 31/7 is geweest en we hebben een keuze gemaakt; we gaan door met Konya Büyüksehir Belediye Spor! De andere twee keuzes, een Ethiopisch team en een Fins team, stonden me niet aan en dus gaan we gewoon door met onze Turkse sponsor. Met uiteraard een verhoging van het budget; van €67.000 naar €78.000. Maar eerst nog twee doelstellingen. En niet de minste doelstellingen, want het zijn er twee van 4,5 ster. Echter tellen ze niet mee voor het sponsorvertrouwen, wat ze weer degradeert tot "niet-belangrijke-doelstellingen."

f255b7e37d6646ee81ade4f295f9c90e.png

Te beginenn bij de Tour of Britain. Doelstelling; etappezegge. Helaas geen screenshot meer van de uitslag, want het spel simuleerde na de Presidential Cycling Tour of Turkiye meteen door naar het nieuwe seizoen, zonder dat ik het door had. Dus moeten jullie het even doen met het podium en mijn tekst. De Tour of Britain bevatte enkele sprintetappes waar wij voor de zege probeerde te gaan en dat lukte meteen in de eerste sprintetappe. Onze sprinttrein was in volle gang totdat er twee kilometer voor het einde een gaatje viel. Kogut, die alleen nog Erzen en Pajur achter zich had in de trein, was ineens alleen weg. We besloten niet veel later de sprint aan te gaan met hem en hij kon solo de andere sprinters voor zich houden. Niet hoe we de etappe voor ogen hadden, maar zeker wel mooi meegenomen. In de rest van de sprints kwamen we niet verder dan enkele Top 10 noteringen voor Pajur.

bf97f478405d38955eaa5189de2c0b48.png

Zelfde doelstelling als in de Tour of Britain; etappezege(s). Ook hier moeten jullie het dus helaas even doen met alleen het podium als screenshot. Wil toch even de aandacht hier leggen op Noel Klose (klik). Deze renner is 21 jaar en rijdt voor Bike Aid, een Duits Continental Pro team. En wat is deze jongen goed. Wij hadden hem even op het oog, maar zagen dat hij helaas voor 3 jaar vast lag en een salaris heeft van ruim €43.000. Onhaalbaar dus. Deze jongen zal, als zijn contract in 2028 afloopt, vanzelfsprekend de stap maken naar de World Tour. Dan over naar onze eigen prestaties. Die waren enigszins teleurstellend, want de doelstelling etappezege werd niet behaald. We waren er één keer dichtbij met een podiumplaats voor Pajur, maar helaas.

Volgende update: de transfers voor 2027!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei D.J.:

Wat vinden jullie van dit (custom) team? (2018)

bobenstans.png

Ik twijfel of ik iets minder klimmers in de ploeg zou willen nemen en een topsprinter voor de ploeg aantrek.

Dit zijn de (moeilijke) doelstellingen in de save:

bobenstansdoelen.png

Als ik eerlijk ben, vind ik het een vreemd team wanneer je een paar posts geleden zegt dat QuickStep misschien te dominant is. Ik denk dat je met dit team veel sterker bent dan QuickStep. Zeker als je met Evenepoel, Philipsen, Hirschi, Gall, McNulty, Gaudu, Ganna en Vingegaard als talenten in je team stopt.

Qua transferperiodes heb je in ieder geval eigenlijk enkel wat te verliezen met aflopende contracten en coureurs die zich gaan ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Kelvin:

Als ik eerlijk ben, vind ik het een vreemd team wanneer je een paar posts geleden zegt dat QuickStep misschien te dominant is. Ik denk dat je met dit team veel sterker bent dan QuickStep. Zeker als je met Evenepoel, Philipsen, Hirschi, Gall, McNulty, Gaudu, Ganna en Vingegaard als talenten in je team stopt.

Qua transferperiodes heb je in ieder geval eigenlijk enkel wat te verliezen met aflopende contracten en coureurs die zich gaan ontwikkelen.

Begrijpelijk, maar ik vind QS wel een stuk beter dan deze ploeg.

Die hebben drie topsprinters. Gilbert, Alaphilippe, Terpstra, Stybar, Asgreen en goede knechten staat ook bijna garant voor succes in de Vlaamse klassiekers en Parijs-Roubaix. Met de ploeg die ik heb samengesteld kom ik denk ik niet aan het aantal overwinningen dat Quick Step heeft geboekt in 2018.

Ik wil wel graag meedoen om grote rondes te winnen.

Als ik zover kom met m'n carriere dat dat kan lukken met Vingegaard en/of Evenepoel, heb ik dat vind ik wel verdiend tegen die tijd.

Tot dan proberen in de Giro met Aru om podium te rijden ofzo, en top 10 in de Tour met Alaphilippe, en top 10 in de Vuelta met Bilbao. 

bewerkt door D.J.
Link naar opmerking
Deel via andere websites